De W van...
vrijdag 19 april 2013 om 11:38
Waardeloos,
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
dinsdag 23 april 2013 om 00:19
Zijn hier meer mensen zoals ik die zich een beetje persoonlijk beledigd voelen door het bestaan van het lied en alle heisa rond de kritiek, dat we dat als Nederlanders allemaal maar moeten slikken , dat men vindt dat we dankbaar moeten zijn en het mooi moeten vinden en meezingen en dat John Ewbank en zijn vrienden erg verbaasd en beledigd zijn als blijkt dat veel mensen het helemaal niet mooi vinden en zich ook totaal niet aangesproken voelen door het nummer?
dinsdag 23 april 2013 om 00:31
Ik ook wel. Ik houd meer van wat statiger liederen. En dan niet 80BNers en heel Nederland aan het knutselen met de tekst..... maar gewoon een ouderwetsch lied zonder taalfouten dat staat als een huis. Bombastisch.
Met het ouderwetse idee dat een koning een respectabel man is.
Ik vind het storend dat wordt gedaan alsof het een doorgeslagen hype is. Dan hadden ze het niet moeten presenteren als iets wat namens alle Nederlanders geschreven is en gezonden wordt.
Maar gewoon als een project van een paar BNers.
Met het ouderwetse idee dat een koning een respectabel man is.
Ik vind het storend dat wordt gedaan alsof het een doorgeslagen hype is. Dan hadden ze het niet moeten presenteren als iets wat namens alle Nederlanders geschreven is en gezonden wordt.
Maar gewoon als een project van een paar BNers.
dinsdag 23 april 2013 om 00:54
quote:Moonlight82 schreef op 23 april 2013 @ 00:31:
Ik ook wel. Ik houd meer van wat statiger liederen. En dan niet 80BNers en heel Nederland aan het knutselen met de tekst..... maar gewoon een ouderwetsch lied zonder taalfouten dat staat als een huis. Bombastisch.
Met het ouderwetse idee dat een koning een respectabel man is.
Dit inderdaad. En zonder "oh zo modern en jeugdig" gerap alsjeblieft.
Ik ook wel. Ik houd meer van wat statiger liederen. En dan niet 80BNers en heel Nederland aan het knutselen met de tekst..... maar gewoon een ouderwetsch lied zonder taalfouten dat staat als een huis. Bombastisch.
Met het ouderwetse idee dat een koning een respectabel man is.
Dit inderdaad. En zonder "oh zo modern en jeugdig" gerap alsjeblieft.
dinsdag 23 april 2013 om 08:28
WDR ja.
Het is toch bedoeld als een soort gezamenlijk kado van alle Nederlanders voor onze nieuwe koning. En ik ben eigenlijk best heel erg koningsgezind, voor mijn gevoel is het allemaal te joviaal, dat geje en gejij, dat stomme gerap met de vingers in de lucht voor Willem. Ik ben helemaal geen oud wief, ik houd best van afwijkende muziek, maar voor zo een belangrijke historische gebeurtenis mag het van mij best met wat meer respect. Ik vind mezelf absoluut geen azijnpisser, omdat ik dit nummer niet vind passen bij de gelegenheid.
Wat ik vooral jammer vind is dat mensen het nodig vonden om beledigend te worden. Ik was lid geworden van "Sorry voor het Koningslied" als soort van protest. Nu gaan de bedreigingen de bovenhand voeren, dat is gewoon érg jammer.
Het is toch bedoeld als een soort gezamenlijk kado van alle Nederlanders voor onze nieuwe koning. En ik ben eigenlijk best heel erg koningsgezind, voor mijn gevoel is het allemaal te joviaal, dat geje en gejij, dat stomme gerap met de vingers in de lucht voor Willem. Ik ben helemaal geen oud wief, ik houd best van afwijkende muziek, maar voor zo een belangrijke historische gebeurtenis mag het van mij best met wat meer respect. Ik vind mezelf absoluut geen azijnpisser, omdat ik dit nummer niet vind passen bij de gelegenheid.
Wat ik vooral jammer vind is dat mensen het nodig vonden om beledigend te worden. Ik was lid geworden van "Sorry voor het Koningslied" als soort van protest. Nu gaan de bedreigingen de bovenhand voeren, dat is gewoon érg jammer.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 23 april 2013 om 08:44
quote:wdr schreef op 23 april 2013 @ 00:19:
Zijn hier meer mensen zoals ik die zich een beetje persoonlijk beledigd voelen door het bestaan van het lied en alle heisa rond de kritiek, dat we dat als Nederlanders allemaal maar moeten slikken , dat men vindt dat we dankbaar moeten zijn en het mooi moeten vinden en meezingen en dat John Ewbank en zijn vrienden erg verbaasd en beledigd zijn als blijkt dat veel mensen het helemaal niet mooi vinden en zich ook totaal niet aangesproken voelen door het nummer?

Ja!
Volgens mij zit er in het Comité een enorme Republikein die de boel flink zit te naaien. Dit verzin je toch niet, nu weer die W groet die niet blijkt te kunnen.
En nee, ik ben niet Koningsgezind, maar ik vind al die commotie sneu voor Willem-Alexander. De BN-ers buitelen over elkaar heen om toch maar iets te willen doen voor 30 april, en dan komen ze met zoiets aan. Die BN-ers zijn stuk voor stuk enorme ego's met een enorm ikke-ikke-ikke gehalte. Jammer dat Willem-Alexander vanwege de ministeriële verantwoordelijkheid niets mag zeggen.
Zijn hier meer mensen zoals ik die zich een beetje persoonlijk beledigd voelen door het bestaan van het lied en alle heisa rond de kritiek, dat we dat als Nederlanders allemaal maar moeten slikken , dat men vindt dat we dankbaar moeten zijn en het mooi moeten vinden en meezingen en dat John Ewbank en zijn vrienden erg verbaasd en beledigd zijn als blijkt dat veel mensen het helemaal niet mooi vinden en zich ook totaal niet aangesproken voelen door het nummer?
Ja!
Volgens mij zit er in het Comité een enorme Republikein die de boel flink zit te naaien. Dit verzin je toch niet, nu weer die W groet die niet blijkt te kunnen.
En nee, ik ben niet Koningsgezind, maar ik vind al die commotie sneu voor Willem-Alexander. De BN-ers buitelen over elkaar heen om toch maar iets te willen doen voor 30 april, en dan komen ze met zoiets aan. Die BN-ers zijn stuk voor stuk enorme ego's met een enorm ikke-ikke-ikke gehalte. Jammer dat Willem-Alexander vanwege de ministeriële verantwoordelijkheid niets mag zeggen.
dinsdag 23 april 2013 om 08:50
quote:Maleficent schreef op 23 april 2013 @ 08:28:
Nu gaan de bedreigingen de bovenhand voeren, dat is gewoon érg jammer.Wat ik jammer vind, is dat Ewbank en consorten zich daar nu wel heel gretig aan vastklampen en alleen daarnaar wijzen. En zichzelf daar ver boven verheven voelen. Het plebs dat anoniem met modder durft te gooien, poeh poeh, dat is echt beneath us. Jaloers, Nederlandse kleinzieligheid bla bla bla. Door zich daarop te richten, leiden ze af van waar het om gaat: een lied dat gecomponeerd is, nou goed in elkaar geflanst is een beter woord, wat door een schare BN-ers eruit wordt getetterd. En dat moet dan Nederland vertegenwoordigen? En zijn mensen het daar niet mee eens, dan zijn ze kleinzielig en jaloers op de status van meneer Ewbank. Ik vrees dat deze lui niet in de gaten hebben, dat het volk wat naar hun concerten komt, niet heel NL vertegenwoordigt. In dit kikkerlandje zijn ze succesvol, maar wel bij een bepaalde groep, en die groep is niet heel NL. De rest van NL kijkt zeker bij deze gelegenheid wel naar een tekst, wel naar de melodie. Het komt door Joop, die met zijn commerciële insteek die Ewbank uitkoos. Maar voor een nationaal lied kies je toch een wat gedegen tekstschrijver. En die zijn er in Nederland.
Nu gaan de bedreigingen de bovenhand voeren, dat is gewoon érg jammer.Wat ik jammer vind, is dat Ewbank en consorten zich daar nu wel heel gretig aan vastklampen en alleen daarnaar wijzen. En zichzelf daar ver boven verheven voelen. Het plebs dat anoniem met modder durft te gooien, poeh poeh, dat is echt beneath us. Jaloers, Nederlandse kleinzieligheid bla bla bla. Door zich daarop te richten, leiden ze af van waar het om gaat: een lied dat gecomponeerd is, nou goed in elkaar geflanst is een beter woord, wat door een schare BN-ers eruit wordt getetterd. En dat moet dan Nederland vertegenwoordigen? En zijn mensen het daar niet mee eens, dan zijn ze kleinzielig en jaloers op de status van meneer Ewbank. Ik vrees dat deze lui niet in de gaten hebben, dat het volk wat naar hun concerten komt, niet heel NL vertegenwoordigt. In dit kikkerlandje zijn ze succesvol, maar wel bij een bepaalde groep, en die groep is niet heel NL. De rest van NL kijkt zeker bij deze gelegenheid wel naar een tekst, wel naar de melodie. Het komt door Joop, die met zijn commerciële insteek die Ewbank uitkoos. Maar voor een nationaal lied kies je toch een wat gedegen tekstschrijver. En die zijn er in Nederland.
dinsdag 23 april 2013 om 08:51
quote:wdr schreef op 23 april 2013 @ 00:19:
Zijn hier meer mensen zoals ik die zich een beetje persoonlijk beledigd voelen door het bestaan van het lied en alle heisa rond de kritiek, dat we dat als Nederlanders allemaal maar moeten slikken , dat men vindt dat we dankbaar moeten zijn en het mooi moeten vinden en meezingen en dat John Ewbank en zijn vrienden erg verbaasd en beledigd zijn als blijkt dat veel mensen het helemaal niet mooi vinden en zich ook totaal niet aangesproken voelen door het nummer?

Psies, en dan ook nog eens het verwijt dat het lied bedoeld is om het volk te verenigen, maar omdat het gros van Nederland het kut vindt verdeelt het juist het volk. En dat dan dus aan het volk ligt dat het lied niet werkt. En niet aan de liedschrijvert. Dom volk.
Zijn hier meer mensen zoals ik die zich een beetje persoonlijk beledigd voelen door het bestaan van het lied en alle heisa rond de kritiek, dat we dat als Nederlanders allemaal maar moeten slikken , dat men vindt dat we dankbaar moeten zijn en het mooi moeten vinden en meezingen en dat John Ewbank en zijn vrienden erg verbaasd en beledigd zijn als blijkt dat veel mensen het helemaal niet mooi vinden en zich ook totaal niet aangesproken voelen door het nummer?
Psies, en dan ook nog eens het verwijt dat het lied bedoeld is om het volk te verenigen, maar omdat het gros van Nederland het kut vindt verdeelt het juist het volk. En dat dan dus aan het volk ligt dat het lied niet werkt. En niet aan de liedschrijvert. Dom volk.
Spreuken 18:2
dinsdag 23 april 2013 om 08:56
Eric van Tijn vreest bijsmaak
door Wilma Nanninga m.m.v. Colette Boegman en Vanessa Bontje
AMSTERDAM -
Eric van Tijn is blij dat het Koningslied nu toch wordt uitgevoerd. "John is een lieve jongen. Het Comité heeft gezegd dat hij zijn opdracht geweldig heeft uitgevoerd en dat ze dus gewoon doorgaan. De artiesten in Ahoy zullen het nummer uitvoeren, maar ik denk persoonlijk niet dat hij daarbij zal zijn. Hij wil geen windvanger zijn van de kritiek."
Eric, die zijn goede vriend sinds het voorval al een paar keer aan de telefoon had, geeft toe: "John is niet zo blij nu. En dat is een understatement. Daar heeft het feit dat zijn lied nu toch wordt uitgevoerd niet veel aan veranderd. Hij vond het een rare ervaring dat bijna iedereen alleen maar toekeek terwijl hij werd afgeslacht. Alleen Paul de Leeuw kwamvoor hem op, en Marco Borsato twitterde."
Behalve zijn vriend John, hebben de criticasters in Erics ogen ook het inhuldigingsfeest schade berokkend. "Als Nederlanders het lied gewoon hadden omarmd, in plaats van kapot hadden gemaakt, was het heel anders gelopen. Ik vrees dat er toch een bijsmaak zal blijven."
Kijk, het is de schuld van de criticasters die nu ook het inhuldigingsfeest schade hebben berokkend. Niet van John, want dat is een lieve jongen....
door Wilma Nanninga m.m.v. Colette Boegman en Vanessa Bontje
AMSTERDAM -
Eric van Tijn is blij dat het Koningslied nu toch wordt uitgevoerd. "John is een lieve jongen. Het Comité heeft gezegd dat hij zijn opdracht geweldig heeft uitgevoerd en dat ze dus gewoon doorgaan. De artiesten in Ahoy zullen het nummer uitvoeren, maar ik denk persoonlijk niet dat hij daarbij zal zijn. Hij wil geen windvanger zijn van de kritiek."
Eric, die zijn goede vriend sinds het voorval al een paar keer aan de telefoon had, geeft toe: "John is niet zo blij nu. En dat is een understatement. Daar heeft het feit dat zijn lied nu toch wordt uitgevoerd niet veel aan veranderd. Hij vond het een rare ervaring dat bijna iedereen alleen maar toekeek terwijl hij werd afgeslacht. Alleen Paul de Leeuw kwamvoor hem op, en Marco Borsato twitterde."
Behalve zijn vriend John, hebben de criticasters in Erics ogen ook het inhuldigingsfeest schade berokkend. "Als Nederlanders het lied gewoon hadden omarmd, in plaats van kapot hadden gemaakt, was het heel anders gelopen. Ik vrees dat er toch een bijsmaak zal blijven."
Kijk, het is de schuld van de criticasters die nu ook het inhuldigingsfeest schade hebben berokkend. Niet van John, want dat is een lieve jongen....
dinsdag 23 april 2013 om 09:02
Dat het een lieve jongen is, mwoah. Ik snap dat hij gefrustreerd werd van sommige tweets, maar hij beledigt daarna een baby van iemand die netjes zei dat ze het niet mooi vond. Zeg dan iets beledigends over de persoon zelf, niet over de baby.
Maar goed.
Ik begrijp nu dat wij allemaal geen eigen mening hebben en allemaal achter Nico Dijkshoorn aangehobbeld zijn? Ik vond het lied al niet goed voor het neergesabeld werd in de media.
Maar goed.
Ik begrijp nu dat wij allemaal geen eigen mening hebben en allemaal achter Nico Dijkshoorn aangehobbeld zijn? Ik vond het lied al niet goed voor het neergesabeld werd in de media.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 23 april 2013 om 09:03
quote:Starshine schreef op 23 april 2013 @ 08:54:
Hoe kom je daar nou bij Satchel. Ome Joop heeft toch zelf gezegd dat er overwegend positieve reacties op het lied te horen zijn. Dus het is gewoon een rottige minderheid van 1% die het feestje verstierd.
Oh ja, dat is ook zo. Maar wat bedoelen ze dan met die uitspraak dat het lied het volk zou moeten verbroederen en dat dat niet gebeurt? Nou ja, zal wel weer één van die dingen zijn die zij snappen en waar ik te dom voor ben.
Ik blijf wel thuis. Ga Mozart luisteren, zoals simpele zielen doen voor wie de maaksels van JE gewoon te mooi, geweldig en ingewikkeld zijn om te kunnen begrijpen.
Hoe kom je daar nou bij Satchel. Ome Joop heeft toch zelf gezegd dat er overwegend positieve reacties op het lied te horen zijn. Dus het is gewoon een rottige minderheid van 1% die het feestje verstierd.
Oh ja, dat is ook zo. Maar wat bedoelen ze dan met die uitspraak dat het lied het volk zou moeten verbroederen en dat dat niet gebeurt? Nou ja, zal wel weer één van die dingen zijn die zij snappen en waar ik te dom voor ben.
Ik blijf wel thuis. Ga Mozart luisteren, zoals simpele zielen doen voor wie de maaksels van JE gewoon te mooi, geweldig en ingewikkeld zijn om te kunnen begrijpen.
Spreuken 18:2
dinsdag 23 april 2013 om 09:05
Joop van de Ende noemde het lied een 'retecommercieel nummer'.
Tja. En wie heeft bedacht dat het lied 'retecommercieel' zou moeten worden? En waarom? Het wordt ten gehore gebracht op de dag zelf, daarna wil toch niemand dat ooit nog eens luisteren? Dus commercieel hoefde het niet te worden.
Joop van de Ende als voorzitter van het comité. Ik wist niet dat het zo was, maar nu ik het weet verbaast het me allemaal niets meer.
Tja. En wie heeft bedacht dat het lied 'retecommercieel' zou moeten worden? En waarom? Het wordt ten gehore gebracht op de dag zelf, daarna wil toch niemand dat ooit nog eens luisteren? Dus commercieel hoefde het niet te worden.
Joop van de Ende als voorzitter van het comité. Ik wist niet dat het zo was, maar nu ik het weet verbaast het me allemaal niets meer.
dinsdag 23 april 2013 om 09:06
quote:waranaka schreef op 23 april 2013 @ 09:05:
Joop van de Ende noemde het lied een 'retecommercieel nummer'.
Tja. En wie heeft bedacht dat het lied 'retecommercieel' zou moeten worden? En waarom? Het wordt ten gehore gebracht op de dag zelf, daarna wil toch niemand dat ooit nog eens luisteren? Dus commercieel hoefde het niet te worden. Nou wel dus. Want de bedoeling was dat iedereen het zou aankopen, de opbrengst gaat naar een goed doel.
Joop van de Ende noemde het lied een 'retecommercieel nummer'.
Tja. En wie heeft bedacht dat het lied 'retecommercieel' zou moeten worden? En waarom? Het wordt ten gehore gebracht op de dag zelf, daarna wil toch niemand dat ooit nog eens luisteren? Dus commercieel hoefde het niet te worden. Nou wel dus. Want de bedoeling was dat iedereen het zou aankopen, de opbrengst gaat naar een goed doel.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 23 april 2013 om 09:07
dinsdag 23 april 2013 om 09:08
quote:LouisaVuitton schreef op 23 april 2013 @ 08:56:
Eric van Tijn vreest bijsmaak
door Wilma Nanninga m.m.v. Colette Boegman en Vanessa Bontje
AMSTERDAM -
Eric van Tijn is blij dat het Koningslied nu toch wordt uitgevoerd. "John is een lieve jongen. Het Comité heeft gezegd dat hij zijn opdracht geweldig heeft uitgevoerd en dat ze dus gewoon doorgaan. De artiesten in Ahoy zullen het nummer uitvoeren, maar ik denk persoonlijk niet dat hij daarbij zal zijn. Hij wil geen windvanger zijn van de kritiek."
Eric, die zijn goede vriend sinds het voorval al een paar keer aan de telefoon had, geeft toe: "John is niet zo blij nu. En dat is een understatement. Daar heeft het feit dat zijn lied nu toch wordt uitgevoerd niet veel aan veranderd. Hij vond het een rare ervaring dat bijna iedereen alleen maar toekeek terwijl hij werd afgeslacht. Alleen Paul de Leeuw kwamvoor hem op, en Marco Borsato twitterde."
Behalve zijn vriend John, hebben de criticasters in Erics ogen ook het inhuldigingsfeest schade berokkend. "Als Nederlanders het lied gewoon hadden omarmd, in plaats van kapot hadden gemaakt, was het heel anders gelopen. Ik vrees dat er toch een bijsmaak zal blijven."
Kijk, het is de schuld van de criticasters die nu ook het inhuldigingsfeest schade hebben berokkend. Niet van John, want dat is een lieve jongen....
Eensch, het is onze schuld. We gaan ons schamen, woehahahaha.
Arme John, misschien moet hij maar zijn Britse paspoort uit de mottenballen halen (oh nee, nou ben ik weer gemeen, moeilijk zeg om lief te doen)
Eric van Tijn vreest bijsmaak
door Wilma Nanninga m.m.v. Colette Boegman en Vanessa Bontje
AMSTERDAM -
Eric van Tijn is blij dat het Koningslied nu toch wordt uitgevoerd. "John is een lieve jongen. Het Comité heeft gezegd dat hij zijn opdracht geweldig heeft uitgevoerd en dat ze dus gewoon doorgaan. De artiesten in Ahoy zullen het nummer uitvoeren, maar ik denk persoonlijk niet dat hij daarbij zal zijn. Hij wil geen windvanger zijn van de kritiek."
Eric, die zijn goede vriend sinds het voorval al een paar keer aan de telefoon had, geeft toe: "John is niet zo blij nu. En dat is een understatement. Daar heeft het feit dat zijn lied nu toch wordt uitgevoerd niet veel aan veranderd. Hij vond het een rare ervaring dat bijna iedereen alleen maar toekeek terwijl hij werd afgeslacht. Alleen Paul de Leeuw kwamvoor hem op, en Marco Borsato twitterde."
Behalve zijn vriend John, hebben de criticasters in Erics ogen ook het inhuldigingsfeest schade berokkend. "Als Nederlanders het lied gewoon hadden omarmd, in plaats van kapot hadden gemaakt, was het heel anders gelopen. Ik vrees dat er toch een bijsmaak zal blijven."
Kijk, het is de schuld van de criticasters die nu ook het inhuldigingsfeest schade hebben berokkend. Niet van John, want dat is een lieve jongen....
Eensch, het is onze schuld. We gaan ons schamen, woehahahaha.
Arme John, misschien moet hij maar zijn Britse paspoort uit de mottenballen halen (oh nee, nou ben ik weer gemeen, moeilijk zeg om lief te doen)
dinsdag 23 april 2013 om 09:09
quote:waranaka schreef op 23 april 2013 @ 09:05:
Joop van de Ende noemde het lied een 'retecommercieel nummer'.
Tja. En wie heeft bedacht dat het lied 'retecommercieel' zou moeten worden? En waarom? Het wordt ten gehore gebracht op de dag zelf, daarna wil toch niemand dat ooit nog eens luisteren? Dus commercieel hoefde het niet te worden.
Joop van de Ende als voorzitter van het comité. Ik wist niet dat het zo was, maar nu ik het weet verbaast het me allemaal niets meer.Snap het ook niet, wat heeft hij in godsnaam met zoiets als de monarchie en een inhuldiging te maken? Laat hem lekker in zijn wereld blijven van musicals, kunnen mensen vrijwillig kiezen of ze erheen gaan. Ik blijf het ook gênant vinden dat het lied echt exact lijkt op een bestaand nummer van een artiest die recent 2 grammy;s won. Dacht hij dan dat Nederlanders dergelijke gospel niet kennen? Zo componeert Ewbank dus, nummers kopiëren die in NL niet enorm grote bekendheid genieten. Nu is hij op heterdaad betrapt, en zou het aan de smaak van anderen liggen. Ik vind het origineel stukken beter en zing nog liever met dat lied mee en dan praise ik wel the lord!
Joop van de Ende noemde het lied een 'retecommercieel nummer'.
Tja. En wie heeft bedacht dat het lied 'retecommercieel' zou moeten worden? En waarom? Het wordt ten gehore gebracht op de dag zelf, daarna wil toch niemand dat ooit nog eens luisteren? Dus commercieel hoefde het niet te worden.
Joop van de Ende als voorzitter van het comité. Ik wist niet dat het zo was, maar nu ik het weet verbaast het me allemaal niets meer.Snap het ook niet, wat heeft hij in godsnaam met zoiets als de monarchie en een inhuldiging te maken? Laat hem lekker in zijn wereld blijven van musicals, kunnen mensen vrijwillig kiezen of ze erheen gaan. Ik blijf het ook gênant vinden dat het lied echt exact lijkt op een bestaand nummer van een artiest die recent 2 grammy;s won. Dacht hij dan dat Nederlanders dergelijke gospel niet kennen? Zo componeert Ewbank dus, nummers kopiëren die in NL niet enorm grote bekendheid genieten. Nu is hij op heterdaad betrapt, en zou het aan de smaak van anderen liggen. Ik vind het origineel stukken beter en zing nog liever met dat lied mee en dan praise ik wel the lord!
dinsdag 23 april 2013 om 09:11
quote:LouisaVuitton schreef op 23 april 2013 @ 09:07:
Er is toch wel een tussenweg te vinden tussen het werk van Mozart en het vehicle van JE?
Tussenweg? Hmm? Ik geloof niet dat ik je begrijp. Mozart schreef ook eens een aardig wijsje voor een kroning, die van Keizer Leopold II, lang geleden ergens aan het eind van de 18e eeuw.
We zijn nu ruim 200 jaar verder, dus dan verwacht je dat we dat kunnen overtreffen, maar ik denk dat ik er gewoon nog niet aan toe ben, dus ik luister wel naar die oude kroningsliedjes. Die vind ik wel mooi. En dan luister ik toch iets dat enigszins toepasselijk is bij zo'n historisch moment als een kroning.
Die tussenweg tussen kroningsliedjes zie ik niet helemaal, maar ik hoor graag concrete suggesties.
Er is toch wel een tussenweg te vinden tussen het werk van Mozart en het vehicle van JE?
Tussenweg? Hmm? Ik geloof niet dat ik je begrijp. Mozart schreef ook eens een aardig wijsje voor een kroning, die van Keizer Leopold II, lang geleden ergens aan het eind van de 18e eeuw.
We zijn nu ruim 200 jaar verder, dus dan verwacht je dat we dat kunnen overtreffen, maar ik denk dat ik er gewoon nog niet aan toe ben, dus ik luister wel naar die oude kroningsliedjes. Die vind ik wel mooi. En dan luister ik toch iets dat enigszins toepasselijk is bij zo'n historisch moment als een kroning.
Die tussenweg tussen kroningsliedjes zie ik niet helemaal, maar ik hoor graag concrete suggesties.
Spreuken 18:2
dinsdag 23 april 2013 om 09:12
quote:juniper213 schreef op 23 april 2013 @ 09:09:
[...]
Snap het ook niet, wat heeft hij in godsnaam met zoiets als de monarchie en een inhuldiging te maken? Laat hem lekker in zijn wereld blijven van musicals, kunnen mensen vrijwillig kiezen of ze erheen gaan. Ik blijf het ook gênant vinden dat het lied echt exact lijkt op een bestaand nummer van een artiest die recent 2 grammy;s won. Dacht hij dan dat Nederlanders dergelijke gospel niet kennen? Zo componeert Ewbank dus, nummers kopiëren die in NL niet enorm grote bekendheid genieten. Nu is hij op heterdaad betrapt, en zou het aan de smaak van andere liggen. Ik vind het origineel stukken beter en zing nog liever met dat lied mee en dan praise ik wel the lord!En daar ging het al fout. Toen hij de muziek kwam presenteren in DWDD klonk er meteen kritiek dat het een bestaande melodie was. Als hij dan meteen had toegegeven dat de gelijkenis wel heel frappant was en dat hij met wat anders zou komen, was de insteek al heel anders geweest. Nu lag het hele lied al onder vuur voordat het er was.
[...]
Snap het ook niet, wat heeft hij in godsnaam met zoiets als de monarchie en een inhuldiging te maken? Laat hem lekker in zijn wereld blijven van musicals, kunnen mensen vrijwillig kiezen of ze erheen gaan. Ik blijf het ook gênant vinden dat het lied echt exact lijkt op een bestaand nummer van een artiest die recent 2 grammy;s won. Dacht hij dan dat Nederlanders dergelijke gospel niet kennen? Zo componeert Ewbank dus, nummers kopiëren die in NL niet enorm grote bekendheid genieten. Nu is hij op heterdaad betrapt, en zou het aan de smaak van andere liggen. Ik vind het origineel stukken beter en zing nog liever met dat lied mee en dan praise ik wel the lord!En daar ging het al fout. Toen hij de muziek kwam presenteren in DWDD klonk er meteen kritiek dat het een bestaande melodie was. Als hij dan meteen had toegegeven dat de gelijkenis wel heel frappant was en dat hij met wat anders zou komen, was de insteek al heel anders geweest. Nu lag het hele lied al onder vuur voordat het er was.