Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Ik denk inderdaad dat je oudste zoon heel goed begrijpt dat de jongste zoon vernoemd is naar zijn oom. Je zoon zal waarschijnlijk dan je broer "ome / oom X." noemen en zijn broertje gewoon "X.". Kinderen zijn bovendien een meester in oplossingen in dit soort gevallen: koosnamen.
quote:Morrie schreef op 21 mei 2008 @ 21:14:

Mijn collega heeft een zoon die Joran heet, die was er al toen Joran van der Sloot in het nieuws kwam. En ik moet zeggen dat ik als hij het over zijn zoon heeft regelmatig aan Joran van der Sloot denk, en dat tijdens de lunch het zelfs weleens ter sprake is gekomen onder collega's. Zo van: ook balen als je net als xxxx je zoon Joran genoemd hebt.

En toch blijft het een leuke naam, en is het juist goed als mensen hun kind Joran blijven noemen zodat er ook nog een heleboel leuke Jorans bijkomen om die ene gek te doen vergeten.Ik had vroegeren een jongen in de klas die Yoeran heette, is dat wat misschien?
MissMara, twee redenen waarom we geen tweede naam doen: 1) De oudste heeft dat ook niet

2) Zoals je merkt kunnen we al niet eens 1 naam verzinnen, laat staan twee

Maar nogmaals, je zet me echt wel aan het denken, vandaar al die tegenwerpingen .
Wat vinden jullie van Jip. Is dat ook een naam voor een volwassen kerel?
even een vraagje van Technische aard...

Wat vinden jullie van een voornaam die eindigt op de zelfde letters als waarmee de achternaam begint??

ik bedoel dan niet Jan jansen, maar bijvoorbeeld jip pleisier of edo oosting ofzo..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Niets mis mee!

En wat vind jij van Jip? :-)
biol, ik vind je laatste voorbeeld niet gek klionken hoor. Maar Jip Pleisier is weer wat lastiger.

Wanneer ik het hardop zeg, klinkt het alsof het 1 woord of naam is. Je moet heel bewust een pauze inlassen om duidelijk te maken wat nou precies de voornaam en wat de achternaam is. En naar mijn mening klinkt dat raar.

Maar niet alle namen waarbij de voornaam eindigt op dezelfde letters als achternaam is dat zo hoor!
Soms vind ik dat wel lastig uitspreken, bijvoorbeeld Raf van Oosten oid, dan is niet helemaal duidelijk of de voornaam Raf is, of Raffan.

Bij bijvoorbeeld Edo Oosting hoor je heel goed het verschil tussen voor- en achternaam. Dus het is afhankelijk van welke combinatie je precies kiest.

Ik ken bijvoorbeeld iemand die heet Job Bon. Dat vind ik niet super uit te spreken, en dat zijn niet eens twee dezelfde klanken na elkaar.

Ik vind Jip een twijfelgeval voor een volwassen vent. Ik moet zo aan Jip en Janneke denken bij die naam.

Ik denk dat het wel kan, maar dan moet hij wel in een creatief beroep gaan .
Wat vinden jullie leuker, Benjamin of Benyamin (schrijfwijze)?
ik vind jip eigenlijk niet zo leuk.. maar t was even een makkelijk voorbeeld :-)

@virginia, ik vind Benjamin leuker, tegenwoordig moeten alle namen steeds op een bijzondere wijze geschreven worden terwijl dat het er alleen maar moeilijker op maakt...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Benjamin.

Benyamin vind ik maar raar, waarom zou je de naam in hemelsnaam zo schrijven.
Omdat we zelf niet Nederlands zijn, waar ik vandaan kom is de schrijfwijze op die manier.
Aha.

Als je van plan bent om in Nederland te blijven wonen, zou ik het echt als Benjamin schrijven. Anders gaat daar veel verwarring over ontstaan en zal je zoon altijd zijn naam moeten corrigeren.
quote:misschicken schreef op 23 mei 2008 @ 08:41:

[...]

Ik had vroegeren een jongen in de klas die Yoeran heette, is dat wat misschien?Had die een lang hoofd en een hoog voorhoofd Misschicken? (dan ken ik m namelijk ook er zijn er niet zoveel met die naam
Virginia ik denk ook dat Benjamin beter is omdat je kind anders steeds zijn naam moet verbeteren, is niet leuk.

En stel dat er ongemerkt eens op een belangrijk document een foutje erin sluipt wat hij dan misschien in een onbewaakt ogenblik over het hoofd ziet.

Daar krijg je dan weer een hoop gedoe mee.

Toffifee, ik vind Jip niet zo'n leuke naam voor een volwassen vent. Bovendien hoor je tegenwoordig steeds vaker dat een meisje deze naam krijgt. Daar wordt hij dan misschien ook weer mee gepest op school.

Misschien is Joep of Job een optie als alternatief?
quote:Ris schreef op 21 mei 2008 @ 22:41:

[quote]Catooo schreef op 20 mei 2008 @ 12:00:

Fender (dat is toch een gitaarmerk?)

Ja, klopt helemaal. Ik vind het een geweldige naam. De zoon van Eddy Zoëy heet zo. Het is stoer en je hoort het niet vaak. Maar mijn vriend drumt in een band... Fender wil er dus niet in bij hem, tenzij ik in 6 maanden gitaar ga leren spelen op een Fender!

Hij zei: 'ik ga mijn kind toch ook geen Pearl noemen?' (Naar het drumstel van mijn vriend.

Affijn, wij bakkeleien dus vrolijk verder. Ik heb nog tot december.
O ja, ik hoorde van Dutchie dat een fender bender een kusje van de ene auto achterop de andere auto betekend in Amerika... Dat is dan weer jammer.
Bedankt dames, ik neig ook naar Benjamin met een J.

Vinden jullie deze naam passen bij een half Marokkaans/Portugees jongetje?
Benjamin. Anders is het zo gekunsteld.
Ik wel, ik vind dat juist heel leuk Virginia_11.

Ik heb Fender nog even voorgesteld hier. Er kwam weinig reactie, dat kan ik positief en negatief opvatten .

Wat vinden jullie van Ennio?
Virginia, Benjamin is een hele internationale naam dus volgens mij zou dat goed bij jullie passen.

Morrie, Ennio vind ik wel een beetje gezocht.. (apart om het apart zijn). Maar ja, dat is slechts mijn mening.
Ennio, tja. Ik word niet meteen wild enthousiast, denk meteen aan Sesamstraat (Ernie, maar het lijkt er eigenlijk niet echt op) of aan Ierse muziek (Ennia?). Maar ik zou het best mooi kunnen vinden als ik er aan gewend was.
O.k. zonder alle namen gecheckt te hebben hier misschien een paar suggesties:

-Kian

-Jort

-Harm

-Melle

-Seppe

-Tsjeard

-Meindert

-Tobias

-Joshua

-Boaz

-Timo

-Sieb

-Koen

-Wiebe

-Hugo
Ennio, breuh! Te apart.
quote:Virginia_11 schreef op 26 mei 2008 @ 14:11:

Wat vinden jullie leuker, Benjamin of Benyamin (schrijfwijze)?Benjamin! Gewoon Hollands. Ik houd niet zo van: expres een naam verkeerd schrijven omdat dat hip is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven