Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
vrijdag 16 mei 2008 om 10:04
Anky, wat leuk dat je tijdens het voeden aan mij denkt .
Wessel had ik al voorgesteld thuis, maar werd niet enthousiast ontvangen. Terwijl ik het wel bij Schorries naam vind passen. Beetje zelfde opbouw.
Bij Jip denk ik toch wel heel erg aan Janneke. Ik vind het ook niet echt een 'volwassen' naam.
Arne, nee, en Werner, daar kennen we er een van, die valt sowieso af.
Wessel had ik al voorgesteld thuis, maar werd niet enthousiast ontvangen. Terwijl ik het wel bij Schorries naam vind passen. Beetje zelfde opbouw.
Bij Jip denk ik toch wel heel erg aan Janneke. Ik vind het ook niet echt een 'volwassen' naam.
Arne, nee, en Werner, daar kennen we er een van, die valt sowieso af.
vrijdag 16 mei 2008 om 11:18
Ik weet sinds deze week dat er een jongetje in mijn buik zit, dus ik kwam hier even wat inspiratie opdoen. Nu heb ik net die site van het nrc bekeken, maar mijn god, wat een namen worden er gegeven!
In de top-10 van de afgelopen maand staan Faas (op 1!!), Dees en Veer. Nooit geweten dat dat namen zijn...
(Bij de meisjes staan trouwens ook hele bijzondere namen. Saabje op 5 en Fosca....)
In de top-10 van de afgelopen maand staan Faas (op 1!!), Dees en Veer. Nooit geweten dat dat namen zijn...
(Bij de meisjes staan trouwens ook hele bijzondere namen. Saabje op 5 en Fosca....)
vrijdag 16 mei 2008 om 16:30
quote:Morrie schreef op 16 mei 2008 @ 10:04:
Hessel? Jesse? Herre?
Ik hoop voor jullie echt dat het een meisje wordt! (Tessel! )
Alle gekheid op een stokje: zoek je echt een naam met een zogenaamde gesloten laatste lettergreep?
Hessel? Jesse? Herre?
Alle gekheid op een stokje: zoek je echt een naam met een zogenaamde gesloten laatste lettergreep?
vrijdag 16 mei 2008 om 19:53
quote:Morrie schreef op 15 mei 2008 @ 14:33:
Grappig, die asociaties met namen. Ik vind bijvoorbeeld Yannick absoluut geen categorie aso. Ik moet denken aan Yannick Noa, de tennisser. En dat was een leuke kerel volgens mij!
Nippo:
Joris: associatie
Floris: is genoteed
Aron: vind ik wel mooi, maar er is iets mee
Aaron: idem
James: te engels
Jules: uitspraak is niet direct duidelijk
Midas: moet ik meteen aan een wolf denken
Thomas: te populair
Matthew: te engels
Matthijs: te ouderwets
Grappig, die asociaties met namen. Ik vind bijvoorbeeld Yannick absoluut geen categorie aso. Ik moet denken aan Yannick Noa, de tennisser. En dat was een leuke kerel volgens mij!
Nippo:
Joris: associatie
Floris: is genoteed
Aron: vind ik wel mooi, maar er is iets mee
Aaron: idem
James: te engels
Jules: uitspraak is niet direct duidelijk
Midas: moet ik meteen aan een wolf denken
Thomas: te populair
Matthew: te engels
Matthijs: te ouderwets
zaterdag 17 mei 2008 om 12:58
quote:iduna schreef op 16 mei 2008 @ 16:30:
[...]
Hessel? Jesse? Herre?
Nee hoor, niet perse. Bijna al onze meidennamen hebben dat niet.
Jesse vinden we heel leuk, maar die heb ik in mijn familie.
Tessel is grappig, maar meidennamen hebben we al genoeg .
Herre vind ik te, ja te wat. Te niet leuk .
[...]
Hessel? Jesse? Herre?
Nee hoor, niet perse. Bijna al onze meidennamen hebben dat niet.
Jesse vinden we heel leuk, maar die heb ik in mijn familie.
Tessel is grappig, maar meidennamen hebben we al genoeg .
Herre vind ik te, ja te wat. Te niet leuk .
zaterdag 17 mei 2008 om 19:36
Jullie zijn echt hopeloos.
Ik weet het nu echt niet meer, daarom ter compensatie maar een kleine bloemlezing uit de NRC geboorteadvertenties van deze zaterdag:
Bas
Finn
Ossip (geen grapje)
Julian
Sjoerd
Karel
Pieter
Maarten
Jazz (evenmin een grapje)
Pyke
Thijn
Allard
Philip
Nout
Julien (met trema op e)
Rijk
Romein
Kilian
Teyler
Skylar
Luc
Mees
Ivo
Roemer
Rogier
Quirijn
Berend
Frederik
Menno
Michiel
Willem
Mylo
David
Kes
Wout
Panter (ook geen grap)
Joost
Pepijn
Rein
Joppe
Seppe
Senne
Siem
Kees
Felix
Jos
Ik weet het nu echt niet meer, daarom ter compensatie maar een kleine bloemlezing uit de NRC geboorteadvertenties van deze zaterdag:
Bas
Finn
Ossip (geen grapje)
Julian
Sjoerd
Karel
Pieter
Maarten
Jazz (evenmin een grapje)
Pyke
Thijn
Allard
Philip
Nout
Julien (met trema op e)
Rijk
Romein
Kilian
Teyler
Skylar
Luc
Mees
Ivo
Roemer
Rogier
Quirijn
Berend
Frederik
Menno
Michiel
Willem
Mylo
David
Kes
Wout
Panter (ook geen grap)
Joost
Pepijn
Rein
Joppe
Seppe
Senne
Siem
Kees
Felix
Jos
zaterdag 17 mei 2008 om 20:55
Hai Morrie,
Het geeft toch niet als beide namen een beetje apart zijn? Ik heb drie jongens en die hebben alledrie een niet alledaagse naam.
Ik weet niet hoe je zoon heet maar als zijn naam wel apart is en je tweede zoon zou dan bv. Sem heten, wat toch al een poos een populaire naam is, geeft dat mij meer het gevoel van, ze wisten het niet en toen hebben ze maar Sem gedaan.
Niet boos worden hoor want je bent er heel duidelijk mee bezig en het is ook gewoon heel moeilijk.
Gelukkig wisten we bij alle drie dat het een jongen werd, ik heb nog nooit een meisjesnaam verzonnen.
Het geeft toch niet als beide namen een beetje apart zijn? Ik heb drie jongens en die hebben alledrie een niet alledaagse naam.
Ik weet niet hoe je zoon heet maar als zijn naam wel apart is en je tweede zoon zou dan bv. Sem heten, wat toch al een poos een populaire naam is, geeft dat mij meer het gevoel van, ze wisten het niet en toen hebben ze maar Sem gedaan.
Niet boos worden hoor want je bent er heel duidelijk mee bezig en het is ook gewoon heel moeilijk.
Gelukkig wisten we bij alle drie dat het een jongen werd, ik heb nog nooit een meisjesnaam verzonnen.
zaterdag 17 mei 2008 om 21:08
Nou ben ik wel benieuwd naar de namen coos!
Ik heb vandaag een proefdruk van een geboortekaartje besteld met daarop een van mijn favo jongensnamen. Nu hoop ik dat als ik het kaartje zie, en als mijn vriend het ziet, dat de naam gaat leven voor ons en we een beslissing kunnen nemen. We zullen zien.....
Ik heb vandaag een proefdruk van een geboortekaartje besteld met daarop een van mijn favo jongensnamen. Nu hoop ik dat als ik het kaartje zie, en als mijn vriend het ziet, dat de naam gaat leven voor ons en we een beslissing kunnen nemen. We zullen zien.....
zondag 18 mei 2008 om 00:29
Net als jullie ben ik op zoek naar een jongensnaam (en manlief natuurlijk ook; zijn naam werd hier trouwens afgekraakt hihi, maar dat maakt mij niet uit).
We hebben al een dochtertje Ella en ik vind het wel wat handig als de namen "goed" bij elkaar passen, zover dat kan natuurlijk.
Manlief wil het liefst een korte Hollandse naam (we hebben gisteren errug gelachen bij het lezen van een Friese namensite; dat gaat het dus niet worden).
Mijn "criteria" zijn dat het een fatsoenlijk uit te spreken naam moet zijn (liefst ook nog een die internationaal een beetje bekt) en het manneke moet zijn naam ook gewoon zelf kunnen schrijven als hij in groep 3 zit.
Suggesties? Tips? Graag!
(enne, ik ben al een heel eind met hier doorlezen, maar het geeft natuurlijk niet als er wat dubbelen tussenzitten )
We hebben al een dochtertje Ella en ik vind het wel wat handig als de namen "goed" bij elkaar passen, zover dat kan natuurlijk.
Manlief wil het liefst een korte Hollandse naam (we hebben gisteren errug gelachen bij het lezen van een Friese namensite; dat gaat het dus niet worden).
Mijn "criteria" zijn dat het een fatsoenlijk uit te spreken naam moet zijn (liefst ook nog een die internationaal een beetje bekt) en het manneke moet zijn naam ook gewoon zelf kunnen schrijven als hij in groep 3 zit.
Suggesties? Tips? Graag!
(enne, ik ben al een heel eind met hier doorlezen, maar het geeft natuurlijk niet als er wat dubbelen tussenzitten )
zondag 18 mei 2008 om 22:30
Een paar weken geleden hebben jullie al goed meegedacht voor een naam die past bij onze zoon Nick. We hebben het even laten rusten omdat we er niet uitkomen, maar nu begint voor mijn gevoel de tijd te dringen (bijna 29 weken )
Wij vinden zelf: Jari Mike Vince en Luke leuk maar nog niet echt een wauw gevoel.
Na het doorspitten van bijna alle pagina's heb ik geen nieuwe inspiratie gekregen. Kunnen jullie nog een keer meedenken?
Alvast bedankt!
Wij vinden zelf: Jari Mike Vince en Luke leuk maar nog niet echt een wauw gevoel.
Na het doorspitten van bijna alle pagina's heb ik geen nieuwe inspiratie gekregen. Kunnen jullie nog een keer meedenken?
Alvast bedankt!
maandag 19 mei 2008 om 11:13