Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Anky, wat leuk dat je tijdens het voeden aan mij denkt .

Wessel had ik al voorgesteld thuis, maar werd niet enthousiast ontvangen. Terwijl ik het wel bij Schorries naam vind passen. Beetje zelfde opbouw.

Bij Jip denk ik toch wel heel erg aan Janneke. Ik vind het ook niet echt een 'volwassen' naam.

Arne, nee, en Werner, daar kennen we er een van, die valt sowieso af.
Ik weet sinds deze week dat er een jongetje in mijn buik zit, dus ik kwam hier even wat inspiratie opdoen. Nu heb ik net die site van het nrc bekeken, maar mijn god, wat een namen worden er gegeven!

In de top-10 van de afgelopen maand staan Faas (op 1!!), Dees en Veer. Nooit geweten dat dat namen zijn...

(Bij de meisjes staan trouwens ook hele bijzondere namen. Saabje op 5 en Fosca....)
quote:Morrie schreef op 16 mei 2008 @ 10:04:

Wessel had ik al voorgesteld thuis, maar werd niet enthousiast ontvangen. Terwijl ik het wel bij Schorries naam vind passen. Beetje zelfde opbouw.

Hessel? Jesse? Herre?

Ik hoop voor jullie echt dat het een meisje wordt! (Tessel! )

Alle gekheid op een stokje: zoek je echt een naam met een zogenaamde gesloten laatste lettergreep?
quote:Morrie schreef op 15 mei 2008 @ 14:33:

Grappig, die asociaties met namen. Ik vind bijvoorbeeld Yannick absoluut geen categorie aso. Ik moet denken aan Yannick Noa, de tennisser. En dat was een leuke kerel volgens mij!

Nippo:

Joris: associatie

Floris: is genoteed

Aron: vind ik wel mooi, maar er is iets mee

Aaron: idem

James: te engels

Jules: uitspraak is niet direct duidelijk

Midas: moet ik meteen aan een wolf denken

Thomas: te populair

Matthew: te engels

Matthijs: te ouderwets
Tessel is leuk voor Morrie!

Iduna, jouw namen vind ik bijna allemaal te apart (en 1 lettergreep te kort).
quote:iduna schreef op 16 mei 2008 @ 16:30:

[...]

Hessel? Jesse? Herre?

Ik hoop voor jullie echt dat het een meisje wordt! (Tessel! )

Alle gekheid op een stokje: zoek je echt een naam met een zogenaamde gesloten laatste lettergreep?

Nee hoor, niet perse. Bijna al onze meidennamen hebben dat niet.

Jesse vinden we heel leuk, maar die heb ik in mijn familie.

Tessel is grappig, maar meidennamen hebben we al genoeg .

Herre vind ik te, ja te wat. Te niet leuk .
Jullie zijn echt hopeloos. ;) ;)

Ik weet het nu echt niet meer, daarom ter compensatie maar een kleine bloemlezing uit de NRC geboorteadvertenties van deze zaterdag:

Bas

Finn

Ossip (geen grapje)

Julian

Sjoerd

Karel

Pieter

Maarten

Jazz (evenmin een grapje)

Pyke

Thijn

Allard

Philip

Nout

Julien (met trema op e)

Rijk

Romein

Kilian

Teyler

Skylar

Luc

Mees

Ivo

Roemer

Rogier

Quirijn

Berend

Frederik

Menno

Michiel

Willem

Mylo

David

Kes

Wout

Panter (ook geen grap)

Joost

Pepijn

Rein

Joppe

Seppe

Senne

Siem

Kees

Felix

Jos
Pieke!

Van Pieke Dassen.

Dat zou nou een leuke naam zijn, om je zoon te geven.

Ja, een ander dan he, niet ik.
Hai Morrie,

Het geeft toch niet als beide namen een beetje apart zijn? Ik heb drie jongens en die hebben alledrie een niet alledaagse naam.

Ik weet niet hoe je zoon heet maar als zijn naam wel apart is en je tweede zoon zou dan bv. Sem heten, wat toch al een poos een populaire naam is, geeft dat mij meer het gevoel van, ze wisten het niet en toen hebben ze maar Sem gedaan.

Niet boos worden hoor want je bent er heel duidelijk mee bezig en het is ook gewoon heel moeilijk.

Gelukkig wisten we bij alle drie dat het een jongen werd, ik heb nog nooit een meisjesnaam verzonnen.
Nou ben ik wel benieuwd naar de namen coos!

Ik heb vandaag een proefdruk van een geboortekaartje besteld met daarop een van mijn favo jongensnamen. Nu hoop ik dat als ik het kaartje zie, en als mijn vriend het ziet, dat de naam gaat leven voor ons en we een beslissing kunnen nemen. We zullen zien.....
Robbie

Robin

Sten

Koen

Ralf / Ralph

Sven

Adam

Joram

Jenne

Walt

Daaf

Dorus

Hesling

Jent

Jelte

Jurre

Melle

Per / Perre

Reinier

Reinder

Bram

Sten

Simon

Sibren

Tieme

Teun

Teije

Teijne

Fedde

Wytze

Jurriaan

Diemer

Dauwe / Douwe

Mart

Just

Til

Ted

Walter

Wibren

Willem
Duco

Tristan

Arthur

Jim

Stan
namen kinderen weggehaald
anoniem_39546 wijzigde dit bericht op 17-05-2008 22:53
Reden: namen kinderen weggehaald
% gewijzigd
Gelezen Coos!

De rest lees ik morgen.
Net als jullie ben ik op zoek naar een jongensnaam (en manlief natuurlijk ook; zijn naam werd hier trouwens afgekraakt hihi, maar dat maakt mij niet uit).

We hebben al een dochtertje Ella en ik vind het wel wat handig als de namen "goed" bij elkaar passen, zover dat kan natuurlijk.

Manlief wil het liefst een korte Hollandse naam (we hebben gisteren errug gelachen bij het lezen van een Friese namensite; dat gaat het dus niet worden).

Mijn "criteria" zijn dat het een fatsoenlijk uit te spreken naam moet zijn (liefst ook nog een die internationaal een beetje bekt) en het manneke moet zijn naam ook gewoon zelf kunnen schrijven als hij in groep 3 zit.

Suggesties? Tips? Graag!

(enne, ik ben al een heel eind met hier doorlezen, maar het geeft natuurlijk niet als er wat dubbelen tussenzitten )
Een paar weken geleden hebben jullie al goed meegedacht voor een naam die past bij onze zoon Nick. We hebben het even laten rusten omdat we er niet uitkomen, maar nu begint voor mijn gevoel de tijd te dringen (bijna 29 weken )

Wij vinden zelf: Jari Mike Vince en Luke leuk maar nog niet echt een wauw gevoel.

Na het doorspitten van bijna alle pagina's heb ik geen nieuwe inspiratie gekregen. Kunnen jullie nog een keer meedenken?

Alvast bedankt!
Ris, ik ken twee mensen met een Ella. De een heeft een broertje Casper, en de andere een zusje Puck (kan natuurlijk ook voor een jongetje). Ik vind zelf de combinatie met Casper wel mooi (had zelf ook wel Casper gewild, maar die is inmiddels iets te populair in mijn omgeving).
hera27 wat vind je van Stef bij Nick?

Of Mika ipv Mike?
Nippo dank je voor je tips, helaas vind ik het allebei niks.... sorry!
quote:Morrie schreef op 19 mei 2008 @ 21:07:

hera27 wat vind je van Stef bij Nick?

Of Mika ipv Mike?

Stef vind ik zelf niet leuk en mika vind mijn man niks.

Sorry. In elk geval bedankt voor het meedenken
Voor de liefhebber hier wat namen uit mijn omgeving (woon in Friesland, dus niet heel alledaags allemaal):

- Mats

- Sieds

- Jochem

- Tjitte

- Brent

- Jorgen

- Jesper

- Laurens

- Bareld

- Wietse

- Jelle

- Bauke

- Rinse
Ris; Ella en ...

David, Simon, Jorn, Daan, Jort, Cas, Teun, Siem, Wout, Gijs, Lode, Fender, Fedde, Rinse, Thieme,

Hera; Nick en....

Tom, Toby, Bas, Levi, Zino, Tim, Dari, Davy, Elvan,
quote:Catooo schreef op 20 mei 2008 @ 12:00:

Hera; Nick en....

Tom, Toby, Bas, Levi, Zino, Tim, Dari, Davy, Elvan,Nee, sorry zit geen enkele naam bij die wij mooi vinden. Ben erg moeilijk geloof ik. Maar bedankt voor het meedenken
hera27: Simon
durf het bijna niet te zeggen.

Nick en Simon

en de naam is te lang.

Pfff ben echt niet makkelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven