Dochter groeit (te?) slecht

04-12-2007 17:06 265 berichten
Ik maak me een beetje zorgen over de groei van mijn 22 maanden oude dochter.

Afgelopen augustus op het cb was ze 80 cm. Aangezien ze haar kleren nog goed past en ik geen zichtbare groei zag, ben ik vorige week donderdag naar het cb gegaan om haar te meten. 80.6 cm, dus 0.6 cm gegroeid in drie maanden tijd.

Ze bungelde altijd al onderaan de curve, maar volgende wel haar lijntje. Nu buigt dit lijntje echter af.

Het cb begreep dat ik me zorgen maakte, maakte een aantekening en zei dat ze er bij de volgende afspraak in maart wel naar zouden gaan kijken.

Heeft iemand hier ervaring mee? 'Moet' ik contact opnemen met de huisarts of gewoon wachten tot maart, aangezien ze normaal eet en gezond is?
Alle reacties Link kopieren
Oh, tis alweer 15:00, tijd voor ons Yasmine, ff kijken ofdat ze wakker is
Mirjam:

Okay maar dan zou je nog kunnen zeggen dat het verschil zit in jongen/ meisje.

Zou wel willen weten wat voor beer een zoon van ons zou worden die fv krijgt
quote:TheNurse schreef op 29 mei 2008 @ 15:02:

Wat raar!?

Is het zo moeilijk om een bv/fv curve te maken?

?Wellicht wordt het te moeilijk/lastig gevonden. Ik weet het ook niet. Bij jouw meiden maakt het waarschijnlijk niet veel uit (die doen het op beide curves goed denk ik?) maar bij mijn dochter kan het dus wel het verschil zijn tussen bezorgdheid/acties zoals bloedtests en onderzoeken en alert achterover leunen.
Ik kom dit topic tegen omdat het bovenaan staat.

Hier ook een klein, tenger meisje van nu ruim 19 maanden.

Ze weegt ongeveer 9300 gram en is zo'n 86 cm.. Ik ben al een poos niet meer bij het cb geweest. Ze lijkt wat gewicht en lengte betreft precies op haar vader; lang en slank.
Mrijam, die groeicurve had ik al eens ingevuld en nu weer update gedaan. Dochter zit in de bv-curve ook op de -2 lijn, en op de website raden ze aan dan contact op te nemen met deskundige... Bij cb vinden ze dit dus nog niet nodig en dat vond ik ook wel ok, maar las ik dan hoor wat jij al allemaal gedaan hebt terwijl jouw dochter een stuk hoger zit in de curve.
Rebbel, wil jij je curve ook hier plakken (plaatje opslaan op je pc en weer laden via mijnalbum.nl, dan de regel met "eigenschappen" plakken via het vierde schermpje boven je reactie-scherm en voila)? Zit er een knik in haar groeilijn?
quote:rebbel schreef op 29 mei 2008 @ 15:11:

Mrijam, die groeicurve had ik al eens ingevuld en nu weer update gedaan. Dochter zit in de bv-curve ook op de -2 lijn, en op de website raden ze aan dan contact op te nemen met deskundige... Bij cb vinden ze dit dus nog niet nodig en dat vond ik ook wel ok, maar las ik dan hoor wat jij al allemaal gedaan hebt terwijl jouw dochter een stuk hoger zit in de curve.Dochter had (heeft?) veel gezondheidsklachten (heel vaak ziek, veel spugen; met veel slijm ook, rare luiers (heel zuur en schuimend). Verder ziet ze bleek (want laag hb) en vertrouwde ik het gewoon niet. Ze is dus inderdaad door de molen gegaan (getest op taaislijmziekte bijvoorbeeld, vanwege dat slijm) en nu is wel enkele maanden geleden een lactose-intolerantie vastgesteld (dus krijgt ze naast de bv alleen sojaproducten).
Mirjam:

Succes met jullie meiske

xx
Dank je Nurse! En jij met jouw meiden!
Hmm, zal wel aan mij liggen, maar ik krijg 'm niet op mijnalbum.nl. Er zit idd een knik in de lijn, hij ging eerst omhoog en sinds 3,5 maand alleen nog maar opzij.

Jouw verhaal is dus wel anders dan het mijne, Mirjam, want dochter is idd nooit ziek. Had ik even overheen gelezen.
*krijgt zin om maten van Wup in te gaan vullen en curve hier te plakken*
Hmm, krijg ze niet in mijnalbum geplaatst... Naja, Wup is ook niet echt klein of dun te noemen
Ik ben gek op curves, dus kom maar op Peppie!
Luktnie Mir, kan plaatje niet in mijnalbum plaatsen op de 1 of andere manier...
quote:rebbel schreef op 29 mei 2008 @ 15:56:

Hmm, zal wel aan mij liggen, maar ik krijg 'm niet op mijnalbum.nl. Er zit idd een knik in de lijn, hij ging eerst omhoog en sinds 3,5 maand alleen nog maar opzij.

Jouw verhaal is dus wel anders dan het mijne, Mirjam, want dochter is idd nooit ziek. Had ik even overheen gelezen.De aanhouder wint . Als je hem opslaat op je pc vanaf de groeicurve, moet je hem daarna eerst nog even op een andere manier opslaan op je pc (en misschien de naam van je kindje wissen als je dat wilt), namelijk als jpg. Mijnalbum "pakt" geen bitmap ofzoiets. Je kunt dan gewoon de uitgang wijzigen in .jpg en bij bestanden de jpeg uitgang aanklikken.
Zie uitleg Pepsel!
quote:Mirjam762 schreef op 29 mei 2008 @ 17:16:

[...]

De aanhouder wint . Als je hem opslaat op je pc vanaf de groeicurve, moet je hem daarna eerst nog even op een andere manier opslaan op je pc (en misschien de naam van je kindje wissen als je dat wilt), namelijk als jpg. Mijnalbum "pakt" geen bitmap ofzoiets. Je kunt dan gewoon de uitgang wijzigen in .jpg en bij bestanden de jpeg uitgang aanklikken.Oooow kijk, ik probeerde de originele al als jpg op te slaan maar dat lukt dus niet. Effe fröbelen, moment...

Ik zie ze, jij ook?
Jaaaaa...

Hij groeit echt keurig volgens het lijntje he!
Ja op dit lijntje wel ja
Niet boos worden, maar ik dacht altijd dat Wup een bolle baby was, maar hij zit gewoon op het gemiddelde van de bv-curve (en dus waarschijnlijk onderin de cb-curve?).
Haha Pep, zolang wij onze curves maar niet op het forum gooien
Hij lijkt ook bol maar is het blijkbaar niet. En ik word niet boos om dat soort opmerkingen hoor Op CB doet ie het stukken minder goed als op dit lijntje inderdaad
Helaas lijken wij wel bol en zijn we dat ook..(of moet ik alleen voor mezelf spreken). Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven