Wie zijn toch die a-sociale mensen???

30-05-2008 15:30 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik gewinkeld en tijdens het winkelen heb ik in de paskamer van 1 van de winkels die ik bezocht heb (4 in totaal) een tasje van Douglas laten staan met daarin spullen t.w.v. ¤ 50,00. Ik heb vandaag alle winkels gebeld en het tasje is niet gevonden. Dit is de tweede keer dat mij dit gebeurt.

En ik vraag me dus serieus af wie die godvergeten a-sociale mensen zijn die denken dat wanneer zij iets vinden wat overduidelijk vergeten/ van iemand anders is, menen te mogen toeëigenen? Zijn dat keurige dames die kinderen moeten opvoeden? Is het mijn buurvrouw? Gezien de winkels waarin ik geweest ben, moet het iemand zijn zoals ik ben, gewoon modale doorsnee. Ik kan hier gewoon geen beeld bij krijgen. Als je zoiets vindt, dan geef je dat toch aan de kassa af???

Kennen jullie mensen die dit (stelen dus) doen?
tsja...en wie zijn die mensen die tot 2 keer toe een tasje vergeten.... nee das een geintje.

sommige mensen zien het misschien als een makkelijke manier om aan gratis spullen te komen.... zeker asociaal, maar wat doe je eraan?
Tja, dat is balen, maar helaas, dit gebeurt, er zijn genoeg eerlijke mensen, maar je treft het net niet.

1 tip die ik je kan geven is.

Stop altijd je kassabon in je portemonnee, nooit bij de artikelen zelf, want er zijn erbij die het doodleuk terug brengen naar de winkel en cash terug krijgen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik ken niemand, maar inderdaad: als je iets ergens laat staan, ben je het 9 van de 10 keer kwijt.

Uitzondering: ben ooit een tasje (schoudertasje) verloren, midden in Amsterdam. Paar weken later kreeg ik het terug, per post! (had er iets met mijn adres in zitten blijkbaar)
Nog even verder opfokken... misschien zijn het de mensen van de winkel wel.

Ik ben zelf benedenmodaal en eerlijk gezegd zo blij met mijn aankopen dat ik wel driedubbelcheck voordat ik een pashokje verlaat.
Ik vind het ook wel erg dom om een tasje ter waarde van 50.000 te laten staan!!!!

Ik vraag mij dan ook af welk soort mensen zo iets doet!
Ja hoor...zoiets als het principe van de eerlijke vinder. En ja...ook de keurige dames die kinderen moeten opvoeden zullen dit doen ja. Snap dat je pissig bent en duidelijk is dat jij iemand bent die gevonden spullen wel aan de kassa zou afgeven.

De winkels waar jij geweest bent zeggen overigens niets over het publiek hoor (modaal en doorsnee).

Ik heb in mijn leven al heel wat gevonden en altijd afgegeven bij kassa's, gevonden voorwerpen of eigenaren van zaken (denk aan mobieltjes, trouwringen etc...) ik ben ook iemand die op straat, in restaurants en OV mensen waarschuwt als hun tas open staat en ik de portemonnee kan zien zitten etc...

Alleen geld wat ik vind hou ik....ga ik niet meer naar de politie. Nu is het hoogste bedrag wat ik ooit vond 25 gulden dus zo'n vaart liep dat niet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Haha, ik las 50 duizend euro, sorry, ik ben degene die dom is!
Ik zou iets wat ik vind ook houden. Zeg eens héél eerlijk: wie doet dat niet?! Zeker als het is achtergelaten op een plek waar heel weinig kans is dat diegene ervoor terug komt.

En mocht ik bijv een grote som geld vinden, dan is het helemaal zeker dat ik dat lekker mee naar huis neem.

Ik vond bijv pasgeleden een emballagebonnetje van 19,50(!), nou dan ga ik ook niet naar de kassa om te zeggen: Joh dit heb ik gevonden. Of (echt) per ongeluk met een dweil de winkel uitlopen, kwamen we op straat achter, terug gaan vonden we stom.

Ik ben zelf ook weleens een portemonnee kwijtgeraakt. Op de een of andere manier wist diegene die m gevonden had mijn telefoonnummer te achterhalen en belde mijn ouders met de mededeling dat mijn portemonnee was gevonden. Maar heeft daarna niet meer gebeld. Ik heb m dus niet terug gekregen. Nou ja dan niet. Het was mijn eigen schuld dat ik dat ding verloor.
Ik geef het altijd netjes af! Zou niet lekker mascara op kunnen doen als ik zou weten dat ik die gejat zou hebben.

Heb wel een keer gehad dat een broek van mij is gejat (ws tijdens uitgebreide koffie/klets-pauze bij de V&D) en toen ben ik naar de winkel teruggegaan en heb verteld dat ik dacht dat die tas gejat was en heb toen ook vermeld dat ik het bonnetje in de tas had laten zitten (- dat is trouwens echt stomstom!) en dat ik dus dacht dat de tas gejat was en dat ze misschien de broek zouden komen cashen (broek van 150 euri) . Heb toen m'n telefoonnummer achtergelaten en een uur later belden ze: ze hadden ook al de politie ingelicht en twee meiden opgepakt.

Meiden waren 16 en 18 jaar, van marrokaanse afkomst en zouden never nooit niet in mijn broek passen (heb ze even kort gezien op het politiebureau).

Wel fijn dat ik toen alles terugkreeg, maar beetje jammer dat ik hierdoor 2,5uur op het politiebureau heb moeten blijven wachten om aangifte te doen. De dames hebben uiteindelijk trouwens allebei een taakstraf van 20u gekregen...vond het wel netjes dat ze me dat meldden achteraf!

Ben daarna wel wat voorzichtiger geworden met spullen neerzetten in winkels tijdens passen/koffie drinken! Misschien ook tip voor jou
Tja ik geloof in 'what goes around comes around' dus als ik iets vind ben ik wel zo eerlijk om het af te geven.... En dat is deels omdat ik natuurlijk een heel eerlijk persoon ben jaja, maar deels ook omdat als ik dat niet doe ik me zo rot voel dat ik het de moeite van de 50 euro Douglas spullen echt niet waard vind!

Hahahah dus ik was het niet!

Maarrrrr inderdaad erg vervelend voor je hoor, ik zou er ook enorm van balen!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:mamzelle schreef op 30 mei 2008 @ 15:34:

Nog even verder opfokken... misschien zijn het de mensen van de winkel wel.

Ik ben zelf benedenmodaal en eerlijk gezegd zo blij met mijn aankopen dat ik wel driedubbelcheck voordat ik een pashokje verlaat.Ja, dat het de mensen van de winkel kunnen zijn, had ik me ook bedacht, misschien is dat nog wel asocialer. Ik had een paar grote tassen bij me en het douglastasje is veel kleiner, dus bij het oppakken van de tas is het hengsel niet 'meegekomen'..... De eerstekomende 8 jaar controleer ik de paskamers weer bij vertrek (de eerste keer dat het mij gebeurd is, is al 10 jaar terug).
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 15:39:

Ik zou iets wat ik vind ook houden. Zeg eens héél eerlijk: wie doet dat niet?! Zeker als het is achtergelaten op een plek waar heel weinig kans is dat diegene ervoor terug komt.

En mocht ik bijv een grote som geld vinden, dan is het helemaal zeker dat ik dat lekker mee naar huis neem.

Ik vond bijv pasgeleden een emballagebonnetje van 19,50(!), nou dan ga ik ook niet naar de kassa om te zeggen: Joh dit heb ik gevonden. Of (echt) per ongeluk met een dweil de winkel uitlopen, kwamen we op straat achter, terug gaan vonden we stom.

Ik ben zelf ook weleens een portemonnee kwijtgeraakt. Op de een of andere manier wist diegene die m gevonden had mijn telefoonnummer te achterhalen en belde mijn ouders met de mededeling dat mijn portemonnee was gevonden. Maar heeft daarna niet meer gebeld. Ik heb m dus niet terug gekregen. Nou ja dan niet. Het was mijn eigen schuld dat ik dat ding verloor.

Jezus, dit meen je niet? Dus jij ben zo asociaal die het normaal vindt te pakken wat duidelijk niet van jou is. Wat een moraal heb jij.

En ja, ik geef spulletjes (bonnen, kettinkjes, tasjes, etc.) ALTIJD af. Het is zelfs nog nooit bij me opgekomen het te houden. Dan ben ik maar het braafste meisje van de klas.

Jij komt vrij asociaal over Brum. Ik ben heel eerlijk. En als ik dingen vind dan breng ik het bij de klantenservice of politie oid. Gewoon omdat ik hoop dat mensen dat ook met mijn spullen zullen doen.

ook embalage bonnen of geld geef ik aan de cassiere.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik heb ooit, bijna 20 jaar geleden, iets gevonden en het voor mezelf gehouden. Ook toen de eigenaar kwam vragen of ik het had gevonden. Hoe laag ik me daar toen al over voelde, en nog lang daarna, kan ik nauwelijks beschrijven.
Ik zou het het ook bij de kassa afgeven, je wordt toch niet blij van iemand anders z'n spullen.

Wat het personeel dan doet, tja.....Al ga je er toch van uit dat het ter goede trouw is.
quote:Bagheera schreef op 30 mei 2008 @ 15:45:

[...]

Jezus, dit meen je niet? Dus jij ben zo asociaal die het normaal vindt te pakken wat duidelijk niet van jou is. Wat een moraal heb jij.

En ja, ik geef spulletjes (bonnen, kettinkjes, tasjes, etc.) ALTIJD af. Het is zelfs nog nooit bij me opgekomen het te houden. Dan ben ik maar het braafste meisje van de klas.

Ik werk dus zelf in supermarkt en weet daardoor dat als iemand komt met een gevonden emballagebonnetje dat 99% niet terug komt bij de rechtmatige eigenaar.

Heb er zelf ook weleens eentje vergeten uit het apparaat te trekken en we hadden best veel flessen, ja stom, maar niet iets om over wakker te liggen.

En als iemand voor mij loopt in een rustige straat en diegene laat iets van waarde vallen, dan pak ik het op en geef het terug.

Maar hoe groot is de kans dat je aan het einde van de dag in een pretpark (voorbeeld) wat vind, dat de eigenaar het terug zal krijgen?
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 15:53:

[...]

Maar hoe groot is de kans dat je aan het einde van de dag in een pretpark (voorbeeld) wat vind, dat de eigenaar het terug zal krijgen?Nou, als er veel mensen zoals jij geweest zijn, schat ik de kans niet hoog in...
Ik geef ook altijd alles netjes af, alleen is dat een keertje ook niet zo goed gegaan..

Ik vond een portemonnee in een winkel waar het toen onwijs druk was, dus ik er mee naar de kassa gegaan. Zelf niet gekeken in het ding of wat dan ook, gewoon netjes afgegeven. Dus later komt de cassiere naar me toe, met de mevrouw van wie de portemonnee was en wat bleek; ding was gejat, leeggehaald en op de grond gegooid en toen heb ik hem opgepakt en teruggebracht naar de kassa. Tja, die vrouw keek me toch wel even aan van 'heb jij het niet gedaan..' want er zat iets van 200 cash in. Ik voelde me echt zo lullig toen, maar ze geloofden me gelukkig wel zeiden ze. Maar dan denk je goed te handelen, word je uiteindelijk nog een beetje vuil aangekeken
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 15:53:

Maar hoe groot is de kans dat je aan het einde van de dag in een pretpark (voorbeeld) wat vind, dat de eigenaar het terug zal krijgen?Als het in jouw tas verdwijnt in ieder geval nul...
haha mosterd...
Bij ons in de winkel word geregeld een tasje met inhoud vergeten. Dit laten we een poos achter de kassa staan zodat er gelegenheid is om het op te komen halen. (mocht er iets van adres/tel nr inzitten worden de mensen natuurlijk ingelicht) Komt er niemand het ophalen dan word het tasje terug gebracht naar de winkel waar het artikel gekocht is.

Via mn baas ooit eens een verhaal gehoord dat er een meid van ons bedrijf (grote winkelketen, veel filialen) een tas had gevonden. Hierin zaten gekochte kleding + de kassabon. Zij is hiermee naar de winkel gegaan en zou de artikelen terug brengen en dmv de kassabon wilde zij het geld terug vragen!! Gelukkig had de eigenaresse van de verloren tas de betreffende winkel al ingelicht, dus daar wisten ze dat het geen zuivere koffie was. Mevr collega is op staande voet ontslagen! En dat terwijl je dus zelf in een winkel werkt, en ik mag ervan uitgaan dat je dan weet hoe het hoort (ook als je niet in een winkel werkt trouwens)

Zelf zou ik een gevonden voorwerp altijd bij de kassa inleveren.
quote:Berlin87 schreef op 30 mei 2008 @ 15:56:

Ik geef ook altijd alles netjes af, alleen is dat een keertje ook niet zo goed gegaan..

Ik vond een portemonnee in een winkel waar het toen onwijs druk was, dus ik er mee naar de kassa gegaan. Zelf niet gekeken in het ding of wat dan ook, gewoon netjes afgegeven. Dus later komt de cassiere naar me toe, met de mevrouw van wie de portemonnee was en wat bleek; ding was gejat, leeggehaald en op de grond gegooid en toen heb ik hem opgepakt en teruggebracht naar de kassa. Tja, die vrouw keek me toch wel even aan van 'heb jij het niet gedaan..' want er zat iets van 200 cash in. Ik voelde me echt zo lullig toen, maar ze geloofden me gelukkig wel zeiden ze. Maar dan denk je goed te handelen, word je uiteindelijk nog een beetje vuil aangekeken Jee, da's lullig.
Spullen die ik vind, zal ik altijd afgeven, dat vind ik niet meer dan normaal en zoals ik het inschat, de meeste mensen in mijn omgeving ook. Maar of ik dat bij los geld ook zou doen? Ik ben zelf wel eens zo stom geweest om weg te lopen bij de pinautomaat voordat mijn geld er was (ja, onvoorstelbaar he, ik had toen dus echt 10.000 dingen aan mijn hoofd)

En toen ik 16 was en verhuisde van klein dorp naar stad, vergat ik mijn fiets op slot te zetten. Ook weg.. (wat was mijn moeder kwaad :()

Als ik in een winkel geld zou vinden, zou ik mijn tel.nr. achterlaten, want als je het in de winkel laat, weet je ook wel waar het blijft.. Is misschien wantrouwig, maar zo werkt het 9 vd 10 keer wel. Zou zelfs kunnen dat het winkelpersoneel zelf jouw spullen heeft meegenomen, maar dat kan je natuurlijk nooit bewijzen. Zuur is het wel!

Mijn zusje heeft haar tas in de bus laten staan, ik heb 10 min. later naar de maatschappij gebeld en precies omschreven wat er allemaal in zat, nooit meer iets van gehoord. Ik weet ook niet wat het is. Vind het gewoon zelfingenomen en asociaal "Voor mij!" of "Had je maar beter op moeten letten" Iedereen kan toch wel eens iets vergeten?

Ik ben zelf ook weleens een portemonnee kwijtgeraakt. Op de een of andere manier wist diegene die m gevonden had mijn telefoonnummer te achterhalen en belde mijn ouders met de mededeling dat mijn portemonnee was gevonden. Maar heeft daarna niet meer gebeld. Ik heb m dus niet terug gekregen. Nou ja dan niet. Het was mijn eigen schuld dat ik dat ding verloor.Ik vind dit echt heel erg asociaal...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven