Wie zijn toch die a-sociale mensen???

30-05-2008 15:30 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik gewinkeld en tijdens het winkelen heb ik in de paskamer van 1 van de winkels die ik bezocht heb (4 in totaal) een tasje van Douglas laten staan met daarin spullen t.w.v. ¤ 50,00. Ik heb vandaag alle winkels gebeld en het tasje is niet gevonden. Dit is de tweede keer dat mij dit gebeurt.

En ik vraag me dus serieus af wie die godvergeten a-sociale mensen zijn die denken dat wanneer zij iets vinden wat overduidelijk vergeten/ van iemand anders is, menen te mogen toeëigenen? Zijn dat keurige dames die kinderen moeten opvoeden? Is het mijn buurvrouw? Gezien de winkels waarin ik geweest ben, moet het iemand zijn zoals ik ben, gewoon modale doorsnee. Ik kan hier gewoon geen beeld bij krijgen. Als je zoiets vindt, dan geef je dat toch aan de kassa af???

Kennen jullie mensen die dit (stelen dus) doen?
quote:prulletje schreef op 30 mei 2008 @ 16:28:

Ik heb in een supermarkt achter de kassa gewerkt. Toch zijn er echt nog heel veel mensen eerlijk hoor! Ik heb regelmatig klanten gehad die iets vergeten waren af te rekenen wat nog onderin de tas zat of wat hun kind nog in de hand had, zonder gemerkt te hebben. Dan komen ze toch terug om het alsnog af te rekenen. Ook regelmatig gevonden emballagebonnetjes teruggekregen. Die bewaren we in de supermarkt allemaal, dus als je er ooit een kwijt bent, gewoon teruggaan om te vragen.

Hier in Limburg zijn ze niet zo netjes. Hoevaak ik het al niet heb meegemaakt dat iemand bij mij aan de kassa "vergeet" te vertellen dat ie ook nog 1, 2, 3 kratjes bier onderop de kar heeft staan.

Pasgeleden nog een man die zei: Oja en een krat HJ. Terwijl het er toch echt 2 waren! Dat is dus overduidelijk proberen te stelen. Want je weet dondersgoed hoeveel je er hebt gepakt.

En ik heb een aantal keer meegemaakt, 's ochtend vroeg dat iemand vergeet zijn/haar emballagebonnetje eruit te halen. Dan spring ik van mijn kassa af en hou m bij me totdat ze aan de kassa komen. Dan gaan ze zoeken naar het bonnetje en houd ik met een vriendelijke glimlach het bonnetje voor hun neus.
M'n vriend (was ie weer :-) ) is laatst z'n blackberry kwijtgeraakt tijdens een concert. Helemaal balen, want staan veel werkgerelateerde zaken etc. in. Komt er de volgende dag een jongen bij ons aan de deur met zijn blackberry! Die jongen die 'm gevonden had heeft 'mama' gebeld die in de telefoon stond en zo dus ons adres achterhaald. Zo kan het dus ook! M'n vriend was enorm blij en heeft die jongen 20 euro gegeven voor alle moeite. Dan ben je toch blij dat er nog eerlijke mensen zijn hoor. En juist omdat je zelf weleens zoiets meemaakt wil je dat niet een ander aan doen, toch?!
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:28:

[...]

Mij boeit dat niet zo. Ik vind het even stom van mezelf, maar daarna zit ik er niet over in. Ze doen maar lekker iets leuks met dat geld bijv. Ik heb ook nooit zoveel in de portemonnee zitten.

Hoogstens 50 euro.Mij boeit het geld ook niet zo, dat zou ik inderdaad ook gewoon stom vinden en snel weer vergeten. Maar het is zo'n gedoe om allemaal nieuwe pasjes aan te vragen, weer een nieuwe portmonnee te kopen, etc. Dat dat geld weg is, is het het minst erg.
*waarom is er geen gaap-smiley?*
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:36:

[...]

En ik heb een aantal keer meegemaakt, 's ochtend vroeg dat iemand vergeet zijn/haar emballagebonnetje eruit te halen. Dan spring ik van mijn kassa af en hou m bij me totdat ze aan de kassa komen. Dan gaan ze zoeken naar het bonnetje en houd ik met een vriendelijke glimlach het bonnetje voor hun neus.Ik geloof diréct dat jij dan een sprintje trekt naar het emballagebonnetje. Maar niet om het aan de rechtmatige eigenaar terug te geven...
668, the neighbour of the Beast
Brummetje, wat nou als die persoon nog naar huis moet en geen treinkaartje kan kopen omdat jij zijn portemonnee hebt gehouden? Wat nou als er wél veel geld in zat omdat ze iets bijzonders ging kopen? Wat nou als de eigenaar bijna op vakantie zou gaan en nu geen bankpasjes meer heeft en de vakantie dus uit moet stellen? Het gaat niet alleen om eht geld, maar ook om dat jij het ongemak van die persoon bewust zit te vergroten.

Kijk, als ik een briefje van vijf op het station vind, en ik heb niemand het zien verliezen, dan hou ik eht denk ik ook. Omdat dat duidelijk iets is waar iemand niet voor terug gaat na het volgende station.

Sieraden, persoonlijke spullen, die breng ik altijd ergens heen. Ik ben zelfs zo'n muts dat ik kinderwantjes op goed zichtbare plekken neerleg, op een spijl van een hek ofzo.

De enige keer dat ik met iets de winkel ben uitgelopen dat niet was afgerekend, en ik wist het, was bij de hema. Het kassameisje had de helft van een ondergoed stelletje niet aangeslagen. Dat heb ik tegen haar gezegd maar toen kreeg ik een grote bek. Dat ze heus wel kon rekenen en waar ik me wel niet mee bemoeidde. Nou, toen ging het zo mee naar huis. Oh ja, en die keer dat ik een diadeempje van de hema op mijn hoofd had gezet. Ik was 4... Mijn moeder kwam er thuis achter en is niet weer 25 km gaan rijden om een diadeem van 1,25 gulden terug te brengen. Maar dat was onbewust van mij. De hema komt er maar bekaaid vanaf in onze familie...
Ik vind trouwens bijna nooit iets hoor.
Meiden, gun Brummetje niet die lol. Het kan gewoon niet waar zijn. Of ze verdient de gouden eikel en zelfs daar woorden over spenderen is het niet waard.

Ik denk dat ik of een engeltje op mijn schouder heb of het moet mijn karma zijn. Ik verlies altijd en eeuwig van alles of vergeet het en tot nu toe -even afkloppen- wordt het steeds terug gebracht of krijg ik het terug.

En ik vind heel veel, geef het altijd af/terug en die blik is al genoeg.

Op een terras/restaurant vergeet ik altijd mijn handtas. Ik moet echt iemand bij me hebben die even mee kijkt, ik vergeet het omdat ik bijna nooit een bij me heb dus als ik er een bij me heb dat is dat niet iets waar ik aan gewend ben.

Een ding ben ik kwijt geraakt waar ik van baal en die niet is afgegeven. Ik doe boodschappen bij de AH, in de super doe ik die zonnenbril aan mijn tshirt. Bij de auto hangt hij er niet meer. Ik als een gek terug gerent, hele supermarkt afgelopen, niet meer gevonden. Jammer, was een dure, ik zal nooit meer een dure kopen.

Verder wel eens 3 jaar bij ouderen gewerkt, zo leuk als je dan die portemonee kan terug brengen. Ja dat is niet te omschrijven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
da's dan maar goed ook.

edit. dat brummetje bijna nooit iets vindt...

[...]

Hier in Limburg zijn ze niet zo netjes. Hoevaak ik het al niet heb meegemaakt dat iemand bij mij aan de kassa "vergeet" te vertellen dat ie ook nog 1, 2, 3 kratjes bier onderop de kar heeft staan.

Pasgeleden nog een man die zei: Oja en een krat HJ. Terwijl het er toch echt 2 waren! Dat is dus overduidelijk proberen te stelen. Want je weet dondersgoed hoeveel je er hebt gepakt.

.

mmh, hoe ging dat spreekwoord ook alweer ?

Zo de Waard is....
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik ben ook zo'n muts hoor Allis

En ik heb dat dus meegemaakt, niet naar huis kunnen.

Mijn handtas gestolen. Met portemonnee, ov-jaarkaart, alles. En ik ging anderhalve week later op vakantie.....

Dat wil je niet weten wat een ellende dat geeft...
quote:Marels schreef op 30 mei 2008 @ 16:39:

[...]

Ik geloof diréct dat jij dan een sprintje trekt naar het emballagebonnetje. Maar niet om het aan de rechtmatige eigenaar terug te geven...Ik ben dan op mijn werk...dus geef het uiteraard wel terug aan degene die het heeft laten zitten.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:43:

Ik vind trouwens bijna nooit iets hoor.Ja, dat zou ik ook zeggen als ik jou was
quote:Zonnetjexx schreef op 30 mei 2008 @ 15:59:

Mijn zusje heeft haar tas in de bus laten staan, ik heb 10 min. later naar de maatschappij gebeld en precies omschreven wat er allemaal in zat, nooit meer iets van gehoord. Ik heb eens mijn ketting met dogtags eraan in de bus verloren. 2 Plaatjes, 2 adressen erop, nooit teruggekregen.. Nou kan je die gewoon opnieuw laten maken, maar wat heeft iemand eraan?
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:08:

Oke een vraagje dan: Stel je vind een portemonnee op straat. Waar ga je dat in hemelsnaam dan afgeven? Op het politiebureau? Eh waar dan, als je in een vreemde stad bent?

Ik ga me niet rot zoeken, als ik iets heb gevonden in de stad en in een goede bui ben (lees afgeven), om een politiebureau te vinden.Nee je zou je eens voor een ander inzetten zeg.

[...]

Hier in Limburg zijn ze niet zo netjes. Spreek eens gauw voor jezelf jij
Oja, ik kijk nog elke dag naar een bewoner uit hier in de buurt.

Er waren hier werklui op de boulevard aan het werk, ze waren weg en ik zag een handschoen van ze liggen, maar wist voor wie ze aan het klussen waren.

Ik denk, (was vroeg in de ochtend) ik doe wat aan en ik raap het op, ik heb een tshirt aan en zie iemand die handschoen oprapen en zo het water in gooien. Ik nog bleren door het raam dat ik het aso vond. Vond het net even te aso om in string met shirt de straat op te rennen.

Die man kijkt niet op of om en loopt weg. Ik weet hoe hij eruit ziet dus die komt aan de beurt. Waar hij hij het opraapte was namelijk bij de voordeur van het complex, dus onnodig het in het water te gooien.
Volgens mij gaat het meer om de intentie dan om kansberekening, Brummetje. Zie ook de bijdrage van FritsvanEgters.
quote:citroentekkel schreef op 30 mei 2008 @ 16:47:

[...]

Nee je zou je eens voor een ander inzetten zeg.Niet van die moeilijke woorden gebruiken he Tekkie
quote:allis schreef op 30 mei 2008 @ 16:40:

Brummetje, wat nou als die persoon nog naar huis moet en geen treinkaartje kan kopen omdat jij zijn portemonnee hebt gehouden? Wat nou als er wél veel geld in zat omdat ze iets bijzonders ging kopen? Wat nou als de eigenaar bijna op vakantie zou gaan en nu geen bankpasjes meer heeft en de vakantie dus uit moet stellen? Het gaat niet alleen om eht geld, maar ook om dat jij het ongemak van die persoon bewust zit te vergroten.

Kijk, als ik een briefje van vijf op het station vind, en ik heb niemand het zien verliezen, dan hou ik eht denk ik ook. Omdat dat duidelijk iets is waar iemand niet voor terug gaat na het volgende station.

Sieraden, persoonlijke spullen, die breng ik altijd ergens heen. Ik ben zelfs zo'n muts dat ik kinderwantjes op goed zichtbare plekken neerleg, op een spijl van een hek ofzo.

De enige keer dat ik met iets de winkel ben uitgelopen dat niet was afgerekend, en ik wist het, was bij de hema. Het kassameisje had de helft van een ondergoed stelletje niet aangeslagen. Dat heb ik tegen haar gezegd maar toen kreeg ik een grote bek. Dat ze heus wel kon rekenen en waar ik me wel niet mee bemoeidde. Nou, toen ging het zo mee naar huis. Oh ja, en die keer dat ik een diadeempje van de hema op mijn hoofd had gezet. Ik was 4... Mijn moeder kwam er thuis achter en is niet weer 25 km gaan rijden om een diadeem van 1,25 gulden terug te brengen. Maar dat was onbewust van mij. De hema komt er maar bekaaid vanaf in onze familie...Ik vond een keer 50 euro op straat. Wel in mijn portomonnee gedaan maar NOOIT uitgegeven. Ik moest de hele tijd denken aan een oud omaatje die daarom niet kon eten of aan een bijstandsmoeder die nu haar kinderen niet te eten kon geven.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:01:

Mijn vriend is wat dat betreft beter dan ik. Hij haalt bij een gevonden portemonnee het geld eruit en geeft de portemonnee dan aan de kassa af. Vragen ze of hij misschien geld eruit heeft gehaald zegt ie dan doodleuk: Nee hoor, hij was leeg!

Stoer man! Haha, leuke vriend heb jij!

quote:Marels schreef op 30 mei 2008 @ 16:51:

[...]

Niet van die moeilijke woorden gebruiken he Tekkie Ja maar Laura gebruikt het woord intentie dat is een veel moeilijker woord.
Een vriendin en tevens collega heeft een keer iets meegemaakt met haar baas. Was bij het ouderehuis. Een klant van hem had een buskaart laten vallen. Hij zette zijn voet erop om als ze weg was het op te rapen. Mijn vriendin riep van een afstand ................. " Pietje" je staat op iets wat die mevrouw heeft laten vallen. hahahahahah. Hoe bedoel je afgaan. Dat als baas van die zaak die daar kwam om spullen te verkopen. Dan laat je je kennen voor die paar euro.
quote:peace_ schreef op 30 mei 2008 @ 16:52:

[...]

Stoer man! Haha, leuke vriend heb jij!

Tja Peace soort zoekt soort helaas
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 15:53:

[...]

Ik werk dus zelf in supermarkt en weet daardoor dat als iemand komt met een gevonden emballagebonnetje dat 99% niet terug komt bij de rechtmatige eigenaar.

Heb er zelf ook weleens eentje vergeten uit het apparaat te trekken en we hadden best veel flessen, ja stom, maar niet iets om over wakker te liggen.

En als iemand voor mij loopt in een rustige straat en diegene laat iets van waarde vallen, dan pak ik het op en geef het terug.

Maar hoe groot is de kans dat je aan het einde van de dag in een pretpark (voorbeeld) wat vind, dat de eigenaar het terug zal krijgen?Orderpicker was je toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven