Geld & Recht alle pijlers

Steeds minder te besteden

08-06-2013 21:47 439 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vreemd eigenlijk. Toen ik nog studeerde en toen ik mijn eerste baantje had ging ik elk jaar skiën, maakte ik verre reizen, kocht ik gewoon elke maand kleren die ik leuk vond enzovoort.

Ik had me vroeger me iets anders voorgesteld dan nu ik minder dan toen vrij te besteden heb en het leven een stuk harder lijkt geworden.

Wat ik eigenlijk wil vragen of er meer vrouwen zijn die in de situatie zitten waarbij de leuke extra's langzaam maar zeker wat minder mogelijk worden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:43:

[...]

ik verdenk dan nu de buurman op de hoek want die hadden de map het eerst.
quote:merano schreef op 09 juni 2013 @ 01:43:

Wij zijn in mijn hele jeugd een keer op vakantie geweest. Een week naar Appelscha. We hadden geen auto en mijn moeder maakte de meeste kleren zelf. Een keer per seizoen gingen we naar de stad om nieuwe schoenen of een jas te kopen. Met de bus. Als feestelijke afsluiting van de dag kregen we dan een zakje friet bij de patatzaak.

We hadden dan wel weer beleg op brood.wij kregen ook af en toe patat.
wat was jullie favoriete speelgoed?
ik was gek op mijn twee playmobielpoppetjes die woonden in een kijkdoos
Cadeautjes bij je verjaardag, sint en als je heeeeeeeel erg ziek was.

Chocopasta een zeldzaamheid. Was ie op, dan geen nieuwe.

Filet americain, precies hetzelfde, ieder twee boterhammen en dan was het weer gedaan voor een tijd.

Tweedehands kleding van buurtmeisjes (trauma, zo onhip en minimaal 5 jaar oud)

Douchen, natgemaakt worden, kraan dicht, inzepen, dan met een rijtje de douche onder.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:44:

Ik weet ook nog wat de melkboer bracht.

Twee melk

1 vla

1 karnemelk

en dat stond dan in een rekje op de stoep, en dan haalde hij de lege flessen weer op

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn moeder knipte ons haar. Gruwel, model kort amerikaans (voor de jongens en de meisjes). Tussen mijn 7e en 11e werd ik daardoor vaak voor een jongetje aangezien. Vreselijk, want ik durfde dan niet te zeggen ''maar, ik ben een meisje''.
Lego. Ik had net genoeg om een huiis te bouwen. Of een auto maar dan moest dat huis eerst weer afgebroken.

En de matchbox autootjes van het broertje van mijn vriendin.

Later de barbie.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Enn schreef op 09 juni 2013 @ 01:51:

[...]

[img]http://neon.pictura-hosting.nl/sfa/sfa_ ... 023951.jpg[/img]

[img]http://1.bp.blogspot.com/-t-HEhdJS-3Y/T ... lkboer.jpg[/img]Ja maar geen pakken dat iis pas veel later geweest
Lego, plattegronden van mooie huizen verzinnen. En lezen.
ja wij werden ook gekapt door moeder of de buurvrouw, die dacht het beter te kunnen dan moeder, maar ook dat was een drama. Ik moet zeggen dat de echte kapper niet veel beter was
sjoelen met de hele familie
quote:MocyMoos schreef op 09 juni 2013 @ 01:51:

Mijn moeder knipte ons haar. Gruwel, model kort amerikaans (voor de jongens en de meisjes). Tussen mijn 7e en 11e werd ik daardoor vaak voor een jongetje aangezien. Vreselijk, want ik durfde dan niet te zeggen ''maar, ik ben een meisje''.Ooh ... Mijn stiefvader heeft een keer mijn haar geknipt. Die was een blauwe maandag herenkapper geweest en kende ook alleen het model kort amerikaans. En dat terwijl ik lang haar met vlechten of strikken had. Ik durfde bijna niet naar school. Gelukkig mocht hij van mijn moeder daarna nooit meer aan mijn haar komen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

De korte pony, die ik nu nog altijd heb
ik was al 15 toen ik voor de eerste keer in een bioscoop kwam
quote:merano schreef op 09 juni 2013 @ 01:55:

[...]

kende ook alleen het model kort amerikaans.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
clubjes was ook geen probleem. De jongens gingen op voetbal en de meisjes op gymnastiek. Op de woensdagmiddag en dan op zaterdag wedstrijden
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:54:

sjoelen met de hele familieTussen de middag na de warme maaltijd gauw de tafel afruimen het netje spannen en met zijn allen een potje tafeltennissen.

Vakantie : logeren bij familie of oma
Ik speelde ook niet met speelgoed. Was altijd buiten. En als ik binnen was (straf) lezen.
Zwemles in het buitenbad. Brr.

quote:Enn schreef op 09 juni 2013 @ 01:57:

[...]

[img]http://www.nlfilmdoek.nl/wp-content/upl ... kaans1.jpg[/img]Misschien ben ik daardoor later zo'n grote fan van Jan Wolkers geworden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 01:46:

[...]

en meteen weer rechtsomkeert gehuppeld toen iedereen je uitlachte?Hahaha, nee, dat deden ze wel om die dirndlachtige jurk die ik aanhad (krijgertjes van 5 jaar oud)
Buiten spelen inderdaad. Heel veel buiten, in weiden in bossen, altijd in sloten vallen. Modder/ gras/ broek kapot. Kikkers vangen, appels jatten, zomaar op paarden rijden.

Dat soort dingen. Het leek altijd zomer te zijn
quote:Conundrum schreef op 09 juni 2013 @ 02:00:

[...]

Hahaha, nee, dat deden ze wel om die dirndlachtige jurk die ik aanhad (krijgertjes van 5 jaar oud)Prijs je gelukkig, mijn broer had lederhoosen inclusief hoed met veer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven