Motorrijden

23-04-2013 23:32 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had liever de zoekfunctie van het forum gebruikt om te kijken of er al een topic over dit onderwerp bestaat. De zoekfunctie werkt niet, dus ik gok erop dat zo'n topic niet bestaat, en dat ik dit topic gerust kan opstarten.

Het gaat dus over het motorrijden. Ik heb er wel ideeën over, maar ik moet het eerst hebben meegemaakt, voordat ik er een goed oordeel over kan vellen.

Om te beginnen heb ik een Try the Bike-rijles met een voor mij bekende rijschool geregeld. Ik volg daar af en toe autorijlessen om mijn rijvaardigheid op peil te houden, al heb ik al een autorijbewijs. Ik wil weten hoe het motorrijden is, en dat wil ik dus - met oefeningen - zelf ervaren. Later overweeg ik zelf een motorfiets te kopen, een tweedehandse.

Gisteren heb ik de rijschool opgebeld en een afspraak gemaakt voor Try the Bike. Voor 90 minuten was ik ¤ 29,50 kwijt wat ik niet duur vind. Daarna neem ik een definitief besluit. Als mijn besluit positief is, ga ik vooral in de zomervakantie lessen. Daarna zien we wel verder.

Goed... eerst maar eens Try the Bike. Ik heb al een klein probleempje want ik heb stevige grote schoenen nodig; dat staat in de bijlage van de factuur die ik vandaag kreeg. Even kijken hoe ik dat ga oplossen; even wat goedkope schoenen kopen of zo?

Ik zou graag hier mijn motorrijervaringen willen delen met andere forummers met een motor of met andere forummers die geen motor of motorrijbewijs hebben, maar wel interesse hebben.
World of Warcraft: Legion
Ik denk dat verstevigde neuzen om een andere reden praktisch is. Ik denk dan daarbij aan het schakelen. Regelmatig zul je met je linkerschoen onder het versnellingspedaal zitten (opschakelen). Zou zo'n schoen zonder zo'n versteviging sneller slijten? Als ik serieus motorrijlessen ga nemen ga ik toch voor motorlaarzen als mijn instructeur dat ook verstandig vindt.
World of Warcraft: Legion
Het schakelen doe je meer met de bovenkant van je schoen dan met de neus dus daar maakt die verstevigde neus weinig uit.

Die is bedoeld om je voorvoet te beschermen.

In werkschoenen (bijv. voor bouwvakkers) zitten verstevigde neuzen en die zijn bedoeld om je tenen te beschermen als er iets op valt of als ze bekneld raken. Dat soort risico's loopt een motorrijder veel minder. Een motorrijder heeft bescherming nodig bij een aanrijding of als hij valt met zijn motor. Met name bij een val kan je een eind doorglijden over het wegdek en dan heb je bescherming nodig want daar kan het menselijk lichaam niet goed tegen. Motorschoeisel en - kleding moet er dan voor zorgen dat je huid intact blijft. De helm beschermt je hoofd tegen letsel, en protectors in je kleding (rug, ellebogen, knieën) absorberen een deel van de klap. Er wordt zelfs geëxperimenteerd met een soort airbag-pak, dat zich automatisch opblaast bij een aanrijding.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Van belang is, dat je voor jezelf bedenkt wat voor soort motorrijder je zou willen zijn en wat je met je motor wilt doen.

Bijvoorbeeld: wil je:

- woon-werk verkeer

- sportief rijden

- hard rijden

- relaxed rijden

- toertochtjes maken

- zuinig rijden

- duo rijden

- gezien worden met je motor

- op vakantie met je motor

- af en toe offroad rijden

Dan krijg je een idee in welke hoek je je motor moet zoeken.

Er is enorm veel keus.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Hey Hans,

Heb je inmiddels al weer een les gehad? Zo ja, hoe ging het?

@ ikbeneruit, hoe gaat t inmiddels met jouw lessen? Ik had je al op het MF gespot, in het damestopic

Ik wilde reageren maar ik vergat t steeds
Upppppp!!!!!

Hans, al weer aan het lessen?

Ikbeneruit, hoe is t met jouw lessen? Al een keer in zonnetje gelest?

Ik heb nog helemaal niet gereden, maar wel een bod op mijn motor geaccepteerd door verzekering en ga zaterdag kijken naar nieuwe(re) motor! Jeeejjjj!

Dit gaat m worden, maar dan in het zwart:

Superveel zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven