Kiezen voor IUI of IVF???
maandag 1 oktober 2007 om 17:15
Hoi!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
dinsdag 20 mei 2008 om 21:35
Gesprek is goed gegaan. Ik moet nu eerst de cryo tp laten doen. Daarvoor heb je een dik bm slijmvlies nodig, wat nu met pilletjes geprobeerd wordt te krijgen. Dan is er een kans van 50 % dat de cryo goed ontdooit, en mocht dat goed zijn, maar een kans van 15 % dat het een zwangerschap oplevert....niet echt hoge percentages dus.....maar goed, ik ben nu echt eventjes zwanger geweest, en het ligt niet aan mijn lijf maar aan de embryo dat het niet goed ging, wat dus perspectief biedt! Hoopmodus maar weer instellen....
zaterdag 24 mei 2008 om 11:48
zaterdag 24 mei 2008 om 23:53
zondag 25 mei 2008 om 21:14
Je hebt wel gelijk Gemini, ik zeg tegen jou dat je hoop moet houden en zelf heb ik er geen vertrouwen in...Maar dat komt omdat ik dit keer mijn eisprong helemaal niet heb gevoeld (en normaal gesproken voel ik hem echt altijd) en áls ik al een eisprong heb gehad dan was de iui volgens mij te laat omdat mijn afscheiding (excuus voor het praatje) alweer veel droger was dan normaal gesproken rond mijn eisprong. Maar je, je weet natuurlijk nooit.....Dank voor het duimen, dat is lief!
maandag 26 mei 2008 om 16:40
Mijn duimen draaien volop, voor jou Gem en natuurlijk ook voor Laika. Voor allebei geldt blijf moed houden, ook al voel je je soms echt zwaar ##### jullie hebben nog volop kansen!!! En zoals ik al zie een positieve instelling doet heel veel! Het is emotioneel ook erg zwaar maar blijf zo denken , er is nog hoop er zijn genoeg stellen die geen kansen en dus geen hoop meer hebben op een biologisch gezien eigen kindje......
Succes meiden, het is jullie zo erg gegund!!!!!
Succes meiden, het is jullie zo erg gegund!!!!!
dinsdag 27 mei 2008 om 21:30
Ja hoor met mij gaat het goed! Ik heb het een plekje kunnen geven , het is nu eenmaal zo en het feit dat ik al een keer een zwangerschap heb mee mogen maken en dat ik moeder ben van een fantastiche dochter, doet mij beseffen dat ik een ontzettend rijk mens ben. Daarom leef ik ontzettend met jullie mee want in die situatie waar jullie nu in zitten heb ik ook drie jaar gezeten! Toen wist ik ook niet of ik ooit moeder zou worden.. ik dacht toen al is het maar één keer dan zou ik al zo gelukkig zijn.. en dat ben ik ook! Al werd het verlangen naar een tweede kindje erg groot, het is er nog wel maar helaas niet gelukt.... Gelukkig kan ik er nu goed mee overweg, al heb ik hèèl af en toe een erg verdrietig gevoel toch voel ik me erg goed en tevreden!
Dus kom op, Laika en Gemini houd de moed erin!!!!!!!!!!!
Dus kom op, Laika en Gemini houd de moed erin!!!!!!!!!!!
maandag 2 juni 2008 om 18:21
Aha! Sorry hoor, ik vind het allemaal nogal ingewikkeld blijkbaar . Wanneer mag je dan testen?
Hier is het helaas weer mis. Ik heb alweer flink bruin bloedverlies. Voor mij hét bewijs dat ik dus niet op vrijdag mijn eisprong heb gehad maar eerder (waarschijnlijk dinsdag). Ik ga vrijdag mijn gynaecoloog bellen (dan ben ik vrij en kan ik in alle rust even bellen) om een afspraak met haar te maken om hier eens over te praten. Maar balen is het wel....
Hier is het helaas weer mis. Ik heb alweer flink bruin bloedverlies. Voor mij hét bewijs dat ik dus niet op vrijdag mijn eisprong heb gehad maar eerder (waarschijnlijk dinsdag). Ik ga vrijdag mijn gynaecoloog bellen (dan ben ik vrij en kan ik in alle rust even bellen) om een afspraak met haar te maken om hier eens over te praten. Maar balen is het wel....