Kiezen voor IUI of IVF???

01-10-2007 17:15 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Heb even jullie ervaringen en advies nodig!

Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.

Wat zouden jullie doen?

Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?

Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?

Thanks!
Fijn dat het zo goed met je gaat, echt goed om te horen. Hoe was het gesprek??? Het zal toch echt een keer allemaal goed gaan met je hoor!!!!
Gesprek is goed gegaan. Ik moet nu eerst de cryo tp laten doen. Daarvoor heb je een dik bm slijmvlies nodig, wat nu met pilletjes geprobeerd wordt te krijgen. Dan is er een kans van 50 % dat de cryo goed ontdooit, en mocht dat goed zijn, maar een kans van 15 % dat het een zwangerschap oplevert....niet echt hoge percentages dus.....maar goed, ik ben nu echt eventjes zwanger geweest, en het ligt niet aan mijn lijf maar aan de embryo dat het niet goed ging, wat dus perspectief biedt! Hoopmodus maar weer instellen....
Je hoopt niet alleen hoor, ik hoop weer fijn met je mee.!!!!! Let niet op de percentages dat zegt niets. Probeer positief te blijven en vrolijk dat helpt al heel veel!!!!!
Dank Tibor, je hebt helemaal gelijk!
Gemini, wat een achtbaan weer....Goed dat je er deze maand weer positief ingaat! Je bent sterk! Mijn gyn zei gisteren dat de aanhouder in de meeste gevallen nog steeds wint en dat geldt voor jou ook dus ik zet ook mijn hoopmodus weer aan voor je. Duimen!!
Dankjewel Laika! Dat hoop ik ook zo, dat de aanhouder wint! Mijn man zegt altijd "alles sal reg kom", nou dat hoop ik nu nog steeds. Zonder die hoop is het ook niet vol te houden! Maar in welk traject zit jij dan als ik vragen mag?
Die man van je heeft gelijk, Gemini!

Ik heb net iui nr 4 achter de rug (gisteren)..helaas heb ik er niet zo heel veel vertrouwen in maar ja, bij ons is helemaal niets gevonden (mooie, regelmatige cyclus, zaad goed, slt goed etc) dus ik pak toch maar ieder strohalmpje vast.
Waarom heb je er geen vertrouwen in Laika? Hoop moet je houden, je lichaam positief. Het blijft gewoon erg spannend de komende weken, maar ik ga voor je duimen!
Je hebt wel gelijk Gemini, ik zeg tegen jou dat je hoop moet houden en zelf heb ik er geen vertrouwen in...Maar dat komt omdat ik dit keer mijn eisprong helemaal niet heb gevoeld (en normaal gesproken voel ik hem echt altijd) en áls ik al een eisprong heb gehad dan was de iui volgens mij te laat omdat mijn afscheiding (excuus voor het praatje) alweer veel droger was dan normaal gesproken rond mijn eisprong. Maar je, je weet natuurlijk nooit.....Dank voor het duimen, dat is lief!
Mijn duimen draaien volop, voor jou Gem en natuurlijk ook voor Laika. Voor allebei geldt blijf moed houden, ook al voel je je soms echt zwaar ##### jullie hebben nog volop kansen!!! En zoals ik al zie een positieve instelling doet heel veel! Het is emotioneel ook erg zwaar maar blijf zo denken , er is nog hoop er zijn genoeg stellen die geen kansen en dus geen hoop meer hebben op een biologisch gezien eigen kindje......

Succes meiden, het is jullie zo erg gegund!!!!!
Dankjewel Tibor!!!!!!
enne Laika, een beetje anders dan anders is misschien wel goed, je weet het niet!
Tibor en Gemini, jullie hebben zó gelijk! Ik ga de knop weer omzetten, oke?

En Tibor, wat lief van je om ons een hart onder de riem te steken, gaat alles goed met je?
Ja hoor met mij gaat het goed! Ik heb het een plekje kunnen geven , het is nu eenmaal zo en het feit dat ik al een keer een zwangerschap heb mee mogen maken en dat ik moeder ben van een fantastiche dochter, doet mij beseffen dat ik een ontzettend rijk mens ben. Daarom leef ik ontzettend met jullie mee want in die situatie waar jullie nu in zitten heb ik ook drie jaar gezeten! Toen wist ik ook niet of ik ooit moeder zou worden.. ik dacht toen al is het maar één keer dan zou ik al zo gelukkig zijn.. en dat ben ik ook! Al werd het verlangen naar een tweede kindje erg groot, het is er nog wel maar helaas niet gelukt.... Gelukkig kan ik er nu goed mee overweg, al heb ik hèèl af en toe een erg verdrietig gevoel toch voel ik me erg goed en tevreden!

Dus kom op, Laika en Gemini houd de moed erin!!!!!!!!!!!
Tibor !
laika, ik kom je ook even sterkte wensen de komende 2 weken.. ook ik zal voor je duimen..

groetjes merel
Merel, dank je wel!
Laika het eerste weekje zit er al weer op! Nu een spannend weekje wat je tegemoet gaat! Ik duim ook nog steeds!
Ja, eerste week zit erop...afwachten maar weer. Ik voel in ieder geval nog steeds helemaal niets..

Gemini, hoe gaat het nu bij jou? Ben je al begonnen aan de baarmoederslijmvliesverdikkende (mooi scrabblewoord!) pilletjes?
yep, die ben ik al aan het gebruiken en tot nu toe doen ze precies wat ze moeten doen, bm slijmvlies wordt al dikker!
Mooi zo, hoe is nu de planning, zeg maar?
lekker Gem dat dat mooi dikker aan het worden is!!!!!! nu moet de rest ook nog goed gaan!!!!!!!!!!!!!!
nu is het de bedoeling dat dat zo dik blijft, en dat de cryo blijft zitten die er in zit!
Aha! Sorry hoor, ik vind het allemaal nogal ingewikkeld blijkbaar . Wanneer mag je dan testen?

Hier is het helaas weer mis. Ik heb alweer flink bruin bloedverlies. Voor mij hét bewijs dat ik dus niet op vrijdag mijn eisprong heb gehad maar eerder (waarschijnlijk dinsdag). Ik ga vrijdag mijn gynaecoloog bellen (dan ben ik vrij en kan ik in alle rust even bellen) om een afspraak met haar te maken om hier eens over te praten. Maar balen is het wel....
bagger laika ....

klote wachtweken , en dan dit weer je beloning ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven