Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Tine fijne vakantie! Maar je ligt vast al te slapen...
Ooh.. Tine, het voordeel van vroeg vliegen is dat je vast ook vroeg in Rome bent. Nu al? Heerlijk zeg! Genieten

Ik kreeg gisteren een kaartje uit Polen van een 11 jarig meisje. Moet ik nog registreren.
Later is nu
En ik ben 20! Jeeeej!

Had ook sollicitatie gesprek maar was na 10 minuten al afgelopen.

Ik had eerst niveau 2 gedaan (zoals op cv stond) en ik had een vorm van autisme DUS ik zou wel geen niveau 4 niveau hebben en dan houd het op.

Pffff ik ben altijd eerlijk over me autisme en is de 1ste keer dat ik zo iets meemaak. Naja dat zegt meer over het bedrijf dan over mij.

Dus nog geen leerwerkplek en over 2 weken ben ik al 3 weken naar kroatie en erna zijn veel bedrijven met "vakantie".

Hoop dat het snel goed komt!
Gefeliciteerd Blijdrukmeisje

Met je verjaardag dan. Dat van die sollicitatie klinkt minder fijn
Later is nu
Dank je wel!
Een sloot kaarten uit het voormalig oostblok ontvangen. Alhoewel niet alles mijn smaak was hadden de afzenders in ieder geval wel iets te melden en soms prachtige zegels opgeplakt.

@BlijDM > Proficiat met jouw verjaardag.

Wat jammer dat de sollicitatie niet de gewenste afloop had. De moed erin houden!

@Dreamer > als je zoveel fans hebt moet je het gewoon doen! Heb je tenminste iets origineels te verzenden. Heb je bepaalde thema's die je graag fotografeert?

@Tine > zonnige bofkont! Hopelijk heb je je niet verslapen. Heel veel plezier in bella Napoli. Misschien heeft Giancarlo Gasponi daar ook mooie foto's geschoten...

Hier hangt de vlag uit, dochter is geslaagd! De Bossche bollen zijn al verorberd en de champagne ligt koud.
quote:Peacy schreef op 11 juni 2013 @ 23:18:

Is er al iets bekend over de postzegels?

Ik wil weer gaan bestellen bij PMK, maar met deze set heb ik ook lang gedaan, zou zonde zijn als ik uiteindelijk met zegels blijf zitten.

"PostNL heeft op 28 januari 2013 bekendgemaakt dat de gulden postzegels per 1 november 2013 niet langer geldig zijn. De kortgedingrechter in Den Haag heeft beslist dat PostNL, in afwachting van een beslissing van de bodemrechter, niet gehouden is de gulden postzegels na 1 november 2013 te accepteren. Op veel punten verschillen de partijen in dit geschil diepgaand van mening. Voor een grondig onderzoek naar de feiten is in kort geding geen plaats. Op dit moment valt niet in te schatten hoe de bodemrechter zal oordelen in een aan hem voorgelegd geschil over de ongeldigverklaring van de guldenzegels. Om die reden heeft de kortgedingrechter de eisen van de postzegelhandelaren op dit moment verworpen."

Waarschijnlijk een gevalletje 'helaas pindakaas'...
quote:Neferisis schreef op 13 juni 2013 @ 17:27:

@Dreamer > als je zoveel fans hebt moet je het gewoon doen! Heb je tenminste iets origineels te verzenden. Heb je bepaalde thema's die je graag fotografeert?

Hier hangt de vlag uit, dochter is geslaagd! De Bossche bollen zijn al verorberd en de champagne ligt koud.

Gefeliciteerd met je geslaagde dochter!

Ik maak vooral natuurfoto's, afgewisseld met mooie plaatjes van Stad en ommelanden En ja.. daar zitten inderdaad mooie plaatjes bij, geef ik zelf ook wel toe.

Ik kreeg vandaag nog een kaartje uit de Oekraïne en een hurray uit Finland.
Later is nu
Helleu!!

Even een hele zonnige groet uit Italie!! Wat een weer hier, het zonnetje schijnt het is 30 graden. Er ligt een zwembad in de tuin en er staat de meest relaxte hangmat van alle hangmatten! Her en der zijn al wel wat verbrande randjes maar probeer goed te smeren! Gister wel echt pan gaar.. vandaag trouwens weer of nog misschien.. Maar dat warme weer maakt je niet echt actief! Wel vanmorgen lekker wezen sight seeen haha! Schrijf je het zo? Morgen gaan we er met de boot op uit! O en ik heb nog elke dag contact met mn leuke dat:) Heerlijk wat een vakantie!

Ik stuur jullie wel een beetje zon! Kunnen jullie ook mee genieten! Tot snel weer!!
Hallo!

Ik had een kaartje gekregen uit Rusland maar kon het niet echt lezen... Handig;)

Verder was donderdag dus mijn verjaardag maar wat een pechdag had ik zeg... Pakketje geleverd met foute inhoud dus moest terug gestuurd worden en op de terugweg van de DHL fietst er iemand tegen mij aan (ook met de fiets) die van de stoep kwam.... Dacht eerst dat ik niks had maar nu heb ik ontzettende spierpijn in armen, benen en rug en mijn pols gekneusd ofzoiets van het opvangen.... en sollicitatie die dus mis ging. Nu zo allemaal bezoek voor mijn verjaardag!

Van de week ga ik weer een kaartje sturen!

@ Tine > Geniet er van in het zonnige Italië!
Dochter en ik deelden gisteren de lading kaarten in de brievenbus. Ook al wordt jouw portret voor de vlag met schoolboeken ruim honderd keer 'geliked' op facebook dan nog is ouderwetse snail mail met felicitaties van harte welkom.

@Dreamer > dus waar wacht je nog op? Of kan je geen keuze maken?

@Tine > het klinkt allemaal heel idyllisch. Bij thuiskomst wachten je wederom tropische temperaturen.

@BlijDM > heb je na die rampzalige verjaardag uiteindelijk gisteren wel een gezellige avond gehad?

Zo op vaderdag bezoek. Onderweg de brievenbus vullen met molens plus Lex & Max voor Poolse postcrossers, een z/w kaart voor een Oostenrijkse, klompen voor een geheel leeg profiel in Turkije, Zaanse huisjes voor een Indiër, een (koude) rollade voor een Oekraïense en een vakantieplaatje voor een Amerikaanse.
@Neferisis > Feest gisteren was stuk geslaagder ja!

Alleen word ik in begin helemaal gek want dan is het zo druk... en wij zijn zo verhuist naar nieuwbouw en dan zit de woonkamer, eetkamer en keuken in 1 kamer zeg maar... (u vorm met voor 2 hoekbanken) naja grote ruimte zeg maar en dan heel dat geluid is echt iritant in dit huis. Maar toen de eerste weer beetje weg waren werd het rustiger....
Ik heb nu:

8 Send

10 Received

6 Traveling

Hoe zit dat nu met meer received dan send? Hoe kan dat voorkomen?
quote:Neferisis schreef op 09 juni 2013 @ 18:42:

[...]

Ja, dat ken ik. Het staat in mijn boekenkast, samen met nog zo'n honderd titels die over Egypte gaan.

Ik had al het vermoeden dat je het boek kon waarderen. En ik had al helemaal het vermoeden dat je 'm zelf dan wel al zou hebben. Jammer, want op Marktplaats kan ik in de rij aansluiten en boeken weg gooien daar heb ik nogal moeite mee. Het is ook nog eens zo'n joekel zoals je weet, dus ik maak er liever iemand blij mee.

Gefeliciteerd met je dochters diploma. Het zal wel spannend zijn geweest met al dat gezeur.

@Dreamer: Als je een passend onderwerp hebt, de profielen die aangeven dit niet te willen respecteert en de kaarten zijn stevig genoeg dan is er toch geen reden om niet eens iets met je mooie foto's te proberen? Wie weet waar het toe kan leiden.

@Blijdrukmeisje: Ik zoek iets in de gezondheidszorg. En bij deze ook nog een verlaatte felicitatie.

@Tine: Oh, Italië, wat heerlijk. Mooi land en lekker eten, het zal vast geen moeite hebben gekost om die week door te komen.

Vandaag Surinaams fruit naar een Nederlandse en voeten naar een Oekraïense gestuurd. Qua hurrays blijft het weer verdacht stil.

Ik heb mijn buren ook geënthousiasmeerd. Als mijn buurmeisje klaar is met haar proefwerkweek dan ga ik haar inwijden in de geheimen van het postcrossen. Ik heb er zin in.
@Indie > Dank je wel en succes met zoeken!
Drie leuke officials uit bekende landen. Ik zit echt te wachten op een of andere exoot; een Afrikaans of Zuid-Amerikaans land (uitgezonderd Brazilië) of een onbekend eiland.

@BlijDM > geen dikke gordijnen of een kleed dat het rumoer enigszins dempt? Jouw nick doet toch echt vermoeden, dat jij van drukte houdt...

@Indie > echt spannend is het nooit geweest. Zoals verwacht, maar vooral gehoopt is dochter cum laude geslaagd. Nu hoeft ze volgend jaar niet te loten als ze alsnog mocht besluiten om geneeskunde te gaan studeren. Dat is wel heel relaxed.

Hoe oud is het buurmeisje, oud genoeg om zelf een Engelse tekst te schrijven?
@Neferisis > Nee dunne gordijnen en geen kleden....

Mij nick is wel blijdrukmeisje maar meer omdat het me allemaal opeens teveel kan worden maar ook soms heel hyper kan zijn ;)
Haihaihai, ik moest zoeken naar dit topic

Ik kreeg vandaag een kaartje uit Indonesië.. Leuk. Van een 18 jarige, die of zelf niet zo goed is in geschiedenis, of denkt dat ik dat niet ben, want ze ging uitleggen waar Indonesië lag.. Maar 't was m'n eerste daar vandaan. Heb ook veel enthousiaste hurrays binnen. 1 kaartje is 9x favoriet gezet! En dat uit zo'n postkaartblokje. Goede koop dus!

Heb nu nog 1 travelling. China is expired. Dat is m'n 2e keer. Jammer.
Later is nu
Hmm.. zelf ter plekke foto's uitprinten kan natuurlijk ook nog.. op van die harde kaartjes. Ik zat meer te denken aan kaarten bestellen via een website. Krijg je er wel 50 ineens. Maar ik zou ze kunnen verkopen bij m'n vrijwilligerswerk.

Ik kan inderdaad niet kiezen Heb m'n dochter al eens verteld dat zij me daar maar mee moet helpen, maar zij is dan weer zo kritiekloos voor mij gevoel.
Later is nu
Een zwart/wit official ontvangen met stormachtige afbeelding, die direct voor verkoeling zorgde.

@Dreamer > ik heb al eens kaarten van eigen foto's laten maken, maar hoefde per afbeelding maar tien stuks af te nemen. Een PC vriendin uit mijn woonplaats deed dat eveneens en vervolgens hebben wij van elke kaart vijf stuks uitgewisseld.
Ja, het kan natuurlijk wel, maar dan kost het meer per kaart.

Gisteren zijn gewoon 4 'oude' kaarten van mij ge-favoriet. 2 door iemand, die een kaartje van mij gekregen had. 2 anderen door een willekeurig ander. Grappig
Later is nu

Ik ben er ook nog steeds.

Neferisis, kun jij mij die site eens doormailen?

Ik heb mooie foto's gemaakt (correctie, vriend heeft mooie foto's gemaakt).

Postcross nog steeds maar meer via het postcrossingforum.
Helleu!!

Zo weer thuis.. Het was zooooo fijn daar, ik wou nog helemaal niet naar huis. Nou ja een beetje.. Want hier wachtte wel een heel leuk iemand op mij:) Ik ben net wat kaartjes aan het aanvragen, heb ik even mazzel ik mag een kaartje naar een hond schrijven. Er staat een heel verhaal bij vanuit de hond geschreven, hij of zij wil graag een kaartje wat de stad laat zien waar je woont. Zijn of haar mammie gaat dan de kaart aan de hond voorlezen.. bleghhh het is mummie this en mummie that. Maar goed.. Ik verzin wel wat. Verder wel wat leuke profielen. Heb ondertussen ook weer leuke kaarten gekregen! Nog tot maandag vrij en dan weer aan het werk, helaas dan is de vakantie weer over... Ach ja, ik moet toch ook het grote geld verdienen hahahaha!

Fijne avond!
@Tine > Welkom terug in het regen? weer!

Bij mij is het wat minder, "schoonzus" (23/24) maakt beetje ruzie met mij online omdat ze mijn humor niet snapt (wat niet eens tegen haar was maar tegen zusje van vriend die het wel snapt. en nu gaat ze samen met haar moeder?! mij een beetje lomp lopen noemen en weet ik veel waar ze me nog meer voor uitmaken?

ARGHHH er boven staan ja... Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Tine lieverd, welkom terug van vakantie. Waar ben je heengeweest?

Leuk toch naar een dier schrijven, heb ook eens naar een kat geschreven. Gewoon erin gezet dat ik een hondenmens ben en greetings... Vind dat zo idioot naar een dier schrijven.

Bijdrukmeisje, kan je zus niet even bellen? Is het makkelijker uit te leggen.

Ik ben voor 59 mensen kaarten bijeen aan het zoeken maar ik heb geen zwart/wit meer dus morgen maar kopen (zonder regen graag). gelukkig veel Unesco vragen (ach die heb ik ook niet....).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven