December 2013

04-04-2013 08:10 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij van december 2013 schrijven verder op FB...
Even ook nog hier reageren ipv alleen op facebook. Ik was een weekje naar Frankrijk. Niet zo mooi weer maar toch was het heerlijk!! En mijn buik is gegroeid

Ennnn nog leuker, gisteren voelde ik zeker weten schopjes en plopjes. Heerlijk.

Ik ben nu 14+1 en zaterdag hebben we pret geslachtsbepalings echo. Spannend!!
Leuk weer van jullie te lezen en lief dat je maar me vraagt Mickey! Met mij alles goed! Herkenbaar dat galopperende paard :-). Mooi hè? Zondag het hartje van ons kindje weer mogen horen. Had bloedverlies en toen de vlos gebeld die me meteen gerust wist te stellen, want was ervan overtuigd dat het een geknapt bloedvaatje was. Bood ter geruststelling aan even hartje te komen luisteren. Sindsdien geen bloed meer gezien gelukkig. Ben nu ruim 15 weken. 2 augustus de 20-weken echo.

@26gelukkig Welkom terug van vakantie! Spannend de geslachtsecho! Veel plezier!
Lokee, nee wij krijgen hem niet op USB stick! Is wel jammer eigenlijk,

Lousy, Jij zit nog niet op FB toch? kom je ook gezellig kletsen?

Mickey, wat fijn dat alles weer goed was bij de vk. Weekendje zonder man overleefd?

26 gelukkig, ondanks het weer toch een lekkere vakantie gehad dus. Heerlijk hoor! Wij moeten nog even geduld hebben....maar over 2 maanden zitten wij lekker in Mexico. Zin in!!

Verder eigenlijk weinig te vertellen dus ga maar weer even werken.
Hallo allemaal,

Ik heb ook al een tijdje niet meer geschreven hier. Best jammer want ik vind de dagelijkse verhalen wel leuk!

Lousy, wat schrikken van dat bloedverlies. Daarna niet weer gehad dus?

26 gelukkig, lekkere vakantie gehad dus? Wij gaan over 3,5week weg, zo'n zin in.

Spannend die echo! Wat denk je dat jullie krijgen?

Mickey, jij hebt je echo vroeg zeg! Maar mag tussen de 18-21 weken dacht ik. Wij van van week 17 tot 20 op vakantie dus dat zal wel daarna worden.

Jij dus ook nog steeds zo moe?

Ik ben vandaag weer bij de gyn geweest. Bloeddruk was beetje gedaald gelukkig! Mag nu over twee weken weer heen, of eerder bij klachten.

Vanwege mijn bmi van 30 krijg ik een guo trouwens. De vorige zwangerschap was dat nog niet zo.Meer hier die dat krijgen?

Hele korte echo gehad maar alles zag er prima uit! En alweer stukken groter dan 2 weken geleden <3
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
wat is een guo? is dat zo'n ontbijt-suiker-test? ik krijg die wrs ook, omdat mijn moeder zwangerschapssuiker had.

wij hebben 26 juli de 20-weken echo, maar gaan eerst nog lekker op vakantie, dus zal vanaf maandag een paar weken niet schrijven of reageren.

vandaag is mijn buik ineens een heel stuk minder dik. ben ineens wel weer moe, blijft een beetje tobben, maar is ook druk zo voor de vakantie...dus vanavond maar weer op tijd mijn mandje in
Murpeltje, nee dit is wat anders. Dit is een uitgebreidere 20wkn echo, met betere apparatuur.

Die suikertest moet ik ook. Met hoeveel weken is dat ook alweer?

Lekker, al bijna op vakantie! Kan je dan beetje uitrusten?
oh, vanwege BMI? wist niet dat ze dat deden.

volgens mij was ik al 30 weken met die suikertest de vorige keer.

eerste week niet (Ardennen met vrienden in huisje, vol activiteiten gepland), daarna all in zonvakantie, dus dan wel
@maliboo wat heerlijk naar Mexico! Heel fijn land. Helaas niet aan de tequila's , maar alvast heel veel plezier! Ik kom (nog) niet naar FB. Zit met het 'vanaf januari' groepje of FB en vind ik voorlopig even genoeg.

@swop fijn dat je bloeddruk gedaald is! Heb gelukkig geen bloedverlies meer gehad nee. Kwam echt door het seksen.

@murpeltje fijne vakantie!

Leuk om hier af en toe nog wat van jullie te lezen, maar snap ook dat jullie liever op FB kletsen.
Lousy, bloedverlies na sex heb ik ook gehad. Hele hevige bloeding die dagen duurde. Mogen nu geen sex meer hebben ;)

We blijven hier ook schrijven hoor, ik tenminste wel

Ik lees op internet vaak vanaf bmi 35 maar deze gyn doet het al vanaf 30.
Hoi hoi,

Kende de guo niet, is die naast de gewone 20-wekenecho?

Maliboo, al een vliegverklaring/toestemming geregeld? Heerlijk, Mexico. Nog nooit geweest!

Lousy, jammer dat je niet op fb komt, maar twee groepen is ook wel wat veel om bij te houden.

Zelf vond ik een 'proberen vanaf' topic niks omdat tot je grote frustratie iedereen sneller zwanger lijkt te worden dan jij...

Volgens mij ben ik de enige die het geslacht (nog?) niet wil weten?
@swop meen je niet serieus toch van die seks? Denk het niet, maar je weer nooit :-)

@mickey denk ik ook! Vind het heel knap dat je het niet wilt weten. Ik ben veel te nieuwsgierig :-)

Vanaf topic vond ik heel leuk, maar kan me voorstellen dat het ook heel frustrerend kan zijn als het lang duurt. Maar ook weer fijn om die frustraties te kunnen delen. Als de oudste van het topic (en 30 plusser) had ik verwacht ook als een van de laatste zwanger te zijn. Sowieso had ik verwacht dat het best lang zou duren, maar was gelukkig niet het geval.
Lousy, helaas meen ik het wel... Ik heb extreem gevoelige basrmoedermond, soms ook spontaan bloedingen.

Guo is ipv 20ekn echo.

Er huilt een kind net, later meer!
Oh jeetje, wat vervelend Swop! Hoop ik niet voor je dat je nu een hoger libido hebt zoals veel zwangere vrouwen schijnbaar hebben.
Nou, ik (helaas) niet... (Wat dat libido betreft). Misschien komt het nog?
Ik merk geen verschil eerlijk gezegd, maar voel me überhaupt niet heel anders dan toen ik niet zwanger was.
Mwah libido komt nu beetje terug, was echt dramatisch!

Vanavond pretecho, ben benieuwd! Ik denk jochie maar om me heen denkt verder iedereen een meisje! Het is dus vast een meisje want ik heb het al 3x fout gehad haha.
26gelukkig: hoe was jouw pretecho?

Swop: las net fb! Hoe is de verdeling jongens-meisjes in jullie gezin?
We krijgen een meisje! Wij vrouwen zijn dus straks in de meerderheid. We hebben nu 2 jongens en 2 meisjes.
Zo, moest even zoeken naar het topic...maar gevonden!

Gisteren echo gehad, alles goed in orde en een heel druk kindje. Het blijft nog even een verrassing wat het is, want de navelstreng hing ervoor.

22 juli 20 weken echo

@swop: Hoera voor de meiden! :P

Verder alles goed met iedereen?

Morgen heerlijk genieten van het weer...jurk aan en gaan met die buik!!
Schaam schaam... alweer een maand niets gepost of gelezen, maar ben nu weer helemaal bij.

@Kaylaa: 22 juli 20 weken echo, spannend!!! Jullie willen het ook weten dus? Ik kan echt niet wachten, wij hebben op 29 juli de 20 weken echo (20 december uitgerekend), en het maakt me echt niets uit, jongen of meisje, maar ik WIL HET GEWOON WETEN

Bij de eerste had ik nooit bloedverlies, maar nu bij 11 weken ineens heel veel, zonder duidelijke reden. Grote stress natuurlijk, maar gelukkig kon ik bij de vk terecht voor een extra echo, en meneer/-vrouw zwom lekker rond, huilen van opluchting.

Ik begin nu weer wat minder moe te worden, jullie? Grote broer is gister 2 geworden en is helaas snipverkouden en slaapt daardoor slecht én begint aan de 'nee-fase', dus ik ben wel blij dat ik me weer wat fitter voel.

Vraagje voor iedereen: sporten jullie? zo ja, wat? Ik liep hard, maar heb veel last van mijn knieën, dus dat gaat niet meer, maar ik weet niet zo goed wat ik anders kan doen. Was sowieso al niet zo'n sportschoolganger, maar voel me nu al helemaal niet op mijn best. Ben niet te dik ofzo, maar wil me graag iets fitter voelen, maar het is best lastig, met 4 dagen werken en een kleine thuis van 2. Tips zijn dus welkom!!!!
@swop leuk een meisje!

@kaylaa fijn dat je echo goed was! Op naar de 22e!

@fleaurine eng dat bloedverlies zeg. Kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent, maar fijn dat alles toch goed bleek.

@sport ik doe aan bootcamp. Is een combinatie van hardlopen en spierversterkende oefeningen in de buitenlucht. Best een pittige training, maar wil het nog even blijven doen. Verder tennis ik, maar door een blessure ben ik er even uit.

Is zwemmen niet iets voor je? Belast je je knieën iig niet mee en Supergoed voor je lijf.

Hier alles goed. Gisteren weer hartje geluisterd bij de vlos. Nog 3 weken en dan de 20-weken echo. Dan weten we als het goed is ook het geslacht.
Wij hebben gisteren heel verdrietig nieuws gehad. Bij de 16wkn echo bleek ons meisje niet meer te leven, haar hartje was gestopt met kloppen.

Het voelt zo onwerkelijk, zo raar... Waarom nou? We zijn zo verdrietig.
Oh nee Swop, wat vreselijk... Geen woorden voor... Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte met dit verlies...
Heel veel sterkte Swop!!

Wat een verschrikkelijk nieuws!
Lieve Swopp, ook hier nog even een hele dikke knuffel voor jou

Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven