Yaris versus Aygo

24-06-2013 07:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren rijd ik een Yaris. Ik ben nu financieel in de mogelijkheid hem in te ruilen en denk aan overstappen op een Aygo. Denk dat laatste in ( maandelijkse) kosten wat lager is...

Wie is ervaringsdeskundig, haha? Een Aygo is kleiner, maar lever je veel in op comfort? Wie heeft een Aygo en hoeveel verbruikt hij, ben je er tevreden mee, enzenz...?
quote:slobberbone schreef op 24 juni 2013 @ 13:37:

[...]

Kan maar de C1 is wel betrouwbaarder dan de Aygo en ze zijn identiek en gezamenlijk Toyota/PSA ontwikkeld.Onzin, die dingen lopen van de zelfde band. Dat het de eerste betrouwbare Citroen is en de eerste onbetrouwbare Toyota, dat geloof ik dan weer wel.
quote:labo125 schreef op 25 juni 2013 @ 20:45:

[...]

Onzin, die dingen lopen van de zelfde band. Dat het de eerste betrouwbare Citroen is en de eerste onbetrouwbare Toyota, dat geloof ik dan weer wel.

Oh ja, Adac meet wel degelijk een verschil zie:

http://www.adac.de/infote ... pzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeZ_

Laatste Aygo,s kun je beter laten staan
Ik heb in allebei wel eens gereden, beide nieuwe modellen. Ik vond de Yaris echt wel een ruime comfortabele auto (zou m'n VW Polo er best op inruilen), maar de Aygo deed me een beetje denken aan de Smart die ik vroeger reed. Het is prima voor korte afstanden, maar erg lekker vind ik het niet zitten of rijden.
quote:amby schreef op 25 juni 2013 @ 20:55:

Ik heb in allebei wel eens gereden, beide nieuwe modellen. Ik vond de Yaris echt wel een ruime comfortabele auto (zou m'n VW Polo er best op inruilen), maar de Aygo deed me een beetje denken aan de Smart die ik vroeger reed. Het is prima voor korte afstanden, maar erg lekker vind ik het niet zitten of rijden.

met het verschil dan misschien dat een smart echt stukken minder veilig is dan een aygo.

Niet dat een aygo 100% veilig is maar dat is geen enkele auto.Wel is het doorgaans zo dat een grotere auto veiliger is, maar dat geldt volgens mij pas vanaf modellen zoals VW golf en verder.

Je gaat mij niet vertellen dat een aygo minder veilig is dan een Vw polo oid.
Misschien is dit iets, er is ook een Skoda versie, de Citygo, maar de Skoda website is echt beroerd, ik kon niet eens vinden hoeveel garantie er op zit, zijn ze bij SEAT een stuk duidelijker over (4 jaar max 100.000 km):

http://mii.seat.nl/mii

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven