Werk & Studie alle pijlers

Werken in de prostitutie

30-06-2013 12:04 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Om ervoor te zorgen dat dit niet een te lang verhaal wordt, zal ik het proberen om zo kort mogelijk te verwoorden.

Om te beginnen: ik kan het niet meer, zowel lichamelijk als psychisch niet. Mijn ouders hebben me sinds mijn 20ste proberen te breken.

Het begon al in ''kleine'' stapjes in mijn jeugd, maar sinds mijn 20ste was het botweg terreur te noemen. Als gevolg hiervan kon ik niet meer slapen, functioneren, zat in een halve psychose, was compleet afhankelijk van hun onderdak en geld, kon geen kant op.

Ik deed toen een andere hbo opleiding en mijn mentor was een ongelooflijke goede steun voor me, zij zag dat er iets mis was en spoorde me aan meer te vertellen. Zij raadde me ook aan om naar de psycholoog te gaan. Met behulp van PsyQ, mijn mentor en nog een paar goede vrienden, krabbelde ik uit mijn ineengestorte zelfbeeld en ''vond'' ik mezelf terug. Mijn ouders begonnen eindelijk iets normaler te doen (maar het was nog steeds getreiter, alleen minder) en omdat ik het met behulp van andere mensen goed deed op hbo, lieten mijn ouders me eindelijk ademen en dit na bijna 3 jaar non stop getreiter dat me overigens op zo een manier beschadigd heeft, dat ik er nog steeds last van heb.

Ik heb ongeveer 2 jaar wat rust gehad, keeg weer vrienden, haalde goede cijfers op hbo. Ga volgend jaar naar de 3e. Helaas kreeg ik vorig jaar last van een infectie in mijn beide oren, wat leidde tot hyperacusis en gefladder van trommelvlies in mijn rechteroor. Grote gevoeligheid voor geluid. Ik weet niet of dit een resultaat is van al de stress, maar het komt erop neer dat ik bijvoorbeeld nooit in een winkel als H&M zou kunnen werken omdat de muziek en kabaal te veel voor me is. Dus dit beperkte me ook weer in mijn zelfstandigheid te ontkomen aan mijn ouders.

Tegenwoordig zijn mijn ouders weer met volle kracht bezig. Ik moet hier zo snel mogelijk weg om onder andere mijn psyche, gezondheid en studie niet onder te laten leiden. Om zo snel mogelijk geld te verdienen, voel ik me genoodzaakt om in de prostitutie te gaan werken. Mijn eigenwaarde en zelfbeeld zijn namelijk zo verpest dat ik niet een normale baan zou kunnen doen, daar verwachten ze heel veel van je en omdat mijn sociale interactie met mensen verstoord is door mijn ouders heb ik veel moeite om normaal met mensen om te kunnen gaan. Mijn bedoeling is om in de prostitutie zodanig snel geld te verdienen, zodat ik wat ademruimte krijg en mezelf kan redden voordat het echt te laat is, want ik heb het gevoel alsof ik dit niet meer aankan. Ik ben nu 24 jaar en mijn vader schroomt geweld niet. Ik durf sowieso nog geen aangifte te doen van huiselijk geweld, dat is voor mij nu echt geen optie, ik wil er alleen uit.

Ik vraag hier niet om hoe ik met mijn situatie kan leven, want ik heb er al veel over gepraat enz. dat is voor mij al een gepasseerde halte. Enige wat ik wil, is een uitweg uit deze situatie en dat zie ik snel gebeuren door in de prostitutie te gaan. Hoe kan ik dit efficient voorbereiden? En bij wie moet ik advies inwinnen?
quote:loni. schreef op 30 juni 2013 @ 12:44:

Denken jullie dan niet dat ik juist sterk ben om zo een baan aan te kunnen? Na alles wat ik heb meegemaakt? Het maakt me niet meer uit wat mensen van me denken en hoe ze me behandelen.

Juist daarom ben je niet geschikt voor de prostitutie.

Als ik maar geld verdien en mezelf kan onderhouden en met reguliere baantjes verdien ik echt niet zoveel.. Mijn ouders hebben altijd gezegd dat ik niets kan, niemand mij wil en dat geld het belangrijkste is en ik wil alleen maar bij ze weg als ik financieel goed sta en dan kan ik mezelf later op de 1 of andere manier met mijn hbo diploma redden en daarna echt kan worden zoals ik in mijn jeugd was en altijd heb willen zijn

Hoe denk je dat andere studenten met reguliere baantjes dat doen? Tuurlijk is het niet makkelijk als je straks geen financiele steun hebt van je ouders, maar je kunt met lenen, zuinig leven en een bijbaan in de schoonmaak echt wel een studentenleven bekostigen.

Sta je al sinds het begin van je studie inschreven bij de studentenhuisvesting. Dan zou het met je 6 jaar? wachttijd makkelijk moeten zijn om een kamer te vinden. Anders inschrijven op kamernet en al je vrienden vragen of zij wat weten. Zoek iets goedkoops. Bijv klein en verder weg van het centrum. Als je nog OV hebt en in een dure stad studeert dan kan dat bijvoorbeeld ook in een plaats net naast je studentenstad zijn. Tijdelijke kamers zijn natuurlijk ook een optie.
quote:Cateautje schreef op 30 juni 2013 @ 12:50:

Wat een vreselijk onredelijke logica laat jij op jezelf los zeg.

Prostitutie is geen 9 tot 5 baantje en het geld dat je verdiend word je voor het grootste deel weer afgenomen. Ik denk dat je met stufie en bijlenen rijker zult zijn.

Waarom zou je financieel goed moeten staan? Iedere student doet het met minder. Als je maar woont en jezelf kunt verzorgen. De rest komt wel als je je diploma hebt en de bijbehorende baan.Ik heb geen recht meer op stufi, wel bijlenen. Enige wat ik echt wil, is eigenlijk financieel snel alles op een rit hebben, ik denk dat ik hier een irreele angst heb opgebouwd...omdat ik eerder het gevoel had dat ik nergens terechtkon en er alleen voor stond en dat ik nu gewoon zo snel en veel mogelijk geld wilt verdienen. Daarom komt mijn logica heel onredelijk over, maar ik wil niet per se in de prostitutie ofzo. Ik wil alleen zsm uit mijn thuissituatie, dat is alles

Bedankt voor alle berichtjes, ik heb alles gelezen. Ik heb eraan gedacht of ik terechtkan bij vrienden en familie. Maar dat kan nu niet, zij hebben het ook druk en ik wil me ook niet opdringen.

Om hulp vragen omdat je totaal aan de grond zit is geen opdringen. Als je geen hulp aan je familie wilt vragen zijn er ook andere mensen die je kunnen helpen. Dit is geen excuus.

Ik ben eerlijk gezegd geschrokken wat betreft de reacties dat de prostitutie mij nog verder de problemen in zal helpen. Ik heb namelijk het idee dat het niet meer ''erger'' kan.

O, meid, het kan nog veel erger.

Wat betreft mijn zelfbeeld als ik ga werken in de prostitutie: mijn zelfbeeld is eerder door mensen helemaal omlaag gehaald, in stukken getrapt enz. en hier zijn mijn ouders 90% verantwoordelijk voor geweest. Ik weet al hoe hard mensen kunnen zijn. Mijn zelfbeeld is niet meer te breken, ik heb nu alleen last van angstgevoelens omdat ik thuis gewoon niet lekker zit. Het is natuurlijk een heel verstoorde gedachte om dan maar de prostitutie in te gaan. Maar ik zou liever snel op zo een manier geld verdienen dan nog langer thuis blijven. Ik had een aantal jaren geleden zoveel last van stress dat ik onder nuchtere toestand dingen begon te zien die er niet waren (hallucineren).

Als je hallucineert en je zelfbeeld aan gort ligt is prostitutie JUIST een heel slecht idee. Waarom zou je niet aan jezelf werken en je leven beter maken, in plaats van jezelf aan nog meer ellende blootstellen?

Denken jullie dan niet dat ik juist sterk ben om zo een baan aan te kunnen? Na alles wat ik heb meegemaakt?

Nee, nee, en nog eens nee. JUIST niet.

Het maakt me niet meer uit wat mensen van me denken en hoe ze me behandelen. Het idee over prostitutie begon 4 jaar geleden al. Als ik maar geld verdien en mezelf kan onderhouden en met reguliere baantjes verdien ik echt niet zoveel.. Mijn ouders hebben altijd gezegd dat ik niets kan, niemand mij wil en dat geld het belangrijkste is en ik wil alleen maar bij ze weg als ik financieel goed sta en dan kan ik mezelf later op de 1 of andere manier met mijn hbo diploma redden en daarna echt kan worden zoals ik in mijn jeugd was en altijd heb willen zijn

Er zijn mensen hier die meer weten van prostitutie dan ik, maar volgens mij is het beeld dat je er dik mee verdient een illusie. Dat geldt voor sommigen, ja. Maar voor velen niet.En dan nog iets: als ik in de tijd dat ik hier rondhang iets geleerd heb is het dit: als iedereen die reageert het met elkaar eens is betekent dat meestal dat je er maar beter naar kan luisteren.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Zoek gewoon een kamer en ga niet de prostitutie in, want dan lig je helemaal zo in de goot met een injectienaald in je arm.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Overigens ken ik studenten die alleen nog recht hebben op lenen. Die werken soms wel 20 uur in de week, niet in de prostitutie, en die redden het prima. Zonder steun van hun ouders. Dit is echt, echt, niet de enige optie. En al helemaal niet een geschikte.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
En TO je zegt dat familie en vrienden druk zijn en dat je ze niet wl belasten.

Ik zou echt woest zijn als een vriendin dacht dat ze niet bij mij terecht kon omdat ik te druk was. Voor dit soort dingen heb je familie/vrienden. En je hoeft er ook niet eeuwig te logeren. Ondertussen ga je hard op zoek naar een baan en een goedkope kamer.
quote:loni. schreef op 30 juni 2013 @ 12:57:

[...]

Ik heb geen recht meer op stufi, wel bijlenen. Enige wat ik echt wil, is eigenlijk financieel snel alles op een rit hebben, ik denk dat ik hier een irreele angst heb opgebouwd...omdat ik eerder het gevoel had dat ik nergens terechtkon en er alleen voor stond en dat ik nu gewoon zo snel en veel mogelijk geld wilt verdienen. Daarom komt mijn logica heel onredelijk over, maar ik wil niet per se in de prostitutie ofzo. Ik wil alleen zsm uit mijn thuissituatie, dat is alles

Je krijgt als hoer niets op de rit, helemaal niets.

En als uit huis gaan je enige ambitie is, lees dan nog eens goed dit topic door, er staan genoeg mogelijkheden voor je om te volgen.

Ik krijg langzamerhand een beetje de indruk dat je echt helemaal stuk wilt en daar houdt het voor mij op.

Ik wens je wijsheid.
Gelijk een kamer zoeken, dat kan wel voor 250 euro per maand.

En neem je een bijbaantje zoals bv de post bezorgen voor 10 uur per week oid.

Niet prostitutie doen hoor, daar ga je kapot aan in jouw situatie!

Verder; ga naar je huisarts en zoek verder psyhische hulp samen met hem
Ben je knetter. Ga lenen bij de DUO. Als je ouders je niet kunnen of willen ondersteunen kunnen ze daar zelfs een verklaring voor tekenen en krijg je nog 100 euro extra ofzo. Maar de kans is wel groot dat jouw ouders dat misschien niet willen tekenen?

Enfin ik zou het wel weten, liever een studieschuld die goed af te lossen is dan in de prostitutie. Lekker destructief ook, dat laatste.
quote:Fame schreef op 30 juni 2013 @ 12:59:

Zoek gewoon een kamer en ga niet de prostitutie in, want dan lig je helemaal zo in de goot met een injectienaald in je arm.Ik heb nooit gerookt of drugs gebruikt. Dus ik zie mezelf sowieso niet met een injectienaald in mijn arm eindigen, ik snap ook niet waarom je met zo een opmerking komt?
Cateau, die indruk heb ik helaas ook. Zoveel goede financiële adviezen en niks mee doen. Ik ben hier ook weg.
Huts!
quote:loni. schreef op 30 juni 2013 @ 13:04:

[...]

Ik heb nooit gerookt of drugs gebruikt. Dus ik zie mezelf sowieso niet met een injectienaald in mijn arm eindigen, ik snap ook niet waarom je met zo een opmerking komt?Omdat prostitutie je daar toe drijft.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:miedo schreef op 30 juni 2013 @ 13:02:

Gelijk een kamer zoeken, dat kan wel voor 250 euro per maand.

En neem je een bijbaantje zoals bv de post bezorgen voor 10 uur per week oid.

Niet prostitutie doen hoor, daar ga je kapot aan in jouw situatie!

Verder; ga naar je huisarts en zoek verder psyhische hulp samen met hem

Ik merk dat mensen me hier zien als kwetsbaar en gevoelig, en ja dat ben ik inderdaad. Maar zou het zo graag willen verdoezelen, in het echte leven verberg ik het ook.

Mijn ouders, vrienden, niemand kan mij meer pijn doen. Ik ben op dat punt al zodanig gesterkt, dat is mijn probleem niet.

Ik ben dan ook teleurgesteld dat mensen toch zeggen dat ik psychische hulp nodig heb, ik wil eindelijk een keer normaal zijn. Ik ben al een keer naar de huisarts geweest en hij heeft me al doorgestuurd, de psychologen en psychiaters hebben allemaal gezegd dat ik geestelijk gezond ben, maar dat mijn thuissituatie ongezond voor me is. Wat kunnen ze nog voor me betekenen? Dat is de reden dat ik zsm om wat voor reden ook weg wil
Dat je niet de prostitutie in moet is wel duidelijk. Nog even een hele kleine praktische tip. Je kan ook oordopjes kopen die alleen geluid op bepaalde frequenties doorlaten (alpine b.v.) Dan kan je wel klanten verstaan maar al het achtergrond geluid wordt behoorlijk gedempt. Dan behoord werken in de H&M ook tot de mogelijkheden.

Verder ga je het echt wel redden met lenen bij DUO, een klein bijbaantje en op een kleine studentenkamer, dat kan je echt wel! Je hebt er geen vertrouwen in maar juist deze stap zetten is er een naar meer zelfvertrouwen.
Je zegt dat je recht hebt op bijlenen bij DUO. Wat houd je tegen? Je kan geloof ik 870 euro per maand bijlenen. Vind een rustig bijbaantje als schoonmaakster o.i.d. en dan lijkt het me toch dat je weg kan uit je thuissituatie? Wat zijn je bezwaren hier tegen? Een lening bij DUO blijft je waarschijnlijk minder lang achtervolgen dan een carrière als prostituee.
motto van BVD is hier wel errug van toepassing Rest mij niets anders dan TO veel geluk en wijsheid te wensen...en dat meen ik
Lenen bij DUO is beter dan de prostitutie. Lenen bij DUO is namelijk best voordelig. Lage rente, lange periode om terug te betalen en mocht je het niet kunnen terugbetalen als je straks klaar bent hebben ze daar ook regelingen voor. Heck, ALLES is beter voor je dan de prostitutie.
quote:mediocrity schreef op 30 juni 2013 @ 13:13:

Je zegt dat je recht hebt op bijlenen bij DUO. Wat houd je tegen? Je kan geloof ik 870 euro per maand bijlenen. Vind een rustig bijbaantje als schoonmaakster o.i.d. en dan lijkt het me toch dat je weg kan uit je thuissituatie? Wat zijn je bezwaren hier tegen? Een lening bij DUO blijft je waarschijnlijk minder lang achtervolgen dan een carrière als prostituee.Ik zou graag wat bij willen lenen. Enige wat me tegenhoudt, is dus in de toekomst de DUO schuld plus rente. Allemaal redenen voor stress, ik schrik daar van af. In het ergste geval krijg ik de deurwaarder op mijn stoep etc etc. Kom ik straks in de schuldhulpverlening terecht, daar word ik toch ook niet gelukkig van? Ben ik weer financiaal afhankelijk, is zo een optie dan echt zoveel beter voor mij?
Ik heb het idee dat je de prostitutie ziet als een easy way out, maar dat is het natuurlijk helemaal niet. Hou je van seks?

De adviezen die hier worden gegeven zijn echt hele goeie adviezen! Ik denk ook dat je een enorme boost zelfvertrouwen gaat krijgen als je dit op een 'normale' manier gaat doen. Dat zou hartstikke stoer zijn en daaruit blijkt dan ook meteen dat je psychisch gezond bent, als je dat soort dingen allemaal op een rijtje kunt krijgen.
quote:loni. schreef op 30 juni 2013 @ 13:09:

[...]

Ik ben dan ook teleurgesteld dat mensen toch zeggen dat ik psychische hulp nodig heb, ik wil eindelijk een keer normaal zijn. Doe dan ook normaal en doe wat alle andere studenten in jouw situatie doen. Lenen. Niet ideaal, maar iets minder toekomstverneukend dan de prostitutie. Je kunt ¤ 873 per maand lenen plus nog collegegeldkrediet. Met schoonmaak/magazijnwerk erbij en een goedkope kleine kamer hoef je niet eens te leven van tosties en noodles aan het einde van de maand.
quote:loni. schreef op 30 juni 2013 @ 13:18:

[...]

Ik zou graag wat bij willen lenen. Enige wat me tegenhoudt, is dus in de toekomst de DUO schuld plus rente. Allemaal redenen voor stress, ik schrik daar van af. In het ergste geval krijg ik de deurwaarder op mijn stoep etc etc. Kom ik straks in de schuldhulpverlening terecht, daar word ik toch ook niet gelukkig van? Ben ik weer financiaal afhankelijk, is zo een optie dan echt zoveel beter voor mij?Dat schrikt je af, maar seks met volkomen onbekende mannen niet??? Serieus?? In de prostitutie kun je niet al te kieskeurig zijn hoor.

[...]

Ik zou graag wat bij willen lenen. Enige wat me tegenhoudt, is dus in de toekomst de DUO schuld plus rente. Allemaal redenen voor stress, ik schrik daar van af. In het ergste geval krijg ik de deurwaarder op mijn stoep etc etc. Kom ik straks in de schuldhulpverlening terecht, daar word ik toch ook niet gelukkig van? Ben ik weer financiaal afhankelijk, is zo een optie dan echt zoveel beter voor mij?Jeeeee. Je bent wel van het doemdenken he??? DUO aflossing is ook afhankelijk van je inkomen. Als je weinig verdient betaal je ook minder per maand terug. Daarnaast is de rente voor mensen die dit jaar afstuderen dacht ik 0.6%. Voordeliger lenen bestaat niet.

[...]

Ik zou graag wat bij willen lenen. Enige wat me tegenhoudt, is dus in de toekomst de DUO schuld plus rente. Allemaal redenen voor stress, ik schrik daar van af. In het ergste geval krijg ik de deurwaarder op mijn stoep etc etc. Kom ik straks in de schuldhulpverlening terecht, daar word ik toch ook niet gelukkig van? Ben ik weer financiaal afhankelijk, is zo een optie dan echt zoveel beter voor mij?Ja, ik denk dat dat veel beter is voor jou. Je krijgt elke maand het bedrag op je rekening gestort, je kan laten zien dat je financieel onafhankelijk en verantwoord bent zonder jezelf in nog meer ellende en drama te storten. Hoe moeilijk jou situatie nu ook is, ik denk dat de prostitutie niets gaat opleveren. En zoals al gezegd is de terugbetalingstermijn bij DUO 15 (en straks 20) jaar en afhankelijk van je draagkracht. Waarom denk jij dat prostitutie beter is voor jou?
Er zijn trouwens heel veel. Echt heeeeeel veeeeeeeel mensen die een studieschuld hebben. Maar ik ken er daarvan geen 1 die in de schuldhulpverlening zit.
quote:Orzoo schreef op 30 juni 2013 @ 13:22:

[...]

Jeeeee. Je bent wel van het doemdenken he??? DUO aflossing is ook afhankelijk van je inkomen. Als je weinig verdient betaal je ook minder per maand terug. Daarnaast is de rente voor mensen die dit jaar afstuderen dacht ik 0.6%. Voordeliger lenen bestaat niet.

En als het helemaal misgaat wordt na zoveel jaar je schuld kwijtgescholden.

Maar je gaat gewoon na je HBO een baan vinden en de schuld af betalen. Waarom doemdenken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven