Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 30 juni 2013 om 13:01
*Komt schoorvoetend binnen*
Ehm lieve dames, ik heb nieuws. Het lijkt er op dat ik zwanger ben!
Ik heb van de week meerdere testen gedaan en vandaag komt er iemand van Moeders voor Moeders.
Ben heel blij, maar het dringt nog niet helemaal tot me door.
Mijn ouders en beste vriendinnen weten het ook al. Die zijn door het dolle
@ Emma, welk nummer moet ik nu bellen bij het UMCU, waar je ook de afspraken maakt bij balie 38?
Ehm lieve dames, ik heb nieuws. Het lijkt er op dat ik zwanger ben!
Ik heb van de week meerdere testen gedaan en vandaag komt er iemand van Moeders voor Moeders.
Ben heel blij, maar het dringt nog niet helemaal tot me door.
Mijn ouders en beste vriendinnen weten het ook al. Die zijn door het dolle
@ Emma, welk nummer moet ik nu bellen bij het UMCU, waar je ook de afspraken maakt bij balie 38?
zondag 30 juni 2013 om 15:57
zondag 30 juni 2013 om 16:43
yeahh Gava wat een goed nieuws zeg. Gefeliciteerd!!!
Sterre, ik weet niet of ivf spuiten anders zijn dan de iui spuiten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik maar 1 keer een klein blauw plekje heb gehad en dat terwijl ik heel erg snel blauwe plekken heb. Dus wie weet valt het bij jou ook wel mee.
Ik ga nu ff mijn rustmaanden in en eigenlijk moet ik nu gaan nadenken over iui of overstappen op ivf. Dat laatste wil ik eigenlijk niet, omdat het me een super zwaar traject lijkt en de ivf me ook bijzonder pijnlijk lijkt, daarbij heb ik ook het idee dat er ergens een eind moet komen aan het hele traject..het kan niet oneindig doorgaan vind ik.
Mag ik weten hoe jullie hier over denken? Hoe ervaren jullie het hele hormonen en onderzoekjestraject, het aanpassen van je leven, de invloed op je werk en sociale leven?
En dan natuurlijk de behandeling zelf, ik heb een erg lage pijngrens, heb dus snel pijn en helemaal daarbinnen dus tja ik heb gewoon het idee dat het niks voor me is.
Als je er iets over kwijt wilt dan hoor ik het graag.
Fijne zondag allemaal.
Sterre, ik weet niet of ivf spuiten anders zijn dan de iui spuiten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik maar 1 keer een klein blauw plekje heb gehad en dat terwijl ik heel erg snel blauwe plekken heb. Dus wie weet valt het bij jou ook wel mee.
Ik ga nu ff mijn rustmaanden in en eigenlijk moet ik nu gaan nadenken over iui of overstappen op ivf. Dat laatste wil ik eigenlijk niet, omdat het me een super zwaar traject lijkt en de ivf me ook bijzonder pijnlijk lijkt, daarbij heb ik ook het idee dat er ergens een eind moet komen aan het hele traject..het kan niet oneindig doorgaan vind ik.
Mag ik weten hoe jullie hier over denken? Hoe ervaren jullie het hele hormonen en onderzoekjestraject, het aanpassen van je leven, de invloed op je werk en sociale leven?
En dan natuurlijk de behandeling zelf, ik heb een erg lage pijngrens, heb dus snel pijn en helemaal daarbinnen dus tja ik heb gewoon het idee dat het niks voor me is.
Als je er iets over kwijt wilt dan hoor ik het graag.
Fijne zondag allemaal.
zondag 30 juni 2013 om 17:02
Gavia, fantastisch nieuws heel erg gefeliciteerd!!!!!
Chantal, ik heb het hele IVF/ICSI traject een jaar voor me uitgeschoven en het toen toch gedaan. Het is me 100% mee gevallen! Ik was bang voor de bijwerkingen van de hormonen aangezien ik altijd een ongesteldheidspatiënt ben met veel buik, rug en hoofdpijn. Maar ik heb geen bijwerkingen gevoeld. De eerste punctie was naar maar de tweede bijna pijnloos en supersnel. Het ligt er echt aan wie je arts is. En ik kan je acupunctuur erbij echt aanraden. Dat heb ik de tweede keer gedaan en ben er erg blij om! Ook Chinese kruiden gebruikt. Je kunt niet zeggen dat dat de punctie bijna pijnloos heeft gemaakt maar ik had er wel een goed gevoel bij. Succes met het nemen van je beslissing!
Chantal, ik heb het hele IVF/ICSI traject een jaar voor me uitgeschoven en het toen toch gedaan. Het is me 100% mee gevallen! Ik was bang voor de bijwerkingen van de hormonen aangezien ik altijd een ongesteldheidspatiënt ben met veel buik, rug en hoofdpijn. Maar ik heb geen bijwerkingen gevoeld. De eerste punctie was naar maar de tweede bijna pijnloos en supersnel. Het ligt er echt aan wie je arts is. En ik kan je acupunctuur erbij echt aanraden. Dat heb ik de tweede keer gedaan en ben er erg blij om! Ook Chinese kruiden gebruikt. Je kunt niet zeggen dat dat de punctie bijna pijnloos heeft gemaakt maar ik had er wel een goed gevoel bij. Succes met het nemen van je beslissing!
zondag 30 juni 2013 om 22:17
Wow Gavia!!!! Whahaha wat geweldig voor je!!! En hoezo kom je schoorvoetend binnen? Je moet die deur openknallen en schreeuwen: "IKKK BENNNN ZWANGERRRR!!!!!" of zoiets hahah
Meis, super gefeliciteerd!!!! En succes met MvM.. het viel mij wel een beetje tegen en heb het dus ook niet de volle 6 weken volgehouden.
@sterre: afstand is altijd goed, vaak wordt het dan ook steeds meer helder. Nog een tip: wat je ook doet, kies altijd datgene wat goed voor jou en je dochter is! Succes met prikken!!
@NYC: wat laat om nu nog een pretecho te kunnen maken. Ik hoorde dat je rond de 30 weken niet veel meer kon zien. Ik geloof dat de ideale termijn rond de 17 weken zou zijn (althans....dat hebben ze mij verteld). Ik wist ook niet dat je rond de 30 weken nog een groei echo zou krijgen. Ik krijg hem bij 35 weken. Dus.. ben benieuwd!!!
Meis, super gefeliciteerd!!!! En succes met MvM.. het viel mij wel een beetje tegen en heb het dus ook niet de volle 6 weken volgehouden.
@sterre: afstand is altijd goed, vaak wordt het dan ook steeds meer helder. Nog een tip: wat je ook doet, kies altijd datgene wat goed voor jou en je dochter is! Succes met prikken!!
@NYC: wat laat om nu nog een pretecho te kunnen maken. Ik hoorde dat je rond de 30 weken niet veel meer kon zien. Ik geloof dat de ideale termijn rond de 17 weken zou zijn (althans....dat hebben ze mij verteld). Ik wist ook niet dat je rond de 30 weken nog een groei echo zou krijgen. Ik krijg hem bij 35 weken. Dus.. ben benieuwd!!!

maandag 1 juli 2013 om 09:25
Gavia, gefeliciteerd!!!! Wat gaaf, en snel gegaan ook toch?
Lizlizzyliz, oh wat apart. Op het echobureau dat ik heb benaderd werd mij juist verteld dat de ideale pretcho rond 26-29 weken ligt. Ik hoop dan inderdaad maar dat dat niet te laat is. Tot nu toe nog steeds erg veel beweeglijkheid in de buik te voelen.
MvM leidde hier tot veel misselijkheid. Ik heb de plasjes steeds overgegoten in de blauwe kannen. Vriendin werd er nog misselijker van dan ze al was.
Lizlizzyliz, oh wat apart. Op het echobureau dat ik heb benaderd werd mij juist verteld dat de ideale pretcho rond 26-29 weken ligt. Ik hoop dan inderdaad maar dat dat niet te laat is. Tot nu toe nog steeds erg veel beweeglijkheid in de buik te voelen.
MvM leidde hier tot veel misselijkheid. Ik heb de plasjes steeds overgegoten in de blauwe kannen. Vriendin werd er nog misselijker van dan ze al was.
maandag 1 juli 2013 om 10:09
quote:lizlizzyliz schreef op 30 juni 2013 @ 22:17:
Wow Gavia!!!! Whahaha wat geweldig voor je!!! En hoezo kom je schoorvoetend binnen? Je moet die deur openknallen en schreeuwen: "IKKK BENNNN ZWANGERRRR!!!!!" of zoiets hahaha[/b] Precies dat!!
Wow Gavia!!!! Whahaha wat geweldig voor je!!! En hoezo kom je schoorvoetend binnen? Je moet die deur openknallen en schreeuwen: "IKKK BENNNN ZWANGERRRR!!!!!" of zoiets hahaha[/b] Precies dat!!
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
maandag 1 juli 2013 om 10:15
@ Chantal, ik snap je angst echt heel goed, dat heb ik ook wel! Daarom was ik blij dat het gewoon via IUI kan! Maar aan de andere kant, als ik geen andere keus heb zou ik er wel voor gaan!
@hier. Mijn vriendin spuit vrolijk door, geen last van de hormonen gelukkig! Gister had ik per ongeluk de dikke naald in mijn eigen vinger gejast... Kan zeggen dat dat wel pijn doet!
een deze dagen bellen voor een afspraak eind juli.
@hier. Mijn vriendin spuit vrolijk door, geen last van de hormonen gelukkig! Gister had ik per ongeluk de dikke naald in mijn eigen vinger gejast... Kan zeggen dat dat wel pijn doet!
een deze dagen bellen voor een afspraak eind juli.
maandag 1 juli 2013 om 12:21
Wat lief, Mila. Ik heb de echo over 40 minuten. Pfff.... spannend blijft het hoor.
Lekker dat jij morgen weer op het bankje zit.
Gavia, heb je al een afspraak voor de eerste echo? En hoe voel je je? En net als wat Liz zegt, niet schoorvoetend binnenkomen, zoiets moet je hier van de daken schreeuwen!
Lonely_Butterfly, au! Niet fijn die naald in je vinger. Haha!
Lekker dat jij morgen weer op het bankje zit.
Gavia, heb je al een afspraak voor de eerste echo? En hoe voel je je? En net als wat Liz zegt, niet schoorvoetend binnenkomen, zoiets moet je hier van de daken schreeuwen!
Lonely_Butterfly, au! Niet fijn die naald in je vinger. Haha!
maandag 1 juli 2013 om 13:55
De echo was goed! Het hartje klopte stevig en hij/zij bewoog ook wat. De armpjes en beetjes zag je nu ook. Zo leuk!!
Ze heeft er meteen een vroege termijnecho van gemaakt (wel klein beetje jammer, want ik krijg daar nu geen echo meer, alleen een liggingsecho op het eind) maar ik ben 2 dagen teruggezet, dus de uitgerekende datum is 1 februari 2014.
Blijft die datum daar nu op staan?
Ik ben zeer gelukkig!
Volgende week bloed prikken voor de combinatietest (en ook standaard bloedonderzoek) en daarna de nekplooimeting in een echo-centrum, daar krijg ik dan meteen de uitslag.
Ze heeft er meteen een vroege termijnecho van gemaakt (wel klein beetje jammer, want ik krijg daar nu geen echo meer, alleen een liggingsecho op het eind) maar ik ben 2 dagen teruggezet, dus de uitgerekende datum is 1 februari 2014.
Blijft die datum daar nu op staan?
Ik ben zeer gelukkig!
Volgende week bloed prikken voor de combinatietest (en ook standaard bloedonderzoek) en daarna de nekplooimeting in een echo-centrum, daar krijg ik dan meteen de uitslag.
maandag 1 juli 2013 om 18:27
@Emma: jaaaaaa zie je wel!!!! Helemaal mooi!! Nu het hartje klopt en het gummybeertje al lekker aan het spartelen is, wordt het nu echt tijd voor...................................positiebroeken!! Whahahaha!
Hartstikke fijn hoor! En als je goed oplet, voel je rond de 16e week wat rare darmluchtbelletjes.. althans.. dat denk je dan.. maar in werkelijkheid is dat de baby al!! Ik ben zo blij voor je!!!!
@NYC: oh sorry.. als ik pretecho hoor, denk ik aan een geslachtsecho, maar je bedoeld denk ik een 3d echo? Daar zeiden ze ook dat ik rond de 26e / 27e week moest komen, anders pastte de baby er niet meer op. Hoewel ik nu (al googelend) kom op tussen de 24 en 31 weken. Dus.. dan lukt vast nog wel! Sorry.. skip mijn reactie maar hahaha..
@Mila: dus morgen weer op het wachtbankje!! Spannend!! Ik duim voor je!!!!
@Gavia: En? Is het nieuws al "ingedaald" (leuke woordspeling hahah...althans.. dat vind ik zelf hiihhihi).
Hier gaat het goed, alleen is mijn buik al naar beneden gezakt. Dat doen buiken blijkbaar als je al richting bevallingsdatum gaat. Maar ik heb binnenkort een fotoshoot en had gehoopt dat ik nog een mooie grote ronde dikke buik had, maar helaas dus.. ben te laat
Maar goed, het zullen vast mooie foto's worden. Het is wel bijzonder wat voor ontwikkeling je buik meemaakt tijdens zo'n zwangerschap hoor. Vooral de laatste weken is er veel gebeurd. Ineens kreeg ik een groeispurt en was hij ineens super dik en rond. Zo dik dat mensen lacherig vroegen of het er geen 2 waren. (vooral leuk als je die vraag steeds weer krijgt...grrr). En nu is hij ineens gezakt in het weekend.
Ik ben nog steeds druk bezig thuis en heb eigenlijk een beetje spijt van mijn voornemen om 4 weken van te voren te stoppen.. want eigenlijk wil ik nu al wel. Maar goed.. nog ff anderhalve week bikkelen en dan mag ik ook eindelijk met verlof
Hartstikke fijn hoor! En als je goed oplet, voel je rond de 16e week wat rare darmluchtbelletjes.. althans.. dat denk je dan.. maar in werkelijkheid is dat de baby al!! Ik ben zo blij voor je!!!!
@NYC: oh sorry.. als ik pretecho hoor, denk ik aan een geslachtsecho, maar je bedoeld denk ik een 3d echo? Daar zeiden ze ook dat ik rond de 26e / 27e week moest komen, anders pastte de baby er niet meer op. Hoewel ik nu (al googelend) kom op tussen de 24 en 31 weken. Dus.. dan lukt vast nog wel! Sorry.. skip mijn reactie maar hahaha..
@Mila: dus morgen weer op het wachtbankje!! Spannend!! Ik duim voor je!!!!
@Gavia: En? Is het nieuws al "ingedaald" (leuke woordspeling hahah...althans.. dat vind ik zelf hiihhihi).
Hier gaat het goed, alleen is mijn buik al naar beneden gezakt. Dat doen buiken blijkbaar als je al richting bevallingsdatum gaat. Maar ik heb binnenkort een fotoshoot en had gehoopt dat ik nog een mooie grote ronde dikke buik had, maar helaas dus.. ben te laat

Ik ben nog steeds druk bezig thuis en heb eigenlijk een beetje spijt van mijn voornemen om 4 weken van te voren te stoppen.. want eigenlijk wil ik nu al wel. Maar goed.. nog ff anderhalve week bikkelen en dan mag ik ook eindelijk met verlof
maandag 1 juli 2013 om 23:38
Gefeliciteerd Gavia! Dat is snel!
Ik kan me goed voorstellen dat het je overdondert. Ik hoop dat je snel kan gaan genieten.
Dank jullie voor jullie lieve woorden. (durf even geen namen te noemen, ben bang dat ik iemand vergeet).
We zijn allebei op zoek naar iets van therapie. Jeetje wat een kosten kunnen ze daaraan verbinden zeg! Maar wel heel positief dat dat initiatief eigenlijk van hem uitging. Ben er blij mee dat hij ziet dat het NU anders moet. We kunnen in ieder geval weer normaal tegen elkaar praten en verwoorden wat er anders moet.
Chantal: bedankt voor het delen van je prik-ervaring. Ik heb vorig jaar 3 keer moeten prikken, 1 per cyclus. Ben benieuwd hoe het gaat met 14 dagen, 2 per dag. Ik hou jullie op de hoogte
Super Emma! Ik ben zo blij voor je. Krijg je nu geen 20 weken echo meer?
Ik kreeg 2 termijn echo's (6 en 9 weken, was de eerste keer dus te vroeg), 1 met 20-weken en een liggingsecho met 36 weken. Wat gek dat dat per zwangerschap verschillend is.
Jammer van je buik Lizzy, maar het zullen vast alsnog geweldige foto's worden! Hou nog even vol
Ik kan me goed voorstellen dat het je overdondert. Ik hoop dat je snel kan gaan genieten.
Dank jullie voor jullie lieve woorden. (durf even geen namen te noemen, ben bang dat ik iemand vergeet).
We zijn allebei op zoek naar iets van therapie. Jeetje wat een kosten kunnen ze daaraan verbinden zeg! Maar wel heel positief dat dat initiatief eigenlijk van hem uitging. Ben er blij mee dat hij ziet dat het NU anders moet. We kunnen in ieder geval weer normaal tegen elkaar praten en verwoorden wat er anders moet.
Chantal: bedankt voor het delen van je prik-ervaring. Ik heb vorig jaar 3 keer moeten prikken, 1 per cyclus. Ben benieuwd hoe het gaat met 14 dagen, 2 per dag. Ik hou jullie op de hoogte
Ik kreeg 2 termijn echo's (6 en 9 weken, was de eerste keer dus te vroeg), 1 met 20-weken en een liggingsecho met 36 weken. Wat gek dat dat per zwangerschap verschillend is.
Jammer van je buik Lizzy, maar het zullen vast alsnog geweldige foto's worden! Hou nog even vol
dinsdag 2 juli 2013 om 05:29
quote:sterre1978 schreef op 01 juli 2013 @ 23:38:
Ja, die echo's krijg ik ook wel.
Maar de termijnecho doen ze in de 10e/11e week en ik was gisteren 9.2 weken, dus ik dacht, krijg ik lekker volgende week nóg een echo, maar nee dus.
Heel veel succes met de therapie, hopelijk komen jullie eruit!
Liz, jammer dat je buik gezakt is. Wel leuk dat je een fotoshoot gaat doen. Veel plezier!
Ik had al een positiebroek gekocht zaterdag, maar die band met elastiek zit nu nog heel losjes (sluit niet mooi aan) en je kunt het niet aantrekken. Jij had het toch over dat je dat soms kunt aantrekken?
Ik ga vrijdagmiddag even terug om hem in te leveren. Ik heb nog een kortingspasje van 15% van Prenatal, dus ik koop denk ik wat andere kleding.
Ja, die echo's krijg ik ook wel.
Maar de termijnecho doen ze in de 10e/11e week en ik was gisteren 9.2 weken, dus ik dacht, krijg ik lekker volgende week nóg een echo, maar nee dus.
Heel veel succes met de therapie, hopelijk komen jullie eruit!
Liz, jammer dat je buik gezakt is. Wel leuk dat je een fotoshoot gaat doen. Veel plezier!
Ik had al een positiebroek gekocht zaterdag, maar die band met elastiek zit nu nog heel losjes (sluit niet mooi aan) en je kunt het niet aantrekken. Jij had het toch over dat je dat soms kunt aantrekken?
Ik ga vrijdagmiddag even terug om hem in te leveren. Ik heb nog een kortingspasje van 15% van Prenatal, dus ik koop denk ik wat andere kleding.
dinsdag 2 juli 2013 om 07:29
quote:lizlizzyliz schreef op 30 juni 2013 @ 22:17:
Wow Gavia!!!! Whahaha wat geweldig voor je!!! En hoezo kom je schoorvoetend binnen? Je moet die deur openknallen en schreeuwen: "IKKK BENNNN ZWANGERRRR!!!!!" of zoiets hahah
Hahahaha.
Iedereen bedankt voor de lieve woorden!
Geland is het inmiddels! Maar ik vind het heel moeilijk om mijn mond te houden, dus daar ben ik zo'n beetje de hele dag mee bezig. En als ik er even niet aan denk, dan denk ik er weer aan dat ik er niet aan denk enz...
Vooral op mijn werk vind ik het heel lastig, omdat we het op dit moment veel over volgend jaar hebben en ik dus "moet" doen alsof ik daar bij ga zijn, terwijl dat dus niet zo is.
Maar, tuurlijk ben ik er super blij mee en ik kijk vol spanning de dagen weg, zodat ik het aan meer mensen kan gaan vertellen. Vooral aan mijn familie wil ik het dolgraag vertellen, zodat ik het er ook meer over kan hebben en dan gaat het steeds echter worden! Daarbij heb ik bijna vakantie, en dan ga ik even heel relaxed met de beentjes omhoog en alleen maar dingen doen die ik leuk vind!
@Liz, wat viel jou tegen bij MvM?
@Emma, nog geen echo gepland. Ik kreeg gisteren niet de juiste mensen te pakken. Maar ik vind het erg vaag allemaal wat ik nou precies moet doen. Dat mogen ze wel iets duidelijker in de informatiebrochures vermelden.
Hahahaha.
Iedereen bedankt voor de lieve woorden!
Geland is het inmiddels! Maar ik vind het heel moeilijk om mijn mond te houden, dus daar ben ik zo'n beetje de hele dag mee bezig. En als ik er even niet aan denk, dan denk ik er weer aan dat ik er niet aan denk enz...
Vooral op mijn werk vind ik het heel lastig, omdat we het op dit moment veel over volgend jaar hebben en ik dus "moet" doen alsof ik daar bij ga zijn, terwijl dat dus niet zo is.
Maar, tuurlijk ben ik er super blij mee en ik kijk vol spanning de dagen weg, zodat ik het aan meer mensen kan gaan vertellen. Vooral aan mijn familie wil ik het dolgraag vertellen, zodat ik het er ook meer over kan hebben en dan gaat het steeds echter worden! Daarbij heb ik bijna vakantie, en dan ga ik even heel relaxed met de beentjes omhoog en alleen maar dingen doen die ik leuk vind!
@Liz, wat viel jou tegen bij MvM?
@Emma, nog geen echo gepland. Ik kreeg gisteren niet de juiste mensen te pakken. Maar ik vind het erg vaag allemaal wat ik nou precies moet doen. Dat mogen ze wel iets duidelijker in de informatiebrochures vermelden.
dinsdag 2 juli 2013 om 13:06
@emma Wauw, wat fijn om dan ook echt een kloppend hartje te zien he
@lizzy Wat lijkt het me heerlijk om dan ineens die dikke buik te hebben!! geniet er nog maar even van!! Nu heb je de baby nog lekker voor jezelf en bij je in de buik... voel je alle bewegingen nog!
@sterre, wat fijn om te lezen dat hij ook zelf inziet dat er iets anders moet!
@gavia, ik vond het ook zooooo moeilijk om mijn mond te houden bij mijn zwangerschap, ik heb het tot week 7 vol gehouden en toen kwam ik uitgedroogd in het ziekenhuis op de zwangerenafdeling tussen alle dikke buiken in
@hier: Dit weekend hebben we lekker beachvolleybal, volgende week donderdag 9 dagen op vakantie, en dan mag ik naar GG toe en kijken wanneer mijn eitje eraan toe is om te starten
. ik ga tussen de 22 en 24ste van juli heen (moest nog even afspraak bevestigen, en rond de 25 is mijn eisprong.....
zo spannend!
@lizzy Wat lijkt het me heerlijk om dan ineens die dikke buik te hebben!! geniet er nog maar even van!! Nu heb je de baby nog lekker voor jezelf en bij je in de buik... voel je alle bewegingen nog!
@sterre, wat fijn om te lezen dat hij ook zelf inziet dat er iets anders moet!
@gavia, ik vond het ook zooooo moeilijk om mijn mond te houden bij mijn zwangerschap, ik heb het tot week 7 vol gehouden en toen kwam ik uitgedroogd in het ziekenhuis op de zwangerenafdeling tussen alle dikke buiken in

@hier: Dit weekend hebben we lekker beachvolleybal, volgende week donderdag 9 dagen op vakantie, en dan mag ik naar GG toe en kijken wanneer mijn eitje eraan toe is om te starten

zo spannend!