Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Dat is ook niet leuk, maar een kwelling is het ook niet. Ik geloof dat ik me totaal heb afgesloten voor hem, al een tijd geleden. Ik gun het hem daarbij niet om in te mengen in mijn huidige leven.

Vriend is eraan gewend, net als ik. Ja, dat klinkt gek. Maar je went er echt aan. Loop niet op mijn tandvlees maar er is geen closure. Ik wil overal vanaf maar heb in het laatste jaar (zolang is hij weg) niks kunnen afsluiten, want zag hem bijna dagelijks.

Vanavond slaan we hopelijk spijkers met koppen, maar ex is onvoorspelbaar. Hoe dit afloopt? Als het maar snel is!
Alle reacties Link kopieren
*poef*
Vind ik knap van je, echt waar. Dat je ziet dat jij er nu belang bij hebt als hij met haar stopt en je daarom afzijdiger houdt. Bij mij was dat een ander verhaal; het gaf haar juist nog meer drive om op hem in te praten (maak ik er niet zelf van, heb dit zelf gelezen). Een aardig kijkje in de keuken was het. Mooi om te zien hoe zij zo haar best deed om hem aan haar te binden. Natuurlijk loopt zoiets fout af. Daarom zul jij betere kansen hebben, al was het maar omdat jij hem niet pusht en zijn eigen keuzes laat maken. Een man overtuigen werkt nooit, net zomin als manipuleren om je zin te krijgen. Zo'n man in hartstikke kwetsbaar en ontvankelijk, dus makkelijk misbruik van te maken. Geldt ook voor de minnares in zo'n positie, heel tricky!!
*poef*
*poef*
Ook dat vind ik heel fair van jou, ondanks dat het tegen je eigen gevoel in ging. Hem zeggen dat hij er thuis aan moest gaan werken, bedoel ik. Hij maakt zijn eigen keuzes, jij bent slechts een (zwaarwegende) factor die meeweegt. Dit soort dingen lijken me superzwaar, want je geeft echt enorm veel op en weet niet wat je ervoor terugkrijgt. Van die vluchthaven, heb ik veel over nagedacht. Weet je, ook hun levens (ex en vriendin) waren na die tijd enorm met elkaar vervlochten. Toch was het een vlucht. Omdat ze elkaar nooit hadden meegemaakt zoals je dat in een echte relatie hebt. Je moet weten dat zij hier meerdere keren per week was, bij ons. At mee, zat er de hele avond. Hij hielp haar met klusjes, gingen er samen op uit als ik even niet kon. Dus ook daar veel vervlechting. Maar het heeft niet gewerkt, ondanks dat ze veel meer hadden dan alleen een stiekeme affaire.

Ja, hij slaapt in de schuur. Al de derde week nu. Ik hou het bij, voor je weet maar nooit.
*poef*
Verstandige keuze, om te gaan latten. Er moet enorm veel verwerkt worden, zaken afgehandeld. Veel loyaliteitsconflicten, etc. En wat ga je mensen vertellen, over hoe je elkaar ontmoet hebt, hoelang je al wat hebt? Dat soort zaken. Je kunt eigenlijk nooit echt eerlijk zijn, en er optimaal van genieten. Dan is een roze wolk al snel niet meer roze meer, denk ik. Is de liefde oprecht en intens, dan is roze wolk minder belangrijk, maar is er een sterke basis.
Ex zei toen tegen mij dat hij het liefst was gaan latten met haar, want zag in dat dat niet erg slim was. Maar ja, niet gedaan. Want stel je voor dat ik dingen zeg die best logisch klinken. Natuurlijk nam hij niks van mij aan.
Logisch dat je gaat voor datgene wat je graag wil, hem dus. Dus sterk staaltje zelfbeheersing van je. Maar nogmaals, dit vergroot wel je kans op den duur! Zolang hij ZELF maar tot inzichten komt t.a.v. zijn vrouw, dan sta je al een stuk sterker. Die beslissing moet hij los van jou maken, maar daarvoor is het al te laat.
*poef*
Ik heb er geen gevoelens meer bij, dat was een halfjaar geleden nog wel anders. Scheelt heel veel. Ik vertel het verhaal feitelijk, ben ook niet meer boos, heb er geen pijn meer van. Sinds een tijd een fijne lieve vriend met wie ik graag lang samen wil blijven, dat scheelt ook wel. Wel is het zo dat ik zowel hem, als haar niet meer in mijn leven wil. Ze hebben zich bewezen, laten zien als mensen die niet het goede met mij voor hadden. Veel van geleerd!

Ja, jullie weten zelf hoe het zo gekomen is en het scheelt ook of hij een notoire vreemdganger is. Dan zou ik mezelf achter de oren krabben in jouw situatie.
*poef*
Het gaat bij jullie nog verder, nog veel meer verweven met elkaar? Ai...ik wil niet weten wat er gebeurt als jullie echt voor elkaar kiezen. Dan breekt de hel los ben ik bang...was hier ook al zo.

Hij door iedereen uitgekotst, want ik zorgde wel dat iedereen het verhaal kende. Zij idem dito, want haar collega's waren de mijne..

Zijn familie kende het verhaal van mij, en dat liep dan ook niet zo lekker. Nee, dit gaat niet makkelijk worden. Ik waarschuw maar vast.
*poef*
Die balans zoeken in iets wat eigenlijk al totaal in disbalans is, lijk,t me ook supermoeilijk. Kijk, veel mensen gaan voor de liefde, en alles is geoorloofd. Ik geloof er ook echt wel in, dat als twee mensen voor elkaar bestemd zijn en echt goed passen, je het best kunt uitproberen. Geen situatie is exact hetzelfde, wij voelen ook niet wat jij voelt. Maar je gaat niet over 1 nacht ijs, jullie bouwen nu al aan de toekomst. Dan bespreek je ook je angsten, en twijfels. Als het goed is kom je dan goed beslagen ten ijs, maar je weet niet hoe dit gaat lopen. In dat opzicht is het een duik in het diepe, dat maakt ook dat zovelen niet durven kiezen. Wat heb je, en wat krijg je?

Jij klinkt overtuigd en ik hoop dat hij dat ook is/wordt.
Absoluut! Sterker nog, ik ben ex dankbaar voor alles. Want anders had ik vriend nooit ontmoet. Hij en ik passen veel beter bij elkaar, en met kind gaat het super goed samen. Ik heb echt een nieuwe kans gekregen, voortkomend uit een poel van ellende die mij dus gewoon veel geluk heeft gebracht. Ik zat ook vast, met ex. We waren niet echt meer happy, dus bij ons zat er ook wat achter. Het kabbelde voort, praatten beide niet over onze relatie. Hij sprak wel veel met haar, niet met mij. Zij sprak weer met mij, als vriendin zijnde. Dat stuk maakte het heel pijnlijk. Hierdoor kunnen ex en ik elkaar niet meer luchten of zien. Dat ik haar kwijt ben..voelt niet als een gemis. Ook dat was een mooie bijkomstigheid.
*poef*
quote:jufmafkees schreef op 03 juli 2013 @ 16:27:Dat zij hem slecht behandelt is overigens niet alleen in mijn ogen maar ook in dat van hem, de psycholoog, zijn ouders, hun vrienden etc.quote:jufmafkees schreef op 03 juli 2013 @ 16:44:natuurlijk zou ik hem willen zeggen, joh je verdient beter, ga nou weg.quote:jufmafkees schreef op 03 juli 2013 @ 16:41:laat hem lekker eindelijk genieten van zelf kunnen doen wat hij wil, van de vrijheidquote:jufmafkees schreef op 03 juli 2013 @ 16:38:ik heb hem pas zeer recent verteld dat ik wel een relatie zou willen..Dat het een vluchthaven is van de werkelijkheid betwijfel ikEen lastige situatie inderdaad, jij vind dat hij beter verdient dan de werkelijkheid die hij nu kiest, hebt hem zelfs verteld dat jij een relatie met hem wilt en toch kiest hij ervoor om bij zijn echtgenote te blijven en door te gaan met jou buiten de echt erbij. Al anderhalf jaar lang. Ondanks dit:quote:jufmafkees schreef op 03 juli 2013 @ 15:10:Drie weken daar weer na kuste hij me voor het eerst en verklaarde dat ik veel meer was dan een vriendin, dat dat het zo gevaarlijk maakte en dat hij wist dat als hij doorging met mij, hij veel meer zou willen dan een affaire omdat het zo fijn voelde met mij en dat dat gevoel zo ontzettend gevaarlijk was. Dat is nu anderhalf jaar geleden.Hij heeft de vertrouwdheid thuis (iig geen gebroken gezin ed) en jij die op hem wacht wanneer het hem thuis teveel word en hij even wil opladen. Verwacht je dat hij een keus gaat maken?
quote:Julus schreef op 03 juli 2013 @ 17:03:

Absoluut! Sterker nog, ik ben ex dankbaar voor alles. Want anders had ik vriend nooit ontmoet. Hij en ik passen veel beter bij elkaar, en met kind gaat het super goed samen. Ik heb echt een nieuwe kans gekregen, voortkomend uit een poel van ellende die mij dus gewoon veel geluk heeft gebracht. Ik zat ook vast, met ex. We waren niet echt meer happy, dus bij ons zat er ook wat achter. Het kabbelde voort, praatten beide niet over onze relatie. Hij sprak wel veel met haar, niet met mij. Zij sprak weer met mij, als vriendin zijnde. Dat stuk maakte het heel pijnlijk. Hierdoor kunnen ex en ik elkaar niet meer luchten of zien. Dat ik haar kwijt ben..voelt niet als een gemis. Ook dat was een mooie bijkomstigheid.Fijn om te horen.
quote:Julus schreef op 03 juli 2013 @ 11:33:

Ik lees hier mee en het is lange tijd niet zó rustig geweest. Geen nieuws is goed nieuws? Of zijn jullie minnaressen - af?

Too much shit going on over here..

Ik kan hier mijn ei er niet meer over kwijt, dat ligt niet aan het topic, maar er gebeurd gewoon te veel.. te veel emoties aan alle kanten zowel prive als zakelijk, zowel in nr1 relatie als in de nr2 relatie..

Het enige wat ik naar Rooss kwijt kan is 'Er zijn mannen die kunnen oesteren, en dat niet alleen.. ook zij kunnen heeeeeel destructief zijn'
Sense
Balen Sense, heb het meegekregen en wens je heel veel sterkte!

Juf, kun je het aan om tegen hem te zeggen; ga jij je ding maar doen, ga van haar scheiden en kom maar terug als dat in een vergevorderd stadium is? Anders kun je echt heel lang wachten.

Hoe slecht mijn ex onze relatie ook vond...hij kon niet zelf de keuze maken. We spraken over stoppen, ik weet het nog goed. Zij had hem voor het blok gezet; jij gaat nu met haar stoppen, anders ben ik er klaar mee! En dus ging hij het gesprek met mij aan, over stoppen. Ik zei, dat is prima want dit werkt zo niet meer. En wat gebeurde er? Helemaal niks. Hij bleef zitten waar hij zat, geen enkel woord, geen enkele actie. Zij wist dat dit gesprek er was geweest en bleef maar vragen hoe het zat. Zij wist niet, dat ex geen enkele stap ondernam om te stoppen met mij...

Zo werkt dat dus. Hij moest zowel haar, als mij tevreden stellen en daardoor bleef het een patstelling. Totdat ik hem eruit schopte en hij alleen naar haar kon gaan. Zij gelukkig, maar was dus niet zijn keuze! En daar gaat het toch om, lijkt mij. Waak hiervoor!
Lieve Sense. Als je er meer over kwijt wilt, je weet me te vinden. Ik heb de wijsheid niet in pacht maar je mag me als uitlaadklep gebruiken, dat weet je.

Maar alleen als dat voor jou goed en veilig voelt!
Weten jullie wat ik mij nog weleens afvraag, zeker nu het met haar is geknapt? Zou hij ermee zitten dat hij nu twee vrouwen kwijt is?

Zou hij ooit nog denken; shit zeg. Of spijt hebben? Ik zal er nooit achter komen, want hij laat niks los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven