Gezondheid alle pijlers

roken op het terras

05-07-2013 15:05 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit lekker met m'n dreumes (zichtbaar beperking in de vorm van slang in z'n neus/grote pleister op z'n wang) een drankje te doen op het terras. Komen er net 2 dames van middelbare leeftijd aan het tafeltje naast ons zitten terwijl het een groot terras is en er overal nog tafeltjes vrij zijn. En ze steken beiden de ene na de andere sigaret aan. De wind staat zo dat de rook vol onze kant uit komt.

Mijn eerste vraag is rook je dan ook mee zo buiten? Dat vraag ik natuurlijk voor mijn zoontje. En mijn tweede vraag is of dat niet onbeschoft is. Of stel ik me aan?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Murdoch schreef op 05 juli 2013 @ 15:20:

[...]

Daar moest ik altijd om lachen, van die mensen die met een hoop poeha gaan verkassen.Ik ook!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee ik vind je helemaal geen aanstelster. Iedereen inclusief de rokers zelf weten dat het geen wat ze doen nou niet bepaald goed is voor ze.

En als ze dat weten ,tenslotte zien ze het iedere keer weer opnieuw als ze een sigaretje uit het pakje halen aan de grote waarschuwing op de verpakking, dan weten ze ook dat ze anderen met hun rook laten mee roken ongeacht of dat buiten is of binnen . En als jij dan met je duidelijk zichtbare zieke kind op een terrasje zit terwijl hun doodleuk lekker zowel hun gezondheid als dat van je zoontje die daar niet om gevraagd heeft op het spel zetten dan vind ik het niet meer dan terecht dat jij goed baalt van die 2.
Lekker de omgekeerde wereld eigenlijk...niet rokers moeten wijken voor rokers. Nee hoor...die smerige gewoonte doen ze maar lekker thuis. Ik ben voor verbod in dichtbevolkte gebieden. Thuis prima en eventueel strand of zo.

Ik had er direct iets van gezegd tegen de dames. Wat onfatsoenlijk zeg.
quote:lorav schreef op 05 juli 2013 @ 16:09:

Lekker de omgekeerde wereld eigenlijk...niet rokers moeten wijken voor rokers..Euh... que? Nou dat klopt echt niet hoor, zeker niet sinds het rookverbod op heel veel plekken. Ik rook al een hele tijd niet meer maar wat jij zegt slaat echt nergens op en komt op mij (dus als niet roker) zeikerig en vooral erg drammerig over.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:lorav schreef op 05 juli 2013 @ 16:09:

Lekker de omgekeerde wereld eigenlijk...niet rokers moeten wijken voor rokers. Nee hoor...die smerige gewoonte doen ze maar lekker thuis. Ik ben voor verbod in dichtbevolkte gebieden. Thuis prima en eventueel strand of zo.

Ik had er direct iets van gezegd tegen de dames. Wat onfatsoenlijk zeg.Wat een onzin. We worden massaal in een hoek gedreven.
Het is niet verboden maar rokers zijn over het algemeen nogal "asociaal" Ze hebben gewoon niet in de gaten dat een ander daar last van heeft, beetje remi gedrag. Maar het mag dus je kunt opmerken dat jij er eerst zat en dat de rook jouw kant op komt of je kunt luid en duidelijk opstaan, tegen je kindje zeggen dat de rook slecht voor hem is, nog even omkijken en dan ergens anders gaan zitten.

Echt, roken zorgt voor oogkleppen.
Afgaande op de laatste paar posts zou ik ook kunnen beweren dat niet-rokers zure levensontkennende tiepjes zijn. Maar dat is generaliseren.
Tquote:Murdoch schreef op 05 juli 2013 @ 15:20:

[...]

Daar moest ik altijd om lachen, van die mensen die met een hoop poeha gaan verkassen.

Tja, ook lachen zeker als ik een astma aanval krijg? Of als het kind van TO naar het ziekenhuis moet. En zéker lachen als je iemand anders longkanker bezorgt. Man echt grote lol hoor.

Wat ben jij een mafketel zeg.
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:15:

Het is niet verboden maar rokers zijn over het algemeen nogal "asociaal" Ze hebben gewoon niet in de gaten dat een ander daar last van heeft, beetje remi gedrag. Maar het mag dus je kunt opmerken dat jij er eerst zat en dat de rook jouw kant op komt of je kunt luid en duidelijk opstaan, tegen je kindje zeggen dat de rook slecht voor hem is, nog even omkijken en dan ergens anders gaan zitten.

Echt, roken zorgt voor oogkleppen. Yep alle 100% van de rokers zijn asociaal.
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:15:

Maar het mag dus je kunt opmerken dat jij er eerst zat en dat de rook jouw kant op komt of je kunt luid en duidelijk opstaan, tegen je kindje zeggen dat de rook slecht voor hem is, nog even omkijken en dan ergens anders gaan zitten.

Precies dit gedrag, dikke pret.
Ik vind het onbeschoft om te roken in nabijheid van anderen. Of het nu buiten of binnen is. Je brengt bewust schade toe aan de ander.Kan het volgens de regels op een terras dan mogen, ik vind het niet kunnen zodra er ook niet rokers op het terras zitten.

Roken doe je ergens buiten de directe omgeving van je medemens.
quote:Murdoch schreef op 05 juli 2013 @ 16:17:

Afgaande op de laatste paar posts zou ik ook kunnen beweren dat niet-rokers zure levensontkennende tiepjes zijn. Maar dat is generaliseren.Tja je word vanzelf zuur als je nietsvermoedend bij de tramhalte zit en ineens geen lucht meer krijgt en zulke verkrampingen in je borstkas dat je over je nek gaat. Gek hé.
Van dit soort zeurtopics krijg ik altijd spontaan zooooon zin om weer te beginnen....peukie voor mij, anyone?
Huts!
quote:Cateautje schreef op 05 juli 2013 @ 16:18:

[...]

Yep alle 100% van de rokers zijn asociaal. als je goed kijkt zie je dat het woord asociaal tussen aanhalingstekens staat.
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:19:

[...]

Tja je word vanzelf zuur als je nietsvermoedend bij de tramhalte zit en ineens geen lucht meer krijgt en zulke verkrampingen in je borstkas dat je over je nek gaat. Gek hé.Daar zou ik dan toch even mee langs de dokter gaan, dit klinkt niet helemaal goed.
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:18:

T

[...]

Tja, ook lachen zeker als ik een astma aanval krijg? Of als het kind van TO naar het ziekenhuis moet. En zéker lachen als je iemand anders longkanker bezorgt. Man echt grote lol hoor.

Wat ben jij een mafketel zeg.

Ben je werkelijk in de veronderstelling dat als echt niemand meer zou roken dat dan niet meer gebeurt?

Zal ik je dan een sigarendoosje vol fijnstof opsturen dat ik in een paar weken tijd verzamel op mijn balkonnetje?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 juli 2013 @ 16:20:

Van dit soort zeurtopics krijg ik altijd spontaan zooooon zin om weer te beginnen....peukie voor mij, anyone?+1 Zo'n 'ik hoor hier niet bij' gevoel.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 juli 2013 @ 16:20:

Van dit soort zeurtopics krijg ik altijd spontaan zooooon zin om weer te beginnen....peukie voor mij, anyone?Wacht maar tot je een kindje krijgt met zware astma oid. Hoop dat er dan iemand gezellig onder zijn neusje een peuk opsteekt. Ben benieuwd of je dan nog zo reageert.
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:18:

T

[...]

Wat ben jij een mafketel zeg.Ik vind jou eerlijk gezegd net zo vreemd reageren, als je zomaar om je heen gooit met de meest vreselijke ziekten en zaken. En dan komt dit dus door die twee rokers buiten ergens op een terras? En dan vervolgens ook nog een ander een mafketel noemen; trek een nummertje zou ik zeggen.
Nou Nina, ik vind wel dat je je aanstelt hoor.

Mijn vriend heeft astma en die krijgt ook wel eens aanvallen zonder dat er iemand bij hem in de buurt staat te roken.

Hoe the fuck doe je dat dan als je gaat stappen waar ook gerookt wordt?
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:22:

[...]

Wacht maar tot je een kindje krijgt met zware astma oid. Hoop dat er dan iemand gezellig onder zijn neusje een peuk opsteekt. Ben benieuwd of je dan nog zo reageert.

[...]

Wacht maar tot je een kindje krijgt met zware astma oid. Hoop dat er dan iemand gezellig onder zijn neusje een peuk opsteekt. Ben benieuwd of je dan nog zo reageert.Whoeh, wat ben jij kwaadaardig naar kinderen toe zeg.
quote:Cateautje schreef op 05 juli 2013 @ 16:21:

[...]

Ben je werkelijk in de veronderstelling dat als echt niemand meer zou roken dat dan niet meer gebeurt?

Zal ik je dan een sigarendoosje vol fijnstof opsturen dat ik in een paar weken tijd verzamel op mijn balkonnetje?Rook is toch wel iets anders dan stof hé. Of wist je dat niet.

[...]

Wacht maar tot je een kindje krijgt met zware astma oid. Hoop dat er dan iemand gezellig onder zijn neusje een peuk opsteekt. Ben benieuwd of je dan nog zo reageert.Wat ziek, eng en gestoord om een baby dit toe te wensen.
Nou Nina, ik kan geen kinderen krijgen. Nou jij weer.
Huts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven