Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Ik ren met Renate Wennemars. Heb me ingeschreven voor de 4mijl op de dam tot dam. Dit als stok achter de deur.

Vandaag les 12 van de 5 km gedaan. Moest 18 min aan een stuk rennen. Had niet verwacht dat dit zou lukken, maar is gewoon goed gegaan. 2,62 km in 18,35 min. 8,45 km per uur. Goed onderweg dus!

Zou morgen wel weer willen rennen.
Nikki wil morgen voor het eerst gaan lopen dus dan pas weet ik of het wat is ik laat het je weten!
Mijn tips, als " ervaren hardloopster" zijn dat je echt heel rustig moet beginnen. Ik ben een aantal jaren terug begonnen met start to run van Renate Wennemars (en dan de baantrainingen als stok achter de deur) en die opbouw was goed genoeg.

Zorg voor goede schoenen ivm blessures. Goedkoop is vaak duurkoop en motiveert ook niet echt. Zo ook voor kleding, zorg voor lekkerzitende kleding, niet te veel aan: in het begin is het misschien wat fris, maar uiteindelijk krijg je het toch wel warm.

Plan je trainingen goed en hou je daar ook aan. Als het warm is, loop jewat langzamer (wel goed drinken). Ik liep zelf het liefst s ochtends vroeg of s avonds rond een uur of 8.

Verder richt je op een ding: het uitlopen van de training. Hoe snel of langzaam je dit doet, is nog helemaal niet relevant. Als je de training maar afmaakt. Eventueel kan je, t.z.t. je tempo verhogen. Ik vond het wel heel fijn om bij te houden hoe lang ik nog moest: een eindtijd/ eindpunt.

En het laatste: geniet.... Als je eenmaal stukken kan rennen, is het zo fijn! Ik ben tijdelijk uitgeschakeld en mis het nog steeds heel erg.

Succes!
Ik ben vorige week weer begonnen..

Het valt me wel zwaar hoor! Ik doe alleen geen Evy programma want

die muziek komt me een beetje m'n neus uit.

Gister 1x 1min. en daarna 4x 2min. gelopen met steeds 2min. wandelen ertussen. Ga morgen voor de 1e keer 3 minuten proberen.
quote:neave schreef op 10 juli 2013 @ 08:26:

Mijn tips, als " ervaren hardloopster" zijn dat je echt heel rustig moet beginnen. Ik ben een aantal jaren terug begonnen met start to run van Renate Wennemars (en dan de baantrainingen als stok achter de deur) en die opbouw was goed genoeg.

Zorg voor goede schoenen ivm blessures. Goedkoop is vaak duurkoop en motiveert ook niet echt. Zo ook voor kleding, zorg voor lekkerzitende kleding, niet te veel aan: in het begin is het misschien wat fris, maar uiteindelijk krijg je het toch wel warm.

Plan je trainingen goed en hou je daar ook aan. Als het warm is, loop jewat langzamer (wel goed drinken). Ik liep zelf het liefst s ochtends vroeg of s avonds rond een uur of 8.

Verder richt je op een ding: het uitlopen van de training. Hoe snel of langzaam je dit doet, is nog helemaal niet relevant. Als je de training maar afmaakt. Eventueel kan je, t.z.t. je tempo verhogen. Ik vond het wel heel fijn om bij te houden hoe lang ik nog moest: een eindtijd/ eindpunt.

En het laatste: geniet.... Als je eenmaal stukken kan rennen, is het zo fijn! Ik ben tijdelijk uitgeschakeld en mis het nog steeds heel erg.

Succes!

Bedankt voor de tips!

Ik ben gisteren geweest en zou het liefste vandaag weer willen, maar weet dat het niet slim is, dus ga morgen pas weer. Heb wel spierpijn gekregen zeg, pfoe, dus vandaag eventjes stukje fietsen. Hopen dat de spierpijn dan wat minder gaat worden en ik er morgen weer volop tegenaan kan.

Balen dat je tijdelijk bent uitgeschakeld. Heb je een blessure?
Helaas niet kunnen lopen vanochtend, vriend moest al vroeg weg en ik heb een kleine van bijna 2 dus die kan ik niet alleen laten. Gaat er morgen en overmorgen dus ook niet van komen.

Zodra hij weer thuis is ga ik er voor!

Is iemand wel geweest?
Heb trouwens ter compensatie vandaag level 1 Shred voor het eerst gedaan, dus wel beweging gehad
Balen zeeuwsknoopje! Ik mocht vandaag niet ivm rustdag. Morgenmiddag wil ik weer gaan (als het weer het enigszins toelaat, anders wat later op de dag). 's Ochtends moet ik werken.

Wat is level 1 Shred als ik vragen mag?
En serieuze work out. +/- 25 intensief oefeningen doen in je huiskamer

http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8

Je doet 10 dagen level 1 daarna 2 en daarna 3. Je schijnt er strakker van te worden. Dus raden ze je ook aan before en after foto's te maken en te meten. Na 30 moet je dus resultaat zien... Ik ben benieuwd! En wat ik zelf fijn vind is dat het gewoon thuis kan.
Goede tip! Ik ben ook zelf beetje bezig thuis (sinds maandag, wil strakker worden en wat afvallen als dat erbij komt). Dus dit is een goede!
Vandaag les 21 gelopen van Evy, wederom 8-10-8 minuten. Het gaat wel al beter dan vorige keer, maar geloof dat ik nog steeds erg langzaam loop. Heb ook nog hele dag heen en weer gelopen op m'n werk dus nu lekker naar mijn bed met mijn halfdode voeten
Goed bezig Saracenen!
Goedeavond allemaal!

Ik heb vandaag m'n tweede les gelopen. Opzich viel het me niet tegen, behave dat ik ontzettende spierpijn in heel m'n benen heb... in m'n bovenbenen, billen, kuiten, schenen, echt overal. Dat maakte het vooral lastig. Voelt wel echt goed als ze zegt dat de training erop zit hahaha. Ik heb de app runkeeper op m'n telefoon gezet en heel leuk om achteraf te zien hoever je hebt gelopen en hoelang je hierover hebt gedaan. Leuk om bij te houden of dit meer wordt!

Hoe gaat het bij jullie? Nog iemand gelopen vandaag?
Vandaag les 15 gelopen met Evy 2-4-7-7-8 geloof ik.

Ging wel goed, beetje last van mijn enkels nu. Ik moet alleen een betere route gaan verzinnen, mijn rondje met verschillende verlengopties is een beetje kort aan het worden.
Ik heb gisterenavond nog gelopen, maar op de een of andere manier moet iedereen mij "hebben" als ik aan het hardlopen ben. Mensen die de weg niet kunnen vinden, of, zoals gisterenavond, hun pasje niet meer uit de betaalautomaat kunnen krijgen.

Eigenlijk moet ik dan al mijn ren-apps (Evy, Runkeeper) stilzetten, maar ja, dat staat zo onbeleefd!
Dan zie je er schijnbaar betrouwbaar uit.

Maar zeggen dat je je muziek even pauzeert is toch niet onbeleefd als je staande wordt gehouden als je aan het joggen bent met oordopjes in?
quote:aviv_13 schreef op 11 juli 2013 @ 18:19:

Ik heb gisterenavond nog gelopen, maar op de een of andere manier moet iedereen mij "hebben" als ik aan het hardlopen ben. Mensen die de weg niet kunnen vinden, of, zoals gisterenavond, hun pasje niet meer uit de betaalautomaat kunnen krijgen.

Eigenlijk moet ik dan al mijn ren-apps (Evy, Runkeeper) stilzetten, maar ja, dat staat zo onbeleefd!Dat had ik ook, mensen die de weg vragen! Ik vond het erg vervelend, maar vond het associaal om het te negeren. Ik was op tempo aan het lopen en dan moet ik ineens stilstaan.. vind ik echt heel lastig. Ik ga zelf nooit meer iemand die aan het hardlopen is de weg vragen!
quote:borderwalk schreef op 11 juli 2013 @ 18:19:

Vandaag les 15 gelopen met Evy 2-4-7-7-8 geloof ik.

Ging wel goed, beetje last van mijn enkels nu. Ik moet alleen een betere route gaan verzinnen, mijn rondje met verschillende verlengopties is een beetje kort aan het worden.Huh? Mijn les 14 was 4-5-5-4. Ik doe die van 2011..
Wat ik de laatste tijd trouwens heb, is dat ik een hoofd als een tomaat heb als ik terugkom, en het duurt zeker een half uur voordat dat wegtrekt.. is dat normaal? Is het te zwaar voor me? Want zo voelt het niet.
lily, ik loop nu 2 maanden hard en ik heb die boei ook nog steeds :-D En na het douchen nog! Ik heb overigens net les 22 van Evy gelopen. (15-2-15-2) Ging wel lekker. Had alleen wat spierpijn vooraf omdat ik gisteren enorm ver gewandeld heb.

Ik hou trouwens ook altijd bij hoever ik loop en hoe hard etc., maar ga vooral niet te hard lopen en focussen op dat je steeds verder wilt lopen. Het beste is om het tempo laag te houden, want ik zat na een paar weken al met een zere kuit thuis. Was ik toch iets te hard gegaan...
Ja, ik loop al best langzaam . Vandaar dat ik die rooie biet ook niet snap.

Maar goed om te weten dat er nog zo iemand is, want in het park kom ik ze niet tegen
Nee, maar daar lopen ook alleen die ervaren loopgoden om je jaloers te maken Ik heb ze hier ook. Stoor me er helemaal aan als ze een jaar of 60 zijn en tóch fitter zijn dan ik. Daar schaam ik me wel een beetje voor! Maar goed, met Evy gaan we allemaal de goede kant op, toch?
Hmm.. waarom verstuut hij mijn berichtjes niet? Heel vervelend :(

Ik heb vandaag m'n derde les gelopen. Het viel me opzich niet tegen, in vergelijking met de tweede les.. Kreeg echt veel last van al m'n spieren in m'n benen.. zowel m'n kont als m'n schenen voelde ik heel erg.

Hopelijk komt dit bericht er wel op!
Met wat vertraging dan toch eindelijk vanavond les 1 van Evy gelopen! Oef, dat was tijdens het lopen toch best zwaar. Maar nu voel ik me prima. Hopelijk overmorgen les 2. Hoe gaat het bij jullie?
quote:mona87 schreef op 13 juli 2013 @ 21:06:

Hmm.. waarom verstuut hij mijn berichtjes niet? Heel vervelend :(

Ik heb vandaag m'n derde les gelopen. Het viel me opzich niet tegen, in vergelijking met de tweede les.. Kreeg echt veel last van al m'n spieren in m'n benen.. zowel m'n kont als m'n schenen voelde ik heel erg.

Hopelijk komt dit bericht er wel op!Dit klinkt niet goed hoor. Met Evy bouw je het zo langzaam op dat je nauwelijks spierpijn kunt krijgen! Heb je wel echt goede schoenen met goede vering?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven