Gezondheid alle pijlers

Amitriptyline, bijwerking gewichts toename.

09-07-2013 12:36 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die dit gebruiken, voor zowel chronische pijn en.of depressies, die veel of niks zijn aangekomen?

Ik gebruik al jaren fluoxetine (prozac) en ben daarvan niks aangekomen.

Een hele opluchting na seroxat waarvan ik 30 kilo in 6 maanden was aangekomen.

Ik ben nu dus heel erg bang om aan te komen. Ik mag het niet gebruiken met fluoxetine en moet dus kiezen.

Ervaringen en tips?
Ik slik amitriptyline voor depressie, 200mg en ben daar zeker wel van aangekomen. Ik denk dat je met lagere doseringen minder of niet van aankomt. Maak een goede keus voor wat er voor jezelf.
Ik ga nu met mijn huisarts bellen. Ze belt me dan waarschijnlijk vanmiddag terug.

Mijn vriend is teleurgesteld in me omdat ik mijn normale dosis AD heb ingenomen vandaag.

Hij wil me van de pijn af hebben en vind mijn gewocht niet belangrijk.

Maar hij snapt niet dat mijn depressies deels veroorzaakt worden door mijn zelfbeeld.
Hee scamp,

Ik snap je dilemma heel goed, maar voor mij is er nog nooit een middel geweest dat zo goed werkt tegen de pijn als amitriptyline! Ik heb allerlei andere medicijnen tegen de pijn geprobeerd zoals veel reguliere pijnstillers, anti epileptica en zelfs medicinale wietolie. Maar niets is te vergelijken met amitriptyline. Ik zou het dus wellicht wel proberen.
Mijn huisarts belt me vrijdagmiddag pas terug. Ik moet de 24e naar de tandarts en dus kan ik het daar ook gelijk vertellen.

Ik ga het dus proberen.
Knap van je!! Laat je weten hoe het bevalt?
Ik laat het je weten. Lief van je!
Stoer van je. En hoe lief het ook is van jouw vriend (en mijn man) zelfbeeld is iets wat meespeelt in dit soort beslissingen, zeker als je depressief wordt van je negatieve zelfbeeld. Ik herken dat maar al te goed!

Ben ook benieuwd hoe het gaat met jou!
Optimist tot in de kist!
.
.
Ik kom zo maar binnen vallen, dus weet niet van de hoed en de rand, maar is het niet handiger om de oorzaak van je chronische pijn aan te pakken? Het lijkt me vreselijk voor je om jarenlang pillen te moeten slikken tegen pijn.
Oddjob, je slaat de spijker op de kop, weer..

Behalve dan dat ik dikke mensen haat want dat is ABSOLUUT niet het geval. Echt niet.

Dubbeltje, de oorzaak van de chronische pijn valt helaas niet aan te pakken. Niks aan te doen.
Rot is dat Scamp, dat er niks aan te doen is. Hopelijk helpen de pillen. Ik zit op een kleine dosering (ind. voor MS), heb er ondertussen nog een potje bij voor krampen/spasmes in mijn benen, hopelijk gaat die beter helpen en kan ik ooit vd amihuppelepup af
Optimist tot in de kist!
Ik hoop het zo voor je Olifantje
Sinds een week slik ik ook Amitriptyline, 10 mg, en ook ik ben bang om aan te komen, ik slik dit op advies van de arts van de pijnpoli (heb al 15 jaar een whiplashtrauma). Ik heb eerst Lyrica geprobeerd, dit medicijn is erg duur maar de bijwerkingen waren zo heftig dat ik ermee gestopt ben. Ik slaap wel goed op Amitriptyline maar ben erg duf en moe, ook een droge mond. En tot op heden werkt het nog niet tegen de pijn maar dat kan 2 weken duren dus ik slik nog maar even door. En volgende week zie ik wel weer verder, maar ik vind het ook wel een dilemma...
Mijn vriend heeft het gekregen ivm erge rugklachten. Het hielp niets en hij heeft urenlang zo stoned als een garnaal voor zich uit zitten staren. Neemt het nooit weer.
Be the change you want to see in the world
scampi, klinkt wel alsof je iets kunt gebruiken om de cirkel te doorbreken!

Hopelijk gaat het dan snel wat beter.

Mij hielp de amitryp erg goed daarvoor. maar ik raad je af om te beginnen met 50mg, dat is echt wel erg veel. 10mg hielp mij al enorm en ik ben begonnen op 25mg. Meer heb ik echt nooit nodig gehad. en afbouwen is lastiger dan opbouwen.

Droge mond was een bijwerking die ik wel had, maar gewoon een glas water naast mijn bed en het ging wel prima.

sterkte meid!
Lia4: Een voorzichtige

Ik hoop dat het snel gaat helpen voor je.

Snaksel, ik ga beginnen met 10mg en bouw dan eerst op naar 20.

Dan heb ik een afspraak met mijn huisarts.

Ze heeft me gisteren gebelt en iets wat gerustgesteld.

Tips tegen droge mond, veel drinken en suikervrije kauwgom kauwen. Zo voorkom je gaatjes in je gebit.

Ok, dat is te doen

Het ''afkicken'' van mijn ander AD gaat erg goed moet ik zeggen. Dat is al iets.
Even een update: Ik ben gestopt met de amytriptyline. Het deed absoluut niks voor me.

Ik ga nu Cymbalta proberen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2016 14:24
Reden: onderzoek
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2016 14:24
Reden: onderzoek
% gewijzigd
ik gebruik het nu een paar dagen, kan daar dus nog niet zo veel over zeggen. Als het goed is tijdelijk, voorgeschreven door de neuroloog om van het gebruik van pijnstillers af te komen en tegen chronische pijn. Ik hoop dat het niets met mijn gewicht doet, aangezien mijn lichaam eindelijk in de ´afvalmodus´ terecht is gekomen.

Heb niet alle reacties in detail gelezen, maar zijn er ook mensen die het blijvend gebruiken voor chronische pijnen?
Sorry dat ik dit oude topic omhoog haal....

Maar ik had een tumor in mijn darm, deze hebben ze operatief verwijderd, maar door uitzaaiingen moest ik ook 8 chemo kuren krijgen..

Nu heb ik de chemo achter de rug, maar heb nu erg veel last van neuropatie.

Hiervoor heb ik ook tryptizol gekregen, ben begonnen met 25 Mg maar zit nu al aan de 75 Mg.

Als ik nog meer moet gaan gebruiken mag ik geen auto meer rijden.

Voor de neuropatie heb ik ookiet het gevoel dat het werkt..

Heb ook al zolang als ik me kan herinneren heb ik al inslaap problemen.

Maar ook met de 75 Mg tryptizol val ik niet eerder in slaap...

Neem de tabletten om 20:00 in, maar lig tot minimaal 02:00 wakker.

Wel wordt ik pas om 11:00 wakker ipv. 08:00.

Het heeft voor mij dus dan ook geen positieve werking,

Nadeel is wel dat het een tijd duurt voordat je profijt heb van de werking.

Dus het sluipt er in, het zou dus ook heel goed kunnen dat het heel goed werkt maar dat het er langzaam ingeslopen is...

Zo dit was een heel verhaal... maar ik ben het ff kwijt....:)

Mvg!

Peter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven