Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Gefeliciteerd Coral, aftellen dan maar he?!!
@ brendah, echt super goed dat alles perfekt gaat mag ook wel en ik neem aan dat je er ook kei hard aan heb gewerkt.

@Coral, super goed man eindelijk ben jij aan de beurt kan niet wachten want duurt niet lang meer spannend. gefeliciteerd
Hoi ik heb nog een vraag!

Zijn Fraxiparine en Fragmin het zelfde?

Dat zijn van die injecties tegen trombose die je nog moet nemen na die tijd.
Nee, dit is niet hetzelfde. Fragmin heeft als werkzame stof deltaparine en Fraxiparine heeft als werkzame stof nadroparine. Het is wel beide een bloedverdunner, ik kan niet precies ontdekken wat het verschil is.
Bedankt, dan moet ik dat even met de cardioloog

kortsluiten. Hij heeft het over Fragmin. En ik over fraxiparine.
Goed nieuws Brendah dat ze zo tevreden waren en fijn voor je Coral dat de datum nu, min of meer, vaststaat. Heb je eindelijk een datum om naartoe te leven...

Coral mss handig voor je om te weten: wij kregen Fragmin injecties. (Waar jouw cardio het over heeft.) Ik heb er nog een stuk of 20 hier liggen: hebben?

Heb daar nog steeds een lichte blauwe plek (niet heel zichtbaar) van overgehouden. En het is al ruim 6 weken terug dat ik het spuitte. Herkent iemand dit? (Dus dat zon blauwe plek heeeeel langzaam weggaat.)

Inmiddels ben ik 20 kg (incl modifast) afgevallen! En dat is dus 10 kg per maand. Gemiddeld val ik nu 1,8 kg per week af en nu ik sinds gisteren ben gestart met fitness hoop ik dat het nog wat sneller gaat. Het valt anderen nu ook op en ik krijg nu ook complimentjes. Gelukkig kan ik nu ook meer soorten voedsel beter verdragen.
Wapiti

Ik herken het niet van het spuiten. Wij hoefden dat niet.

Wauw al 20 kg!!

Coral

Had je al op FB antwoord gegeven maar super van een datum.
Wow wapiti wat gaat het snel! Zo snel gaat het niet bij mij. Ik wordt wel strak van al dat sporten! Ik heb ook echt een enorme blauwe plek gehad van die spuiten.

Coral, wat fijn dat je een datum hebt. Wij spoten hier ook fragmine!
Leuk al die medelevens, ik ook voor jullie hoor. Maar waar ik enorm tegen op zie is het eten na de operatie. Ik heb al een heel schema gemaakt. Inclusief de calcium en de Fit for me. En het lijkt echt of je de hele dag aan het eten bent. Ik ben ban g dat ik te veel ga eten en weer dik wordt. Of dat ik te weinig eet en dan ondervoed.
Coral, krijg je geen begeleiding van een dietiste dan?

Als het goed is krijg je richtlijnen mee, ik zou voor mezelf dan opschrijven wat je op een dag eet en dat een keer laten zien om te toetsen of je inderdaad alles wat je nodig hebt, ook binnen krijgt.
Ja zeker wel ik zit nl in Velp bij de nok. 7 weken trajecten noemen ze dat. 7 weken voor de op, en dan 2 weken later naar de dieetiste. En nog later weer 7 weken traject. Met dietiste, psych, arts. Bewegingsdeskundige. Maar toch! En. Weet ook wel dat het foed gaat komen! Maar het is nu vooral de onzekerheid, en het onbekende!
Ja zeker wel ik zit nl in Velp bij de nok. 7 weken trajecten noemen ze dat. 7 weken voor de op, en dan 2 weken later naar de dieetiste. En nog later weer 7 weken traject. Met dietiste, psych, arts. Bewegingsdeskundige. Maar toch! En. Weet ook wel dat het foed gaat komen! Maar het is nu vooral de onzekerheid, en het onbekende!
hai meiden,

@ Coral, ik snap helemaal wat je bedoel met het eten ik ben zelf

nu bijna precies 3 weken geleden geopereerd en had moeite met

de eerste week erna. Nu mag ik zowat alles maar ik durf zelf geen zoetigheid te eten en drinken (drink light sappen en suiker vrije siroop ) ik was zo bang dat ik weer teveel ging eten maar vreemd genoeg heb ik heel de dag geen honger dus moet me 3 keer per dag dwingen om te eten want is heel belangrijk. verder is het heel belangrijk om niet eten en drinken samen te doen want krijg je flinke buikpijn van (ikke dan)

ik heb wel last van de vitamine pillen cns en die van fit for me dus ben nu over op davitemon extra energie en zie over 2 maanden bij bloedprikken of het genoeg is.

hoop dat je hier wat aan heb hihihi

voor de andere meiden ik ben incl de dieet nu 12 kilo kwijt

en voel het nog niet in me kleding maar me gezicht is verlost van

me dubbele kin pfff ziet er al beter uit op foto's die ik nooit wilde maken.
Hier ook geen fit for me. Die vond ik veel te duur. Ik slik kruidvat compleet huppeldepup en dan met als aanvulling calcium, vit. C + D. Ik vind die vitaminepillen en de calcium (bruis is dat laatste) echt smerig. Die pillen vallen ook nog eens zwaar.

Afgelopen weekend een weekendje weg met erg ongezond eten (iets gezonds was gewoon niet handig omdat het bijna niet te vinden was) en ik ben deze week toch nog bijna een kg afgevallen. Niet verwacht maar wel fijn! Morgen weer naar de sportschool en weer terug in mn regime van voor vrijdag.
Je gaat goed vlinder! Welke suikervrije siroop drink jij en welke frisdrank? Ben mijn drinken een beetje beu (fanta pomelo en sinas en slimpie geel en roze > allemaal light). Dus nieuwe light suggesties (naast cola en cristal clear) zijn welkom. Wel minder dan 10 kcal per glas.
Wapiti

Roosvicee is ook lekker en dan de 50/50 of water en fruit van de Jumbo
Met dat warme weer zet ik vaak een kan water in de koelkast. Daar doe ik wat schijfjescitroen in, takjes munt en plakjes komkommer. Dat is echt lekker fris!
Dank jullie voor de tips Nannie en Brendah. Brendah is die van jou niet heel veel kcal? Officieel mag ik maar max 10 kcal per glas en ik wil nu die richtlijn streng volgen. (Ga dadelijk wel waterijs kopen.)
De kruidvat suplementen werden on juist afgeraden? Zit veel te weinig in. Wij allemaal een GBP. de calcium heb ik ook besteld bij Fit fot Me. Hoor ik dat je ze gratis via de huisarts krijgen kunt. Waarom niet alles over 1 kam? Dus alles het zelfde voorlichten?
Wapiti

Ik kijk niet steevast naar de Kcal maar heb lijst van MCL gekregen wat bij voorkeur gedronken mag worden. Deze staat er ook op.

Ik gebruik Kruidvat en dan 2 per dag.....en heb calcichew D3 op recept en vul dat aan als leeg is bij huisarts/apotheek
Wat bijzonder toch dat de adviezen over de multivitamine tabletten zo verschillen. "Bij ons" wordt juist de multivitamine A-Z van kruidvat aanbevolen, 1 x per dag.
Ik zal dan ook eens naar jouw opties kijken Brendah. Ben de genoemde dranken wel een beetje beu. (Vreemd eigenlijk omdat ik die voorheen ook altijd dronk.)

Brendah: die calcichew is dus calcium kauwtabletten ofzo? Goed te doen? Ik vind die bruis echt heel vies. (Heb ook al vit. C bruis en die is beter te doen.)

Idd vreemd van die adviezen mbt de vitamines. "Bij ons" zijn de meesten aan de kruidvat tabletten. Vooral ook omdat Fit for you zo duur is. Wel proberen ze je in het ziekenhuis een beetje die Fit for you aan te praten. Mss krijgen de ziekenhuizen er wel geld voor, voor iedere aangebrachte klant?

Ik slik 2 vit. compleet tabletten per dag omdat ik een GBP heb. Bij een sleeve hoef je er maar een en hoef je ook geen calcium te slikken.

Geen idee of ik voor de calcium heb moeten betalen (voorschrift arts). (Heb de eerste dosis door mijn vader laten ophalen.)
Kwam dit topic tegen en heb even wat pagina's doorgelezen.

Wat herkenbaar wat hier allemaal geschreven word. En wat een hoop (verschillende) verhalen! Kon het toch niet laten even een berichtje te doen!

Ik ben inmiddels bijna 2,5 jaar geleden geopereerd. Een gastric bypass heb ik gehad.

Ik kwam van 125kg en zit nu rond de 70. Apetrots en voel me ontzettend goed!

Heel veel succes voor iedereen die een keuze moet maken, aan het wachten is of al geholpen is!!
Hoi Suikerklontje: mag ik ff gniffelen om je nick Maar jouw resultaat klinkt super!
Jammer dat het overal anders is. Hier raden ze ook aan als je geen FFM kan betalen of als je er niet tegen kan (zoals ik) om Kruidvat te doen en dan bij GBP inderdaad 2 en daarnaast calcichew. Deze is goed te doen zit een citroensmaak aan. Ik hoef er bij de apotheek niet voor te betalen maar gaat wel van eigen risico af.

Wij hebben lijst met 3 kolommen: bij voorkeur, tussenweg en soms. Wij mogen ook niet meer op dieet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven