Gaat ons water op?

13-07-2013 17:52 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een ontzettend stomme vraag maar ik wil hem toch stellen.

Wij hebben net een zwembad gekocht waar pakweg 4000 liter water in gaat. Nu ben ik gaan nadenken en durf hem eigenlijk niet op te zetten.

Mijn vraag: kan ik zonder zorgen om het water dat badje opzetten? En kan ons drinkwater in NL op gaan?

Al vast bedankt. Een domme doos
Als je nu een heel jaar lang 1x per dag je plasje niet doorspoelt maar pas bij de volgende plasbeurt, dan merk het verschil in je waterrekening niet en heb je door het vullen van het bad niet meer water verbruikt..
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 juli 2013 @ 18:52:

Nee hoor Fiztel, blijf maar gewoon want je hebt gelijk. Maar het water raakt dus niet op .

Thnx, lady V, voor deze bemoedigende woorden

Fiztel... <----water
Goed, wat dus wel op kan is drinkwater. Niet ieder water is nou eenmaal drinkwater, en om van water drinkwater te maken is energie nodig die veelal afkomstig is van fossiele brandstoffen die dus wel op kunnen. In dat licht is MV's voorstel om je bad te vullen met zeewater dus helemaal niet zo mal, maar dan moet je wel een zee in de buurt hebben tuuk. En het zou ook helemaal niet zo gek zijn als we geen drinkwater meer gebruikten om onze drollen door te spoelen. Maar nu drijf ik af .
quote:Diztel schreef op 13 juli 2013 @ 18:55:

[...]

Thnx, lady V, voor deze bemoedigende woorden

Fiztel... <----water

Ik heb het al veranderd, maar toen ik jouw nick zag moest ik meteen denken aan een oud topic over het lenen van nicknames waarin ik jou voor de grap voor Fiztel had uitgemaakt en toen schreef ik het per ongeluk ook hier .
In Aruba hebben ze al 2 installaties om zeewater te onzilten zodat het gebruikt kan worden als drinkwater
quote:Diztel schreef op 13 juli 2013 @ 19:02:

In Aruba hebben ze al 2 installaties om zeewater te onzilten zodat het gebruikt kan worden als drinkwater Kijk, das mooi. En die dingen werken op windenergie hoop ik? Dan komen we een eind.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 juli 2013 @ 18:58:

Goed, wat dus wel op kan is drinkwater. Niet ieder water is nou eenmaal drinkwater, en om van water drinkwater te maken is energie nodig die veelal afkomstig is van fossiele brandstoffen die dus wel op kunnen. In dat licht is MV's voorstel om je bad te vullen met zeewater dus helemaal niet zo mal, maar dan moet je wel een zee in de buurt hebben tuuk. En het zou ook helemaal niet zo gek zijn als we geen drinkwater meer gebruikten om onze drollen door te spoelen. Maar nu drijf ik af . poepie.
Je kunt van zeewater heel goed zoet water maken, gebeurt tenslotte aan boord van ieder groot schip.

Alleen moet dat zeewater dan liefst niet vervuild zijn, en het kost veel energie om het zoet en schoon te maken.

Wat je dan weer prima kunt oplossen met kernenergie (Frankrijk), of waterkrachtcentrales (Noorwegen), of zonne-energie (Bijvoorbeeld Australie), of windturbines (Nederland)

Drinkwater kun je goed opslaan, in tegenstelling tot grote hoeveelheden energie.
@Cateautje: Ik ook van jou, lekkere keutel .
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 juli 2013 @ 19:03:

[...]

Kijk, das mooi. En die dingen werken op windenergie hoop ik? Dan komen we een eind.

Zonne energie lijkt me op die locatie ook erg geschikt. (In ons land weer veel minder handig)
quote:Diztel schreef op 13 juli 2013 @ 19:02:

In Aruba hebben ze al 2 installaties om zeewater te onzilten zodat het gebruikt kan worden als drinkwater En dat omzetten kost dus het dubbele aan wat we momenteel aan energie verbruiken. Nu kunnen ze in Aruba wellicht op zonnenergie rekenen maar dat is voor ons beperkt inzetbaar.

http://www.lowtechmagazine.be/2007/10/w ... t-ene.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 juli 2013 @ 19:03:

[...]

Kijk, das mooi. En die dingen werken op windenergie hoop ik? Dan komen we een eind.

Zou wel slim zijn van ze, Aruba is toch dat eiland waar je bijkans wegwaait?

oh, het is een benedenwinds eiland, laat die windmolens maar zitten dan, bah.
Oh, nou ja. Dan maar zonne-energie, of waterenergie in de regentijd. We verzinnen wel wat.
Om water te besparen kan je een stoeptegel in je wc-reservoir leggen, of een fles water, zo verbruik je minder water bij doorspoelen.

Bij mij duurt het lang dat mijn douche warm wordt, vang het water op en gebruik het voor je planten of evt. om je plas weg te spoelen. Of je auto te wassen.

Water wat ik voor thee kook en ik heb over dat geef ik ook aan de planten. Of gooi het over afwas wat moet weken. Idem het gekookte water van je eieren kan gebruiken voor je planten.

Als je een condensdroger hebt, dat water kan je ook voor je planten gebruiken.

Zet een ton buiten en met regenwater kan je je planten buiten bewateren of je straatje schoonpoetsen.

Nou zo zijn er nog wel meer waterbesparingstips te verzinnen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 juli 2013 @ 19:19:

Als je een condensdroger hebt, dat water kan je ook voor je planten gebruiken.

Oh wat stom dat ik daar nog nooit aan gedacht heb !

Theewater en zo gooi ik wel altijd bij de afwas, dat scheelt meteen weer water opwarmen. En we hebben zo'n waterbespaarknop op de plee zitten. Ik heb ook een emmer buiten staan om regenwater op te vangen waarmee ik dan later weer de plantjes kan bevochtigen.

Zet een ton buiten en met regenwater kan je je planten buiten bewateren of je straatje schoonpoetsen.

Ik meen dat het zelfs van overheidswege verplicht is om regenwater naar het riool af te voeren (je mag dus de regenpijp niet loskoppelen en het water je tuin in laten lopen)

Mocht 't kloppen vind ik dat redelijk bizar, aangezien het schone regenwater gewoon de grond in loopt/zakt (Moet uiteraard niet naar je buren stromen)

Yup: plassen onder de douche
quote:quattro35 schreef op 13 juli 2013 @ 19:29:

[...]

Yup: plassen onder de douche Dat heb ik een tijdje gedaan. Maar ik vond het zo'n gedoe om elke keer die douche weer helemaal aan te trappen en me helemaal uit te kleden als ik een plas moest.
quote:quattro35 schreef op 13 juli 2013 @ 19:28:

[...]

Ik meen dat het zelfs van overheidswege verplicht is om regenwater naar het riool af te voeren (je mag dus de regenpijp niet loskoppelen en het water je tuin in laten lopen)

Mocht 't kloppen vind ik dat redelijk bizar, aangezien het schone regenwater gewoon de grond in loopt/zakt (Moet uiteraard niet naar je buren stromen)Ik heb geen regenpijp maar een mini vijvertje (geen vissen erin) die ik gebruik en mijn grote gieter zit altijd wel vol.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:quattro35 schreef op 13 juli 2013 @ 19:29:

[...]

Yup: plassen onder de douche Ik heb geprobeerd mijn katten te leren hun behoefte op het toilet te doen maar dat is mij nog nooit gelukt. Bij 1 kat bijna die mij na doet en altijd tegelijk moet plassen maar helaas niet op de manier waarop ik had gehoopt. Hij haalt mij wel dag en nacht erbij om samen naar de badkamer te gaan maar hij op zijn bak en ik op mijn toilet -zucht-.
Ik woon op een eiland en er wordt al gewaarschuwd voor droogte...
Als je erover nadenkt is het eigenlijk echt idioot dat we onze plee doorspoelen met water dat schoon genoeg is om het te drinken.
Haha MV, ik ben ook bezig. Alleen mevrouw doet liever haar poepies achter de wc, omdat ik er dan zo lekker bij kan. Plassen doet ze wel op de wc (ben het gat in de bak die erin staat steeds groter aan het maken).
quote:Penelopeia schreef op 13 juli 2013 @ 20:25:

Als je erover nadenkt is het eigenlijk echt idioot dat we onze plee doorspoelen met water dat schoon genoeg is om het te drinken.Wij hadden in onze wijk een dubbel watersysteem: drinkwater en huishoudwater (o.a. voor de wc, wasmachine). Maar omdat de leidingen in sommige woningen verkeerd om zijn aangesloten, is het in de hele wijk weer afgeschaft. Zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven