Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
dinsdag 9 juli 2013 om 11:47
@Dita, 10 km. goed bezig! Wat was je tijd?
Vrijdagavond 5 juli jl. 8 km. gelopen in 49.27, ging wel lekker. Ik had een nieuwe outfit aan en ik had voor de eerste keer een bealt met 2 flesjes meegenomen, maar ik was vergeten om te drinken! Hahaha.
Gisteren heb ik voor het eerst met een smartphonehouder gelopen en een nieuwe app van Myasics, ik vond het niets. 10 km. in 1.2.16 geen toptijd. Ik was vergeten om mijn audio aan te zetten. Ik ga mij toch maar verdiepen in de app van Runkeeper.
Wie heeft er nog gelopen?
Juli 28 km. Totaal: 389,8 km
Vrijdagavond 5 juli jl. 8 km. gelopen in 49.27, ging wel lekker. Ik had een nieuwe outfit aan en ik had voor de eerste keer een bealt met 2 flesjes meegenomen, maar ik was vergeten om te drinken! Hahaha.
Gisteren heb ik voor het eerst met een smartphonehouder gelopen en een nieuwe app van Myasics, ik vond het niets. 10 km. in 1.2.16 geen toptijd. Ik was vergeten om mijn audio aan te zetten. Ik ga mij toch maar verdiepen in de app van Runkeeper.
Wie heeft er nog gelopen?
Juli 28 km. Totaal: 389,8 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
donderdag 11 juli 2013 om 09:16
Ha meiden
Ik was even op pad, moest een klus klaren en was weinig op internet. Heb wel lekker gelopen, lekkere heuveltraining. Beetje veel van het goede maar er is daar in Duitsland weinig vlaks te ontdekken helaas. Voor wie mee wil kijken http://www.runpower.nl ook met de hoogteprofielen die ik heb gelopen. Wel alles 'gehaald' dus dat was mooi.
Komend weekend weer een langere loop op het programma
@ dita: goed gedaan!!
Ik was even op pad, moest een klus klaren en was weinig op internet. Heb wel lekker gelopen, lekkere heuveltraining. Beetje veel van het goede maar er is daar in Duitsland weinig vlaks te ontdekken helaas. Voor wie mee wil kijken http://www.runpower.nl ook met de hoogteprofielen die ik heb gelopen. Wel alles 'gehaald' dus dat was mooi.
Komend weekend weer een langere loop op het programma
@ dita: goed gedaan!!
vrijdag 12 juli 2013 om 23:27
Hallo meiden,
Nog ruimte voor een nieuweling?
Ik ben nu ongeveer 3-4weken bezig met Start to Run.
Mijn doel is om eind augustus 5km te kunnen rennen en het verbeteren van mijn conditie. Mijn conditie was echt slecht, en was al blij dat ik de eerste lesjes kon uitrennen. Ik ben inmiddels bij les 14 beland, ben wel heel erg blij hoe het nu gaat. Helaas ging het vandaag voor geen meter; had na mijn laatste renrondje dinsdag al last van mijn linker kuit maar ondanks rekken lukte rennen vandaag niet, na 5min begon het al enorm te branden en ben ik terug gestrompeld... De komende lessen zie ik ook wel tegenop, meer dan 5 min achter elkaar rennen vind ik al een enorme uitdaging!!
Groetjes!
Nog ruimte voor een nieuweling?
Ik ben nu ongeveer 3-4weken bezig met Start to Run.
Mijn doel is om eind augustus 5km te kunnen rennen en het verbeteren van mijn conditie. Mijn conditie was echt slecht, en was al blij dat ik de eerste lesjes kon uitrennen. Ik ben inmiddels bij les 14 beland, ben wel heel erg blij hoe het nu gaat. Helaas ging het vandaag voor geen meter; had na mijn laatste renrondje dinsdag al last van mijn linker kuit maar ondanks rekken lukte rennen vandaag niet, na 5min begon het al enorm te branden en ben ik terug gestrompeld... De komende lessen zie ik ook wel tegenop, meer dan 5 min achter elkaar rennen vind ik al een enorme uitdaging!!
Groetjes!
maandag 15 juli 2013 om 11:34
@Dita, goed bezig mag je zeker trots op zijn.
@Fabienne, onder 35 min. tijdens 5 km. is een prima tijd.
@Max, leuk ik ga straks even je verslagen lezen.
@MCS, welkom tuurlijk is er bij ons nog ruimte voor een nieuweling gezellig.
He jammer dat het rennen zo slecht ging. Gewoon volhouden dan kan jij in augustus meedoen aan een 5 km. wedstrijd.
Zo vrijdag jl. heb ik 12 km. gelopen in 1.15, mijn 1ste km. heb ik in 15 km/u gelopen, niet echt slim natuurlijk, volgende keer ga ik langzamer starten en wil ik wat meer km. gaan lopen dmv. LSD.
Fijne dag toegewenst, ik ga weer werken.
Juli 40 km. Totaal: 401,8 km
@Fabienne, onder 35 min. tijdens 5 km. is een prima tijd.
@Max, leuk ik ga straks even je verslagen lezen.
@MCS, welkom tuurlijk is er bij ons nog ruimte voor een nieuweling gezellig.
He jammer dat het rennen zo slecht ging. Gewoon volhouden dan kan jij in augustus meedoen aan een 5 km. wedstrijd.
Zo vrijdag jl. heb ik 12 km. gelopen in 1.15, mijn 1ste km. heb ik in 15 km/u gelopen, niet echt slim natuurlijk, volgende keer ga ik langzamer starten en wil ik wat meer km. gaan lopen dmv. LSD.
Fijne dag toegewenst, ik ga weer werken.
Juli 40 km. Totaal: 401,8 km
maandag 15 juli 2013 om 20:27
Ik ben zo moe pfff en krijg mezelf niet van de bank.
Mijn lichaam moet denk ik even bijkomen van de afgelopen 10 maanden over 2 maanden alweer een jaar geleden dat ik een GBP heb ondergaan. 46 kg kwijt,
Ook had ik veel krampen in mijn schenen en voeten als ik gewoon stil zat.
Maar we gaan er weer voor
Mijn lichaam moet denk ik even bijkomen van de afgelopen 10 maanden over 2 maanden alweer een jaar geleden dat ik een GBP heb ondergaan. 46 kg kwijt,
Ook had ik veel krampen in mijn schenen en voeten als ik gewoon stil zat.
Maar we gaan er weer voor
maandag 15 juli 2013 om 21:20
Dita, wat ontzettend knap die 46kg kwijt, hoe is het rondje lopen gegaan vanavond? Bedankt voor het welkom
En Mother2009, met 15km/uur lopen is ook wel erg fanatiek
Snel gedaan wel zeg.
Ik had vandaag weer willen rennen maar nog steeds last van linker kuit; na een stuk wandelen kreeg ik alweer last. Morgen maar zwemmen om in beweging te blijven en toch maar even rustig aan om mijn einddoel te gaan halen...
En Mother2009, met 15km/uur lopen is ook wel erg fanatiek
Ik had vandaag weer willen rennen maar nog steeds last van linker kuit; na een stuk wandelen kreeg ik alweer last. Morgen maar zwemmen om in beweging te blijven en toch maar even rustig aan om mijn einddoel te gaan halen...
dinsdag 16 juli 2013 om 11:55
@ mcs: rustig aan, misschien loop je te snel dat je last kreeg? Vervelend die pijntjes, hoop dat het snel weg is!
@ dita: is het pas een jaar geleden de GBP? Nou nog niet eens dus! Jeetje, dan is het wel snel gegaan qua gewichtsverlies daarna! Ik lees zoveel wisselende ervaringen van mensen. Gaat het nu goed met eten eigenlijk? Je kunt ook gewoon een heel klein stukje op pad gaan he? Zeker met het warme weer, lekker omkleden, wandelen, stukje lopen, eventueel weer stukje lopen en kijken hoe het voelt enzo.
@ mother: oeps... Blies je jezelf nou op in de eerste km uiteindelijk?
Ik heb zondag 28,5 km gelopen. Het was nog niet echt erg warm, maar ik vond het best klam en 'zwaar'. Na 20 km kreeg ik het ook wel moeilijker, de weg liep schuin, en mijn veters zaten te strak hahaha alles irriteerde dus
Vanmorgen vroeg met woef een klein rondje (7) gedaan en dat voelde wel lekker.
Jullie nog plannen?
@ dita: is het pas een jaar geleden de GBP? Nou nog niet eens dus! Jeetje, dan is het wel snel gegaan qua gewichtsverlies daarna! Ik lees zoveel wisselende ervaringen van mensen. Gaat het nu goed met eten eigenlijk? Je kunt ook gewoon een heel klein stukje op pad gaan he? Zeker met het warme weer, lekker omkleden, wandelen, stukje lopen, eventueel weer stukje lopen en kijken hoe het voelt enzo.
@ mother: oeps... Blies je jezelf nou op in de eerste km uiteindelijk?
Ik heb zondag 28,5 km gelopen. Het was nog niet echt erg warm, maar ik vond het best klam en 'zwaar'. Na 20 km kreeg ik het ook wel moeilijker, de weg liep schuin, en mijn veters zaten te strak hahaha alles irriteerde dus
Jullie nog plannen?
dinsdag 16 juli 2013 om 13:24
Ik vind het echt te warm om te lopen. Het zweet breekt me al uit als ik er aan denk. Mijn vriend is ook veel weg,waardoor ik meer voor mijn dochter zorg, wat ook vermoeiender is dan anders.
Ik ben afgelopen weekend wel op pad geweest, 's avondspits laat, dan is het nog wel te doen
juli 21 km, totaal 362 km
Ik ben afgelopen weekend wel op pad geweest, 's avondspits laat, dan is het nog wel te doen
juli 21 km, totaal 362 km
dinsdag 16 juli 2013 om 15:48
@Dita, wat ontzettend goed dat je 46 kilo bent afgevallen.
@MCS, hahaha, ja ik ging lekker.
@Max, eerlijk gezegd denk ik dat die 15 km. een meet foutje is geweest dan zou ik 4 min per km/u hebben gelopen.
28,5 km. wat ver zeg lijkt mij heerlijk om zover te kunnen lopen maar dat komt vast nog wel.
Ik ben bijna klaar met werken en wil straks even gaan hardlopen.
@MCS, hahaha, ja ik ging lekker.
@Max, eerlijk gezegd denk ik dat die 15 km. een meet foutje is geweest dan zou ik 4 min per km/u hebben gelopen.
28,5 km. wat ver zeg lijkt mij heerlijk om zover te kunnen lopen maar dat komt vast nog wel.
Ik ben bijna klaar met werken en wil straks even gaan hardlopen.
dinsdag 16 juli 2013 om 17:58
Met het eten gaat het prima nooit last mee gehad.
Ik kan nog redelijk 'veel' eten in vergelijking tot sommige merk ik.
Maar ik merk wel dat ik de laatste tijd moe ben en ging 'zin' heb.
Komt denk ik dat ik toe ben aan vakantie
Kan ook komen dat mijn lijf moet wennen aan het vele afvallen.
We zien het wel na de vakantie dan moet ik ook terug voor bloeduitslagen of ik ergens een te kort aan heb.
Ik kan nog redelijk 'veel' eten in vergelijking tot sommige merk ik.
Maar ik merk wel dat ik de laatste tijd moe ben en ging 'zin' heb.
Komt denk ik dat ik toe ben aan vakantie
Kan ook komen dat mijn lijf moet wennen aan het vele afvallen.
We zien het wel na de vakantie dan moet ik ook terug voor bloeduitslagen of ik ergens een te kort aan heb.
woensdag 17 juli 2013 om 07:50
woensdag 17 juli 2013 om 09:32
@Dita, knap hoor dat je met je dochterje naast je gaat hardlopen ik loop lekker alleen geen hond naast mij of kind, hahaha.
LSD-variant (long slow distance). Drugs hahaha, nee joh, gekkie.
@Max, wil je bij doel 2013: 1000 km. noteren?
Gisteren weer 10 km. gelopen. 1.03.30, het was 23 graden, ik vond het een uitdaging, maar het ging goed.
Ik kwam 1 dame tegen 60+, ze liep echt als een kievit en ze had een strak lichaam strakker dan die van mij en ze had een sexy pakje aan. GEWELDIG.
Juli 50 km. Totaal: 411,8 km
LSD-variant (long slow distance). Drugs hahaha, nee joh, gekkie.
@Max, wil je bij doel 2013: 1000 km. noteren?
Gisteren weer 10 km. gelopen. 1.03.30, het was 23 graden, ik vond het een uitdaging, maar het ging goed.
Ik kwam 1 dame tegen 60+, ze liep echt als een kievit en ze had een strak lichaam strakker dan die van mij en ze had een sexy pakje aan. GEWELDIG.
Juli 50 km. Totaal: 411,8 km
donderdag 18 juli 2013 om 09:25
Knap is dat he, 60+ ers die nog zo fit zijn, vind ik altijd erg bijzonder.
Mijn kuit begint wat rustiger te worden, ik ga vandaag maar neit tennissen en geef mijn kuit nog een paar dagen rust, en dan wil ik volgende week er wel weer echt tegen aan... wel yoga en zwemmen om wel in beweging te blijven.
@Dita, gezellig hoor, met je dochter naast je hardlopen. Maakt het meteen een stuk leuker denk ik zo
Fijn dat het eten nog wel goed gaat maar kan me voorstellen dat vakantie inmiddels wel nodig is
@Mother, ook goed gerend. Voor mij is 10km al een enorme uitdaging.
Hoe lang zijn jullie eigenlijk al bezig met hardlopen?
Mijn kuit begint wat rustiger te worden, ik ga vandaag maar neit tennissen en geef mijn kuit nog een paar dagen rust, en dan wil ik volgende week er wel weer echt tegen aan... wel yoga en zwemmen om wel in beweging te blijven.
@Dita, gezellig hoor, met je dochter naast je hardlopen. Maakt het meteen een stuk leuker denk ik zo
@Mother, ook goed gerend. Voor mij is 10km al een enorme uitdaging.
Hoe lang zijn jullie eigenlijk al bezig met hardlopen?
donderdag 18 juli 2013 om 10:05
@MCS, verstandig om nog een extra dagje rust te nemen heb ik ook wel eens gedaan ivm. knie en kuit en dat is echt de beste medicijn.
Ik wil eind dit jaar aan een wedstrijd van 15 km. deelnemen en maart 2014 HM!
Ik ben sinds januari 2012 aan het hardlopen, en jij?
Ik wil eind dit jaar aan een wedstrijd van 15 km. deelnemen en maart 2014 HM!
Ik ben sinds januari 2012 aan het hardlopen, en jij?
donderdag 18 juli 2013 om 10:54
Ik nog maar heel kort; ik ben begin juni 2013 begonnen met hardlopen. Een paar jaar geleden heb ik ook start to run gedaan, toen heb ik het een paar maanden volgehouden. Ik vind het nog steeds jammer dat ik het heb laten versloffen. Nu weer begonnen, was al wel bezig met meer bewegen (yoga/zwemmen/tennis en wandelen) maar ik wil echt een betere conditie krijgen, en ik merk dat ik door bewegen ook lekkerder in mijn vel zit. daarbij heb ik ook wat overgewicht waar ik ook wat aan wil doen. Vandaar toch weer begonnen met hardlopen, en ik vind het heerlijk. Ik zit zoveel lekkerder in mijn vel! Ik merk ook dat ik nu een week niet gelopen heb, en baal!
donderdag 18 juli 2013 om 12:20
Ja ik denk vaak: "waarom ben ik niet 20 jaar geleden begonnen met hardlopen", ik deed wel aan sport: zumba, bodypump, steppen maar dat was ook meer voor de gezelligheid. Sinds ik ben gaan hardlopen ben ik 11 kilo afgevallen. Hahaha dat heb ik al als ik een paar dagen niet heb hardgelopen. Ik heb aan 6 wedstrijden meegedaan en jij?