Hamster in de hitte, iemand tips?
donderdag 18 juli 2013 om 21:31
Goedenavond. Mijn vriend en ik hebben een Russische dwerghamster. We merken dat hij erg veel last van de hitte heeft, omdat hij 's avonds stukken minder actief is dan voorheen. Hij gaat soms languit liggen en kijkt ons dan een beetje verdwaasd aan. Het huis ventileert niet goed en het kan hier erg warm worden. We hebben een ventilator, maar wat kunnen we nog meer doen zodat het kereltje niet oververhit raakt?
Some flies are too awesome for the wall
donderdag 18 juli 2013 om 21:47
donderdag 18 juli 2013 om 21:51
Bedankt voor de tips! We hebben net een koelelement omwikkeld met een theedoek vlakbij zijn huisje gelegd en een natte handdoek over de kooi gedaan. Ventilator hadden we niet op hem gericht gelukkig
. Hopelijk voelt ie zich zo weer beter. Hij zat er echt als een sappie bij.
donderdag 18 juli 2013 om 21:53
donderdag 18 juli 2013 om 21:58
Ik heb een goedkoop koelelement van de Action (hij is redelijk groot/lang). Die zou je onder het hokje kunnen leggen. En af en toe omwisselen. Dus niet IN het hokje maar eronder, toch wat koeler. Ik heb hem gebruikt toen ik met mijn kat in de hitte ergens naar toe moest in de auto en het ook koeler wilde maken voor hem.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 18 juli 2013 om 22:11
Dankje Jeanine, vind ik een mooi compliment. Koelelement heb ik toch maar vervangen voor een koud flesje water, alsnog met een doekje eromheen. Hij zit nu in de hoek waar de handdoek hangt en eet wat komkommer op. Die hoek lijkt hij erg fijn te vinden, dus denk dat het zo wel goedkomt.
De plantenspuit laat ik maar even achterwege .
Een badje maken durf ik niet aan want ik vrees dat hij er op de een of andere manier niet uit kan komen.
Nogmaals bedankt voor alle tips!
De plantenspuit laat ik maar even achterwege .
Een badje maken durf ik niet aan want ik vrees dat hij er op de een of andere manier niet uit kan komen.
Nogmaals bedankt voor alle tips!
donderdag 18 juli 2013 om 22:46
Ik leg koelelementen tegen de kooi aan die ik steeds vervang. Zo heb ik het altijd gedaan bij hamsters
Mijne heeft trouwens wel een dichte kooi ivm katten
Er zijn van die platte stenen voor konijnen, maar die schijnen ook bij hamsters te kunnen.
Chinchillazand in de kooi vinden sommige hamsters ook fijn met dit warme weer om in te slapen (Wisselt per hamster)
Mijne heeft trouwens wel een dichte kooi ivm katten
Er zijn van die platte stenen voor konijnen, maar die schijnen ook bij hamsters te kunnen.
Chinchillazand in de kooi vinden sommige hamsters ook fijn met dit warme weer om in te slapen (Wisselt per hamster)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'