leuke wijken van Den Haag?

21-07-2013 17:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik wonen nu nog in Leiden maar we zijn ons aan het oriënteren op wonen in Den Haag. We komen regelmatig in Scheveningen, maar verder kennen we de stad niet zo goed. De woningen zijn er echter veel gunstiger geprijsd, vandaar onze interesse.

We willen graag een koopwoning met tuin in een leuke buurt met wat oudere huizen. De aanwezigheid van cafeetjes etc is een pre. Verder willen we aan kinderen gaan beginnen binnenkort, dus een kind-vriendelijke wijk met goede scholen zou fijn.zijn.

Budget is tot 2 ton, dus erg elitair kan niet.

Wie kan ons vertellen welke wijken voor ons leuk zouden kunnen zijn?
Zeeheldenkwartier is erg leuk, maar voor die prijs met die wensen bijna geen huizen te krijgen. Eigenlijk kom je dan eerder uit in wijken als ypenburg en leidschenveen (nieuwbouw)

Ik denk dat je net zo goed in leiden kan blijven eigenlijk.
Parterrewoning of benedenwoning is ook een optie. In Leiden staat weinig leuks te koop voor die prijs.
Met dit budget kom je in de mindere wijken. Weet niet hoe wenselijk je dat vindt
2 ton? koop je een appartement voor in Den Haag en dat is nog oud ook
Bloemenbuurt, bomenbuurt en vruchtenbuurt zijn erg leuk, ook voor kinderen. Met 2 ton kom je echter niet heel ver...
Ik dacht inderdaad ook meteen aan bloemen- bomen- en vruchtenbuurt. Heesterbuurt ligt ertegenaan, is iets goedkoper maar dat zie je dan ook meteen.

De eerste drie liggen tegen/tussen parken/ groengebieden en niet ver van het strand. Het is wel een hel om snel de stad uit te komen vanaf daar.
Zoek eens op Couperusduin in de Archipelbuurt. Als je een appartement zoekt tenminste.

Dan woon je wel in een van de beste wijken van Den Haag. En dicht bij centrum, strand en Scheveningse Bos.
Wij hebben vroeger in bezuidenhout gewoond. Erg leuke buurt in die tijd en volgens mij is dat niet veranderd. En qua budget kan je daar wel slagen.
http://www.funda.nl/koop/ ... 242157-de-sillestraat-91/

Zoiets bijvoorbeeld.. of is dat te klein? Mijn jeugdvriendin woonde met haar ouders en broer in precies zo'n woning, dat ging prima.
Ik heb zelf ivm beperktr budget gekozen voor net buiten Den Haag wonen. Zowel Rijswijk als Voorburg hebben wel betaalbare woningen. In Voorburg kan je voor jullie budget bijvoorbeeld wel een benedenwoning met tuin kopen en toch in 10-15 minuten lopen in Den Haag zijn.
Voor twee ton kun je best een benedenhuis kopen in Regentes/Valkenbos. Of in eerder genoemde wijken Bomenbuurt en de Bloemenbuurt of Bezuidenhout.

Allemaal wijken die nog wel gaan maar niet top zijn. Behalve in Bezuidenhout is de stelregel: hoe dichter bij zee, hoe beter het wordt.

Maar als ik jullie was, zou ik eens een paar dagen gaan rondfietsen door de stad. Dan merk je snel genoeg welke buurt je ligt.
Wat bedoel je met cafeetjes? Leuke eettentjes,gezellige winkelstraat met terrasjes, of echt kroegen?

Ik denk dat de Vruchtenbuurt wel wat voor jullie is. Gezellige kindvriendelijke buurt, vlakbij Scheveningen,Kijkduin en het centrum.
Sorry voor mijn afwezigheid.

Bedankt voor jullie tips, we gaan eens in wat vd genoemde wijken rondwandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven