Heeeeerlijk!

27-07-2013 11:19 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zit er nog meer zo te genieten van het noodweer? Ik zit hier op bed met laptop op schoot terwijl ik door het raam het zie/hoor onweren, stormen en stortregenen.

En dan straks klaart het op, schijnt het zonnetje weer en ruikt het zo lekker buiten.

Heerlijk!
quote:Soulcats schreef op 28 juli 2013 @ 00:36:

haha MV, ik zie het voor me!

Ja, het is zó'n schatje. Ik vond het - ondanks mijn andere twee harige dames - zo leeg in huis sinds het overlijden van mijn zwartwitte rakker in februari... Heb er goed over nagedacht en besloten dat er weer plek in mijn huis en hart is voor een nieuwe kat. Het is weer een zwartwitte kater geworden trouwens.

Heb net drie weken vakantie achter de rug, dus genoeg tijd om hem te laten wennen. Maandag weer werken... ik zal hem en zijn gekke streken gaan missen

Slaap lekker straks

Ja erg he zon verlies. En een nieuwe kat/kitten maakt het niet zo dat het verlies minder is maar het geeft wel weer wat geluk en gezelligheid in huis.

Dikke dikke knuf meis voor jullie alle 4

Lekker nog even genieten morgen hoor!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:kabouterpuntmuts schreef op 28 juli 2013 @ 01:00:

MV, ik zeg voor de meesten! Met astma (neem ik aan?) of een andere obstructieve luchtwegziekte is warme, vochtige en koude lucht eigenlijk allemaal een ramp. Mijn docent beschreef het door ons allemaal door een dichtgeknepen rietje te laten ademen. Heel beangstigend vond ik dat. Ik kan me er niets bij voorstellen. Kan me wel goed voorstellen dat jij ook al ontspan je nog zo erg, niet tegen de warmte kan. En airco kan zeker ook niet? Meestal zijn luchtwegen daar ook gevoelig voor :(

Ik hoop dat je het filmpje kunt uploaden, lijkt me leuk.

Mijn poezen liggen allebei tevreden in het open raam naar de nu begonnen druppeltjes te kijken. Zijn ook niet bang maar vooral nieuwsgierig. De jongste (poes) probeert de regen te vangen en de oudste (kater) likt soms een druppel op haha. Onweer is hier ook nog niet echt hevig.

Kabouter, ik ben ook niet kwaad ofzo hoor, hoop niet dat het zo overkwam . Ja ik heb astmatische bronchitus en met dit weer krijg ik echt bijna geen adem. Maar genoeg geklaagd , ik hou van topics om dus mee te mogen schrijven over slecht weer omdat ik niet tegen de warmte kan . Helaas geen geld voor een airco, ach wie weet wat oooit oooooooit nog eens kan, je weet het niet.

Tijdens het typen begint het opeens te onweren.

Ik ga kijken naar het filmpje
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:flakes schreef op 28 juli 2013 @ 00:51:

Eindelijk onweer en regen! Allemaal nog beschaafd, dus geen noodweer, maar wel heerlijk regen. :-)

Poes kwam net met kikker aanzetten. Nu zit ze trots op tafel niet bang te zijn.En de kikker? Die is uit angst in je bed gekropen?
Kabouter, ik zie je link niet van het filmpje -schaam als ik verkeerd kijk-
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 juli 2013 @ 01:09:

[...]

En de kikker? Die is uit angst in je bed gekropen?Hahaha! Nee, die was al heengegaan zeg maar. Daar was geen zoen meer tegen opgewassen. Die ligt nu in de tuin. Ruim ik morgen wel op!
bij mij borrelen wc en wasbak behoorlijk.

ik hoop niet dat dat ik straks met een overstroomde plee zit.

hopelijk is deze bui snel afgelopen.
wij slapen nooit.
Nee kwam niet boos over ja het onweert hier nu ook. Mijn poes is in m'n armen komen liggen voor het eerst in tijden. Ze sliep steeds op de grond of in het trappenhuis, maar het is duidelijk genoeg afgekoeld voor haar om weer in bed te kunne kruipen
Oh Mv, sorry! Geen filmpje gemaakt haha. Helemaal niet aan grdacht ze zijn nu al weg! Volgende keer hou ik m'n camera ready! Ik ga slapen, welterusten iedereen
En nu regent het ook, deur open en laat de koelte maar komen.

Ik hou van de herfst het voorjaar en ja zelfs van de winter, sneeuw ijs kou lekker..

Maar alles boven de 23 graden is voor mij te heet, vind de zon wel lekker maar heb er gewoon last van. Dus geniet met teugen nu en vrees voor de wederom tropische temperaturen die ze eind van volgende week beloven, nog heter .. SNIK!
Hier weer heerlijk warm en strakblauw!

Zalig!
quote:yasmijn schreef op 28 juli 2013 @ 07:29:

Hier weer heerlijk warm en strakblauw!

Zalig!
Ik zit in z-Fr. En we hebben nu motregen. Als ik ergens de pest aan heb (na sneeuw) is het motregen. Als het dan moet regenen doe het dan goed. Dan wil ik spektakel ook.
Hier wat sfeerbeelden van de straat deze nacht:

die laatste is een stutmuur van een helling, die door het water naar beneden is gekomen.

En het raam bij de buurman staat nog altijd open, dus die mensen zijn duidelijk niet thuis. Misschien moet ik vandaag eens proberen om bij hun buren aan te bellen...
Ik vind noodweer ook wel iets hebben.

Vooral met onweer. Nu heb ik ook geen negatieve ervaringen met onweer, maar die lichtflitsen en dat gedonder, dat vind ik gewoon een machtig fenomeen.

Maar hier kwam het vannacht om kwart voor drie. Hevige wind erbij, continu weerlichten. Twee van de honden waren erg bang en we hadden ontdekt dat er ergens kortsluiting was ontstaan.

De regen was in ieder geval welkom. Nu zal het gras wel weer gaan groeien.

Voor zover ik weet verder hier geen schade.
quote:nephthys schreef op 28 juli 2013 @ 09:48:

Hier wat sfeerbeelden van de straat deze nacht:

[afbeelding]

[afbeelding]

die laatste is een stutmuur van een helling, die door het water naar beneden is gekomen.

En het raam bij de buurman staat nog altijd open, dus die mensen zijn duidelijk niet thuis. Misschien moet ik vandaag eens proberen om bij hun buren aan te bellen... Da's heftig..... arme buurman! Jij geen schade verder?
.
Heerlijk als het zo tekeer gaat. Vind ik zo knus en gezellig.

Het is hier wel ietsje afgekoeld nu.
Nepthys, laat je het nog even weten als je je buum nog spreekt? Ben heul errug nieuwsgierig hoe het is afgelopen in zn huis

(Ben heus geen ramptoerist! )
quote:Soulcats schreef op 28 juli 2013 @ 10:29:

[...]

Da's heftig..... arme buurman! Jij geen schade verder?

Zeker heftig. Dat is wel minder.

En jij Soul, vannacht alles goed gegaan?

Hier is het iets afgekoeld gelukkig. Ben er blij mee.
Alles prima gegaan vannacht MV, twee flinke donderslagen, een flinke hoosbui en later in de verte wat gerommel, dat was wel knus.

We waren dus alle vier niet bang

Ik vind het ook erg fijn dat het wat afgekoeld is hoor, ik hoop dat je weer een beetje adem kunt halen. Wat lijkt me dat naar....
.
quote:Maryni83 schreef op 28 juli 2013 @ 14:56:

Nepthys, laat je het nog even weten als je je buum nog spreekt? Ben heul errug nieuwsgierig hoe het is afgelopen in zn huis

(Ben heus geen ramptoerist! )

Ik heb daarnet via Google streetview proberen te achterhalen welk huis het juist is, en ben langsgegaan. Er was echter niemand thuis (zoals verwacht), maar ook de twee naaste buren niet.

Ik heb dan maar een mailtje naar de wijkagent gestuurd, misschien hebben die een gsm-nummer ofzo van de inwoner of verhuurder. Want ik denk dat het huis wel eens een studentenhuis zou kunnen zijn.

To be continued....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven