Tekenen dat poes gaat bevallen?

20-05-2008 00:57 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb al 3 nestjes meegemaakt, en de eerste twee keren was het duidelijk dat poes ging bevallen. Ook omdat ik vrij duidelijk wist wanneer poes gedekt was.

De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.

Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.

Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!

Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?

(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik heb zo'n leuke hondennaam gehoord, zeg Dikke maar dan anders. Privacy verbiedt me om de echte naam te zeggen.
Ik vind een leuke jongensnaam Milan. Kan dan toch ook voor een kat? Wat volgens mij popie is bij katten is Tom / Tommie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Onze poezen/katten heten:

Timon (heette in het asiel Simon)

Tonky (heette in het asiel Tonga maar klonk naar mijn idee teveel naar Tanga)

Toy

Taz (paps van de a.s. de kittens)

Loki

Odin (mams van de a.s. de kittens)

Je kunt ook googlen of kattennamen dan krijg je een hele lijst of op katten hyves

suc 6 bij ons gebeurd er nog niks het kan zo nog 2 tot 3 weken duren....
Na al dat meelezen doe ik ook maar een duit in het zakje. Niets zo leuk als namen bedenken, tenslotte!

Ik opteer voor Midas; echt een geweldige katernaam.
Midas Dekker gatsie. Die man dan.

Ja tuuk Margriet, als je googled op katten/dieren/baby namen heb je er een paar miljoen. Dat ik zelf een nestje had ook vaak op babynamen sites gekeken. Mijn 2e kat (ik was nog een kind) heette snoopy. Ik wilde geen dierennamen meer zegmaar. Ik heb een leuke lijst gehad met namen maar kan het niet zo vinden.

Maar leuke namen zijn er zoveel, ik zou een asiel moeten beginnen om al die katten die namen te geven.
Zelf zou ik een kat een naam geven die een betekenis heeft. Ik zal eens kijken of ik die site nog kan vinden waar ik toen wel keek.

Namen van katten van kennissen;

Baloe, Gizmo, Igor, Phoenix, Levi, Nosey, Felix, Simba, en nog vele andere namen maar kan ze moeilijk allemaal hier neer zetten.
Ik zit te denken om de a.s. de kittens te vernoemen naar de looney tunes. En als dat m niet wordt noem ik de jonge konijntjes ernaar haha
Levi vind ik leuk!

Spruce of Bruce vind ik ook leuk.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik vind vernoemen naar de lion king ook wel leuk hoor.

Nala voor een dame, simba vinnik ook leuk.

Ik heb mijn inspiratie per toeval uit harry potter . Ze hadden al namen, en één was afgekort tot HP. (Eigenlijk staat dat voor één of andere vreselijke naam, als Henk-Pieter of iets dergelijks), maar ik dacht direct aan Harry Potter. Dus nu heb ik HP en Sirius.... (Sirius was Ton gedoopt, maar dat vond ik stom )
Ik ken twee jongensLevi's -denk dat het inmiddels best wel een populaire jongensnaam is-

Even checken dat er geen Levi's bij Kitty in de klas zitten.
Hoe zagen jullie dat de bevalling eraan kwam? Mijn poes verliest nu soort wittig slijm van achter en zoekt veel andacht.... Hellup
quote:mamzelle schreef op 07 juni 2008 @ 11:57:

Ik ken twee jongensLevi's -denk dat het inmiddels best wel een populaire jongensnaam is-

Even checken dat er geen Levi's bij Kitty in de klas zitten.Ach en wat dan nog? Ik ken een 2 mensen die hun kat naar mij hebben vernoemd. En dat ik op paardrijden zat reed ik altijd op het paard met dezelfde naam als ik heb. Irl dan. Ik zou daar niet mee zitten.
Boaz.
quote:Margriet84 schreef op 07 juni 2008 @ 21:51:

Hoe zagen jullie dat de bevalling eraan kwam? Mijn poes verliest nu soort wittig slijm van achter en zoekt veel andacht.... HellupZe krijgt een soort ballonnetje van achter wat steeds groter wordt, dat gaat kapot en als het goed is dan komen de kittens.
Oei denk dat het begonnen is. Sinds het slijm is ze onrustig veel aan het poetsen, in de doos uit de doos, liggen zitten, andere kant liggen mopperen oh oh ben er klaar voor haha,

ze verloor net al iets alleen daar is loki mee aan de haal gegaan en heeft het verstopt het was geen kitten gelukkig....
Gelukkig zijn ze bij mij allemaal geholpen. Voor mij geen nestjes meer.
quote:Margriet84 schreef op 07 juni 2008 @ 23:16:

Oei denk dat het begonnen is. Sinds het slijm is ze onrustig veel aan het poetsen, in de doos uit de doos, liggen zitten, andere kant liggen mopperen oh oh ben er klaar voor haha,

ze verloor net al iets alleen daar is loki mee aan de haal gegaan en heeft het verstopt het was geen kitten gelukkig....

Ohhh, wat spannend!!!!! hoe gaat het? inmiddels al weer wat rustiger?

Poez, als je kitten3 gewoon hier brengt , over 6 weken, dan verzin ik wel een naam

Nee ze loopt veel rond veel aan het wassen en knorren. Weet niet echt wat ze wil. Maar ja het is haar 1e nest en nog erg jong was een foutje....

Ze zoekt ons continu op en gaat dan weer naar de doos...
Ja je poesje is toch maar iets van 9 maanden? Is zelf nog bijna een kitten. Ze weet niet wat ze moet doen blijkbaar. Ik zou bij haar blijven of haar werpkist/doos bij je zetten en haar helpen bij de bevalling. Je hebt toch wel even op internet opgezocht wat je moet doen als je poes niet weet wat ze moet doen? Vlies openbreken, vocht uit het bekkie van de kitten halen, ademhaling op gang brengen door te wrijven. Navelstreng verbreken. Nageboorte bij moeders leggen om op te eten.

Nou ja, het zal wel loslopen. Maar vergeet niet dat ze een dag na de bevalling al weer vruchtbaar is he! Dus hou daar rekening mee dat je haar niet naar buiten laat. Binnen blijven of later aan de pil.
quote:mylenevalerie schreef op 08 juni 2008 @ 00:13:

Ja je poesje is toch maar iets van 9 maanden? Is zelf nog bijna een kitten. Ze weet niet wat ze moet doen blijkbaar. Ik zou bij haar blijven of haar werpkist/doos bij je zetten en haar helpen bij de bevalling. Je hebt toch wel even op internet opgezocht wat je moet doen als je poes niet weet wat ze moet doen? Vlies openbreken, vocht uit het bekkie van de kitten halen, ademhaling op gang brengen door te wrijven. Navelstreng verbreken. Nageboorte bij moeders leggen om op te eten.

Nou ja, het zal wel loslopen. Maar vergeet niet dat ze een dag na de bevalling al weer vruchtbaar is he! Dus hou daar rekening mee dat je haar niet naar buiten laat. Binnen blijven of later aan de pil.

Mylene, ik ben het meestal met je eens maar nu even niet. Het zijn "dieren"!! geen achterlijke watdanooks!

ook een poes van 11 maanden weet wat ze moet doen, dat is nou eenmaal de natuur, kan ze het niet en er is geen mens bij, dan is dat nou eenmaal zo, daar zijn het beesten voor. (hoe lief we ze ook vinden)

Margriet, hoe gaat het nu????

mocht je er een över"hebben dan hou ik mij aan bevolen.

Vorige maand heb ik onze oudste in laten slapen en ik heb best plek voor een nieuw kindje
[quote]Gizzie schreef op 08 juni 2008 @ 00:32:

[...]

Mylene, ik ben het meestal met je eens maar nu even niet. Het zijn "dieren"!! geen achterlijke watdanooks!

ook een poes van 11 maanden weet wat ze moet doen, dat is nou eenmaal de natuur, kan ze het niet en er is geen mens bij, dan is dat nou eenmaal zo, daar zijn het beesten voor. (hoe lief we ze ook vinden)

quote]

Laat ik voorop stellen, en iedereen die mij kent weet dat ik dat meen, dat ik hoop dat alles goed gaat. Maar het is ook een fabeltje dat dieren allemaal uit instinct weten wat ze moeten doen.

Ik kan er a4tjes over schrijven. In China zijn er projecten bij de pandaberen dat ze videofilms laten zien aan de moederpanda's in spe hoe het allemaal moet. Bij sommige apensoorten ken ik ook directe voorbeelden. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik geef toe dat het meestal bij katten meevalt. Maar ook daar weet soms de moeder niet wat ze moet doen als ze heel jong is.

Het is bij hele jonge dieren vaak nog niet duidelijk wat ze moeten doen. Dus alleen om Margriet te waarschuwen dat ze voorbereid moet zijn dat de moederpoes misschien niet precies doet wat ze zou moeten doen schreef ik dat. Het komt echt vaker voor dan je denkt. Geloof me.
Ik ga naar mijn eigen mandje, niet dat als er nog iemand reageert denkt dat ik niet antwoord, maar ik ga met de kippen op stok.
Puck, Dior, Zen, Sam/Sammy, Casper, Frey, Asrael, Salt.
Gizzie, ik heb drie poezenbevallingen meegemaakt en heb regelmatig moeten helpen. Het zijn idd dieren, maar ook dieren kunnen uitgeput raken als er een zevende kitten geboren wordt en ze eigenlijk niet meer kunnen. Ook dieren kunnen te jong zijn en niet weten wat ze moeten doen. Ook bij dieren, kan er een stuitligging zijn, of de ademhaling niet direct op gang komen et cetera. Dieren zijn geen achterlijke watdanooks, maar dat wil niet zeggen dat het altijd maar goed gaat.
ZE ZIJN GEBOREN!!!!

Tot nu toe 2 zwartjes we waren even gaan slapen en checken iedere 2 uur en ineens waren ze er... Alleen bij 1 zat de navelstreng rond odins staart. Dus moesten even helpen.

hieronder de 1e foto's...

anoniem_67548 wijzigde dit bericht op 08-06-2008 09:16
Reden: foto's toevoegen
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven