Op Kamers!

06-08-2013 13:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhoi!

Ik lees hier af en toe wel eens mee, maar nu heb ik zelf wat advies nodig.

Ik ga dit jaar beginnen aan een studie in leeuwarden en wil daarom naar leeuwarden verhuizen.

Nu heb ik me aangemeld bij kamernet en al een aantal keer gereageerd maar krijg geen reacties terug helaas.

Heeft iemand tips hoe ik zo snel mogelijk aan een woonruimte kom?
Blijven reageren, naar Leeuwarden zelf toe gaan en gaan speuren. Oproepje op marktplaats zetten.
Via via gaat altijd het snelst, vertel dus aan iedereen dat je een kamer in Leeuwarden zoekt. Zelf ook heel vaak gereageerd op kamernet, weinig reacties, maar toen ik op Facebook zette dat ik een kamer zocht, had ik er de volgende dag een!
Eva, hoe bedoel je naar leeuwarden toe gaan en speuren?
quote:xferaa schreef op 06 augustus 2013 @ 14:00:

Lijkt me simpel: Je gaat naar Leeuwarden, hangt daar briefjes op in supermarkten, kijkt of er al briefjes hangen van kamers aangeboden, je zorgt dat mensen in Leeuwarden weten dat je een kamer zoekt. Misschien kun je ergens informeren als je daar bent.

Toen ik een kamer zocht, ben ik naar de VVV in die plaats gegaan om te kijken of ze me daar konden helpen (waar ik moest wezen e.d.). Toevallig werkte daar een mevrouw die een kamer aanbood, op vijf minuten loopafstand van mijn school. We zijn direct gaan kijken en ik kreeg de kamer. Ik had er waarschijnlijk nooit van geweten als ik niet zelf naar die plaats was gegaan.
Idd, maak gebruik van je netwerk. Kamernet is naar mijn ervaring een pain in the ***.

Ik heb geen idee of daar kamer-schaarste is, maar anders kan je misschien nog op zoek naar anderen mensen die daar gaan studeren en samen een huis huren van een particulier.
Eens met supergoomba. Ga kijken in de stad, praat met mensen, ga kijken op welke plekken veel studenten komen, zoek advertenties en hang ze ook zelf op.

Mensen die huisgenoten zoeken zien liever direct wat voor vlees ze in de kuip hebben. En je kunt overal sneller op af als je in de buurt bent.

Heb je niet nog een oude tante of vage kennis daar bij wie je een paar dagen kunt logeren? Ga desnoods even in een jeugdherberg.

Internet is handig hoor, maar niet altijd afdoende.
Toen ik een kamer zocht ben ik langs de woonstichting van die plaats gegaan. Op die manier ben ik toen vrij snel aan een kamer gekomen, prima ruimte ook nog.
such reply. wow.
quote:SuperGoomba schreef op 06 augustus 2013 @ 14:05:

[...]

Lijkt me simpel: Je gaat naar Leeuwarden, hangt daar briefjes op in supermarkten, kijkt of er al briefjes hangen van kamers aangeboden, je zorgt dat mensen in Leeuwarden weten dat je een kamer zoekt. Misschien kun je ergens informeren als je daar bent.

Ahhh op die manier,

wel een idee ja!
Zoek eens via twitter op #leeuwarden #kamer, ik zie zo een paar tweets van mensen die huisgenoten zoeken of kamers aan bieden.

Edit: oh de aangeboden kamers zijn al van een paar maanden terug. Maar goed, je kunt zo wel een idee krijgen van wie/wat/waar. En zoals je ziet zijn er veel meer jongeren die via twitter (of social media) op zoek gaan naar een kamer. Tijd dus om jou netwerk aan te spreken!
quote:Dutchy83 schreef op 06 augustus 2013 @ 14:22:

Toen ik een kamer zocht ben ik langs de woonstichting van die plaats gegaan. Op die manier ben ik toen vrij snel aan een kamer gekomen, prima ruimte ook nog.

Ja ben al lid van de woonfriesland, was in eerste instantie namenlijk opzoek naar echt een ruimte voor me zelf.

Heb ook een gesprek gehad met hun, maar vind kamers huren via hun toch niet zo ideaal aangezien je niet weet met wie je samen komt te wonen
Ligt er misschien maar net aan wat ze vrij hebben: ik had inderdaad ook alles voor mezelf. Eigen keukentje, eigen badkamertje, soort studio dus. Ideaal.
such reply. wow.
quote:yoshe schreef op 06 augustus 2013 @ 14:29:

Zoek eens via twitter op #leeuwarden #kamer, ik zie zo een paar tweets van mensen die huisgenoten zoeken of kamers aan bieden.thanks, heb effe gekeken, inderdaad 1 meisje gevonden zal haar zo effe een berichtje doen
Laat je berichtje van kamernet eens lezen door mensen die al op kamers wonen. Zij kunnen vaak tips geven wat je er wel/niet in moet zetten.

Ik heb ooit meer dan 80 reacties door moeten spitten van mensen die in ons huis wilden wonen. Veel vallen direct af, omdat ze niet lijken te snappen hoe het werkt. Zo maken veel mensen hun advertentie te algemeen: ik hou van sporten, stappen en muziek.

Tja... Dat geldt voor vrijwel iedereen. Als je specifieker bent, krijgen mensen een beter beeld wat voor type je bent en heb je meer kans uitgenodigd te worden door mensen waar je echt mee klikt.

En als je voor het eerst op kamers gaat: het zoekt makkelijker vanuit die plaats. Dus accepteer in het begin elke kamer en zoek daaruit verder. Bijkomend voordeel is dat je dan beter weet wat je wel en niet wilt in een huis. Veel nieuwe studenten hebben een ideaalbeeld van op kamers gaan en met huisgenoten leven wat niet altijd de realiteit hoeft te zijn. Woon je al op jezelf, dan weet je beter wat je wilt en ben je aantrekkelijker als huisgenoot.
quote:Dutchy83 schreef op 06 augustus 2013 @ 14:32:

Ligt er misschien maar net aan wat ze vrij hebben: ik had inderdaad ook alles voor mezelf. Eigen keukentje, eigen badkamertje, soort studio dus. Ideaal.

Ja precies, dat is wat ik eigenlijk het liefste wil.

Maar kan me dat helaas niet veroorloven
Vergeet je niet je ook bij Elkien in te schrijven? Er zijn 2 grote in Leeuwarden.

Verder inderdaad ernaartoe en vragen, briefjes ophangen en ook op de school kijken voor briefjes. Blackbord van de school bij aangeboden, zulke dingen.
quote:pinkie_pie schreef op 06 augustus 2013 @ 14:33:

Laat je berichtje van kamernet eens lezen door mensen die al op kamers wonen. Zij kunnen vaak tips geven wat je er wel/niet in moet zetten.

Ik heb ooit meer dan 80 reacties door moeten spitten van mensen die in ons huis wilden wonen. Veel vallen direct af, omdat ze niet lijken te snappen hoe het werkt. Zo maken veel mensen hun advertentie te algemeen: ik hou van sporten, stappen en muziek.

Tja... Dat geldt voor vrijwel iedereen. Als je specifieker bent, krijgen mensen een beter beeld wat voor type je bent en heb je meer kans uitgenodigd te worden door mensen waar je echt mee klikt.

Dit is m'n berichtje ongeveer, pas het steeds een beetje aan,

Vind het inderdaad wel lastig om wat wel en niet te zeggen :P

Heb helaas niet echt mensen in m'n vriendenkring die op kamers wonen, dus misschien dat jij wat tips kunt geven?

Heyhoi!

Ik ben Fera, 19 jaar, en woon momenteel nog thuis bij m'n ouders in xx

Ik ga dit jaar beginnen aan de studie Voedingsmiddelentechnologie aan het Van Hall in Leeuwarden. Reden dus om thuis te vertrekken!

Ik ben klaar voor een nieuwe uitdaging dus en deze kamer lijkt me daar prima bij passen. Ben een sociale meid, kan het eigenlijk vrij snel met iedereen vinden, ben daarom erg nieuwsgierig naar de huisgenoten. Houd erg van koken, dit word altijd erg gewaardeerd door vrienden en vriendinnen voor wie ik regelmatig wat in elkaar flans. Zomers bezoek ik graag festivals en 's winters zet dit feesten gewoon door in grote discotheken door heel Nederland.

Verder is het misschien nog interessant om te weten dat ik kan wassen, strijken, poetsen en noem maar op.

Ik hoop op een reactie om nader kennis te maken.

Heb namelijk nog veel meer over mijzelf te vertellen, en hoop ook meer over de huisgenoten en het huis te weten te komen.

Groetjes
Misschien kun je deze accounts de komende tijd wat volgen

@nl_leeuwarden

@Kamers_Leeuward

@HurenNoorden

@KammingaWonen

@WoonFriesland

Dan lijkt het me dat je voor het einde van de maand wel wat leuks moet hebben gevonden.
quote:xferaa schreef op 06 augustus 2013 @ 14:00:

Wat supergoomba zegt Succes!

Je bericht klinkt trouwens leuk en gezellig. Misschien willen de meesten niet echt een party animal vanwege onrust 's nachts? Dat zou je er uit kunnen halen, want het is niet heel relevant nog voor het zoeken van een kamer.
Op zich een prima reactie. Leuk geschreven en niet te lang. Maar wat voor type je bent, wordt nog niet heel duidelijk. Je kunt nog steeds een vega-meisje zijn dat graag Pink Floyd luistert en alternatieve festivals bezoekt, of een

hockeymeisje dat naar dancefestivals gaat. Je zou er bijvoorbeeld (tussen haakjes) achter kunnen zetten welke festivals je bezoekt. Als je iets hebt wat mensen echt aan jou linken, heb je meer kans uitgenodigd te worden. Als je bijvoorbeeld sport, zou ik er zeker in zetten welke sport en hoe vaak. Of als je bepaalde series/films graag kijkt. Wat kook je graag? (vooral indonesisch, vanalles?) Heb je hiervoor gereisd in het buitenland of daar gewoond?

Als je mensen uitnodigd, ga je heel stereotyp te werk. Als je uit 80+ reacties er 8 uit moet halen, dan ga je voor die mensen die iets noemen wat je aanspreekt. Een specifieker profiel maakt dat je door bepaalde huizen sneller afgewezen zult worden. Maar mocht je via een algemeen profiel wel op de kijkavond komen, dan val je alsnog af als je echt een ander type bent. Maar heb je veel overeenkomsten met de huisgenoten, zul je eerder uitgenodigd worden door huizen met vergelijkbare types.

Je zou er ook nog in kunnen zetten wat je zoekt in een huis. Dat is voor mij een heel belangrijk criteria: zoekt iemand hetzelfde in huis als wij?

Je kan nog zo goed klikken met iemand op een kijkavond, als diegene verwacht wekelijks samen te eten en regelmatig te gaan stappen en dat gebeurt niet, dan kan dat spanningen opleveren. Of andersom: als je een actief huis hebt, en één persoon doet nooit mee... Ook niet leuk.

Daarom hebben mensen die op kamers gewoond hebben vaak een streepje voor: die weten van zichzelf of ze thuis juist een 'kom-maar-binnen-vallen'-mentaliteit willen, of juist met rust gelaten willen worden. En als je nog niet op kamers gewoond hebt, kun je je er aardig in vergissen wat je denkt te willen. Weet ik uit ervaring

Neem ook zeker een foto bij je profiel.
ik heb ook een kamer via kamernet gevonden ga er over 2 weken in..

als er een nieuwe kamer kom (krijg je meestal binnen via de app)

gelijk reageren vertel een stukje over jezelf!

vraag of je de kamer mag bezichtigen
Ik heb mn eerste kamer via marktplaats gevonden, mn tweede via een makelaar.. kamernet werkte voor mij niet (te veel reacties, altijd hospiteren, vond ik te veel gedoe).

via de makelaar vond ik zelf echt ideaal.. kost wel eenmalig iets, maar je weet wel waar je aan toe bent.

wellicht handige links:

http://www.pararius.nl/hu ... 0-400/lvl1-1/houseSort-0/

http://kamerleeuwarden.nl ... 5b66b4299&cid=1&wid=kamer

http://www.leeuwardenstudiestad.nl/verhuurder

http://www.huurda.nl/huurwoning_huren_in_Leeuwarden/

succes!
Makelaars die kamers verhuren. Voorbeeld is Maxx Vastgoed in Zwolle, om je een beeld te geven. Kamernet kan heel lang duren, veel mensen op interviews en zo.. Makelaars kiezen vaak gewoon een persoon uit bij wie ze zich goed voelen. Zo ben ik binnen 2 weken 2x toe aan een kamer gekomen voor een schappelijke prijs in Zwolle en Rotterdam.
Even kijken of er een Facebook pagina is voor "Woonruimte/kamers in Leeuwarden", dan heb je meestal zo een kamer te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven