Ovenadvies

07-08-2013 10:26 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet (mag) een inbouwoven gaan uitkiezen voor onze keuken. Maar welke? Wat is nou een goed merk?
Ik lees mee.
Bij voorkeur een gasoven want die zijn lekker zuinig.
Gas kan sowieso niet. Had het liefst een aga, maar dan kan ik niet meer bij het aanrecht

kun je niet eens kijken naar reviews bij kieskeurig ofzo. Kan je een indicatie krijgen wat voor merk je wilt. of zoek op inbouwoven + review.
Het ligt er aan wat je ermee wil, ben je een heel-holland-bakt- bakster, dan zou ik een uitgebreidere uitzoeken.

maar ook je budget. Wat kan en mag en wil je eraan uitgeven.

Wij hebben een whirlpool, een simpele en voldoet prima.

Enige minpunt is de plek, hij hangt hoog wat op zich prettig is met kleine kinderen, maar hij blaast in mijn nek als ik achter het fornuis sta. Dus dat zou ik sowieso nooit meer willen.
Iets met een gril.

Hete lucht heb ik nooit het voordeel aan kunnen ontdekken.

Verder is een oven niet zo'n ingewikkeld apparaat. Merk maakt niet zo uit.
Ik zou kiezen voor een gewone elektrische oven met grill.

Hete lucht heb ik ooit gehad in een combimagnetron en dat vond ik maar vervelend werken. Nooit de juiste temperatuur.

Ik heb zelf een vrijstaande van Etna, heel tevreden over.
Ik heb een combi hete lucht/magnetron.

merk was op zich niet zo belangrijk volgens de verkoper, maar hij tipte wel om er op te letten dat je grootste ovenschaal er in past.

Inbouwovens waren volgens hem vaak net iets kleiner dan standaard ovens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb geïnvesteerd in een goede combi oven, hij heeft een ovenreinigingsprogramma en daar ben ik zoooooooo blij mee.
Hier een heteluchtoven van Siemens. Veel functies, maar gebruik ze niet allemaal. Wel de normale, grill, pizza, etc.

Optie voor snel opwarmen is handig, evenals de draaideur ipv klapdeur.
Hier ook Siemens met allerlei functiekeuzes.

Dus nu kan ik circulatiegrillen, haha!
kennis van me heeft een oven waarvan je het deurtje in kunt schuiven onder de oven. makkelijk als de oven vrij hoog zit, kun je er toch goed bij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
heb zelf een atag

het gemakkelijke daarvan is dat je d.m.v een plaat de oven in tweeen kunt delen
Ik vind een heteluchtoven fijn, omdat je dan meerdere lagen boven elkaar kunt bakken. Bijvoorbeeld drie platen koekjes.

En ik zou niet voor een combiding gaan, ik heb altijd het idee dat die dingen niets echt goed kunnen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Voor ons was het belangrijk dat de oven tot 250 graden kon. We hebben nu één waarbij je de temperatuur en tijd met zo'n draaiknop inschakelt. Hoewel we erg te spreken zijn over de oven zelf, is dat wat onhandig. Je kunt 'm niet precies op bijvoorbeeld 175 graden zetten en 8 minuten.
Ik zou gaan voor een hele ruime oven!

Liefst (als het past, tenminste) een smalle en een brede naast elkaar die je dus afzonderlijk kunt gebruiken

Ik gebruik mijn oven zó vaak! Zeker wel 5x in de week. Nu hebben we wel vaak mensen over de vloer, en een bbq ofzo is geregeld bij ons

Ik houd ook van ovenschotels

Je kunt je brood afbakken in de ene, en je schotel in de andere

Echt; ik gebruik mijn oven volop

Heb ook geen magnetron (en die wil ik ook niet, denk altijd dat die microgolven nooit gezond kunnen zijn, omdat alles zo supersonisch snel gaat)

En natuurlijk een kwalitatief goede oven.

Zelf heb ik een Bosch
quote:tjoek schreef op 07 augustus 2013 @ 10:43:

Gas kan sowieso niet. Had het liefst een aga, maar dan kan ik niet meer bij het aanrecht

Een aga ?

Wij zijn van elektra naar gas gegaan scheelt echt een hoop energiekosten zeker als je hem vaak gebruikt (ruim 150 euro per jaar)

En vermogen is veel groter vaker bij gasoven merken we ook aan de temperatuur stijging zelfs in de winter is het zo 3/4 graden warmer in huis met oven aan
O ja, hij moet lekker heet kunnen, en ook juist niet zo heet. 30 graden, en 50 bijvoorbeeld.

En ik vind de timer heel handig; ik zet een ovenschotel klaar en stel de oven zó in dat het als ik thuiskom klaar is.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Wat ik wilde is dat de bakplaten niet eruit vallen als ik ze een stukje naar buiten schuif. Verder zo groot mogelijke inhoud en ik heb gekozen voor een hetelucht met magnetron functie. Dat is wat anders dan een magnetron met oven functie. Eerste heeft ook een draaispit en reinigingsfunctie(aanrader!). Stoomoven heb ik ook en daar kun je ook gewoon in bakken, evt. met wat stoom zodat de croissants mooi rijzen , maar stoomovens zijn best prijzig en hebben vaak een kleine inhoud vanwege het waterreservoir.
Dank allemaal! Die atag lijkt me wel wat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven