Wespen
donderdag 8 augustus 2013 om 15:06
Wij hebben enorm veel last van wespen. Nu hebben wij een wespenval gekocht .Nu ik er zo in kijk vind ik het toch eigenlijk wel een sado hulpmiddeltje om wespen hun tergende aanwezigheid te doen verminderen. Wie weet een alternatief ? Ik ben nl. bang dat ik de Partij voor de Dieren achter mij aan krijg
zeg niet altijd wat je denkt , denk na wat je zegt
donderdag 8 augustus 2013 om 15:21
Kruidnagel in water op een schoteltje op tafel in de tuin of balkon. Hebben ze een hekel aan. Verder heb ik gemerkt dat als er een wesp op me af komt en je ze voorzichtig weg blaast dat beter werkt dan om je heen te gaan slaan\of als kip zonder kop te gaan rondrennen om hem af te schudden. Roken houden ze ook niet van, wierook werkt ook.
donderdag 8 augustus 2013 om 15:26
quote:Sylphide75 schreef op 08 augustus 2013 @ 15:22:
Ik mep altijd, werkt prima. Moet je wel een beetje raak kunnen slaan want anders worden ze nog agressiever Haha daar ben ik altijd bang voor dat ze me terug pakken als ik mis sla. Een wesp in mijn huis dat betekent het doodvonnis voor die wesp, dan is leven en laten leven niet meer aan de orde en moet hij gewoon dood anders zit ik niet meer rustig. Wat ik vroeger wel eens heb gedaan als een wesp te actief was om in 1 keer raak te kunnen slaan was mijn haarlak pakken en hele wolk op hem af te spuiten. Verdient niet de prijs voor de vrede maar dan kon ik hem tenminste dood slaan.
Ik mep altijd, werkt prima. Moet je wel een beetje raak kunnen slaan want anders worden ze nog agressiever Haha daar ben ik altijd bang voor dat ze me terug pakken als ik mis sla. Een wesp in mijn huis dat betekent het doodvonnis voor die wesp, dan is leven en laten leven niet meer aan de orde en moet hij gewoon dood anders zit ik niet meer rustig. Wat ik vroeger wel eens heb gedaan als een wesp te actief was om in 1 keer raak te kunnen slaan was mijn haarlak pakken en hele wolk op hem af te spuiten. Verdient niet de prijs voor de vrede maar dan kon ik hem tenminste dood slaan.
donderdag 8 augustus 2013 om 15:51
Zorgen dat je geen zoetigheid buiten hebt staan als je ook buiten bent. Wespen doen niets als ze zich niet bedreigd voelen. Dus die mensen die altijd als een idioot door de tuin gaan rennen, maaiend met hun armen, die worden vaak geprikt
Wespen gaan heus niet op zoek naar een potentieel slachtoffer om eens lekker te prikken, het zijn geen wezens uit een horrorfilm
Wespen gaan heus niet op zoek naar een potentieel slachtoffer om eens lekker te prikken, het zijn geen wezens uit een horrorfilm
donderdag 8 augustus 2013 om 15:54
Rond deze tijd zijn de wespen klaar met hun nest en verzamelen van voedsel. Na een jaar (binnenkort dus) gaan de wespen, behalve de koningin dood. De wespen die nu rond vliegen zie je daarom ook vaker bij mensen, ze vervelen zich. Ze doden is dus helemaal niet zo erg.
(Bijen daarentegen zie je nauwelijks bij mensen, die zijn te druk met plantjes)
(Bijen daarentegen zie je nauwelijks bij mensen, die zijn te druk met plantjes)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
donderdag 8 augustus 2013 om 16:20
Voor degenen die denken dat wespen niks doen: ze gaan wel in je knieholte zitten zodat ze steken als je even gaat verzitten, of op je stoelrugleuning wanneer je even voorovergebogen zit, of in je kraag..... alle keren dat ik gestoken ben is het op zo'n soort manier gegaan. Ik sla niet naar wespen, maar dit soort dingen gebeurt af en toe en als je een week een dik pijnlijk ledemaat hebt is dat geen lolletje.
donderdag 8 augustus 2013 om 16:37
Dat argument dat je vooral rustig moet blijven zitten, en dat er dan niets gebeurd, vind ik altijd zo'n onzin. De laatste keer dat ik deze tactiek heb toegepast (en ik bleef letterlijk doodstil zitten, ik hield zelfs m'n adem in), ben ik in het ziekenhuis beland. Hoewel ik tegenwoordig altijd een pilletje bij me draag voor de allergische reactie, pas ik ook de 'ren-zo-hard-mogelijk-weg-truc' toe. Sinds ik dat doe, ben ik dan ook niet meer gestoken.
Dat kruidnagelwater is een goede tip, dat ga ik ook proberen!
Dat kruidnagelwater is een goede tip, dat ga ik ook proberen!
donderdag 8 augustus 2013 om 16:43
quote:seania schreef op 08 augustus 2013 @ 16:37:
Dat argument dat je vooral rustig moet blijven zitten, en dat er dan niets gebeurd, vind ik altijd zo'n onzin. !Helemaal mee eens. De laatste keer dat ik gestoken ben zat er een wesp net onder mijn oog. En echt, ik zat doodstil, ik sloeg niet, ik deed helemaal niets behalve stilzitten dan. Mooi dat ik wel gestoken werd, en ook in het ziekenhuis ben beland. Ik heb nu een epi-pen die ik altijd bij me moet hebben voor het geval ik weer gestoken wordt. Het schijnt juist in deze periode te zijn dat wespen agressief worden en uit het niets beginnen te steken.
Dat argument dat je vooral rustig moet blijven zitten, en dat er dan niets gebeurd, vind ik altijd zo'n onzin. !Helemaal mee eens. De laatste keer dat ik gestoken ben zat er een wesp net onder mijn oog. En echt, ik zat doodstil, ik sloeg niet, ik deed helemaal niets behalve stilzitten dan. Mooi dat ik wel gestoken werd, en ook in het ziekenhuis ben beland. Ik heb nu een epi-pen die ik altijd bij me moet hebben voor het geval ik weer gestoken wordt. Het schijnt juist in deze periode te zijn dat wespen agressief worden en uit het niets beginnen te steken.
donderdag 8 augustus 2013 om 16:51
quote:Ginevra schreef op 08 augustus 2013 @ 16:20:
Voor degenen die denken dat wespen niks doen: ze gaan wel in je knieholte zitten zodat ze steken als je even gaat verzitten, of op je stoelrugleuning wanneer je even voorovergebogen zit, of in je kraag..... alle keren dat ik gestoken ben is het op zo'n soort manier gegaan. Ik sla niet naar wespen, maar dit soort dingen gebeurt af en toe en als je een week een dik pijnlijk ledemaat hebt is dat geen lolletje.
Dit.
Ik zou zeker kijken of je geen nest o.i.d. hebt waar ze vandaan komen!
Dit.
Ik zou zeker kijken of je geen nest o.i.d. hebt waar ze vandaan komen!
donderdag 8 augustus 2013 om 18:45
Ik ben ooit eens gestoken op een plek waar je niet gestoken wil worden(schaamlip)Ik lag gewoon rustig op de bank tv te kijken na het douchen.Na een flinke azijnbehandeling ging de pijn langzaam weg.Maar sindsdien ben ik panisch voor die beesten.Wespen in huis betekend hun dood.Ik was toen 14 jaar.Nu 41 jaar maar ik ben als de dood voor die beesten.
donderdag 8 augustus 2013 om 18:55
quote:Maryssa schreef op 08 augustus 2013 @ 15:26:
[...]
Haha daar ben ik altijd bang voor dat ze me terug pakken als ik mis sla. Een wesp in mijn huis dat betekent het doodvonnis voor die wesp, dan is leven en laten leven niet meer aan de orde en moet hij gewoon dood anders zit ik niet meer rustig. Wat ik vroeger wel eens heb gedaan als een wesp te actief was om in 1 keer raak te kunnen slaan was mijn haarlak pakken en hele wolk op hem af te spuiten. Verdient niet de prijs voor de vrede maar dan kon ik hem tenminste dood slaan.Ooooh ja! Dat heb ik ook een keer gedaan. Heb bijna een hele fles haarlak leeg gespoten! Moest daarna flink luchten in huis. Maar dood was ie op een gegeven moment wel.
[...]
Haha daar ben ik altijd bang voor dat ze me terug pakken als ik mis sla. Een wesp in mijn huis dat betekent het doodvonnis voor die wesp, dan is leven en laten leven niet meer aan de orde en moet hij gewoon dood anders zit ik niet meer rustig. Wat ik vroeger wel eens heb gedaan als een wesp te actief was om in 1 keer raak te kunnen slaan was mijn haarlak pakken en hele wolk op hem af te spuiten. Verdient niet de prijs voor de vrede maar dan kon ik hem tenminste dood slaan.Ooooh ja! Dat heb ik ook een keer gedaan. Heb bijna een hele fles haarlak leeg gespoten! Moest daarna flink luchten in huis. Maar dood was ie op een gegeven moment wel.
donderdag 8 augustus 2013 om 18:56
quote:patchouli_ schreef op 08 augustus 2013 @ 15:48:
Potjes neerzetten met een bodempje water en kruidnagels. kun je een hele tijd laten staan. Ik heb zelfs een flesje kruidnagelwater bij me als ik op een terras ofzo ga zitten, ben panisch voor die beesten en dit werkt heel goed!Ik ben ook panisch voor wespen! Ik mijd in de zomer zelfs liever terrassen. Waar koop je kruidnagelwater?
Potjes neerzetten met een bodempje water en kruidnagels. kun je een hele tijd laten staan. Ik heb zelfs een flesje kruidnagelwater bij me als ik op een terras ofzo ga zitten, ben panisch voor die beesten en dit werkt heel goed!Ik ben ook panisch voor wespen! Ik mijd in de zomer zelfs liever terrassen. Waar koop je kruidnagelwater?
donderdag 8 augustus 2013 om 19:16
@Eef
Ouch... Jij hebt terecht een wespentrauma!
@Rat
Tuurlijk doet een wesp niet "zomaar" iets. Maar wij kunnen niet altijd inschatten wanneer een wesp zich bedreigd voelt. Wie weet waardoor de wesp bij turkwaas haar gestoken heeft, elke kleine zucht kan er één te veel zijn bij die krengen.
Ouch... Jij hebt terecht een wespentrauma!
@Rat
Tuurlijk doet een wesp niet "zomaar" iets. Maar wij kunnen niet altijd inschatten wanneer een wesp zich bedreigd voelt. Wie weet waardoor de wesp bij turkwaas haar gestoken heeft, elke kleine zucht kan er één te veel zijn bij die krengen.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
donderdag 8 augustus 2013 om 19:57
Nou ik zat een keer helemaal niets vermoedens in op een bankje buiten naar wat vogels te kijken en weet zeker dat ik al de hele tijd bewegingsloos zat en ineens voelde ik een scherpe steek in mijn hand en zag ik dat het zo een fucking kut wesp was. Ik heb dus echt niet dat beest agressief zitten maken ofzo.
Ik had vlak daarvoor mijn handen gewassen dus misschien werd hij agressief van de zeepgeur maar ik heb dus niks gedaan verder om dar te veroorzaken.
Ik had vlak daarvoor mijn handen gewassen dus misschien werd hij agressief van de zeepgeur maar ik heb dus niks gedaan verder om dar te veroorzaken.
donderdag 8 augustus 2013 om 20:10
Wat ik als tip kreeg een paar jaar geleden, en geloof me: het werkt ECHT super! Is een beetje koffie (gewoon het poeder uit de pad of wat je normaal in een filter gooit) op een hitte bestendig schoteltje en aansteken. Koffie brand en de lucht van koffie jaagt wespen weg.. Geen wesp meer te bekennen hoor met brandende koffie in de tuin! En het ruikt nog best lekker ook