Been amputatie
maandag 12 augustus 2013 om 23:25
ik ken een meisje dat nooit met prothese loopt ze is sneller met haar krukken
maar ken ook iemand waarbij je nauwelijks ziet dat hij een prothese draagt.
hoe makkelijk je het leert hangt ook van de hoogte van de amputatie af. Dus boven of onder knie, door je heup
ip krijg j pijnstilling na je op, maar fantoompijn blijft lastig
maar ken ook iemand waarbij je nauwelijks ziet dat hij een prothese draagt.
hoe makkelijk je het leert hangt ook van de hoogte van de amputatie af. Dus boven of onder knie, door je heup
ip krijg j pijnstilling na je op, maar fantoompijn blijft lastig
maandag 12 augustus 2013 om 23:27
maandag 12 augustus 2013 om 23:32
Ik ken er meerdere. Aangetrouwde neef, been kwijt door motorongeluk, alweer jaren geleden. Heeft daarna op hoog niveau rolstoelbasketbal gespeeld. En twee vrienden van me. Eentje boven de knie, eentje onder de knie. Neef loopt als een kieviet met prothese. Vriend van me ook (ook weer aan het squashen). Maar wellicht is er ergens een lotgenotenforum waar je veel aan kunt hebben, want ik kan niet hun emailadressen geven. Heel veel sterkte gewenst in ieder geval.
maandag 12 augustus 2013 om 23:35
Ik wil je heel veel sterkte wensen
Er is een forumster die je denk ik wel kan helpen met advies. Heel veel forummers heeft ze al over vele dingen advies gegeven en geholpen. Ik weet zeker dat ze hier ook komt om je te helpen met vragen. Sterkte nogmaals.
Er is een forumster die je denk ik wel kan helpen met advies. Heel veel forummers heeft ze al over vele dingen advies gegeven en geholpen. Ik weet zeker dat ze hier ook komt om je te helpen met vragen. Sterkte nogmaals.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 12 augustus 2013 om 23:35
Jeetje wat heftig! Ik kan me voorstellen dat je graag wat ervaringen van anderen hoort. Ik heb even op Google gekeken en als je op 'lotgenoten beenamputatie' zoekt, zijn er veel dingen te vinden, zoals dit forum:
http://forum.kortermaarkr ... .php?page=Board&boardID=3
Ik heb het idee dat het heel plotseling komt voor je, klopt dat?
Sterkte in elk geval!
http://forum.kortermaarkr ... .php?page=Board&boardID=3
Ik heb het idee dat het heel plotseling komt voor je, klopt dat?
Sterkte in elk geval!
maandag 12 augustus 2013 om 23:36
http://http://www.eo.nl/archief/tv/huiz ... -te-staan/
Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit zijn allemaal jongeren die heel open vertellen over wat ze hebben meegemaakt met hun beenamputatie.
Een van deze jongeren ken ik persoonlijk, die heeft nu een dot van een dochter die gewoon leert lopen van allebei haar ouders. Ze leven een relatief normaal leven (wat is normaal?).
Ik wens jou heel veel sterkte toe!
Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit zijn allemaal jongeren die heel open vertellen over wat ze hebben meegemaakt met hun beenamputatie.
Een van deze jongeren ken ik persoonlijk, die heeft nu een dot van een dochter die gewoon leert lopen van allebei haar ouders. Ze leven een relatief normaal leven (wat is normaal?).
Ik wens jou heel veel sterkte toe!
Wat wilde ik nou toch typen?
maandag 12 augustus 2013 om 23:38
Vera, wat een naar vooruitzicht. Wat is de reden van amputatie? En hoe oud ben je? Voor je revalidatieproces maakt dat wel uit.
Na de operatie zul je door een revalidatieproces gaan, op een revalidatieafdeling van een ziekenhuis of in een revalidatiekliniek.
Daar kunnen ze je heel goed verder helpen met al je vragen.
Je krijgt dan te maken met de revalidatie-arts, die helpt met het herstel en het aanmeten van hulpmiddelen.
Fysiotherapie, die je helpt weer goed te leren bewegen met of zonder hulpmiddel.
Ergotherapie, die je helpt met hoe je de dagelijkse dingen het best kan doen.
Maatschappelijk werk, die je helpt met het aanvragen van vergoedingen, een stuk psycho-sociale ondersteuning. Psycholoog, die je helpt met het verwerken.
Heb je al voorlichting gehad over je revalidatie?
Na de operatie zul je door een revalidatieproces gaan, op een revalidatieafdeling van een ziekenhuis of in een revalidatiekliniek.
Daar kunnen ze je heel goed verder helpen met al je vragen.
Je krijgt dan te maken met de revalidatie-arts, die helpt met het herstel en het aanmeten van hulpmiddelen.
Fysiotherapie, die je helpt weer goed te leren bewegen met of zonder hulpmiddel.
Ergotherapie, die je helpt met hoe je de dagelijkse dingen het best kan doen.
Maatschappelijk werk, die je helpt met het aanvragen van vergoedingen, een stuk psycho-sociale ondersteuning. Psycholoog, die je helpt met het verwerken.
Heb je al voorlichting gehad over je revalidatie?
maandag 12 augustus 2013 om 23:40
Wat heftig voor je zeg....
Een van mijn beste vrienden mist zijn onderbeen en loopt als een kievit met een prothese, al houdt hij het lopen geen úren vol.
Maar hij doet er echt van alles mee, sport vaak en heeft niet vaak pijn aan zijn been, al moet hij dus wel opletten dat hij zich niet overbelast.
Hij is geen mailer maar ik wil gerust je vragen aan hem voorleggen?
Een van mijn beste vrienden mist zijn onderbeen en loopt als een kievit met een prothese, al houdt hij het lopen geen úren vol.
Maar hij doet er echt van alles mee, sport vaak en heeft niet vaak pijn aan zijn been, al moet hij dus wel opletten dat hij zich niet overbelast.
Hij is geen mailer maar ik wil gerust je vragen aan hem voorleggen?
maandag 12 augustus 2013 om 23:54
maandag 12 augustus 2013 om 23:57
Ik heb geen been amputatie maar vanaf mijn geboorte een hersens beschadiging. Ook evenwicht stoornis en rij op een driewiel fiets.
Ik wou alleen zeggen dat er voor jouw nog een hoop mogelijkheden en opties zijn, blijf sterk en denk aan de toekomst. Heb je aanpassingen en hulp middelen nodig? En zo ja, dan kan je dat via MEE en huisarts krijgen. Je mag mij altijd pmen.
Sterkte
Ik wou alleen zeggen dat er voor jouw nog een hoop mogelijkheden en opties zijn, blijf sterk en denk aan de toekomst. Heb je aanpassingen en hulp middelen nodig? En zo ja, dan kan je dat via MEE en huisarts krijgen. Je mag mij altijd pmen.
Sterkte
dinsdag 13 augustus 2013 om 00:21
dinsdag 13 augustus 2013 om 00:31
Deze muziek video gaat over een professionele skater die een been verliest. Zeer inspirerend.
http://www.youtube.com/watch?v=M97vR2V4vTs
http://www.youtube.com/watch?v=M97vR2V4vTs
dinsdag 13 augustus 2013 om 08:40
dinsdag 13 augustus 2013 om 08:44