Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Zo, vanmiddag met een collega door het bos gelopen: 4,8 km. 29:53. Het was 28 graden. Wat een heerlijk gevoel krijg je na afloop, douchen en weer werken.

Augustus 4.8 km. Totaal: 452,6 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Top Mother
@Dita, dank je.
Ik heb mij net Ingeschreven voor de 10 km LadiesRun Katwijk! Duinen/ strand ik heb er zin in!

@Mcs, 19 maanden ben ik ook met hardlopen begonnen in |een joggingsbroek en t-shirt. Ze zeiden toen tegen mij: "Joh doe lekker je korte broek aan!", ik zei: "echt niet", gisteren heb ik lekker in mijn korte broek en strak t-shirt gelopen. Komt vanzelf echt waar.

Fijn weekend.
Ha meiden

Lopen jullie nog lekker? Het is best aardig weer. Zaterdag kreeg ik het erg warm tijdens de training en brak ik de run voortijdig af. Geen idee waarom maar het 'liep niet'. Ik had 800-tjes op het programma staan. Die deed ik gisterenavond dan maar wel en dat ging prima. Tempo was zaterdag Ok maar toch.... Woef had het van de week erg warm tijdens een run maar verder gaat het eigenlijk wel aardig goed.

@ mother: wanneer is die run? KLinkt leuk

Eind september zit ik in de UK. Ik schreef in voor de halve, train nu in principe voor de hele maar of ik die nu ga lopen, beslis ik over 2 weken. Althans, dan schrijf ik me al dan niet in want ik wil wel de optie open houden eigenlijk. Maar de weg naar het doel is voor mij nu ook weer leuk dus ik vind het allemaal best zo.

@ mcs: ben je al in het nieuwe shirt op pad geweest?

Fijne week meiden!
Ha meiden,

Daar ben ik ook weer. Even van de radar geweest door nachtdiensten, ik ben dan compleet ontregeld. Heb gisteravond nog wel uur gewandeld maar rennen is echt even niet gelukt. Vannacht laatste dienst gehad, zo lekker slapen en dan ga ik morgenochtend lekker rennen. Heb er zin in! Morgenochtend word ook mijn pakje bezorgd met mijn nieuwe shirtje, dus ben benieuwd!

@Mother, klinkt als een leuke run, wanneer is hij?

@Max, vervelend dat de ene run niet echt ging met de hitte, ik vind het ook echt niet fijn rennen als het warm is. Wat leuk dat je vaak met woef rent En een halve marathon is ook al heel ver... pfff

@Dita, super toch dat je de 5km toch gerend hebt... verder nog gerend deze week?

Fijne week allemaal!
@Max/ Mcs, de run zal op 14 september plaatsvinden, locatie: Katwijk aan Zee.

@Max, raar he dat het lopen soms niet gaat en de keer daarop wel.

Knap hoor dat je hond mee gaat als je gaat rennen, ik moet er niet aan denken.

@Mcs, oh, spannend dat vanavond je nieuwe t-shirt word bezorgd.

Zo, ik heb gisteren voor het eerst na 8 maanden, getraind op het strand en door de duinen. (KIJKDUIN)

App van Looptijden: 10.2 km, 1:07:04.

App van Runkeeper: 10 km, 1:05:48.

Augustus 15 km. Totaal: 462,8 km
Mijn pakketje is net binnen.... met nieuwe sport-bh (ik tennis ook, dus aan 1 heb ik gewoon niet voldoende :P), shirtje en een broek (die had ik alvast voor later gekocht). Ik heb het net aangetrokken, en mooi dat ik in die complete outfit vanavond ga rennen. Wat zit dat lekker.... die broek vooral ;) Ben benieuwd hoe het dan gaat!

Op strand en duinen lopen lijkt me zwaar zeg. Maar wel heerlijk om daar lekker te trainen lijkt me, goed gedaan zeg!
@ mcs: superrrrrr. Ben benieuwd hoe het voelde in de nieuwe outfit :-)

@ mother: lekker he op het strand :-) De eerste training ging op zich ook wel maar als ik een beetje het idee krijg dat er iets niet goed is, stop ik ermee. Met warmte, bloedverdunners etc ben ik altijd wat minder happy (bloeding). Dus dan breek ik simpelweg af. Ook al hoef dat niet per se. Is maar een spelletje allemaal he for the fun :-)
Zo, ik ben net terug van rennen. En het ging lekker. Deze kleren zitten stiekem zo veel fijner! Was nog een beetje benauwd maar heb lesje 15 van start to run netjes gerend (2min, 4min, 5min,6min en 7min en overal 2 minuten rust tussen, heb nog een minuutje extra gerend). Ben blij hoe het ging, nu alleen nog de energie vinden om weer op te staan om te gaan douchen ;)

Ik kan me voorstellen max dat je dan met warmte etc wat eerder afbreekt. Het moet toch voor de lol en juist om je beter te voelen zijn dan dat het een must is en niet safe voelt ;)
Morgen ga ik weer lopen drukke dagen achter de rug,

En vond het ook erg warm.

Zaterdag verjaardag van zoontje gevierd alweer 10 geworden en gisteren ( was hij echt jarig ) naar de efteling geweest het was super.

Daar mijn nodige kilometers gemaakt haha.

Afgelopen donderdag heb ik een band gekocht met flesjes voor het drinken tijdens het rennen kan ik morgen eens uit testen.

En via de site van Max volgens mij kwam ik op de soscoin uit en die komt eind volgende week binnen ben ik ook super blij mee als ik die heb.

Groetjes aan iedereen weer
Zo, vanaf vandaag hebben mijn man en ik 3 1/2 week VAKANTIE! Mijn kids hebben al 2,5 weken vakantie. Vandaag vieren wij het suikerfeest, ik heb niet gevast, maar ik hou wel van een feestje. Hahaha.

@Max, ja, ik vind het echt super lekker lopen op het strand/ duinen en ik kon goed merken dat ik die 8 maanden wel had getraind.

Ja maar zo heb ik op het strand ook gelopen, ik luister echt naar mijn lichaam.

@Mcs, dank je wel.

Ik kan mij goed voorstellen dat je nieuwe kleren fijner zitten, ik kon dat verschil ook gelijk merken.

@Dita, gefeliciteerd met je zoon! Is hij lekker verwend? Leuk dat jullie naar de Efteling zijn geweest.

Ja sinds het zo warm is loop ik ook altijd met een band met flesjes. Eerst even wennen maar nu lukt het mij om tijdens het lopen te drinken.

Groeten,
Hallo!

Hoe gaat het met jullie? ik heb sinds mijn stukje rennen dinsdag pijn van mijn linker achillespees. Ik baal er echt van dat ik steeds weer last van mijn kuit of achillespees krijg. Ik moet nu dus maar echt even rust nemen... En gaan kijken voor andere hardloopschoenen!

@Dita, gefeliciteerd met je zoon! En naar de efteling is leuk :D Hoe was het lopen met de band gisteren?

@Mother, lekker hoor, vakantie! En hoe was het vieren van het suikerfeest? Jij nog gerend laatste dagen? En plannen voor de vakantie?
De efteling was super zelfs in de python geweest :-)

Rennen met de band ging goed alleen af en toe hoorde ik het klotsten van het water en dat werkte op mijn blaas hihi.

Aandacht verlegd en gevoel ging weg.

Net terug van 10.3 km de 10 km gelopen in 1.12 alweer 3 minuten sneller joehoeeee

incl een brug op en af en dijkjes
Haha, gedurfd hoor, zelfs in de python :D

Ik kan me voorstellen dat het klotsen van water nou niet echt geweldig werkt, maar super hoor, 10km in 1.12 en weer 3 minuten sneller! Hoe vaak ren jij eigenlijk?

Ik voel mijn achillespees al minder, dus het begint bij mij weer te kriebelen... maar ik ga het niet doen, ik ga vandaag maar eerst eens een stuk wandelen en kijken hoe dat gaat!
Hoi allemaal,

Ik wil beginnen met lopen en met gezonder te eten, om mijn conditie te verbeteren en ook wat kilo's af te vallen. Tot een maand of 2 geleden heb ik een paar keer per week gefitnesst maar met het zomerse weer trekt me dat niet zo,

Ik ben nu 2 keer begonnen aan les 1 van Rennen met Evy, maar ik ben telkens na 4 minuten rennen al kapot. Het lukt me niet om een prettig looptempo / rentempo te vinden op de muziek. Hoe doe ik dat? Ik heb nu de versie uit 2011.
Ha meiden

@ snoopy: ik heb ongeveer een maand gedaan over les 1 van evy. De laatste reeks van de 3 minuten lukte me geen enkele keer en ik ben dus net zo lang doorgegaan totdat ik dat ook kon. Misschien loop je toch te snel? Zou dat kunnen? Tempo is niet belangrijk!

@ mcs: achilles is wel erg vervelend, want dat sluipt erin en is echt een hardnekkig probleem! Ga anders nog eens laten kijken of er iets met de schoenen toch niet goed is?

@ dita: jij gaat dus als een speer!

@ mother: geniet van de vakantie!!

Ik ga morgen ook weer een stukje lopen. Weer een weekend assignment, ben benieuwd hoe het gaat. Volgende week weer een langere loop.
Hoi Snoopy gewoon doorzetten dan kom je er echt wel.

Gisteren me knie verdraaid of zo had last 's middags. Vandaag minder last dus rustig aan.

@Max als een speer hihi valt wel mee hoor.

zit gemiddeld op de 8.7 km per uur denk ik (uit mijn hoofd :-) )

Fijn weekend iedereen
@Mcs, ja suikerfeest was gezellig. Wij willen graag naar Marokko, maar de tickets zijn zo duur.

@Snoopy, welkom, gewoon doortrainen, je tempo komt dan vanzelf.

@Max, dank je wel, gaat lukken. Succes morgen hoeveel km. ga je lopen?

@Dita, he dat is balen beterschap toegewenst.

Zo, vanmiddag mijn eerste 13 km. gelopen in 1.21. Het was lekker weer, dit was mijn beste training tot nu toe. Terwijl ik aan het lopen was kwam ik een reiger tegen. Hij dook ineens naar voren en hap hij had een een muis in zijn bek. Echt geweldig om te zien.
Hallo allemaal,

Daar ben ik ook weer. Laatste dagen wat sprintjes moeten trekken maar dat gng helemaal niet goed met achillespees, dus neem nog maar wat rust... En ga dinsdag op zoek naar nieuwe hardloopschoenen!

@Snoopy, welkom! En ik had dat ook in het begin (ik ben ook nog niet zo ver, lesje 16). Wat bij mij hielp, was echt rustiger rennen. Jezelf niet uitputten; het volhouden is belangrijker dan hard rennen! Ook ik ging met het idee rennen omdat ik conditie wilde opbouwen en omdat ik wat wil afvallen. Ik ben in het begin dat ik ging hardlopen juist wat aangekomen... waarschuwing dus ;) Inmdidels is dat eraf hoor, en begin ik rustig aan echt af te vallen.

@max, hoe was het gegaan? Wat moet ik me voorstellen bij een weekend assignment? ;)

@Dita, wat vervelend van je knie verdraaid, ging het gisteren weer wat beter?

@Mother,Marokko lijkt me inderdaad ook supermooi... wat goed van je 13km in 1.21 en dan ook nog eens de mooie natuur met de reiger...

Ik merk dat ik door al het rennen, wandelen en tennissen inmiddels zowaar een beetje een bruin kleurtje heb... ik word altijd alleen rood dus heb al heel wat verbaasde opmerkingen gehad :P
Mijn knie is weer beter yeahhh

Vanmiddag 5 km gelopen ging goed 32 minuten.

Woensdag ga ik weer lopen, mijn vakantie is over boehoee dus het word weer wat meer inplannen.

mcs mijn armen zijn ook bruinig maar benen willen nog niet echt.

mother netjes hoor 13 km en super he van de natuur genieten.

Mijn soscoin is binnen en heb hem in gestrikt geeft een fijn gevoel :-)
@ dita: ha goed zo die coin. Ik heb tegenwoordig altijd het pasje bij me. Fijn dat de knie weer OK is!!

@ mcs: hoe gaat het nu met de pees en de kuit? Ik heb gisteren ruim 13 km gelopen, met daarin een tempoblok. Ik heb ieder weekend een opdracht van het schema (via de coach). Ik zit nu in week 8 van de tweede reeks (in 2012 gestart eind september tot eind mei, daarna even rust en dus nu weer opnieuw zoiets). Ging wel aardig.

@ mother: de natuur onderweg is gaaf. Ik geniet ook altijd erg. Er zijn weer veel jonkies van de tweede leg (fuutjes en eendjes) erg leuk om naar te kijken.

Ik heb gisteren gelopen, vandaag dus even niet. Morgen weer een rustig rondje en dan op naar de lange duurloop van komend weekend weer. Gisteren liep ik in de keiharde regen. Ondanks het feit dat ik werkelijk door en door nat was, liep het wel lekker voor de verandering :-)
Hallo meiden,

Daar ben ik ook weer!

Het gaat met mijn kuit iets beter maar voel mijn pees nog wel. Ga vanavond een stukje wandelen en de bedoeling is dan, dat als het goed gaat, ik morgen weer even een stukje ga rennen. Ik ben van pan morgen ook te gaan kijken voor andere hardloopschoenen.

@Dita, wat snel zeg; 5km in 32 minuten :D En misschien hele domme vraag, maar wat is een soscoin ;)

@Max,wat goed bezig met schema en rennen in de regen, hoe vaak ren je dan? Hoe lang wordt de duurloop komend weekend?
@ mcs: een sos coin is een plastic muntje op de veters met ID gegevens. Ik heb meer dingen gestest: http://www.runpower.nl/reviews/review_id.htm ik heb normaal nooit wat bij me, en dat is toch stom als je alleen onderweg bent. Ik heb dus tegenwoordig niet meer de coin maar het pasje in mijn spibelt. Spibelt? Ook te vinden op de site :-) Heel handig ding. Ik loop meestal om de dag, nu iets minder volgens het schema. Of ik dus nu vandaag zal gaan of morgen maakt niet echt veel uit. Ik doe nu uberhaupt rustig aan want ik zit nog een beetje met mijn rug dus kijk hoe alles voelt en dan beslis ik. Vandaag redelijk dus wie weet ga ik later vandaag. Ik moet toch met de hond uit :-) Komend weekend staat bijna 40 km op het programma.
Zo, en ik ben een half uur verder weer Ontzettend leuke blog en reviews. En SOScoin, jaaa... zo heb ik hem door hoor ;) Is inderdaad wel heel goed om iets mee te hebben. Nu ga ik meestal met mijn vriend (die gaat veel sneller dan ik, maar die zal het wel opmerken als ik veel te laat thuis kom en weet mijn hardlooprondje). Inderdaad even aan de rug voelen of lopen gaat lukken.

Ik ben na het lezen van de blog helemaal gemotiveerd om weer te gaan rennen... maar wandelen ging gisteren al niet zo lekker met kuit, dus twijfel of het wel zo verstandig is ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven