Gezondheid alle pijlers

zwanger glucose 8,3

13-08-2013 17:37 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben 31 weken zwanger bij toevallig heb ik suiker laten testen. Nuchter 4,7 niet nuchter 8,3 om 830 geprikt en 10.46 , gegeten om 9.00uur. Nou, doet mijn huisarts erg laconiek, het is iets verhoogd maar geen diabetes normaal. Let maar wat op je voeding, hoe verteld ze er niet bij. Nou, lees ik verschillende verhalen op internet de een spreekt bij nog lagere waardes over diabets dan de mijne en bij de andere wordt er ook niks mee gedaan? Wie weet wat ik het beste kan doen en of deze wAardes nou wel of niet normaal zijn???
TO, je hebt gelijk hoor. Je hebt niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf maar ook over je ongeboren kind. Ik zou aandringen op een glucoseintolerantietest. Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter een vergelijkbare situatie gehad. Bloed geprikt bij ha, vond waarde goed, verloskundige vond waarde veel te hoog en heeft me toen overgedragen aan de gyn.
quote:rome12 schreef op 13 augustus 2013 @ 18:26:

klopt dat het plassen niet gelijk alles zeggend is. Helaas, kan ik niet bij de assistente naar binnen moet bij de huisarts op afspraak.

Eerlijk gezegd eet ik niet zo heel veel koolydraten, ik hoop dat het een moment opname is, maar hoe ik hier nou duidelijkheid in krijg. Ik zal wel morgen toch nog een keer bellen.
quote:rome12 schreef op 13 augustus 2013 @ 18:23:

Als ik langer wacht dan ben ik straks al bevallen heeft ook weinig zin he? Morgen ben 32 weken over twee weken 34 en voordat ik dan er iets aan kan doen 35 met alle gevolgen voor de baby.

Ik bel morgen wel weer.Te veel stress is ook niet goed voor de zwangerschap he..
quote:-teuntje- schreef op 13 augustus 2013 @ 18:04:

En hoezo laat je 'per toeval' je bloedsuiker prikken?Misschien tijdens een routinecontrole??
quote:DieFetteElke schreef op 13 augustus 2013 @ 18:27:

[...]

Te veel stress is ook niet goed voor de zwangerschap he..En bevallen van een veel te groot kind ook niet....
quote:DieFetteElke schreef op 13 augustus 2013 @ 18:27:

[...]

Te veel stress is ook niet goed voor de zwangerschap he..joh....mega tip
Dat je weinig koolhydraten eet zegt niet zoveel. De kunst is om die koolhydraten zo gelijkmatig mogelijk over de dag te verspreiden. Dus om de 2 uur een kleine portie eten en een dietiste vragen om een energiebeperkend dieet.
quote:evelynsalt schreef op 13 augustus 2013 @ 18:28:

[...]

En bevallen van een veel te groot kind ook niet....Nee, maar zo in paniek raken terwijl ze er op dit moment niets aan kan doen heeft totaal geen zin.. Als TO toch echt zo twijfelt, moet ze nogmaals contact opnemen met de Gynaecoloog,maar niet hier onaardig gaan doen tegen mensen die haar advies geven.
quote:evelynsalt schreef op 13 augustus 2013 @ 18:28:

[...]

En bevallen van een veel te groot kind ook niet....echt?

quote:DieFetteElke schreef op 13 augustus 2013 @ 18:30:

[...]

Nee, maar zo in paniek raken terwijl ze er op dit moment niets aan kan doen heeft totaal geen zin.. Als TO toch echt zo twijfelt, moet ze nogmaals contact opnemen met de Gynaecoloog,maar niet hier onaardig gaan doen tegen mensen die haar advies geven.Volgens mij ben je zelf niet echt aardig, ik ben ook niet in paniek dat is jouw conclusie, ik hoopte op een vergelijkbare ervaring.
En die gaf ik je dus
quote:DieFetteElke schreef op 13 augustus 2013 @ 18:30:

[...]

Nee, maar zo in paniek raken terwijl ze er op dit moment niets aan kan doen heeft totaal geen zin.. Als TO toch echt zo twijfelt, moet ze nogmaals contact opnemen met de Gynaecoloog,maar niet hier onaardig gaan doen tegen mensen die haar advies geven.Wie zegt dat ze in paniek is? Dat vul jij voor haar in.
quote:rome12 schreef op 13 augustus 2013 @ 18:33:

[...]

Volgens mij ben je zelf niet echt aardig, ik ben ook niet in paniek dat is jouw conclusie, ik hoopte op een vergelijkbare ervaring.Succes ermee, je reacties op sommigen hier spreken boekdelen, maar goed.
quote:evelynsalt schreef op 13 augustus 2013 @ 18:33:

En die gaf ik je dus Dank je Ik vraag wel morgen om zo'n glucose intolerantie test, hiermee sluit je uit je het het niet of wel hebt toch? Kan dit ook bij de huisarts?
TO komt door de manier van typen en het gebruik van heel veel vraagtekens ook op mij over als behoorlijk stresserig. Ook door het wantrouwen naar ha en gynaecoloog en het nog een keer willen bellen.
quote:DieFetteElke schreef op 13 augustus 2013 @ 18:37:

[...]

Succes ermee, je reacties op sommigen hier spreken boekdelen, maar goed.Dank je, die van jou ook.
quote:rome12 schreef op 13 augustus 2013 @ 18:38:

[...]

Dank je Ik vraag wel morgen om zo'n glucose intolerantie test, hiermee sluit je uit je het het niet of wel hebt toch? Kan dit ook bij de huisarts?Nee, dat kan niet bij de huisarts. Voor zo'n test moet je nuchter naar het ziekenhuis. Wordt je geprikt, krijg je daarna een (heel smerig drankje en dan wordt je om het half uur geprikt. Het enige wat je mag doen is nuchter en wel een boekje lezen en zo weinig mogelijk bewegen. Na een paar uur prikken wordt wel duidelijk hoe je suikerspiegel eruit ziet. Bij mij was hij aan het begin 2.7 en aan het einde 9.9 ofzoiets met heel veel schommelingen. Tenminste zo was het bij mij gegaan. Ik zou het met je gynaecollog bespreken.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 augustus 2013 @ 18:38:

TO komt door de manier van typen en het gebruik van heel veel vraagtekens ook op mij over als behoorlijk stresserig. Ook door het wantrouwen naar ha en gynaecoloog en het nog een keer willen bellen.

Ik twijfel, dat mag denk ik wel. Dat betekent niet gelijk dat iemand in paniek is of wat dan ook. Maar goed daar ging de topic ook niet over.En ook al ben je in paniek wat dan nog?

Ik wil snel handelen i.v.m. zwangerschap dat is het. Om te juist dingen te voorkomen.
Ik had het dus wel en moest ook onder behandeling van de gyn. blijven en in het ziekenhuis bevallen.
Ik heb een OGT gehad. Nuchter was mijn bloed prima maar na het suikerdrankje was mijn bloedwaarde 8,5.

Ik heb al een afspraak staan voor een groeiecho, afspraak bij een gynaecoloog, diabetes verpleegkundige en een diëtist.

Ze nemen het heel serieus. Ik moet zelf curves gaan prikken en een dieet volgen. Als mijn waardes niet dalen moet ik insuline spuiten..
quote:evelynsalt schreef op 13 augustus 2013 @ 18:41:

[...]

Nee, dat kan niet bij de huisarts. Voor zo'n test moet je nuchter naar het ziekenhuis. Wordt je geprikt, krijg je daarna een (heel smerig drankje en dan wordt je om het half uur geprikt. Het enige wat je mag doen is nuchter en wel een boekje lezen en zo weinig mogelijk bewegen. Na een paar uur prikken wordt wel duidelijk hoe je suikerspiegel eruit ziet. Bij mij was hij aan het begin 2.7 en aan het einde 9.9 ofzoiets met heel veel schommelingen. Tenminste zo was het bij mij gegaan. Ik zou het met je gynaecollog bespreken.Mmm, oke ik zal het morgen even voorleggen kijken wat ze zegt. Bedankt !
@lunaster

Dat is wel erg vervelend, groeit je kindje ook te hard?
@lunaster

Met welke waarde werd je doorverwezen voor die suikertest?
quote:rome12 schreef op 13 augustus 2013 @ 18:38:

[...]

Dank je Ik vraag wel morgen om zo'n glucose intolerantie test, hiermee sluit je uit je het het niet of wel hebt toch? Kan dit ook bij de huisarts?

Volgens mij kan dit prima bij de huisarts

(drankje op recept bij de apotheek halen en daarna aantal keer prikekn bij de ha)
Dat vraag ik me af Teuntje. Ik moest naar het ziekenhuis toe om bloed te prikken. Ik moest een labformulier meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven