Vuurwerk in Enschede

17-08-2013 23:09 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zaten eerder deze avond buiten toen er een complete vuurwerkshow losbarstte. We hoorden alleen geluid, zagen niets. Later hoorden we op meerdere plekken vuurwerk.

Nu zijn we nieuwsgierig genoeg aangelegd om te willen weten waarom dat was, maar op internet kunnen we niets vinden (vuurwerk en Enschede is nog steeds geen term voor Google).

Nu weet ik dat er hier best wat Enschedeërs schrijven, weet iemand waarom het vuurwerk was?
Is er kermis? Wordt tegenwoordig vaak gedaan als afsluiting.
Ben je je niet te pletter geschrokken?
Ik zou waarschijnlijk heel erg schrikken
I am surrounded by morons
Ik hoorde het ook.... Geen idee waarom..

Er is geen kermis Miepje... da's alleen met Pasen en in de herfstvakantie...
Ik ben me niet te pletter geschrokken. Woonde hier nog niet tijdens de vuurwerkramp.

Kermis is er idd ook niet.
Wij hoorden het net ook, geen idee waarom...
Hier in Rotterdam wordt het einde van de zomer gevierd met vuurwerk, maar daar is het hier nog te vroeg voor in de maand.

Wanneer is bij jullie de zomervakantie voorbij?
Ik heb het overigens ook zojuist op FB even gevraagd... misschien weet iemand het...

Het was ook nog wel een lange show...
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2013 @ 23:46:

Hier in Rotterdam wordt het einde van de zomer gevierd met vuurwerk, maar daar is het hier nog te vroeg voor in de maand.

Wanneer is bij jullie de zomervakantie voorbij?

Komende maandag beginnen de basisscholen weer.

Maar dat zou betekenen dat ze met een nieuwe traditie zouden beginnen als ze het einde van de zomervakantie zouden vieren op die manier... Dat hebben ze namelijk nooit eerder gedaan...
quote:Yraatje schreef op 17 augustus 2013 @ 23:49:

[...]

Komende maandag beginnen de basisscholen weer.

Maar dat zou betekenen dat ze met een nieuwe traditie zouden beginnen als ze het einde van de zomervakantie zouden vieren op die manier... Dat hebben ze namelijk nooit eerder gedaan...Het zou kunnen. Bij ons is dat ook de laatste zaterdagavond voor de scholen beginnen.
quote:Yraatje schreef op 17 augustus 2013 @ 23:48:

Ik heb het overigens ook zojuist op FB even gevraagd... misschien weet iemand het...

Het was ook nog wel een lange show...Precies, te lang voor particulier vuurwerk lijkt me.
Het lijkt mij ook dat als het 'einde van de vakantie vuurwerk' zou zijn, je het terug zou kunnen vinden op internet.
Hier ook gehoord, weet niet waarom.

Ik weet wel dat er in het laatste weekend van de vakantie veel wijk/straatfeesten zijn, misschien zoiets?
Ik zat al op deze site te kijken, maar ik kon niet echt iets vinden

http://www.uitinenschede.nl/agenda/
Misschien even op Twitter kijken? Ik heb zelf geen account, maar soms kun je daar heel makkelijk terug vinden wat er ergens aan de hand is.
*
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Was net ook op Twekkelerveld.

Dat te pletter schrikken heb ik niet meer zo, schrok meer van de grote branden dit jaar, toen kwam de rookwolk uit dezelfde wijk ongeveer.
Be the change you want to see in the world
Het schijnt in Almelo en Borne ook te zijn geweest. En daar weten ze ook niet waarom...
vreemd Yraatje
Heeft Twente niet gespeeld gisteren?
This is not kosher!
Ik kom niet uit Enschede, maar zou het een dealershow kunnen zijn geweest? Leveranciers van consumentenvuurwerk geven soms shows voor dealers die op basis van wat ze zien hun vuurwerk kunnen inkopen voor de verkoop met oud en nieuw. Misschien was dat het? (Wij verkopen ook vuurwerk, vandaar dat ik weet dat die shows er zijn)
Cateautje, ik dacht dat ze altijd vuurwerk deden in rdam vanwege wereldhavenfestival. Niet om jouw reden. En dan koninginnedag en oud en nieuw...
Losser is Breughelfestijn misschien daar?

of provocatie? er is een hele rel met een Utrechtsupporter en een kwetsende tweet..ivm vuurwerk..wellicht daarom? is de hele dag al bezig nml . Maar goed is ook niet logisch omdadt ze vandaag pas spelen? Borne en almelo ook niets te doen.
Puck
Ik woon in Enschede maar heb helemaal niets gehoord.

En vuurwerk en Enschede is toch al geen fijne combinatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven