Geld & Recht alle pijlers

geadopteerd

18-08-2013 11:43 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben geadopteerd en voel me hier niet meer thuis bij m’n adoptie ouders. Ik merk veel verschillen in hoe hun zijn en in hoe ik ben en dat word steeds erger maar als je er met hun over praat tja, dan valt er eigenlijk niet over te praten. Als ik zeg ik voel me hier niet thuis is hun reactie ‘dat hoeft toch helemaal niet’. Kort om ze begrijpen het gewoon niet. Ik heb dit gevoel al een paar jaar en sinds vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een woning na een jaar zoeken had ik er 1 gevonden, maar daar was een garant steller voor nodig. Toen ik dat met hun besproken had was hun reactie nee dat doen we niet en je zorgt eerst maar is dat je goed spaart (terwel ze helemaal niet weten hoe ik er financieel voor sta) Daarna heb ik het nog een keer gevraagd aan mij adoptie vader zijn reactie was we hebben je al veel gegeven we krijgen nu een schop na terwel ik hun nog nooit om 1 cent heb gevraagd . Hij heeft een eigen zaak en daar steekt die al zijn geld in prima maar als zijn zoon 1 x om garant stelling vraagt is het te veel voor hem. Daarbij zeiden ze ook van je gaat uit het huis door je vriendin soort van het is haar schuld, terwel ik het gewoon uit me eigen wil. Toen een paar dagen later wilde mijn vriendin praten met m’n adoptie ouders want het komt bij haar over als of ze een soort van afgestoten word door hun op een gegeven moment vroeg zij (mijn vriendin) aan mijn adoptie moeder van waarom is het allemaal zo mis gelopen en heb ik wat fout gedaan ? en ze gaven er geen gehoor aan mijn dus mijn vriendin vroeg weer waarom, waarop mijn adoptie vader zei. ZO HOEFT HET VAN MIJ NIET MEER. Ze verwachten veel van mij maar ik mag niks van hun verwachten.

Ze beloven van alles en het doet bij hun pijn om een cent uit te geven. En dan zeggen ze we willen alles voor je doe…

Wat moet ik hier mee..
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 11:57:

[quote]thula schreef op 18 augustus 2013 @ 11:55:

mijn ouders hebben nooit voor mij garant gestaan...en terecht! je leert maar je eigen boontjes doppen.[/quot

het is ook niet voor mij het is voor de verhuurder.Je weet dus blijkbaar nog niet goed wat garant staan betekend. Het is niet voor de verhuurder, het is voor jou! als jij besluit je huur niet meer te betalen, dan komen ze het halen bij je ouders.
quote:Fame schreef op 18 augustus 2013 @ 11:47:

Ik heb een deja-vu!Ik ook, een hele grote.
Waarom weten zij niks van jouw financiële situatie af?

Waarom gaat hen dat niks aan? Ik heb het idee dat je je heel gesloten opstelt, maar van je ouders alle openheid verwacht.
en ik vind je vriendin trouwens ook wat brutaal met haar vragen naar je ouders. Ik kan je ouders hierin erg goed begrijpen.
quote:lolapaloeza schreef op 18 augustus 2013 @ 12:06:

Heb je geen werkgevers verklaring?

.Hij is ondernemer en verdient 4000 per maand en hoeft geen belasting te betalen.....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zie het eens los van je adoptie. Je bent gewoon volwassen aan het worden. Niet geadopteerden willen ook niet eeuwig bij pa&ma blijven.

Kom uit je zanik-modus en zoek een ander huis. Eentje zonder garantstelling, ga op kamers oid. Wees een vent en pak je eigen problemen aan ipv te zeuren over je ouders.
quote:thula schreef op 18 augustus 2013 @ 12:13:

en ik vind je vriendin trouwens ook wat brutaal met haar vragen naar je ouders. Ik kan je ouders hierin erg goed begrijpen.dus een vraag waarom is brutaal?
Krijgen die mensen dus ook nog stank voor dank... Ze hadden je ook kunnen laten barsten zodat je in 'n weeshuis o.i.d. op was gegroeid. Maar jij hebt gewoon 'n normale jeugd kunnen hebben dankzij die mensen die jou als 'n eigen kind in huis hebben gehaald en opgevoed en nu gedraag je je als 'n ondankbare hond.
quote:pop1980 schreef op 18 augustus 2013 @ 12:11:

Waarom gaat hen dat niks aan? Ik heb het idee dat je je heel gesloten opstelt, maar van je ouders alle openheid verwacht.ze weten het wel alleen ze weten niet hoeveel spaar geld ik heb.. en ik verwacht niet alle openheid.. het was een vraag aan hun.. overal zie je dat ouders garant staan..
Wat erg zeg. Word je vanaf bijna de geboorte liefdevol opgenomen en je hele leven liefdevol verzorgd, krijgen we dat!

Ik zou je het huis uit knikkeren, ondankbare loser. Getver.
quote:elninjoo schreef op 18 augustus 2013 @ 12:15:

Krijgen die mensen dus ook nog stank voor dank... Ze hadden je ook kunnen laten barsten zodat je in 'n weeshuis o.i.d. op was gegroeid. Maar jij hebt gewoon 'n normale jeugd kunnen hebben dankzij die mensen die jou als 'n eigen kind in huis hebben gehaald en opgevoed en nu gedraag je je als 'n ondankbare hond.dus een vraag is ontdankbaar?
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 12:15:

[...]

dus een vraag waarom is brutaal?ze bemoeid zich met zaken die haar niets aangaan. Waarom gaat zij vragen aan jou ouders waarom het is misgelopen. Als (bijna) volwassen persoon (weet niet hoe oud je bent) kan je dit soort gesprekken zelf aangaan.
misgelopen tussen haar en me ma
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 11:43:

Ze verwachten veel van mij maar ik mag niks van hun verwachten.

Ze beloven van alles en bij het doet hun pijn om een cent uit te geven. En dan zeggen ze we willen alles voor je doe…

Wat moet ik hier mee..

Wat kost het ook al weer om een kind op te voeden/op te laten groeien?

100.000 euro was het geloof ik van 0 tot 18 jaar he.
Je hoeft niet dankbaar te zijn dat je bent geadopteerd. Dus negeer die reactie.

Kinderen krijgen doen mensen voor zichzelf niet voor het kind in kwestie.

Je problemen hebben ook niets met je adoptie te maken.

Jij moet zelf verantwoordelijkheid gaan nemen voor je leven, dus niet je vriendin hondsbrutaal je ouders ter verantwoording laten roepen.

Dat is belachelijk en daar zouden jullie je excuus voor moeten maken.

Jij wilt op jezelf dat is je goed recht, regel het dan ook zelf.
quote:elninjoo schreef op 18 augustus 2013 @ 12:15:

Krijgen die mensen dus ook nog stank voor dank... Ze hadden je ook kunnen laten barsten zodat je in 'n weeshuis o.i.d. op was gegroeid. Maar jij hebt gewoon 'n normale jeugd kunnen hebben dankzij die mensen die jou als 'n eigen kind in huis hebben gehaald en opgevoed en nu gedraag je je als 'n ondankbare hond.

Mwah, dankbaar zijn... Hij (?) heeft er niet om gevraagd als baby van vier weken oud. Mijn zoon hoeft ook niet dankbaar te zijn dat ik hem verzorg. Niet meer dan normaal.

@TO: ligt een beetje aan de leeftijd, maar als later mij een 19 jarig nest mij ter verantwoording roept mag ze gelijk het deurgat weer opzoeken.
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 12:18:

[...]

dus een vraag is ontdankbaar?nee hoor, de vraag is niet ondankbaar. Je reactie daarop wel. Op een vraag kan je 'ja' of 'nee' krijgen. Aan jou de volwassen taak om met een 'nee' om te gaan. En dat is dus niet stampvoeten en janken omdat iedereen zijn ouders wel garant staan. Nogmaals, zorg maar lekker voor jezelf.........blijkbaar vind je dat je ouders dat niet goed kunnen......
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 12:17:

[...]

ze weten het wel alleen ze weten niet hoeveel spaar geld ik heb.. en ik verwacht niet alle openheid.. het was een vraag aan hun.. overal zie je dat ouders garant staan..

O ja, zie jij dat overal?Ik niet hoor!

En maak gewon je spaargeld over aan de verhuurder als borg. Opgelost.

En natuurlijk kent jouw vriendin jou beter dan jouw ouders die je hebben grootgebacht. Je vriendin weet alles veel beter!
wel apart dat jij zijn zoon bent, als je iets van hem wilt. (garant staan) en je hun wel consequent adoptieouders noemt.
Zo te lezen ben je een moeilijk iemand in de omgang. Je voelt je niet 'thuis' bij mensen die je vanaf het eerste begin hebben opgevoed. Een kind van 4 weken heeft nog geen herinneringen .

Je gooit nu alles op je adoptie, maar het is heel normaal dat je zelf je eigen boontjes leert doppen. Geadopteerd of niet, dat heeft er niks mee te maken.

JIj hebt nu blijkbaar gedoe met je ouders, je vriendin bemoeit zich er ook nog eens lekker mee. En dan ga je hier klagen dat je ouders zich niet garant willen stellen voor je huisbaas.

Zoek een andere oplossing. Met een dergelijk salaris kun je zo een huis kopen als je even door spaart. In de tussentijd ga je gewoon op kamers, dan kun je laten zien dat je zelfstandig bent.

En doe iets aan dat contact met je ouders. Het niet garant stellen lijkt me het minste van je problemen.
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 12:19:

misgelopen tussen haar en me mao oke, dat kon ik niet uit je openingspost halen.
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 12:19:

misgelopen tussen haar en me maJe vriendin presenteert zich ook niet echt als de ideale schoondochter met haar kritiek he!
quote:x_sur schreef op zondag 18 augustus 2013 12:17 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="pop1980 in "geadopteerd"" class="messagelink">pop1980 schreef op 18 augustus 2013 @ 12:11</a>:</b>

Waarom gaat hen dat niks aan? Ik heb het idee dat je je heel gesloten opstelt, maar van je ouders alle openheid verwacht.</div></blockquote>ze weten het wel alleen ze weten niet hoeveel spaar geld ik heb.. en ik verwacht niet alle openheid.. het was een vraag aan hun.. overal zie je dat ouders garant staan..

En waarom weten ze niets van jouw spaargeld af dan?

Je zegt zelf dat zij willen dat je eerst spaargeld hebt. (Wat ik logisch vind, want je leert je kinderen om op eigen benen te staan. En dat doe je niet door alle klakkeloos te gaan betalen. Vandaar de eis over spaargeld.)

Ik zie weinig ouders garant staan, als ze niet het vertrouwen hebben dat hun kind het zelf kan. Jij wil graag dat je ouders jou het vertrouwen geven, maar dan moet je dat ook verdienen/verdiend hebben.

Dat bedoel ik met: gesloten zijn, maar openheid verwachten.
Ikv ind het wel frappant dat mensen het hier hebben over dankbaarheid. Je bent geadopteerd of je bent het niet, dat is besloten voor jou en niet door jou. Dat staat volgens mij totaal los van de discussie of je ouders je wel of niet geld behoren uit te lenen (wat mij betreft niet trouwens, ze mogen zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven nu je volwassen bent). Maar iemand dankbaarheid opleggen omdat hij/zij geadopteerd is snap ik niet hoor.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 18 augustus 2013 @ 12:24:

Ikv ind het wel frappant dat mensen het hier hebben over dankbaarheid. Je bent geadopteerd of je bent het niet, dat is besloten voor jou en niet door jou. Dat staat volgens mij totaal los van de discussie of je ouders je wel of niet geld behoren uit te lenen (wat mij betreft niet trouwens, ze mogen zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven nu je volwassen bent). Maar iemand dankbaarheid opleggen omdat hij/zij geadopteerd is snap ik niet hoor.

Hij hoeft niet dankbaar te zijn, mijn kinderen zijn me ook niet dankbaar. Maar zelf noemt hij constant dat adopteren erbij.

En als je aan ene kant je wilt afzetten tegen je ouders, geadopteerd of niet, omdat je je daar niet thuis voelt en het nergens mee eens bent, is het krom dat je wel vraagt of ze garant staan. Afzetten en tegelijkertijd afhankelijk opstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven