Geld & Recht alle pijlers

Roemenen bij de supermarkt

18-08-2013 23:57 237 berichten
Door de verschillende armoede topics schiet me dit te binnen:

Hier bij de plaatselijke LIDL staat er altijd een Roemeense jonge vrouw een soort van daklozenkrantje te verkopen. Ik deed eens laat boodschappen en de winkel ging bijna dicht. Zie ik het meisje ineens een Iphone uit haar zak halen om te bellen. Vervolgens binnen een paar minuten stopt er een BMW, en stapt ze in.

Je ziet ze ook met een viool in de stad, bij het station et cetera.

Ben ik heel zwart/ wit als ik denk "overdag met een daklozenkrantje staan en 's nachts inbreken?" Ik zag onlangs op YouTube ook een documentaire over zigeuners in de UK. Met de verborgen camera werd gefilmd hoe kinderen daar moesten bedelen van hun ouders en een dagje bedelen bracht gemiddeld 500 pond op. Tja, daar kan je dus niet voor werken. Ook waren die kinderen heel gewiekst in het stelen van portemonnees uit hand en rugtassen. Van het geld werden villa's gebouwd in Roemenië.
Alle reacties Link kopieren
quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 augustus 2013 @ 13:03:

[...]

Nee, je kunt je eens beseffen dat alles wat wij hier hebben te danken is aan criminele activiteiten van ons inandere landen. Gewoon, eens over nadenken.Je bent inderdaad in de war. Ik heb niet gezegd dat ze niet mogen komen. Alleen dat we criminele activiteiten niet hoeven te pikken omdat ze het in land van herkomst zwaar hebben (gehad). Je bent ook erg goed in het over één kam scheren, is het niet?
de meeste woonwagenbewoners in Nl. zijn geen Roma hoor
quote:Starshine schreef op 19 augustus 2013 @ 12:37:

Trouwens...volgens mij kom.ik ook bij dezelfde Appie als Miss I. en Geroldine. Er staat de ene keer een vrouw met de daklozenkrabt die alleen maar 'hallo' en 'alsjeblieft' kan zeggen en de andere keer een man met een accordeon waar hij niet op kan spelen.

Ik vond die panfluit-indianen een decennium geleden leuker btw.Of bij elke appie staan dezelfde soort mensen, of ik heb ook dezelfde appie (gehad).
quote:winterteen schreef op 19 augustus 2013 @ 13:03:

[...]

Wij? Wat zit je te kletsen joh! Jij en ik hebben daar geen reet aan bijgedragen hoor, zoals je zelf al zegt: dat waren onze ouders/grootouders. Jij profiteert net zo hard als die pool om de hoek.Duss resumerend... we zijn niet verantwoordelijk voor de rijkdom waar we nu in leven (want onze voorouders) , maar wel voor de armoede van de derde wereld (ook voorouders)?
quote:miedo schreef op 19 augustus 2013 @ 13:06:

[...]

20 meter is niet in de achtertuin.

Waarom ze niet in huis nemen trouwens?

Ze hebben een huis (caravan), ze willen daar wonen, waarom moet ik ze dan in huis gaan nemen?

Dit zijn altijd van die kulargumenten in eendiscussie. Ik ben ook tegen de bioindustrie maar toch heb ik niet de middelen om alle koeien te gaan redden daaruit. Hoe graag ik dat ook zou willen. Maar dan ben ik opeens niet genoeg tegen de bio-industrie? watteh?
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 13:07:

de meeste woonwagenbewoners in Nl. zijn geen Roma hoorWij hebben gewoon echte kampers.
quote:nessemeisje schreef op 19 augustus 2013 @ 13:07:

[...]

Je bent inderdaad in de war. Ik heb niet gezegd dat ze niet mogen komen. Alleen dat we criminele activiteiten niet hoeven te pikken omdat ze het in land van herkomst zwaar hebben (gehad). Je bent ook erg goed in het over één kam scheren, is het niet?Nee, vrij helder eigenlijk, al zeg ik het zelf. Volgens mij heb ik nergens beweerd dat criminaliteit supergezellig is of wel? Ik zit hier voor lucht te typen tegen de reacties die doen alsof Roma een soort crimineel gen hebben en als volk afgeschreven dienen te worden.
quote:nessemeisje schreef op 19 augustus 2013 @ 12:11:

We hebben het hier maar druk in het westen he? Het is onze schuld dat veel Roma zich op het criminele pad begeven, want wij (ik weet van niets, heb nooit wat met Roma te maken) hebben ze stelselmatig buitengesloten en dus kunnen ze niet anders. Dus moet Nederland criminele activiteiten maar toestaan?

Dus omdat hier een forummer "vooroordelen" over Roma heeft, mag mijn auto bij wijze van spreken gejat worden?

En dat een leerkracht niet investeert in een leerling omdat het een Roma is, is gewoonweg een grove aanname en minstens zo discriminerend als zeggen dat álle Roma crimineel zijn. Maar dat is dan wel weer oké?
quote:nessemeisje schreef op 19 augustus 2013 @ 13:10:

[...]

Duss resumerend... we zijn niet verantwoordelijk voor de rijkdom waar we nu in leven (want onze voorouders) , maar wel voor de armoede van de derde wereld (ook voorouders)?Ik zeg toch dat zij net zo hard profiteert als de pool om de hoek? Dat doe ik om aan te geven hoe belachelijk haar redenatie is. Jij komt daar nu ook achter want als we zo redeneren zouden we idd ook verantwoordelijk kunnen zijn voor allerlei andere shit waar we geen ene reet mee te maken hebben.
quote:*nightsky* schreef op 19 augustus 2013 @ 13:13:

[...]

quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 augustus 2013 @ 13:04:

[...]

Bij mijn ouderlijk huis staat een kamp. Letterlijk echt niet meer dan 20 meter vanaf de achtertuin (overant vd straat). En toch ben ik nog een links vrouwmensch hoor.Wij hebben het hier niet over woonwagenbewoners in zijn algemeenheid maar specifiek over Roma, een wereld van verschil. Slecht voorbeeld dus.
quote:winterteen schreef op 19 augustus 2013 @ 13:19:

[...]

Waar haal je dat vandaan?

Ik zeg toch dat zij net zo hard profiteert als de pool om de hoek? Dat doe ik om aan te geven hoe belachelijk haar redenatie is. Jij komt daar nu ook achter want als we zo redeneren zouden we idd ook verantwoordelijk kunnen zijn voor allerlei andere shit waar we geen ene reet mee te maken hebben.

De pool om de hoek is hier niet geboren en ik wel.Klein verschilletje.

Ik heb het niet zo op die hele EU.
Toen we van amper 700 euro per mand met twee kinderen rond moesten komen, had mjn man een gloednieuwe mobiel, met internet (toen was het helemaal niet zo gangbaar). Tja, die buitenlanders, moet je maar er niet aan denken waarvandan die werklozen zo'n mobiel kunnen halen; stelen, of zwart werken of... Van zijn broer krijgen omdat zijn broer een mobiel van zijn werkgever had gekregen.
quote:malu3 schreef op 19 augustus 2013 @ 13:21:

[...]

Wij hebben het hier niet over woonwagenbewoners in zijn algemeenheid maar specifiek over Roma, een wereld van verschil. Slecht voorbeeld dus.Dat zijn Roma?!
quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 augustus 2013 @ 13:04:

[...]

Bij mijn ouderlijk huis staat een kamp. Letterlijk echt niet meer dan 20 meter vanaf de achtertuin (overant vd straat). En toch ben ik nog een links vrouwmensch hoor.

En daar zijn je ouders vast ook ontzettend blij mee?

Ze koken voor die arme sloebers zeker en gaan gezellig bij elkaar op de koffie?

En ze laten natuurlijk met een gerust hart hun ramen open staan en spullen in de tuin liggen?

Hun gedrag is er geen steek door veranderd.

Oh en als ze wel bestolen worden dan begrijpen ze dat volkomen, vanwege de eeuwenlange onderdruuking die dit volk al ondergaat.

En dan doen ze gelijk ook wat boete voor de schuld van hun Hollandsche voorvaderen die de wereldzeeen over voeren en volkeren onderdrukten?

Dat de hogedrukreiniger van je vader of de electrische fiets van je moeder, waar ze zelf hard voor gewerkt en gespaard hebben zomaar worden gestolen en zich niet meer prettig voelen in hun huis weegt niet op tegen de boete die ze nu eenmaal nog moeten doen?

Wat nobel.
quote:*nightsky* schreef op 19 augustus 2013 @ 13:30:

[...]

En daar zijn je ouders vast ook ontzettend blij mee?

Ze koken voor die arme sloebers zeker en gaan gezellig bij elkaar op de koffie?

En ze laten natuurlijk met een gerust hart hun ramen open staan en spullen in de tuin liggen?

Hun gedrag is er geen steek door veranderd.

Oh en als ze wel bestolen worden dan begrijpen ze dat volkomen, vanwege de eeuwenlange onderdruuking die dit volk al ondergaat.

En dan doen ze gelijk ook wat boete voor de schuld van hun Hollandsche voorvaderen die de wereldzeeen over voeren en volkeren onderdrukten?

Dat de hogedrukreiniger van je vader of de electrische fiets van je moeder, waar ze zelf hard voor gewerkt en gespaard hebben zomaar worden gestolen en zich niet meer prettig voelen in hun huis weegt niet op tegen de boete die ze nu eenmaal nog moeten doen?

Wat nobel.Wat een flauw reactie, zeg
Gek genoeg laat mijn moeder die mensen met rust en vice versa. En idd mijn moeder laat heel veel vaak de deur openstaan? Sinds we daar wonen al (wij kwamen later dan dat kamp overigens).

Overigens is in die 18 jaar dat mijn moeder daar nu woont wel 1x haar fiets gestolen, was helaas geen elektrische fiets. Dat waren uiteraard die Roma....

Geen idee wat voor boete je het over hebt, als je niet inziet dat een geschiedenislesje wat aangeeft waardoor problematiek ontstaan is niet hetzelfde is als elke dag 9x bidden richting Suriname en Indonesie ter boete doening dan weet ik het ook niet hoor.
quote:winterteen schreef op 19 augustus 2013 @ 13:03:

[...]

Wij? Wat zit je te kletsen joh! Jij en ik hebben daar geen reet aan bijgedragen hoor, zoals je zelf al zegt: dat waren onze ouders/grootouders. Jij profiteert net zo hard als die pool om de hoek.

Jij en ik bouwen voort op het fundament dat jouw en mijn grootouders en ouders hebben gelegd. Het is onze taak het mooie stelsel dat we hebben opgebouwd, in stand te houden, zodat ook jouw kinderen er weer van kunnen genieten.

Als er dan een grote instroom van mensen komt die niets hebben bijgedragen, maar wel komt profiteren, komen de welvaart en de voorzieningen die zijn opgebouwd, natuurlijk wel onder druk te staan. En dat merk je ook. Dan denk ik: fijne Oostblokkers, ga nou eerst je eigen land eens opbouwen. Ga nou eerst eens zorgen dat de welvaart daar op poten komt, dat de sociale voorzieningen daar op peil komen, enz. Gewoon weggaan gaan profiteren van wat een ánder land heeft opgebouwd, is dan wel erg makkelijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:miedo schreef op 19 augustus 2013 @ 13:21:

[...]

De pool om de hoek is hier niet geboren en ik wel.Klein verschilletje.

Ik heb het niet zo op die hele EU.

Oooooh the right of the trueborn heir!

Je hebt helemaal gelijk. Jij bent hier geboren dus dit is van jou. Een ander die hier zijn geluk komt beproeven mag de wetten van het leven nog wel eens door gaan spitten. Kwas even vergeten dat daar een boek van is waarin zulke dingen vastliggen.
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2013 @ 13:35:

[...]

Jij en ik bouwen voort op het fundament dat jouw en mijn grootouders en ouders hebben gelegd. Het is onze taak het mooie stelsel dat we hebben opgebouwd, in stand te houden, zodat ook jouw kinderen er weer van kunnen genieten.

Ik bouw lekker voort omdat ik hoop dat mijn kinderen daar in de wereld van morgen van kunnen genieten. Dat die wereld van morgen er wel eens heel anders uit kan zien dan de wereld van vandaag (bv met veel Polen in ons land) is niet echt een verassing voor mij.

Ik zou zeggen: hou er rekening mee en voed je kinderen weerbaar en flexibel op. Een star mens met niet haalbare idealen wordt ongelukkig.
quote:miedo schreef op 19 augustus 2013 @ 13:00:

[...]

Ik heb geen iPhone en werk niet op maandag.

Maar jij werkt ook niet hard dus , gezien je postDe Roma's/Roemenen/bedelaars 'werken' ook niet op maandag, zag ik net toen ik bij de Appie was
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 13:07:

de meeste woonwagenbewoners in Nl. zijn geen Roma hoor

Pffff....joh, echt niet?

Heb je nou al antwoord op mijn vraag waar je het op baseert dat ál die jonge bedelaarsters slachtoffer zijn van vrouwenhandel?

En hoe het dan zit met die mannen met accordeons die uit dezelfde familie lijken te komen?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 19 augustus 2013 @ 13:48:

[...]

Pffff....joh, echt niet?

Heb je nou al antwoord op mijn vraag waar je het op baseert dat ál die jonge bedelaarsters slachtoffer zijn van vrouwenhandel?vraag je dat aan mij? Dat heb ik namelijk nooit gezegd, Lees eerst eens voordat je wat schreeuwt.
niet alle zigeuners zijn Roma trouwens
quote:winterteen schreef op 19 augustus 2013 @ 13:19:

[...]

Waar haal je dat vandaan?

Ik zeg toch dat zij net zo hard profiteert als de pool om de hoek? Dat doe ik om aan te geven hoe belachelijk haar redenatie is. Jij komt daar nu ook achter want als we zo redeneren zouden we idd ook verantwoordelijk kunnen zijn voor allerlei andere shit waar we geen ene reet mee te maken hebben.Dan zijn we het dus eens. Er zijn mensen die beweren dat we verantwoordelijk zijn voor zaken die onze voorouders hebben geflikt (kolonisatie, slavernij) en dat we eigenlijk niets mogen zeggen over de criminele activiteiten van Roma omdat ze elders gediscrimineerd worden en daar ben ik het dus niet mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven