Geld & Recht alle pijlers

Roemenen bij de supermarkt

18-08-2013 23:57 237 berichten
Door de verschillende armoede topics schiet me dit te binnen:

Hier bij de plaatselijke LIDL staat er altijd een Roemeense jonge vrouw een soort van daklozenkrantje te verkopen. Ik deed eens laat boodschappen en de winkel ging bijna dicht. Zie ik het meisje ineens een Iphone uit haar zak halen om te bellen. Vervolgens binnen een paar minuten stopt er een BMW, en stapt ze in.

Je ziet ze ook met een viool in de stad, bij het station et cetera.

Ben ik heel zwart/ wit als ik denk "overdag met een daklozenkrantje staan en 's nachts inbreken?" Ik zag onlangs op YouTube ook een documentaire over zigeuners in de UK. Met de verborgen camera werd gefilmd hoe kinderen daar moesten bedelen van hun ouders en een dagje bedelen bracht gemiddeld 500 pond op. Tja, daar kan je dus niet voor werken. Ook waren die kinderen heel gewiekst in het stelen van portemonnees uit hand en rugtassen. Van het geld werden villa's gebouwd in Roemenië.
quote: *

* zevenxzeven, 48 minuten geleden"Het begrip Semiet slaat in neutrale zin op iemand die deel uitmaakt van een van de vele klassieke en hedendaagse Semitisch sprekende volkeren die leefden/leven in het huidige Midden-Oosten, Ethiopië en Noord-Somalië."

Sinds wanneer komen Roma daar vandaan?

*Nou....de engelse term gypsy verwijst naar Egypte. Men dacht in vroeger eeuwen dat zigeuners/Roma/travellers daar vandaan kwamen.
Trouwens...volgens mij kom.ik ook bij dezelfde Appie als Miss I. en Geroldine. Er staat de ene keer een vrouw met de daklozenkrabt die alleen maar 'hallo' en 'alsjeblieft' kan zeggen en de andere keer een man met een accordeon waar hij niet op kan spelen.

Ik vond die panfluit-indianen een decennium geleden leuker btw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 19 augustus 2013 @ 12:37:

Trouwens...volgens mij kom.ik ook bij dezelfde Appie als Miss I. en Geroldine. Er staat de ene keer een vrouw met de daklozenkrabt die alleen maar 'hallo' en 'alsjeblieft' kan zeggen en de andere keer een man met een accordeon waar hij niet op kan spelen.

Ik vond die panfluit-indianen een decennium geleden leuker btw.

Dat zou kunnen.

Ik ben er inmiddels achter dat Geroldine en ik niet dezelfde Appie hebben. Er opent hier geen nieuwe in de buurt binnenkort

....of zou het gewoon zo zijn dat het bij héél veel Appies hetzelfde laken en pak is momenteel?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik geef toch niks aan al die straatkrant verkopers.

Er zijn goede voorzieningen voor mensen die geen huis hebben in dit land.Sommige mensen kunnen of willen niet aan die voorwaarden daarvan voldoen, eigen keus om dan op straat in Nederland te leven.

Ik heb ook weleens uit eerste hand gehoord van iemand die al een huis had en voor de gezelligheid de straatkrant nog een tijdje mocht verkopen..

Bij mijn AH staat ook een vrouw met straatkrant (?) die groet ik ook altijd vriendelijk terug, maar ik geef/koop niks.:)

Beter systeem voor geldgeven is die vervelende statiegeld bon die ik altijd vergeet bij de kassa te kunnen doneren aan een goed doel, zonder een overbetaalde directeur aan het hoofd ervan.
quote:Miss.Innuendo schreef op 19 augustus 2013 @ 12:40:

[...]

Dat zou kunnen.

Ik ben er inmiddels achter dat Geroldine en ik niet dezelfde Appie hebben. Er opent hier geen nieuwe in de buurt binnenkort

....of zou het gewoon zo zijn dat het bij héél veel Appies hetzelfde laken en pak is momenteel? Bij mijn Appie staat vaak een vrij jonge man met een accordeon. Hij kan één riedeltje spelen en dan nog niet eens foutloos, dus het klinkt voor geen meter. Het enige dat hij kan uitbrengen is "hallo". Ik denk dan: je bent jong zat en zo te zien niet gehandicapt, ga lekker werken! En het liefst in je eigen land.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:zevenxzeven schreef op 19 augustus 2013 @ 12:27:

Inderdaad, Pejeka. Onze voorouders hebben hun rijkdom helemaal zelf gestolen verdiend via kolonisaties/slavenhandel/grondstoffenroof gewoon heel hard werken.

dat dus.

Maar dat is zogenaamd niet zo, het was onze handelsgeest joh
Tja, zolang mensen het nog zielig vinden en dat blaadje ook echt kopen, blijft zij daar staan.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 augustus 2013 @ 12:46:

[...]

dat dus.

Maar dat is zogenaamd niet zo, het was onze handelsgeest johWat een onzin, veel Nederlanders zijn over het algemeen hardwerkende mensen.In andere culturen hebben ze vaak niet zo 'n mentaliteit
Klinkt aannemelijk Miss I
quote:zevenxzeven schreef op 19 augustus 2013 @ 12:27:

Inderdaad, Pejeka. Onze voorouders hebben hun rijkdom helemaal zelf gestolen verdiend via kolonisaties/slavenhandel/grondstoffenroof gewoon heel hard werken.

Maar gelukkig heeft Roemenië een lelieblanke geschiedenis...

Ieder land heeft zijn zwarte pagina's in zijn verleden. Maar feit is dat sinds WW-II onze grootouders en ouders verdomd hard hebben moeten werken om dit land, dat totaal op z'n kont lag, niet alleen weer welvarend te krijgen, maar ook maatschappelijk en sociaal op te bouwen. Wij hebben het ook niet cadeau gekregen. En dan is het natuurlijk lekker makkelijk van al die Oostblokkers om hier te komen profiteren van alles wat de Nederlanders in tientallen jaren hebben opgebouwd, maar laat hen lekker daar blijven en hun eigen land opbouwen. Dat is hard nodig en dat hebben wij ook gemoeten. De welvaart en ons fijne sociale stelsel zijn hier ook niet uit de lucht komen vallen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:miedo schreef op 19 augustus 2013 @ 12:50:

[...]

Wat een onzin, veel Nederlanders zijn over het algemeen hardwerkende mensen.In andere culturen ebben ze vaak niet zo 'n mentaliteit

Ga je geschiedenis eens leren zeg.

Eeuwenlange onderdrukking en uitbuiting overzees, dat heeft ons land gemaakt tot wat het nu is.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 augustus 2013 @ 12:52:

[...]

Ga je geschiedenis eens leren zeg.

Eeuwenlange onderdrukking en uitbuiting overzees, dat heeft ons land gemaakt tot wat het nu is.

Elk land is onderdrukt en onderdrukt geweest.

De vraag is wat je daarmee doet als bevolking.

Bovendien 1 euro is buiten Nederland veel meer waard dan in Nederland.
Volgens mij staan jullie allemaal met je iPhone voor de Appie. Hardwerkende Nederlanders hebben helemaal geen tijd voor dit soort onzindiscussies.
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2013 @ 12:52:

[...]

Ieder land heeft zijn zwarte pagina's in zijn verleden. Maar feit is dat sinds WW-II onze grootouders en ouders verdomd hard hebben moeten werken om dit land, dat totaal op z'n kont lag, niet alleen weer welvarend te krijgen, maar ook maatschappelijk en sociaal op te bouwen. Wij hebben het ook niet cadeau gekregen. En dan is het natuurlijk lekker makkelijk van al die Oostblokkers om hier te komen profiteren van alles wat de Nederlanders in tientallen jaren hebben opgebouwd, maar laat hen lekker daar blijven en hun eigen land opbouwen. Dat is hard nodig en dat hebben wij ook gemoeten. De welvaart en ons fijne sociale stelsel zijn hier ook niet uit de lucht komen vallen.Precies!
Dus wederom de vraag: Omdat de Roma in Roemenië gediscrimineerd worden moeten we het dan hier in Nederland pikken dat er veelvuldig criminele activiteiten plaatsvinden door diezelfde Roma? Want och, ze hebben het daar zo zwaar? Ze hebben hier kansen hoor, kinderen kunnen naar school bijvoorbeeld.

En omdat eeuwen geleden onze voorvaderen voorop liepen in de kolonisatiewedloop moeten wij daarvoor nog steeds betalen? Klinkt een beetje als smartegeld eisen. Naast de miljarden die dus al in de voormalige kolonies gepompt zijn.
quote:yette schreef op 19 augustus 2013 @ 12:58:

Volgens mij staan jullie allemaal met je iPhone voor de Appie. Hardwerkende Nederlanders hebben helemaal geen tijd voor dit soort onzindiscussies.Dat harde werken was alleen net na WOII, nu niet meer.
Ik wil de naieve, politiek correcte Vivavrouwtjes wel eens horen als Roma hun kamp bij hun in de achtertuin opslaan. Wedden dat het dan met de tolerantie gauw gebeurd is.
Hier staat altijd een Roemeense vrouw voor de supermark en haar kinderen (denk ik) staan wat verderop bij een andere supermarkt. Ze verkopen de straatkrant en zo regelmatig komt er iemand het geld bij hun ophalen.

Ik vind dat echt heel vreemd en heb er dan zo mijn bedenkingen bij. O ja, ze worden met zijn drieen ook opgehaald in een grote auto

Ik kan er alleen maar medelijden mee hebben
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:yette schreef op 19 augustus 2013 @ 12:58:

Volgens mij staan jullie allemaal met je iPhone voor de Appie. Hardwerkende Nederlanders hebben helemaal geen tijd voor dit soort onzindiscussies.

Ik heb geen iPhone en werk niet op maandag.

Maar jij werkt ook niet hard dus , gezien je post
quote:nessemeisje schreef op 19 augustus 2013 @ 12:59:

Dus wederom de vraag: Omdat de Roma in Roemenië gediscrimineerd worden moeten we het dan hier in Nederland pikken dat er veelvuldig criminele activiteiten plaatsvinden door diezelfde Roma? Want och, ze hebben het daar zo zwaar? Ze hebben hier kansen hoor, kinderen kunnen naar school bijvoorbeeld.

En omdat eeuwen geleden onze voorvaderen voorop liepen in de kolonisatiewedloop moeten wij daarvoor nog steeds betalen? Klinkt een beetje als smartegeld eisen. Naast de miljarden die dus al in de voormalige kolonies gepompt zijn.

Mijn punt is dat de problematiek zo complex is dat je dat niet meteen kan oplossen.

Je hebt hier gewoon privileges als Nederlander. Als je als Roma wordt geboren, begin je eigenlijk al met heel veel dingen tegen, zonder dat je nog maar iets hebt gedaan.
Klopt Miedo. Ik werk niet.
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2013 @ 12:52:

[...]

Ieder land heeft zijn zwarte pagina's in zijn verleden. Maar feit is dat sinds WW-II onze grootouders en ouders verdomd hard hebben moeten werken om dit land, dat totaal op z'n kont lag, niet alleen weer welvarend te krijgen, maar ook maatschappelijk en sociaal op te bouwen. Wij hebben het ook niet cadeau gekregen. En dan is het natuurlijk lekker makkelijk van al die Oostblokkers om hier te komen profiteren van alles wat de Nederlanders in tientallen jaren hebben opgebouwd, maar laat hen lekker daar blijven en hun eigen land opbouwen. Dat is hard nodig en dat hebben wij ook gemoeten. De welvaart en ons fijne sociale stelsel zijn hier ook niet uit de lucht komen vallen.Wij? Wat zit je te kletsen joh! Jij en ik hebben daar geen reet aan bijgedragen hoor, zoals je zelf al zegt: dat waren onze ouders/grootouders. Jij profiteert net zo hard als die pool om de hoek.
quote:nessemeisje schreef op 19 augustus 2013 @ 12:59:

Nu raak inde war. Voor zover ik het heir lees moeten ze hier niet eens komen dus dan zijn er geen kansen toch? Ze moeten daar blijven, lekker onderdrukt dat was toch het plan?

En omdat eeuwen geleden onze voorvaderen voorop liepen in de kolonisatiewedloop moeten wij daarvoor nog steeds betalen? Klinkt een beetje als smartegeld eisen. Naast de miljarden die dus al in de voormalige kolonies gepompt zijn.Nee, je kunt je eens beseffen dat alles wat wij hier hebben te danken is aan criminele activiteiten van ons inandere landen. Gewoon, eens over nadenken.
quote:malu3 schreef op 19 augustus 2013 @ 12:59:

Ik wil de naieve, politiek correcte Vivavrouwtjes wel eens horen als Roma hun kamp bij hun in de achtertuin opslaan. Wedden dat het dan met de tolerantie gauw gebeurd is.Bij mijn ouderlijk huis staat een kamp. Letterlijk echt niet meer dan 20 meter vanaf de achtertuin (overant vd straat). En toch ben ik nog een links vrouwmensch hoor.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 augustus 2013 @ 13:04:

[...]

Bij mijn ouderlijk huis staat een kamp. Letterlijk echt niet meer dan 20 meter vanaf de achtertuin (overant vd straat). En toch ben ik nog een links vrouwmensch hoor.

20 meter is niet in de achtertuin.

Waarom ze niet in huis nemen trouwens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven