Huisgenoten willen kippen

20-08-2013 18:29 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 huisgenootjes (woon liever alleen maar vanwege geen geld voor een eigen huis).

Het is gezellig en die mannen zijn vrienden van elkaar. Allemaal prima. Maar nu willen ze 2 kippen nemen. Ik ben sowieso al tegen dieren in een hok te stoppen en heb er dus wel problemen mee. Heb het idee dat ze die beesten amper gaan verzorgen en dat ik het dan weer op kan knappen als dierenvriend. Ik kan die dieren ook niet laten lijden natuurlijk. Ze zeggen dat ze ervoor gaan zorgen. Nou goed. Nu willen ze ze aan gaan schaffen en 2 dagen daarna gaan zij allebei een weekje weg. Dus ik vertelde al dat ik niks met die kippen te maken wil hebben en dat ze het maar moeten regelen met voer e.d. Nou hebben we net een discussie erover dat ik vind dat die kippen wel te eten moeten krijgen die week en zij zeggen ach dan leggen we gewoon een berg eten neer enzo. Of als het teveel moeite is voor mij gaan ze het aan de buren vragen.

Hoe kan je hiermee omgaan? Ik wil er niet voor zorgen en er niks mee te maken hebben en zij gaan er dus al half vanuit dat als zij weg zijn dat ik het dan overneem.. En ik ben een erg grote dierenvriend die al snel dingen zielig vind, dus die kippen zonder eten laten zitten kan ik ook niet.
Mag je volgens contract huisdieren houden daar?
Op de dag dat ze terug komen de kippen ergens anders onderbrengen en twee plofkippen klaarmaken.
Het is niet alleen het voeren natuurlijk. Het hok moet ook iedere dag schoongemaakt worden, anders gaat het stinken. Wat een debiel plan om kippen te nemen en dan op vakantie te gaan. Ik zou er ook niks mee te maken willen hebben op deze manier.
Zullen de buren leuk vinden dat gekakel. Zou er niet blij van worden.

Mag dat uberhaupt wel midden in een woonwijk?

Edit: Waarom eigenlijk, echt. Waarom??
Huts!
En is er dan een tuin? Een hok? Kunnen ze scharrelen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou ja, wat voor moeite is het nou om elke dag wat kippenvoer in die ren te gooien. Je woont er met zijn drieën, twee willen er kippen dus dan heb jij pech gehad lijkt mij.

Ik zou me eerder zorgen maken over de huisvesting en zo. Kunnen jullie (of liever: je huisgenoten) die beesten een beetje fatsoenlijk onderbrengen? Als een kipwaardig leven niet gegarandeerd kan worden lijkt me dat een beter argument dan dat jij geen zin hebt om ze te voeren.
Ja ik heb er al over met ze gediscussieerd.

We hebben een tuin, maar veel steen en geen gras. Beetje aarde met planten. Ze willen ze in een hok doen en af en toe los laten lopen. En ze denken er, denk ik, veel te gemakkelijk over. Heb ze ook verteld over het hok schoonmaken e.d. en ik houd helemaal niet van vogels/kippen enzo. Als het nou een kat was geweest, oke.

Weet niet of je van de huisbaas kippen mag. Die komen nooit kijken.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 20 augustus 2013 @ 18:34:

Zullen de buren leuk vinden dat gekakel. Zou er niet blij van worden.

Mag dat uberhaupt wel midden in een woonwijk?

Hier in de straat (grens stedelijk/landelijk) stikt het van de kippen en hanen. Ik vind het altijd wel een gezellig geluid, beter dan brommers en dronken voorbijgangers in ieder geval.
Kippen doen niet een week met eten, net als de meeste beesten vreten ze dat direct allemaal op.
quote:madelieeefje schreef op 20 augustus 2013 @ 18:37:

Ja ik heb er al over met ze gediscussieerd.

We hebben een tuin, maar veel steen en geen gras. Beetje aarde met planten. Ze willen ze in een hok doen en af en toe los laten lopen. En ze denken er, denk ik, veel te gemakkelijk over. Heb ze ook verteld over het hok schoonmaken e.d. en ik houd helemaal niet van vogels/kippen enzo. Als het nou een kat was geweest, oke.

Weet niet of je van de huisbaas kippen mag. Die komen nooit kijken.Wat voor hok? Een hok als in een konijnenhok, zo'n zielig geval als je wel aantreft in dierenwinkels?
Ja yoshe, dat heb ik ze ook verteld. Volgens mij hebben ze nog nooit een huisdier (tuindier) gehouden en ik ben juist van het goed verzorgen van beesten en heb ze verteld dat als dat niet gebeurd dat ik ze weg laat halen op een of andere manier.
Lees je contract er op na dan. Als het niet is toegestaan dan staat dat er in.
@lady voldemort

Ja

En ik vind kippen ook leuk hoor als ik ze zie op een lekker groot stuk gras, lekker rond lopen en te pikken. Maar niet in een tuin in een hok.
Zitten ze je niet gewoon op stang te jagen? Die hebben samen de grootste lol dat je zo hapt.
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 augustus 2013 @ 18:35:Je woont er met zijn drieën, twee willen er kippen dus dan heb jij pech gehad lijkt mij.

Bij zoiets vind ik dat je drie x 'ja' nodig hebt. Met een beetje voeren ben je er vast niet, moet zo'n ren niet ook regelmatig verschoond worden?

Madelieeefje, ik zou er je huurcontract eens op naslaan of je zomaar kippen (huis/erfdieren) mag houden.
quote:madelieeefje schreef op 20 augustus 2013 @ 18:40:

@lady voldemort

Ja

En ik vind kippen ook leuk hoor als ik ze zie op een lekker groot stuk gras, lekker rond lopen en te pikken. Maar niet in een tuin in een hok.Wat een belachelijk idee inderdaad. Misschien helpt het als je je discussie toespitst op het welzijn van die kippen in plaats van op je eigen weerstand. Voor mijn part gooi je er een paar gezellige filmpjes tegenaan van batterijkippen of zo. Ze zijn aardig schrijf je, dus misschien zijn ze daar wel gevoelig voor.
Heb net huurcontract gelezen en er staat niks over dieren over in.

@sjors

Nee ze menen het echt.
* Hier in de straat (grens stedelijk/landelijk) stikt het van de kippen en hanen. Ik vind het altijd wel een gezellig geluid, beter dan brommers en dronken voorbijgangers in ieder geval.

*

Okee, het mag dus gewoon. Overleggen dan maar TO!

Lady, bij kippen heb ik altijd het wellicht foutieve idee dat die kakelen 's Ochtends Heul Heul Vroeg. Daar maak je mij niet blij mee, het geluid op zich vind ik wel grappig.

Ik vraag me wel af of zo'n kip nou blij wordt van een omgeving als bij TO.
Huts!
Waarom willen ze dat dan?

Ik heb ooit buren gehad met kippen. Bleek niet te mogen vd woningstichting, dus uiteindelijk moesten ze weg. Wel ff checken lijkt me?
Het lijkt ze wel geinig om verse eieren te pakken en dan over 2 jaar die kippen op te gaan eten..

Het is een koophuis nopsy dat wij onderhuren.
quote:madelieeefje schreef op 20 augustus 2013 @ 18:49:

Het lijkt ze wel geinig om verse eieren te pakken en dan over 2 jaar die kippen op te gaan eten..

Het is een koophuis nopsy dat wij onderhuren.Laat maar, er staat niks over in het contract dus dan mag het gewoon . Wat een mafkezen.
Geen verstand van, maar.... ploffen die kippen niet als ze een week eten in 1 keer krijgen en opeten?
We hebben kippen hier, en geloof me, een berg eten is niet wat ze nodig hebben.

1. Ze eten alles al de eerste dag.

2. Ze moeten vers water hebben.

3. Ze moeten kunnen scharrelen.

4. Na een week geen poep opruimen... Ik bespaar je de details...

Ik zou de kippen naar de dieren asiel brengen zodra ze niet goed verzorgd worden. Wel even waarschuwen voordat ze de kippen aanschaffen.
quote:madelieeefje schreef op 20 augustus 2013 @ 18:49:

Het is een koophuis nopsy dat wij onderhuren.Willen ze eiren? Dat gebeurt niet elke dag met alle kippen. En ze moeten goed verzorgd worden, wil je eieren hebben. En een twee jaar oude kip opeten? Bah! Zou ik niet doen, taai en geen smaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven