Gezondheid alle pijlers

iieek! Maden!

03-08-2013 17:16 183 berichten
Ik ben een beetje misselijk, maar misschien vooral door de gedachte eraan.

Anyways, het verhaal. Ik heb net een perzik gegeten. De perzik zag er goed uit en smaakte normaal. Alleen vervolgens wilde ik een tweede uit het bakje pakken en die blijkt helemaal rot vanonder, de maden kropen eruit. Toen ik daarna het bakje inspecteerde zaten er ook maden aan de kant van de perzik die ik heb opgegeten.

Wat nu? Ik ben een beetje bang voor buikgriep of iets dergelijks... Heeft iemand een goed idee?

Dank voor je bericht!!
Alle reacties Link kopieren
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 11:46:

Een tweede topic over maden?

Dat ga ik echt niet trekken!Ha ha, arme jij! En je leest ze ook nog allebei! Hou je ervan jezelf te kwellen ofzo
Madeninvasieeee in Nederland!! Sluit alle deuren en ramen!!
Niet tobben met allerlei middelen. Zet gewoon de deksel open en de vogels hebben een feestmaal. Alle maden zijn binnen mum van tijd verdwenen.
Wat ranzig zeg! Volgens mij kunnen ze wel onder de tegels vandaan komen als er vliegeneitjes liggen. Pas op voor een vliegenplaag in huis met al die maden!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 25 augustus 2013 @ 12:24:

Wat ranzig zeg! Volgens mij kunnen ze wel onder de tegels vandaan komen als er vliegeneitjes liggen. Pas op voor een vliegenplaag in huis met al die maden!Ieuw... En dat zijn dan die groen-blauwe met zo'n glimmetje.
Bah, strontvliegen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ziet er uit alsof ze daar neergegooid zijn. Heeft een visser een bakje laten vallen?

Of iemand die een misselijke grap met je uithaalt?
Met gloor gaan schoonmaken dan ben je zo van de maden af.
Je kunt ook wachten tot ze groot zijn en uitvliegen. Maden zelf reproduceren zich niet, dus het duurt maar een paar dagen. Dan verpoppen ze en na nog een paar dagen heb je een vlieg die wegvliegt. Maden zijn niet eng, en doen verder niks, hoor..
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Beauke schreef op 25 augustus 2013 @ 12:31:

Ziet er uit alsof ze daar neergegooid zijn. Heeft een visser een bakje laten vallen?

Of iemand die een misselijke grap met je uithaalt?

Ik denk niet dat ze neergegooid zijn. In mijn oppashuis was een vliegenplaag, leek van de één op de andere dag. In de tuin waren stukken van voegen omgewroete aarde. Ik denk echt dat die beesten 's nachts tot leven komen. Maar de kliko was wel made-vrij geworden!

@TO heb je helemaal geen kliko in je tuin staan?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hohoho, dit is al het derde topic. Het eerste heb ik geopend, zie hier: iieek! Maden!

Het goede nieuws, ik leef nog
Waar? Hier. Kijk dan!!!

Nee hoor, hier: iieek! Maden!
Of hier: help!!! alles vol met maden
Wat is dat toch met de madenplaag vandaag hier op het vivaforum.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Voorkomen van maden:

Geen rauw spul zo open in de bak gooien. In een zakje doen, zakje dichtknopen en dan in de kliko. Zo kunnen de vliegen er geen eitjes in leggen, die dan maden worden.
En dan te bedenken dat wij koelkasten VOL met maden hebben staan zowel thuis als in de winkel. Die beesten doen niets hoor..

Partner zegt.. ze in een bakje doen en er mee gaan vissen en dat wat over blijft in de koelkast doen voor morgen kan je weer gaan vissen dat is de meest effectieve manier..

Andere tip :

Heet water er over heen gooien , zout helpt niet zo volgens partner.

Is het nationale madendag ofzo.
We hebben een heus maden topic!!!! Alles bij elkaar gemaad nu
Lekker onleesbaar zo met 3 topics door elkaar. Nu ziet het er ook uit alsof ik gek ben, met 2 keer dezelfde reactie zowat
Ik maak me niet druk, voor mij is dit probleem een ver-van-mijn-bed-show.

quote:Lady-Voldemort schreef op 25 augustus 2013 @ 12:56:

Ik maak me niet druk, voor mij is dit probleem een ver-van-mijn-bed-show.

[afbeelding]
HG tegen kruipend ongedierte?
Had jaren geleden eens maden in de keuken van de buren die kropen door het gaas van mijn hordeur zulke piep kleine gaatjes, je weet wel, daar konden ze gewoon doorheen

Nogmaals herhaling, door het gaas van de hordeur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven