Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
En voor Kloontje,

Ik ben het met Freebs eens. Waarom zou je jouw gevoel nu ineens weer uitschakelen? Omdat hij zich heeft bedacht? Het klinkt alsof jij ze goed op een rijtje hebt (had). Ik zou nergens aan beginnen als ik zou twijfelen.. Zoals Summer zegt: bij twijfel niet inhalen.

Zou hij het je ook verteld hebben als hij je niet toevallig was tegen gekomen, of zag je er misschien extra lekker uit in het weekend? Wat ik bedoel is: als het het zo zeker weet en er helemaal voor wil gaan, waarom heeft hij je dan niet gebeld? Waarom afwachten tot er een toevallige ontmoeting komt?

Hou je hoofd erbij meis, het is niet voor niets uitgegaan tussen jullie.

Sanne
He Summer, je was me voor met de goede raad aan Kloontje! Dikke kus voor je en een fijne avond. Smak!
En mn ex heeft alweer gemaild. Ben nog altijd stil geweest, dus ben best trots op mezelf. Het is wel heel erg verleidelijk om te reageren enz.

Maar goed ik mail hem morgen ffkes een reactie.

Hij mailt wel standaard dingen enz. zoals: hoe gaat het, hoe was het concert e.d. Maar die week ruimte, had ik echt even nodig.

Van het weekend zal het best weer moeilijk zijn, maar ik denk al wel een stuk minder als afgelopen weekend en het weekend daarvoor. Ik begin het iets meer te accepteren. Zolang de zon buiten maar blijft schijnen, blifj ik me wel goed voelen hahaha.
@ Loesje, waarom ga je hem terugmailen dan?

Wat levert het je uiteindelijk op?

@ Sanne, ik denk dat we over veel dingen hetzelfde denken meis.

*zucht* zou het de leeftijd zijn.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@ Sanne, even off topic, in je profiel staat dat je 36 bent maar ik dacht toch in je begin post gelezen te hebben dat je oud en wijs genoeg, dus 41 was...

Ik ben het draadje kwijt, wil je helpen zoeken
Pfff. ik ken het email verschijnsel..

Waarom blijf ik nog steeds hopen dat ie wat stuurt?

Ben duidelijk nog niet echt ver..

*Denk ineens aan jouw woorden Sanne *

Ik moet wel hard voor mezelf zijn af en toe!!

Maar nu ook al? Na 1 week?

Ik ga morgen omfietsen (had ik maar een auto hehe)

Betrapte mezelf erop dat ik vanavond ook stiekem hoopte hem tegen te komen omdat...Tsja, omdat ik afkickverschijnselen heb en dan wil ik maar al te graag weer even naar mn verslaving terug.

Fack it... Wat een kutzooi

Ik ga maar even wat doen..

Maar ik ben dus steeds bang op mijn hoede om hem tegen te komen...

En ik wil hem stiekem wel graag tegen komen maar ik weet dat het beter is van niet.

Tis nog behoorlijk vers...

Ga denk maar ff tv kijken....

@ Loesje.. Ja... om even terug te komen op het emailverschijnsel...

Is het dat je eigenlijk hem nog niet 'helemaal' kwijt wil raken?

Maar je weet dat als je hem niet 'helemaal' kwijt bent dat je blijft hangen in je gevoelens?

Dat heb ik ook... Ik wil hem het liefst niet kwijt raken.. En ik wil helemaal niet dat hij me op een gegeven moment echt NIETS meer doet. Maarja, dat is mijn offer.

En eigenlijk ook de zijne!

@ Sanne, dat is een goeie die van dat ie ineens mailt, omdat ie je weer zag... Typisch! En daar had ik nog niet aan gedacht.

@ Summer, stukje voor stukje afsluiten, ging dat maar echt vanzelf he.. Je moet er behoorlijk wat voor doorstaan..

Denk wel echt dat je 'wijzer' hieruit bent gekomen.

Ik , voor mijn leeftijd, behoorlijk jong ben ook een stuk wijzer, en voel me soms toch niet helemaal begrepen.

Juist door 'ouderen' en eigenlijk juist door de mensen die zelf nooit zoiets hebben meegemaakt..

Maar goed..

Ik ga tv kijken!

Adioz Chicas, jullie zijn top!!
Weet je lieve Freebie, het gaat er uiteindelijk niet zozeer om dat anderen jou begrijpen meis.

JIJ moet jezelf begrijpen.

Het zal me een worst wezen dat sommige mensen zeggen dat ik niet zo snel moet opgeven, dat anderen juist weer zeggen dat ik er geen traan meer om mag laten...

Ik doe de dingen zoals ik ze voel, ik moet het met mezelf doen.

Ik luister naar iedereen en pik daaruit waar ik wat mee kan.

Dus de ene keer zet ik me over mijn verdriet heen, de andere keer laat ik het gewoon komen (zolas zaterdag)

Dingen helder krijg in JOUW hoofd das het aller belangrijkste.

Daarom is loslaten van iets wat niet meer van jou is ook zo belangrijk, maar soms o zo moeilijk!

Ik ga voor der SATC marathon en jullie?
Ja.... Daar heb je helemaal gelijk in

Moet het toch alleen doen!

Vind het ook niet belangrijk wat anderen vinden eigenlijk...

Maar toch denk ik soms, jongens jullie moesten eens weten. Makkelijk praten met wél iemand om je heen.

Jemig tis alweer bijna dinsdag ;)

SATC marathon klinkt erg leuk..

Ik denk óf dat, óf dat ik mn boek erbij pak!

Have fun
Hoi Summer, ik word dit jaar nog 42. Ik begrijp niet zo goed hoe dat verkeerd in mijn profiel is gekomen, maar kan het nu ook niet aanpassen. Morgen maar even checken.

Fijne avond, x
Nou ja, ik heb voor vandaag voor het eerst het gevoel van, het is okay zo.

Ik heb dit weekend veel zitten denken enz. Feit we pasten ontzettend goed bij elkaar enz. Maar ik heb toch wat dingetjes gevonden die ik in hem miste. Hij was bijv. verlegen en rustig. Ik ook, maar op een ander level, ik uitte energie, pit en enthousiasme, terwijl hij heel erg relaxed bleef onder alles. Tuurlijk zorgde dit ervoor dat ik zelf ook iets rustiger werd. Maar door dat relaxte was het ook niet zo dat ik ervaarde van: wauw dit is mijn vriendin. En dat gevoel, vind ik toch wel heel erg belangrijk. Als ik ergens met mn vriend ben, hoeveel mensen er ook mogen zijn, ik wil voelen dat al die andere meiden er niet toe doen. Ik wil niet het gevoel hebben van, nja leuk dat je dr ook bent, dat waardeer ik <- om een voorbeeld te noemen.

Dus gewoon wat passie. En hij was ook totaal niet romantisch, dat wist ie van zichzelf ook...maar goed dan heb ik zoiets doe er dan wat aan. Een lief smsje onverwachts is iets wat ik al kan waarderen. Het zit hem tenslotte in de kleine dingetjes. En ik vind dat romantiek samenhangt met het laten zien van hoeveel iemand voor je betekent. Dus voor nu gaf ik het soms wel aan enz, maar was het op zich wel best. Maar ik denk wel dat als we langer samen waren geweest dat dit mij toch was gaan irriteren. Ik was ook altijd degene die initiatief nam om dingen te ondernemen. Hehe dan was het wel vaak iets wat ik zelf erg leuk vond, dus wel voordeel. Maar ik wil ook weleens andersom.

Ook had ik soms niet het gevoel alsof ie alles met me deelde, zoals ik dat graag zie in een relatie. Als ik bij hem thuiszat ofzo, dan spraken zn ouders bijv. over een weekendje weg met zn werk. En dan zat ik van: ow??? En tuurlijk gaat dat delen wel wat anders dan wanneer je samenwoont. Maar goed dit zijn toch dingen die ik ook wel fijn vind om te weten.

Hij schaamde zich niet voor mij hoor, was al vrij snel bij hem thuis geweest en hij deed ook niet anders als zn vrienden erbij waren. Mja, tiz een kerel en tja sorry een IT-er. En stereotypering over IT-ers, tja daar voldoet hij dus wel beetje aan hahaha.

Waarom ik hem dus wel wil gaan mailen, is omdat we niet geen contact met elkaar wilde. We willen toch kijken of er op termijn misschien een vriendschap in kan zitten. Maar goed ik ga hem niet meer dan 1 x in de week mailen. Ik wil hem nu ook niet spreken ofzo via telefoon of smsen, dat is voor mij te dichtbij.

Ik heb uit deze relatie heel veel geleerd over mijzelf. Dit heeft mij heel veel nieuwe impulsen gegeven. Het heeft mij doen nadenken over hoe mijn leven eruit ziet. En daar ben ik eigenlijk niet echt tevreden mee. Voor een deel zijn die dingen niet mijn fout geweest, voor een ander deel wel. En aangezien ik niet op mijn 50e wil denken van goh; had ik toen maar dit of dat gedaan, wat stom. Gooi ik mezelf nu in het diepe en zie ik wel waar het schip strand. Voor een nieuwe relatie, wil ik eerst deze dingen hebben gedaan. Anders blijft het denk ik op dezelfde punten vastlopen.

Ik zal het ongetwijfeld van het weekend wel weer moeilijk hebben (zouden dit weekend 1 jr samen zijn). Daar ontkom je gewoon niet aan de eerste tijd. Ik denk nog steeds aan hem, maar ik merk dat ik dit niet meer elke seconde doe. Het is niet de 1e gedachte meer als ik 's ochtends uit bed kom. En dat is een goed begin.
@ Loesje, en precies daarom vraag ik me af of het verstandig is om hem te mailen vrijdag.

Je hebt nu net een beetje rust, net niet meer de eerste gedachte HEM als je wakker wordt....

Waarom hou je niet even vast aan de rust?

Ik begrijp je behoefte wel hoor, heb hem zelf ook ,maar het enige wat ik mezelf steeds afvraag is, wat levert het me op.

En das voormij op dit moment eigenlijk alleen maar onrust, vandaar mijn vraag...
Loesje, ik zou ook nog gewoon even wachten met mailen, waarom niet volgende week? of de week erop? Gewoon nog even volhouden, tenminste dat lijkt mij het verstandigste.

En op de reacties die ik heb gekregen, super lief dat jullie met me meedenken. Ik weet het alleen echt niet. Ik heb wel de hele tijd contact gehouden, ondanks dat hij dit niet wilde, hij daar weer spijt van kreeg etc. Contact is dus gebleven en dat gaf mij eigenlijk wel een gevoel van rust. Telkens kwamen er van zijn kant uitspraken waar ik mij totaal niet in kon vinden. Waardoor ik eigenlijk sneller over hem heen ben gekomen. Vanaf vorige week kreeg ik al smsje dat hij me echt niet kon vergeten etc. Precies op het moment dat ik dacht.. he.. ik ben een beetje over hem heen...

Ik kwam hem vervolgens tegen afgelopen weekend, heb expres niet gevraag waar hij heen zou gaan en andersom hij ook niet aan mij. En de vonk sloeg weer over. Alhoewel.. van mijn kant was het nog wel even weer wennen.

Maar nu ik alles een beetje beter kan overzien twijfel ik gewoon zoo erg. Ik weet nog precies wat ik voelde toen we bij elkaar waren, weet nog precies hoe het voelde toen het uit was.. Ik dacht echt dat dit voor mij de ware was.. Heb nog nooit iemand zo erg gemist. En nu, ben bang dat ik echt over hem heen ben nu, probeer me vast te houden aan het gevoel dat ik had.. maar.. op dit moment voeld het zoo vreemd.

Zal het gevoel terug komen wanneer we weer samen zijn? zal hij dan weer de ware zijn waarvan ik dacht dat hij het was? Als dat zo is wil ik er natuurlijk helemaal voor gaan.. maar.. Misschien moet ik het gewoon proberen. Komt het gevoel niet zoals eerst, dan is het voor mij duidelijk..

Mijn gevoel kan toch niet in 1 klap over zijn, terwijl ik het de afgelopen weken zo moeilijk heb gehad. Wou alles doen om het erug te kunnen draaien.. en nu kan ik dat.. en begin ik te twijfelen..
Ik zal het nog een keer zeggen....

Bij twijfel NIET inhalen.

Pas als je zeker weer wat je voelt dan actie ondernemen, goed luisteren naar jezelf meissie...
Hoe gaat t vandaag ladies?

Hier mwaaah. Beetje gevangen op mn werk, ben liever thuis.

Maar zoek maar wat afleiding op t forum...

Beter dan bij hem!!!!

Maar alnog een beeeeeeeeetje sneu (haha)
Hello andere ladie,

Hier gaat het goed!

lekker dagje op werk

Gister 4 uur!!! SATC gekeken, ging helemaal goed TOT de laatste aflevering toen toch even een traan (want zij krijgt hem verdorie wel aan het eind), lekker geslapen en eigenlijk wel vol goeie moed vandaag

Ik moet je zeggen tis een lekker gevoel!!

X,Summer
Heey

Ik heb t ook gekeken! Alleen niet 4 uur lang?

Ben om half 11 afgehaakt... Zonde!!

Dacht dat t afgelopen was eigenlijk...

I love the series Ga je ook naar de film?

Ik wel! Binnekort, met mijn vriendinnen

Ben echt blij voor je dat t goed met je gaat

Hier gaat het ook wel oke! Vrij veel afleiding...

Maar goed, we houden de moed erin!

Dikke knuf en tot ..spreeks!
@ freebie, nee joh gek, duurde tot 00.00, HEERLIJK.

Das dan wel weer lekker zo zonder man

En ja ga zeker ook naar de film!

Gaat nog steeds goed hier, net ongegeneerd zitten flirten met politieagent op de motor, doet het ook altijd goed.

Nu lekker middagje vrij...lekker afleiding blijven zoeken meis

Het helpt wel MITS je jezelf gaat voorbij lopen natuurlijk

Das dan wel weer lekker van mijn vrienden, ze weten allemaal wat er speelt en heb dus de mogelijkhied om afspraken op het allerlaatste moment af te zeggen omdat ik me er niet lekker bij voel

En alleen die gedachte geeft me al zoveel rust!

Sanne....wo bist du?
Hier, hier!!

Ik sta nog overeind, maar heb vandaag al 3 keer met mijn telefoon in mijn handen gezeten om hem te sms-en. Ik ga het niet doen hoor, maar de verleiding is groot.

Summer, heb net als jij gisteravond heerlijk SATC gekeken. Ik heb zelf ook de shoebox met alle afleveringen, maar elke keer weer als ze het uitzenden kan ik het niet weerstaan..

Straks lekker op het strand eten met een goeie vriendin en ik heb me voorgenomen het niet de hele avond over hem te hebben. 10 minuten, en daarna gaan we over leuke dingen praten, anders kom ik ongetwijfeld zwelgend in zelfmedelijden thuis. Wat kennen we onszelf al goed he?

Freeb, ben blij dat je beter klinkt dan gisteren.

Kus voor allemaal, Sanne
*geeft staande ovatie voor Sanne*

Kind al heb je 1000x per dag je telefoon in je handen om hem te sms-sen zolang je het maar niet doet is het geweldig!

Waarom heb je het niet gedaan trouwens (gewoon enstig nieuwschierig hier hoor)

Ik heb vandaag een wonderlijke topdag.

Komt vast door mijn SATC marathon!

Ik vind je met de dag sterker overkomen.

Waar woon je trouwens vast net als ik lekker dicht bij the beach!

Blijf lekker overeind staan en de insteek om het er niet de hele avond over te hebben is een heeeeeeeeeeeeeeele goeie!

(ben trots op u)
Dank u, dank u..

Ik heb het niet gedaan, omdat ik de dagen tel dat ik hem niet (uit mezelf) zie of spreek en ik niet weer overnieuw wil gaan tellen. Vandaag is de 7de dag dat hij niets van mij heeft gehoord en ik wil naar de 10 en niet terug naar 0. Elke dag is er 1 en het helpt, ik word sterk door mijn eigen wilskracht. Goed te lezen dat jij een topdag hebt, maakt niet uit waardoor, een topdag is een topdag! Nog even met elkaar door therapieën en het hele leven is een aaneenschakeling van door ons onszelf gemaakte topdagen.

Ik woon vlak bij het strand van Schoorl, en jij?
Inderdaad een topdag is een topdag!

En ik denk dat je gelijk hebt, je wordt sterker door je eigen wilskracht, ik merk het zelf ook elke dag een beetje meer

Sanne....je gaat voor de 10 hoor, ik zeg zelfs voor de 100!!!!

Ik woon zo ongeveer naast het Scheveningse strand (altijd makkelijk met strandfeestjes hihi)

Bottom line:

We therapieeen gewoon nog ff lekker door hier!
Ik ga zeker voor de 100 Summer, maar het is overzichtelijker als ik denk in baby steps..

Wij zijn goed bezig! Hoe is het met de rest?
Hey dames!

Hier even n berichtje...

Vanochtend was ik toch niet omgefietst... Iets in me wilde het gewoon niet! Was wel op de uitkijk of ik m tegen zou komen,,,, toch ietsiepietsie teleurgesteld dat ik m niet had gezien (ja duh) maar goed... Ik wilde gewoon NIET voor hem gaan omfietsen!

Dus ik kreeg vanavond een 'preek' van mn moeder. 'is het nou NOG bezig',,,, oke ze is neit de moeder die me totally begrijpt..Maar misschien is het wel goed dat ze me even met mn neus op de feiten drukte, wat zeg ik , het WAS goed dat ze me met mn neus op de feiten drukte!

Ze zei het is gewoon belachelijk wat hij doet! Dat kan gewoon niet! Hoe aardig hij ook is, het KAN niet!

Ze zei, hoe lang ga je hier nou nog mee rond lopen?

En je gaat vanavond niet sporten omdat hij daar rond loopt? Je lijkt wel gek.

Tsja en ze ging nog verder: Je wist toch dat het niets zou worden? Ja waarom huil je dan?

Ahhh...

Oke, nouja het is niet uitgelopen op een ruzie, want op een gegeven moment nam IK het woord en liet ik haar dus zien dat het niet zo 'makkelijk' is gegaan zoals het lijkt...

Dat er daarvóór al een nare periode is geweest en zo voorts. Dat wist ze al, had ik al vaker gezegd maar goed, net als dat zij vaker had gezegd dat ik verkeerd bezig was met die man.

Ik ben dus gaan trainen (dankzij mn moeder die me uit de twijfel trok want ik wilde wel gaan maar toch ook weer niet), en ik kwam m tegen natuurlijk, 'hoi' (van een afstand) toen kwam gelukkig mn vriendin die tegen me begon te praten dus keek ik m niet meer aan.

Verder heb ik hem niet gesproken en ik heb heerlijk getraind! Kreeg nog wel n knipoog (in de zin van hey ik zie je wel en het is goed) ennnn verder zei ik volgens mn vriendin veel te lief 'doei' ik had namelijk DOEG moeten zeggen.

Tuurlijk zit ik nog met vragen...!!!

Ga ze even opschrijven denk, voor mezelf.

En ik zit ook gewoon in de knoop met mezelf!

Ik vind mezelf veel te lief voor anderen....

Maar dat komt omdat ik het graag doe!

Maar dan krijg je wel dat ik mezelf gauw wegcijfer enz.

Naja.

Verder heb ik ook het idee dat ik altijd 'inzichten' krijg door anderen. En wat anderen zeggen, hoe die in het leven sta. Dan denk ik: jemig waarom sta ik niet zo in het leven?

Hoe sta ik eigenlijk in t leven? Heeft iemand ooit wel eens zo gedacht over mij, van hee wat heeft die een verlichtende opmerking?

Whaaaaaaaa

Ik ga slapen t wordt me teveel (haha)

Ben blij dat ik mn verhaal ff kwijt kon..

Bnen ook zeker blij dat t met jullie okee gaat..Voor zover ik het lees!!!

Hee Schoorl daar woon ik niet vlakbij maar kom er wel vaak ;) vakantiehuisje...
Owww, jullie zijn al zoveel verder dan ik! Ik heb vanmorgen toch een smsje gestuurd (en hier natuurlijk niks op gehoord) dus hoe dom kan je zijn?! Want dat wist ik van te voren al. Eigenlijk ben ik mezelf alleen maar aan het kwellen op deze manier.

Gelukkig vrijdag naar de kroeg en dan toch maar proberen een beetje te sjansen met andere mannen. Is altijd goed voor je ego dacht ik zo...

Toch wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die de hele dag aan niks anders kan denken.

Maar wat ik hier ook heb gelezen is dat ik mezelf ook echt afvraag: was ik wel 100% gelukkig, heb ik mezelf niet teveel aangepast en hij te weinig, ik heb er zoveel meer voor gedaan om onze relatie te laten slagen!! Hij was eigenlijk aleen maar bezig met werken, werken en nog eens werken, maar toch denkt ie dat hij ook echt zn best ervoor heeft gedaan.

Ach, je kan er lang en kort over nadenken, als het nog goed zou komen, zou dat niet goed zijn en ik denk dat dat voor iedereen wel zo'n beetje geldt of niet dan??

Jammer dat er niet een of andere chat is waar we met elkaar op kunnen kletsen, dat zou een stuk makkelijker zijn!!

Fijne avond nog aan iedereen!!
Naja..

bedenk me nu (heel stom) dat mn vriendin vanavond nog naast me kwam lopen , me een knuffel gaf en vroeg gaat t? waarop ik ja antwoordde, en zij zei dat ik lief ben.

Ik zei al: ik ga slapen..

Wat goed trouwens dat je je dagen telt!!

Helpt zeker!! Kan ik ook wel gaan doen..

Morgen weer n nieuw dag

Dikke knuf

Dat is nu dus...8 dagen.

(zonder de 'hoi' anders zat ik al op 0)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven