Mode & Beauty alle pijlers

Shabbies :)

28-08-2013 14:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang sparen, twijfelen, overleggen met mijn vriend en nog meer gespaard heb ik dan eindelijk een paar shabbies Amsterdam. De mussen vallen nog van het dak af, maar ze staan al te pronken in onze gang ! Kan niet wachten op het slechte weer

Maar nu, het is leer hoe moet ik dit behandelen zodat het ook mooi blijft ? Was zelf aan het denken om langs de schoenmaker te gaan, maar misschien is dat helemaal niet nodig en kan ik ze zelf inspuiten/sprayen/boenen ?

Wie weet hoe dit werkt en wilt mij hierin adviseren ?

(Heb ook nog een paar laarsjes van vorig jaar staan, ook echt leer die nogal te leiden hebben gehad door sneeuw en het zout. Ook zitten er wat scheurtjes in het leer. Zou een schoenmaker zoiets kunnen redden ? )
welke model heb je en wat is het materiaal? en kleur?
Leukk!! Welke heb je??

Ik ben zelf een enorme koukleum, en vorig jaar heb ik dus ook paar Shabbies gekocht, gevoerde, heerlijk!!

Ik heb ze wel ingespoten eerst, paar x zelfs, met gewoon spray die je overal kan kopen voor suede/glad leer zeg maar. Helpt toch wel hor, soort laagje krijg je dan toch erover.

Het enige opvallende en eigenlijk rare vind ik (voor die prijs) dat mijn Shabbies niet waterdicht zijn!! ls t bijv flink geregend heeft (of beetje sneeuw) en ik loop maar kort stukje, door paarplassen of wat licht sneeuw...dan heb ik al vrij snel natte sokken bij mn tenen aan de voorkant dus...! Dat vin ik eigenlijk niet kunnen voor zulke schoenen!
Ik heb ook Shabbies de enkellaarsjes versie in cognac. Ben er helemaal gek mee! heb ze ook ingespoten met een speciale spray voor leer en scheelt echt een heel stuk!

Wbt je andere schoenen. Mssn ff invetten met van dat speciale spul voor leer en opnieuw inspuiten?
quote:Underkoffer schreef op 28 augustus 2013 @ 14:37:

Ik heb ook Shabbies de enkellaarsjes versie in cognac. Ben er helemaal gek mee! heb ze ook ingespoten met een speciale spray voor leer en scheelt echt een heel stuk!

Wbt je andere schoenen. Mssn ff invetten met van dat speciale spul voor leer en opnieuw inspuiten?

Precies die heb ik ook ! Oke, ga direct kijken voor die spray dankjewel.

Ik weet het niet wat betreft mijn laarsjes, dacht dat een schoenmaker misschien een soort van polijst machine had en ze zo kon redden haha. Maar zal er morgenvroeg even naartoe wandelen, de beste man is namelijk maar tot 12:00 geopend hier in dorp ;)
quote:missworld schreef op 28 augustus 2013 @ 14:32:

Leukk!! Welke heb je??

Ik ben zelf een enorme koukleum, en vorig jaar heb ik dus ook paar Shabbies gekocht, gevoerde, heerlijk!!

Ik heb ze wel ingespoten eerst, paar x zelfs, met gewoon spray die je overal kan kopen voor suede/glad leer zeg maar. Helpt toch wel hor, soort laagje krijg je dan toch erover.

Het enige opvallende en eigenlijk rare vind ik (voor die prijs) dat mijn Shabbies niet waterdicht zijn!! ls t bijv flink geregend heeft (of beetje sneeuw) en ik loop maar kort stukje, door paarplassen of wat licht sneeuw...dan heb ik al vrij snel natte sokken bij mn tenen aan de voorkant dus...! Dat vin ik eigenlijk niet kunnen voor zulke schoenen!Ooh ja echt ? Wat stom, was er eigenlijk wel vanuit gegaan dat ze waterdicht zouden zijn. Heb ze trouwens zonder voering, omdat ik nog een paar laarsjes heb met voering. En (heel fout) een paar (gekregen, echt waar !) Uggs heb staan ;)
Hier ook die. Ik heb gewoon gesprayd en dat maakte ze prima waterdicht. Bij mij zien ze er na 3 jaar ook nog prima uit, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik ze simpelweg niet aantrek als het sneeuwt en er dus zout op de wegen ligt. Zout+vocht maakt zo'n beetje alle schoenen kapot, hoe hard je ook je best doet.
Collonil nano spray!
Ik wil ook heel graag de ongevoerde enkel cognac kleurige, maja omdat ze dus niet waterdicht zijn twijfel ik heel erg!! Maar vind ze echt supergaaf!!
quote:chocolatechip schreef op 28 augustus 2013 @ 15:23:

Collonil nano spray!Zal er eens voor kijken, dankjewel.
Ik heb ze ook maar ben helemaal niet zo laaiend enthousiast.

Maar komt omdat ze mijn maat gewoon niet hebben. Ik heb 40.5 en maat 40 is te klein en 41 heb ik nu, en daarin slip ik. Dus nu zit er een dik zooltje in, maar ik hoef maar iets te dunne sokken te dragen en ik heb al weer blaren.

Maar dat ligt dus meer aan mijn voeten dus.
Stressed is just desserts spelled backwards
Oh balen is dat he!! Heb ik met All stars, 39 is te groot, en 38 veels te klein...heel vervelend!!
Ik vind ze erg mooi, zit er al maanden op te azen. Maar dat ze niet waterdicht zijn toch erg jammer.

Klopt het dat ze erg smal zijn? Hoorde ik.
No_ smal valt wel mee volgens mij, gewoon normaal!
Ik vind ze vrij smal, maar heb dan ook brede voeten haha. Heb 39 genomen omdat 38 te smal zou zijn geweest voor mij. Draag er dus ook een zooltje in. Of ga er een zooltje in dragen, voorlopig nog even een slipper of sandaaltje aan hoop ik haha.

In allstars heb ik 38.5 door de breedte van mijn voet, eigenlijk lijken mijn voeten best op eendenvoetjes als ik er zo over nadenk haha.
nieuwsgierig hahaha mn man heeft ook zulke voeten, smal van achter/onder en naar de tenen toe, lopen ze wijduit haha ik zeg ook altijd dat hij Donald Duck voeten heeft
Wisselend dus.. Dan moet ik binnenkort toch eens gaan passen
De schoenmaker verkoopt ook schoenpoets e.d.

Hij kan je dan ook vertellen wat het beste is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven