Gezondheid alle pijlers

So long, sigaretten!

02-09-2013 19:33 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist mijn laatste sigaret opgerookt. En ik ben er trots op! Maar ook best angstig. Vooral voor de beruchte kilo's en voor het "falen".

Ik ben juist nu gestopt omdat ik vanaf morgen weer wat meer drukte in mijn leven heb (college begint weer) en ik het geld hard nodig heb voor mijn nieuwe toekomstige kamer. De keerzijde is wel dat veel studiegenoten ook roken en ik kijk erg op tegen de borrels. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan wanneer ik met een wijntje in mijn hand sta en de rest de ene na de andere sigaret opsteekt.

Hoewel ik niet heel lang heb gerookt (4 jaar) vind ik het toch een raar idee dat het mijn laatste is. Vooral op stressmomenten kon ik er echt van genieten. Ik zie het als een soort constante factor, houvast. Maar ik kan niet wachten op de euro's die ik bespaar en de betere conditie. Ik voetbal, en ik merk nu echt dat ik er last van heb.

Niet echt een vraag dus, meer een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen en steuntopic. Hoewel de tips om de eerste dagen door te komen ook erg welkom zijn :-)

Liefs
Succes!

De uitgaansavonden vond ik ook het moeilijkst. Probeer iets mee te nemen als afleiding, bijv. een touwtje, elastiekje of zo. Lekker friemelen als iedereen aan de sigaretten zit.

Tegen de kilo's: na het avondeten krijg je meestal zin in een sigaret. Neem een activia-yoghurtje (voor de stoelgang) en ga daarna sporten. Of poets je tanden, zodat je niet gaat snoepen.
succes, ik ben nu een jaar gestopt en ben er nog steeds blij om. even doorzetten in het begin bij borrels ed idd, maar nu kan ik weer helemaal genieten van een drinkje zonder te willen roken. zet hem op!!
Succes!!

Ik ben al een tijd aan het minderen (door niet door de weeks te roken), maar ik merk dat het bij een borrel helemaal fout gaat. Nu heb ik ook sinds vandaag besloten helemaal te stoppen.

Whitenoise, we kunnen het!!
Jullie kunnen het zat! Wie heeft de controle, jij of de sigaret?
As we speak rook ik de laatste sigaret uit mijn pakje. Tijdje geminderd maar sinds kort weer als een gek aan het roken. Dit wordt serieuze poging nummer 3 in 2 jaar tijd.

Kletstopic van maken?
Succes.

Ben nu 7 weken gestopt,en heb nu al wittere tanden,en meer kleur op mijn wangen.

En ik stink niet meer.

Tis het echt waard.!
quote:rosie76 schreef op 02 september 2013 @ 20:16:

succes, ik ben nu een jaar gestopt en ben er nog steeds blij om. even doorzetten in het begin bij borrels ed idd, maar nu kan ik weer helemaal genieten van een drinkje zonder te willen roken. zet hem op!!Wat goed van je! Ik hoop dat binnenkort ook te kunnen!
En ik rook woensdag mijn laatste sigaret. Ik gebruik Champix.

Leuk, klets,scheld,vloek topic
quote:matroesjka_ schreef op 02 september 2013 @ 21:22:

As we speak rook ik de laatste sigaret uit mijn pakje. Tijdje geminderd maar sinds kort weer als een gek aan het roken. Dit wordt serieuze poging nummer 3 in 2 jaar tijd.

Kletstopic van maken?

Goed plan

Ik heb de afgelopen weken ook als een gek gerookt. Zomervakantie... Festivals, terrasjes en uit verveling soms. Dit is mijn 2de poging sinds begin 2013. Ik kijk er eigenlijk als een berg tegenop. Vooral zenuwen voor morgen. Op het station, in de stad, tussen de colleges door. Wat erg eigenlijk dat je er zo afhankelijk van bent. Ik ben al megatrots als we morgen volbracht hebben!
quote:Aminah schreef op 02 september 2013 @ 21:48:

En ik rook woensdag mijn laatste sigaret. Ik gebruik Champix.

Leuk, klets,scheld,vloek topic

Exact!

Nu ben ik nog redelijk relaxed maar de komende dagen verander ik waarschijnlijk in een opgefokte heks
Wat toevallig, vandaag mijn eerste rookvrije dag. Ging eigenlijk heel goed. Op naar de tweede en derde enz. Succes allemaal!
Goed van je! Jij ook nog succes!
Yeey een kletstopic! Vriend gelooft niet dat ik het ga redden. Nu wordt het ook nog een kwestie van eer.
Ik heb dus precies hetzelfde! De meeste mensen hebben er een hard hoofd in. Alleen m'n moeder heeft er nog enigszins vertrouwen in. Heerlijk, die extra druk op je schouders Dan wordt het zo'n "zie je wel"-kwestie als je een keer de fout in gaat..
Natuurlijk gaan we het redden! We hebben geen sigaret nodig! En wil net zoals Cindy wittere tanden en meer kleur.
En niet meer stinken

Niet steeds naar buiten hoeven (vooral im de winter)

Mooiere huid
En een x per jaar meer op vakantie kunnen! Als je een pakje per dag rookt tenminste
Wat dacht je van het geld dat je bespaart... Ik vond het echt schrikbarend om te zien wat ik op jaarbasis aan pakjes sigaretten uitgeef. Zó zonde.
Juist! Mosterd dus
quote:matroesjka_ schreef op 02 september 2013 @ 22:09:

Yeey een kletstopic! Vriend gelooft niet dat ik het ga redden. Nu wordt het ook nog een kwestie van eer.

Mijn man is ook heel sceptisch. Hij zegt het niet maar ik merk het aan hem. En ik snap het ook wel want ik ben al veel vaker gestopt.

Nu gaat het gewoon lukken, yeahhhhhhhhh!
Er schijnen sites te zijn waar je precies bij kunt houden hoeveel je bespaart. Maar ik weet niet welke.
Er zijn ook mobiele apps voor! Die houden bij hoelang, hoeveel sigaretten je niet gerookt hebt, wat je bespaard hebt en welke verbeteringen er in je lichaam optreden!
Heel goed dames! Ik ben nu ruim een jaar gestopt. Ik ben gestopt met hulp van Champix en het boek 'Rookvrij'. Léés dat boek! De schrijfster heeft zelf ook tientallen pogingen gedaan. Erg grappig geschreven en het legt haarfijn uit wát een rookverslaving nu eigenlijk is. Met die Champix was het voor mij echt goed te doen. En installeer quit smoking op je pc. Daar zie je precies hoeveel saffies je NIET gerookt hebt, wat je dus al bespaard hebt okk. Succes en bedenk: er is maar 1 ding erger dan stoppen met roken. Dat is doorgaan met paffen.
Die van mij (android) heet "time to quit smoke"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven