So long, sigaretten!
maandag 2 september 2013 om 19:33
Ik heb zojuist mijn laatste sigaret opgerookt. En ik ben er trots op! Maar ook best angstig. Vooral voor de beruchte kilo's en voor het "falen".
Ik ben juist nu gestopt omdat ik vanaf morgen weer wat meer drukte in mijn leven heb (college begint weer) en ik het geld hard nodig heb voor mijn nieuwe toekomstige kamer. De keerzijde is wel dat veel studiegenoten ook roken en ik kijk erg op tegen de borrels. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan wanneer ik met een wijntje in mijn hand sta en de rest de ene na de andere sigaret opsteekt.
Hoewel ik niet heel lang heb gerookt (4 jaar) vind ik het toch een raar idee dat het mijn laatste is. Vooral op stressmomenten kon ik er echt van genieten. Ik zie het als een soort constante factor, houvast. Maar ik kan niet wachten op de euro's die ik bespaar en de betere conditie. Ik voetbal, en ik merk nu echt dat ik er last van heb.
Niet echt een vraag dus, meer een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen en steuntopic. Hoewel de tips om de eerste dagen door te komen ook erg welkom zijn
Liefs
Ik ben juist nu gestopt omdat ik vanaf morgen weer wat meer drukte in mijn leven heb (college begint weer) en ik het geld hard nodig heb voor mijn nieuwe toekomstige kamer. De keerzijde is wel dat veel studiegenoten ook roken en ik kijk erg op tegen de borrels. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan wanneer ik met een wijntje in mijn hand sta en de rest de ene na de andere sigaret opsteekt.
Hoewel ik niet heel lang heb gerookt (4 jaar) vind ik het toch een raar idee dat het mijn laatste is. Vooral op stressmomenten kon ik er echt van genieten. Ik zie het als een soort constante factor, houvast. Maar ik kan niet wachten op de euro's die ik bespaar en de betere conditie. Ik voetbal, en ik merk nu echt dat ik er last van heb.
Niet echt een vraag dus, meer een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen en steuntopic. Hoewel de tips om de eerste dagen door te komen ook erg welkom zijn

Liefs
donderdag 5 september 2013 om 13:55
Aminah, ik ben nooit eerder gestopt. Omdat ik al gek werd bij het idee. Alles in mijn leven dat net gezelligheid te maken had ging gepaard met roken. Evenals stress, verveling, verdriet en vreugde.
Dus daarom ben ik niet eerder gestopt .
Nu dus wel. Omdat ik het echt wil. En als je je bedenkt dat de lichamelijke verslaving binnen drie dagen weg is dan blijft er over; " wil je het echt?"
Ik wil gewoon niet meer roken . En echt , ik zie nu , 2 maanden later echt uit naar vanavond . Met vrienden op het terras. Zij rokend. Ik niet.
Dus daarom ben ik niet eerder gestopt .
Nu dus wel. Omdat ik het echt wil. En als je je bedenkt dat de lichamelijke verslaving binnen drie dagen weg is dan blijft er over; " wil je het echt?"
Ik wil gewoon niet meer roken . En echt , ik zie nu , 2 maanden later echt uit naar vanavond . Met vrienden op het terras. Zij rokend. Ik niet.
vrijdag 6 september 2013 om 16:13
Ik heb 20 jaar gerookt, vanaf mijn 14 E, en nu alweer 6 jaar gestopt.
Bij mij hielp het erg om te gaan hardlopen, dus echt 3x in de week trainen voor een 10km loop. Ik hoestte de longen uit mijn lijf in het begin, maar niet meer naar een sigaret getaald.
Nou ja, soms heb ik het slecht met een wijntje/biertje, daar hoort een peukje bij eigenlijk... Maar ik doe het niet hoor, ik weet dat ik dan verloren ben.
Succes allemaal, jullie kunnen het!
Bij mij hielp het erg om te gaan hardlopen, dus echt 3x in de week trainen voor een 10km loop. Ik hoestte de longen uit mijn lijf in het begin, maar niet meer naar een sigaret getaald.
Nou ja, soms heb ik het slecht met een wijntje/biertje, daar hoort een peukje bij eigenlijk... Maar ik doe het niet hoor, ik weet dat ik dan verloren ben.
Succes allemaal, jullie kunnen het!
Always look on the bright side of life
zondag 8 september 2013 om 13:02
Ik ga morgen stoppen...Vandaag mijn laatste dag als roker. Een dubbel gevoel. Ik zie er verschrikkelijk tegenop, maar ik kijk er ook enorm naar uit om een niet roker te zijn. Al duurt het nog wel even voordat het zover is...
Mijn broers en ouders zijn onlangs al gestopt en in mijnomgeving roken er niet heel veel mensen weer. Ik denk dat dit mee positief gaat zijn voor het stoppen.
Ik ga het er vandaag nog even van nemen en neem vanavond mijn allerlaatste sigaret, samen met vriend...
Succes iedereen!
Mijn broers en ouders zijn onlangs al gestopt en in mijnomgeving roken er niet heel veel mensen weer. Ik denk dat dit mee positief gaat zijn voor het stoppen.
Ik ga het er vandaag nog even van nemen en neem vanavond mijn allerlaatste sigaret, samen met vriend...
Succes iedereen!
zondag 8 september 2013 om 13:13
Ik ga ook morgen stoppen. De vakantie is voorbij en het is nu klaar! Ik wil een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen, ik wil van dat rokershoestje af en ik kom elke maand geld tekort (van mijn eigen vrij uit te geven geld, niet voor de vaste lasten hoor ). Vandaag mag ik nog en vanavond gaat alles de prullenbak in. Ik ga ook weer starten met hardlopen, dat werkt hier altijd erg goed. En dit keer ga in niet meer beginnen. Ik wil er vanaf!
Iedereen succes! We kunnen het!
Iedereen succes! We kunnen het!

zondag 8 september 2013 om 22:53
ik ben jaren geleden gestopt, en ik was echt een kettingroker!
het boek van Allen Carr heeft me heel erg geholpen.
het heeft me van mijn angst om te stoppen ("hoe gaat mijn leven eruit zien zonder sigaretten, gaat het wel nog leuk zijn?") afgeholpen.
en het heeft me ook doen beseffen dat als de 'goesting' opkomt, het volstaat om even door te bijten en af te wachten: het ebt vanzelf weer weg.
en dat de vlagen steeds met grotere tussenpauzes komen.
ik heb wel ALLES uit de kast gehaald qua hulpmiddelen: zyban (genre "champix") genomen, en alle mogelijke nicotine-vervangmiddelen gebruikt: neusspray, kauwgum, zuigtabletjes...
aan die kauwgum en tabletjes ben ik nog lang blijven hangen, maar het afkicken daarvan was nadien echt een makkie.
achteraf gezien had ik dat eerder kunnen/moeten doen.
daarna is de muntjesverslaving gekomen, maar daar ben ik ondertussen ook vanaf
ik was heel erg bang dat het me als kettingroker niet zou lukken maar het is wél gelukt, en behalve de eerste drie dagen (ziek geweest van ellende!!), viel het véél beter mee dan gedacht.
ik vind dit nog altijd DE beste beslissing van mijn leven!
dus: courage, iedereen, volhouden!
iedere dag wordt het beter!
het boek van Allen Carr heeft me heel erg geholpen.
het heeft me van mijn angst om te stoppen ("hoe gaat mijn leven eruit zien zonder sigaretten, gaat het wel nog leuk zijn?") afgeholpen.
en het heeft me ook doen beseffen dat als de 'goesting' opkomt, het volstaat om even door te bijten en af te wachten: het ebt vanzelf weer weg.
en dat de vlagen steeds met grotere tussenpauzes komen.
ik heb wel ALLES uit de kast gehaald qua hulpmiddelen: zyban (genre "champix") genomen, en alle mogelijke nicotine-vervangmiddelen gebruikt: neusspray, kauwgum, zuigtabletjes...
aan die kauwgum en tabletjes ben ik nog lang blijven hangen, maar het afkicken daarvan was nadien echt een makkie.
achteraf gezien had ik dat eerder kunnen/moeten doen.
daarna is de muntjesverslaving gekomen, maar daar ben ik ondertussen ook vanaf
ik was heel erg bang dat het me als kettingroker niet zou lukken maar het is wél gelukt, en behalve de eerste drie dagen (ziek geweest van ellende!!), viel het véél beter mee dan gedacht.
ik vind dit nog altijd DE beste beslissing van mijn leven!
dus: courage, iedereen, volhouden!
iedere dag wordt het beter!
zondag 8 september 2013 om 23:07
maandag 9 september 2013 om 00:57
Mooi die positieve verhalen.
Ik heb het op dit moment zwaar. Zo verschrikkelijk veel zin in een sigaret Ik woon vlakbij een kroeg en zou zo sigaretten op kunnen halen. Maar ik doe het niet. Ik moet, moet, moet gewoon een niet roker worden.
Het stomme is, als ik rook ben ik zo verschrikkelijk jaloers op niet-rokers en als ik niet rook ben ik zo verschrikkelijk jaloers op rokers Gisteren op een terrasje gezeten en als ik dan de rokers zie...................
Jynta en Noerie, succes.
Ik heb het op dit moment zwaar. Zo verschrikkelijk veel zin in een sigaret Ik woon vlakbij een kroeg en zou zo sigaretten op kunnen halen. Maar ik doe het niet. Ik moet, moet, moet gewoon een niet roker worden.
Het stomme is, als ik rook ben ik zo verschrikkelijk jaloers op niet-rokers en als ik niet rook ben ik zo verschrikkelijk jaloers op rokers Gisteren op een terrasje gezeten en als ik dan de rokers zie...................
Jynta en Noerie, succes.
maandag 9 september 2013 om 09:24
Ik ben echt totaal niet jaloers op rokers terwijl ik dat wel had verwacht . Ik vind het eigenlijk vrij triest dat zij roken . Vond ik van mezelf ook de laatste jaren .
Echt .... Ik durf het nog niet overal te vertellen omdat ik niet zeker weet of ik wel echt gestopt ben maar binnenkort doe ik het.
Ruim 2 maanden nu!!!!
Echt blij ben ik. En trots.
Echt .... Ik durf het nog niet overal te vertellen omdat ik niet zeker weet of ik wel echt gestopt ben maar binnenkort doe ik het.
Ruim 2 maanden nu!!!!
Echt blij ben ik. En trots.

maandag 9 september 2013 om 11:39
Ja lomp he? Zat net ook te denken: je betaald heel veel geld om eerder dood te gaan of erg ziek te worden. Das toch stom?
Niettemin denk ik ongeveer de hee dag nu aan dat ik vooral gestopt ben met roken. Het is erg groot in mijn hoofd en ik hoop dat dat snel minder word. Verder gaat het goed. Er zit alweer een hele rookvrije ochtend op . Noerie, hoe gaat het bij jou?
Niettemin denk ik ongeveer de hee dag nu aan dat ik vooral gestopt ben met roken. Het is erg groot in mijn hoofd en ik hoop dat dat snel minder word. Verder gaat het goed. Er zit alweer een hele rookvrije ochtend op . Noerie, hoe gaat het bij jou?

maandag 9 september 2013 om 12:05
Ok dames succes!! Ik weet niet of ik echt an meeschrijven want wordt beetje druk maar ik ben ook gestopt. Heb de app alles. Had gisteren rond elf voor laatst gerookt. Net ontzettend gefaald en 2 hijsen genomen aar het smaakte vies alhoewel ik wel duidelijk de nicotine rush in mijn lichaavoel nu. maar ik heb hem uitgemaakt.IK KAN DIT.

maandag 9 september 2013 om 14:43
Nou, tot zover niet gerookt. Ik zit niet de hele tijd aan roken te denken tot zover. Dat valt me mee. Wat scheelt is dat ik buiten rook en het de hele ochtend heeft geregend. Ik ben wel heel prikkelbaar en voel de onrust in mijn lijf. Een rotgevoel. Hoelang duurt dat?
Lief dat je aan me denkt Jynta. Hoeveel dagen ben jij nu gestopt Jynta?
@ Neele: Gaat goed zeg; 2 maanden! En zijn de 1e 3 dagen een hel qua afkickverschijnselen bedoel je? Is dat na 3 dagen al een stuk minder dan?
@Amina: Hou vol hoor! Zet hem op!
@Yellow: Goedzo!
Wie weet er een leuke App voor op mijn Samsung?
Lief dat je aan me denkt Jynta. Hoeveel dagen ben jij nu gestopt Jynta?
@ Neele: Gaat goed zeg; 2 maanden! En zijn de 1e 3 dagen een hel qua afkickverschijnselen bedoel je? Is dat na 3 dagen al een stuk minder dan?
@Amina: Hou vol hoor! Zet hem op!
@Yellow: Goedzo!
Wie weet er een leuke App voor op mijn Samsung?