Gezondheid alle pijlers

So long, sigaretten!

02-09-2013 19:33 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist mijn laatste sigaret opgerookt. En ik ben er trots op! Maar ook best angstig. Vooral voor de beruchte kilo's en voor het "falen".

Ik ben juist nu gestopt omdat ik vanaf morgen weer wat meer drukte in mijn leven heb (college begint weer) en ik het geld hard nodig heb voor mijn nieuwe toekomstige kamer. De keerzijde is wel dat veel studiegenoten ook roken en ik kijk erg op tegen de borrels. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan wanneer ik met een wijntje in mijn hand sta en de rest de ene na de andere sigaret opsteekt.

Hoewel ik niet heel lang heb gerookt (4 jaar) vind ik het toch een raar idee dat het mijn laatste is. Vooral op stressmomenten kon ik er echt van genieten. Ik zie het als een soort constante factor, houvast. Maar ik kan niet wachten op de euro's die ik bespaar en de betere conditie. Ik voetbal, en ik merk nu echt dat ik er last van heb.

Niet echt een vraag dus, meer een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen en steuntopic. Hoewel de tips om de eerste dagen door te komen ook erg welkom zijn :-)

Liefs
Nou ik heb een hele sigaret gerookt net en toen besloten alles door de plee te spoelen. Ik ben cmpleet blut (15 cent nog) ds ik kan nu letterlijk geen peuken meer kopen. Dit zou moeten helpen.

Trouwens, ik voelde me onrustiger na die eerste 2 hijsen dan daarvoor de hele ochtend. Dus dat gaan we niet meer doen (als er ooit weer geld is).

Fijn Matroes dat je je beter voelt

Noerie herken die onrust wel en prikkelbaar. Ben nu een romcom aan het kijken dat helpt tegen alles haha

Jynta bedankt vor je berichtje, ik ga het nu echt doen, echt echt. Ik heb ook een film gedownload vna Allan Carr, ben benieuwd!
Misschien anders nicotine pleisters proberen Yellow? Mijn moeder vond dat fijner stoppen, het afbouwen van je nicotine shot.
Noerie, dit is ook mijn eerste dag. Ik las net dat de ergste fysieke ongemakken pas na 3 weken verdwenen zijn...
Goed dat jullie stopen, chapeau!

Ik ben zelf sinds vorige week gestopt en zolang ik geen alcohol drink gaat dat prima. Ik heb binnenkort wel allerlei feestjes dus ik ben benieuwd hoe dat afloopt, maar ik ga uit mezelf de kroeg even niet opzoeken. MOEILIJK, dat wel!

Ik ben ook geen ontzettende meeschrijver. Ik heb dat eens geprobeerd in het 30dayshred topic en nog wat topics maar op den duur vergeet ik gewoon te reageren. Maar wilde even laten weten dat ik het stoer vind dat jullie stoppen en dat ik dus (stilletjes) meedoe!
Goed dat je alles door de plee hebt gespoeld yellow. Ik weet nog dat ik ook erg veel onrust kreeg van af en toe een sigaret bij mijn vorige stoppoging. Helemaal niet is rustiger ofzo.
Hier ook maar even geen alcohol en kroeg enzo.
Ik bedoel dat je lichaam na 3 dagen is afgekickt.

Daarna is er geen enkele fysieke verslaving meer.

Ik ben niet gestopt.

Ik heb besloten niet meer te roken.

Klein verschil maar voor mij heel groot.

De eerste weken heb ik mezelf steeds voorgehouden dat ik mocht roken als ik het wilde.

Na een week of drie betrapte ik mezelf erop een hele dag niet aan sigaretten had gedacht .

Heerlijk .

Toen besloot ik dat ik gestopt was;-)
Zo te horen gaat het goed met de stoppers! Ik ben vandaag 1 week gestopt en het gaat echt heel goed. Soms nog wel echt trek, maar dat is snel weer over. Ik houd mezelf steeds voor dat roken gewoon echt geen optie meer is en dat werkt voor mij. Succes allemaal!
Leuk sleutel, wij gaan gelijk op!
*Ik breek even in, want niet-roker en nooit gerookt* maar: wat ruiken jullie lekker!

Echt supergoed dat jullie niet meer roken: ik ga dit topic aan mijn moeder laten lezen, wie weet haalt ze toch ergens de motivatie vandaan om te stoppen na 40 jaar roken. Ze zegt dat ze het graag wil, maar het lukt haar steeds niet. Wie weet helpt het haar wel als ze leest dat anderen het ook kunnen na zo'n lange tijd
Mijn moeder is na 50 haar roken gestopt, cellista! Dus t kan heus :-)

Ik sluit me ook aan, vanuit een iets andere situatie: ik heb 10 jaar gerookt, ben 3 jaar gestopt geweest en nu alweer 2 jaar regelmatig aan t bietsen en heb de afgelopen week 3 pakjes gerookt tijdens n festival. Gelukkig is mijn geliefde erg anti, ik vrees dat ik anders allang weer begonnen was. En t is belachelijk, alleen die eerste sigaret na een tijdje niet is lekker, de tweede eigenlijk al niet meer. En t neemt ook veel teveel ruimte in mijn hoofd in: wel/niet bietsen, wel/niet pakje kopen, is er hier nog iemand aardigs die rookt, zodat ik kan bietsen?

Klaar ermee. Niet roken is veel beter.

Goed bezig Jynt! En zet m op allemaal!
Ik heb een uur geleden shag van de grond geschraapt en daar een peuk van geklikt. Het is fakking triest. Nu is er echt niets niets meer om te roken
Ik zou echt pleisters of kauwgom halen. Ik denk dat heel erg scheelt Yellow.

Ik heb hier niet eens heel veel last van die sigaret die steeds in mijn gedachten opdoemt. Soms wel, maar dat is ook snel weer weg Maar ik volede me gistermiddag en avond zo opgejaagd. Erg vervelend. Nu net wakker en gedoucht en ik heb hoofdpijn.

Ik schrik er best wel van. Ik ben wel eens eerder gestopt maar toen was ik een veel minder zware roker dan ik het afgelopen jaar ben geweest. En dat verschil merk ik nu wel heel erg. Wel een extra goede stimulans om het vol te houden. Bizar toch? Ik weet wel dat het een verslavind is, maar nu voet het ook wel heel erg zo. En dat wil ik niet (meer)!

Vandaag dag 2. Ik hoop dat ik vandaag wel wat minder chagrijnig ben dan gisteren....

Hoe is het bij jullie?

Zet hem op allemaal!
quote:yellowlove2punt0 schreef op 09 september 2013 @ 21:28:

Ik heb een uur geleden shag van de grond geschraapt en daar een peuk van geklikt. Het is fakking triest. Nu is er echt niets niets meer om te rokenNou yellow...als het zo erg met je gesteld is dan weet je dat het echt tijd is om te stoppen
@noerie ik heb nu 0 euro dus vrees dat het nu even niet gaat. Heb gisteren een video gekeken van de Allan Carr methode. En voel me nu meer gesteund, dus hoop dat dit helpt. Ben wel iets kalmer nu heb ik het idee. Rot dat je je zo opgejaagd voelt. In die videodie ik gekeken heb zeggen ze ook dat de nicotine ontgifting van zo'n 3 dagen ook voelt als honger of stress. Dus misschien is dat waar je mee te kampen hebt?

@Matroes ja i know, echt sneu gedrag dat
3 dagen heb ik hier al eerder gehoord. Nu dag 2. Morgen nog, en dan hopen dat dat gevoel dan minder wordt. Al voel ik me nu al minder opgejaagd. HOogdpijn is ook niet fijn maar is wel prima te doen. Beter dan dat opgejaagde gevoel.

Balen Yellow, dat het begin al niet meezit. Maar wat goed dat je die video hebt gekeken. En bedenk maar dat niet roken ook heeeeel veel geld scheelt!
Letten jullie erop dat je genoeg drinkt?

Ik had de gewoonte altijd bij het sigaretje een glas drinken te nemen (roken zonder drinken vond ik niet lekker) en moet nu echt heel bewust ervoor zorgen dat ik genoeg vocht binnen krijg. Anders ben ik ook moe, lamlendig en heb ik hoofdpijn.
Inderdaad. Goed drinken is belangrijk. Doe ik wel. Net weer een hele bak thee op. En ik drink maar extra glazen water tussendoor.

Hoofdpijn is al behoorlijk gezakt. Is er nu, heel licht, op de achtergrond.
Hello dames! Oeh Yellow, jij hebt het wel heel erg! Wíl je dan wel echt stoppen? Of is het puur om het geld, want dat is misschien iet genoeg motivatie voor jezelf? Succes toch!

Hier alles best. Heb wel onwijs liggen zweten vannacht, niet normaal! Schijnt er ook bij te horen, lekker is anders. Mijn humeur is wel oké, of nou ja, redelijk. Miste mijn ochtend peuk wel erg vanmorgen en na elke maaltijd vind ik het lastig.

Succes allemaal!
Ik heb mijn laatste geld expres uitgegeven aan random dingen om er maar voor te zorgen dat ik geen geld meer had voor roken. Ik wil het echt echt echt!

Noerie fijn dat je hoofdpijn al gezakt is, we can do thisssss

Jynta jammer van het zweten vannacht hoop dat je het goed blijft volhouden!
@Jynta: ja, dat zweten hoort erbij. Heb ik (nog) geen last van gehad. En bepaalde momenten zijn ook gewoon echt moeilijk. Gelukkig ben ik vandaag wat beter te pruimen. Maar ik moet er wel erg mijn best voor doen.

Gisteravond vroeg ik aan mijn kinderen of ze niks aan me gemerkt hadden... Zegt mijn zoon; 'Dat je chagrijnig bent vandaag'... :-). Dat probeer ik nu wat meer in de hand te houden. En dat lukt aardig. Verder gaat het nu wel redelijk. Al zie ik er nu erg naar uit om een week verder te zijn.
@Yellow: Probeer anders vervanging te zoeken voor het roken. Ik kende iemand die altijd op een zoethoutje zat te kauwen. Kauwgom kan misschien ook helpen. Zet hem op hoor!
Ik ben nu ALlan carr aan het lezen. Ik weet ook dat hij gelijk heeft. Je wordt chagerijnig omdat je in withdrawal bent. Maar die ontwenning komt omdat je ooit in de eerste plaats begonnen bent. ANdere mensen die nog nooit gerookt hebben hebben dat niet .

Dat probeer ik mezelf voor te houden. Dat boek (en die film) gaan er een beetje over dat je niets mist als je niet rookt. Je gaat juist terug naar normaal ipv dat je iets mist. Ik probeer het mezelf in te prenten!
Sorry hoor maar de shag van de grond schrapen?

Ik neem aan dat je zelf ook inziet dat dit wel erg ver gaat?

Verder is het, als je niet eens geld voor eten hebt, niet meer dan logisch dat je stopt met iets dag zo duur is lijkt me.
Nourie, chagrijnig zijn duurt helaas wat langer dan 3 dagen.

Maar die hoofdpijn is als het goed is na morgen over of in ieder geval een stuk minder .

Bedenk je eens dat je nu geen copd meer kan krijgen! Hoe leuk is dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven