Gezondheid alle pijlers

So long, sigaretten!

02-09-2013 19:33 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist mijn laatste sigaret opgerookt. En ik ben er trots op! Maar ook best angstig. Vooral voor de beruchte kilo's en voor het "falen".

Ik ben juist nu gestopt omdat ik vanaf morgen weer wat meer drukte in mijn leven heb (college begint weer) en ik het geld hard nodig heb voor mijn nieuwe toekomstige kamer. De keerzijde is wel dat veel studiegenoten ook roken en ik kijk erg op tegen de borrels. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan wanneer ik met een wijntje in mijn hand sta en de rest de ene na de andere sigaret opsteekt.

Hoewel ik niet heel lang heb gerookt (4 jaar) vind ik het toch een raar idee dat het mijn laatste is. Vooral op stressmomenten kon ik er echt van genieten. Ik zie het als een soort constante factor, houvast. Maar ik kan niet wachten op de euro's die ik bespaar en de betere conditie. Ik voetbal, en ik merk nu echt dat ik er last van heb.

Niet echt een vraag dus, meer een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen en steuntopic. Hoewel de tips om de eerste dagen door te komen ook erg welkom zijn :-)

Liefs
Neele, ik schrijf toch netjes dat ik expres mijn geld heb opgemaakt zdat ik geen peuken kon kopen, ik heb gewoon eten thuis hoor en morgen komt er weer geld binnen for your information.

Maar goed dames ik ben me er vol bewust van dat ik verslaafd ben, en ik ben nog steeds gestopt dus ben toch trots op mezelf maar ik heb nu even geen zin in commentaar eigenlijk. Ik kan dit en ik ga dit doen. Succes allemaal!!
Hoooiii lieve dames!

Wat leuk dat jullie nog zo actief meeschrijven! (in tegenstelling tot mijzelf )

Ik ben trots op jullie. Iets minder trots op mezelf want ik heb afgelopen vrijdag (shame on me) 1 hele sigaret gerookt. Toen dacht ik wel "oja, dit was het dus". En had ik er daarna wat meer rust bij ofzo. Hoe je het went of keert, ik heb gezondigd Afgelopen weekend + maandag en vandaag echter geen sigaret aangeraakt.

Overmorgen de eerste borrel, ik vrees met grote vrezen...

Zet 'm op ladies. Wees niet zo'n slappeling als Whitenoise
quote:Neele01 schreef op 10 september 2013 @ 16:34:

Nourie, chagrijnig zijn duurt helaas wat langer dan 3 dagen.

Maar die hoofdpijn is als het goed is na morgen over of in ieder geval een stuk minder .

Bedenk je eens dat je nu geen copd meer kan krijgen! Hoe leuk is dat?

Is dat zo? Dat is alweer een leuke opsteker! COPD wil je niet krijgen natuurlijk. Bedankt!

Hoofdpijn is echt een heel klein beetje nu. Vandaag ook chagrijnig maar ik beheers me beter dan gisteren. EN ik voel me ook een stuk minder nerveus en gejaagd dan gisteren. Ik heb me zeker wel eens beter gevoeld, maar ik trek het wel goed.

Hoe is dat nu bij jou Neele? Hoe ernstig ben je er nog mee bezig?
P.s. Ik heb me echt als een heks gedragen vorige week. Nog nooit zo lang chagrijnig geweest in mijn hele leven.
Ik heb de eerste tijd heel vaak nog een sigaret gerookt . Toen vond ik dat ik dat kon. Maar dat kan dus niet. Want op een gezellige avond werden dat er 6.

Tip voor de borrel; geen alcohol drinken. Saai maar veilig .

En vertrouw er in dat het over een tijdje allemaal kan.

Ik at vorige week een lange avond in de zon heerlijk eten met fijne mensen en goede wijn. En ik heb niet eens getwijfeld. Het kan dus. En jij kan het ook!
Nourie, het klinkt raar maar ik ben er alleen mee bezig als ik dit topic bezoek. Of als iemand het er over heeft.

Echt, meer dan 25 jaar behoorde mijn sigaretten tot mijn eerste levensbehoefte .

En nu sinds begin juli niet meer . Ik hoef ze niet en ik wil ze niet.

Soms wel hoor... Maar ik weet dat het maar 5 minuten duurt.

En dan is het over.

Doorgaan Nourie, je kan het!!!!
Dat klinkt hoopvol Neele!

Knap hoor!

Hier nu dag 3. Op zich gaat het best goed. Ik denk niet zozeer aan de sigaret op zich. Dat zijn korte momenten. Maar die afkickverschijnselen...daar heb ik nu het meeste last van. En dat is alleen maar een extra goede stimulans. Ik schrik daar toch behoorlijk van...

Ik slaap gelukkig wel goed. Hoe is dat bij jullie?

Succes allemaal weer vandaag! We kunnen het en we gaan het doen. Wat zeg ik? We doen het al! We zijn gestopt!
@jynta, echt?? Komt het door het stoppen? Ik lig ook al de hele week te zweten 's nachts...

@yellow, wat je jezelf denk ik vooral moet voorhouden is waarom je wilt stoppen (ga eens langs een ziekenhuis kijken naar wat voor mensen in alle staten van gezondheid daar allemaal te roken staan dat is echt een heel sneu gezicht om doodzieke mensen in hun pyama buiten te zien staan met infuus en al om maar die peuk te roken) en vooral: dit gaat voorbij!!! Dit is allemaal tijdelijk en over een tijdje ben jij moeiteloos rookvrij! En je weet me te vinden he!

@Neele...ai COPD ja...ik zie mezelf al gaan met mn zuurstoftank...

@Noerie, ik slaap beroerd. Zweten dus, of juist heel koud, veel dromen, veel wakker worden.

@hier, mijn statistieken worden steeds leuker!

Ik rook al 8 dagen en 9h niet meer

Ik heb al 159 sigaretten niet gerookt

Daarmee E50,25 bespaard en 10h en 36m aan sigarettentijd bespaard!!!!

Moeilijke momenten: 's avonds voor het slapen gaan en de pauzes tussen colleges door. Die pauzes ga ik wel bij mijn rookvrienden staan en sta dan een mandarijn oid te eten (gelukkig in dat groepje dat buiten staat ook een paar niet-rokers) en voor het slapen gaan tja dan is de dag al bijna om en dan ga ik maar tandenpoetsen en douchen.

Soms kom ik in de verleiding om een sigaretje te bietsen van iemand maar dan durf ik niet omdat ik bang ben dat het dan net zo gaat als vorige keer en dat ik binnen 2 weken weer een pakje per dag rook.

Succes allemaal
Niet bietsen!!!!! Nooit meer eentje opsteken!

Ik ben het bewijs dat het niet kan.

Zo vaak had ik het roken terug geschroefd naar " alleen op feestjes en partijtjes" om binnen de kortste tijd weer fulltime te roken.

Niet doen dus.

Sterkte!
Precies. Die ervaring heb ik ook...
Die ervaring heb ik ook. Ik kan nooit meer roken. En ik wil het ook niet meer.

Goed bezig hoor Majtroeska! Wel balen van die beroerde nachten... Maar ook dat gaat weer voorbij.

Ik had een erg drukke dag tot nu toe. En dan heb ik er eigenlijk weinig erg in. De onrust is er nog wel, maar veel minder merkbaar. Volgens mijn man, praat ik een stuk sneller dan normaal:-).

Vandaag dus best een goede dag!
Achja...dat zweten is zo erg ook niet..lekker die gifstoffen eruit zullen we maar denken!

Goed bezig Noerie..echt, het wordt makkelijker.

En ik eet veel meer fruit sinds ik gestopt ben!
Vanavond wel met een vriendin afgesproken die rookt. Ik heb wel met haar in een restaurantje afgesproken en niet bij haar thuis. Dan wordt er nl. meteen minder gerookt.
Haha. ik ook. Ik heb vandaag al 3 appels en 2 kiwi's op, haha!
Bij ons geldt een algeheel rookverbod in huis (al best een tijd) in de zomer betekent dat dat je de hele avond buiten zit met vrienden..in de winter betekent het dat iedereen minder rookt.

Wel erg hoe "beledigd" sommige mensen reageren als ze niet meer bij je binnen mogen roken
De eerste dagen zijn het lastigst.

Praat niet in de vorm van volhouden want volhouden kun je niet tot ever. Het is gewoon geen optie meer.

Geef het geld wat je bespaart een doel.

En prijs jezelf gelukkig dat je genoeg van jezelf houdt dat je ophoudt je lichaam aan te tasten!
Hier weer een prima dag en heb ook maar meteen een start gemaakt met hardlopen. Ik heb inderdaad wel onrust, maar geen gevoel van 'ik moet nú een sigaret!', het is idd geen optie, klaar. Ik wil het niet meer. Ik hoop zodat dit gevoel blijft (en de onrust minder wordt).
Oh en vannacht een stuk minder gezweet. Wel onrustig geslapen, maar een stuk minder nat
Oh ja en doel voor mijn gespaarde geld: nieuwe hardloopschoenen.
Wat grappig Nourie. Ik heb deze zomer meerdere malen te horen gekregen dat ik zo snel praat.

Nooit aan stoppen met roken gedacht .

Tot nu
Haha, Neele...

Hier ook best een goeie dag eigenlijk. Gisteravond uit eten geweest met een rokende vriendin. Ik heb 3 keer met haar buiten gestaan zodat zij kon roken. En ik vond het niet eens moeilijk... Dat viel me erg mee. Het is inderdaad geen optie meer. Ik wil ook niet meer. Mijn verslavind natuurlijk well, maar ik niet. Het scheelt echt.

Vannacht ook liggen zweten hier. Maar overdag gaat het gisteren en vandaag prima...

Lekker bezig Jynta!
Ik had gisteravond om 12 uur een heel verhaal getypt omdat ik toen precies een week van het roken af was. Zou ik op verzenden drukken ligt het forum eruit

Mijn statistieken:

8 dagen niet gerookt

200 sigaretten niet gerookt

60.80 euro bespaard

13 uur en 20 min. 'over'

Ik schrik vooral van het aantal sigaretten die ik niet gerookt heb. Ik wist natuurlijk wel dat ik 25 sigaretten per dag rookte maar als je dan zwart op wit ziet dat dat er 200 in 8 dagen zijn dan schrik je toch wel. En ik vind het ook beschamend.
Wow aminah dan rookte je echt veel! Ik ben al bijna 2 weken op gang en jij hebt (ietsje) meer bespaard dan ik

Maar...goed bezig die statistieken zijn nu je motivatie!
Help!!!! Ik word volgens mij zo iemand waar ik altijd een hekel aan had....

Was gisteren met vrienden uit en stoorde me aan de rook die in mijn gezicht kwam en de stank.

Wat erg!!!!!
Hier alles nog helemaal goed! Begint steeds meer te wennen. Vanavond mijn eerste rookvrije feest, een bruiloft. Scheelt wel dat er nergens binnen gerookt mag worden, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven