Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
@ Freebie, goed zo meisje, schrijf het maar van je af, weet je door dingen op te schrijven zie je het ook vaak helder.

Wat ook helpt is dit (tenminste bij mij dan)

Ik bepaal ZELF wat ik wil, als gaat ex nu 100x op zijn kop staan en me gouden bergen beloven, IK besluit hem niet meer te geloven

Wat je een beetje doet is hem de controle geven en daar word je niet sterker van meissie.

Hou zelf de controle en sta vooral achter je beslissingen

Ik had twee weken geleden ECHT niet kunnen roepen EN geloven wat ik nu doe

Ik ben klaar met die relatie (moet de puinhoop nog opruimen)

Had ik dat twee weken geleden ook geroepen en hij had op de stoep gestaan...well, had hem zo weer binnengelaten

Maar nu....durf wel te zeggen dat ik dan niet meer zou doen nu!

En zo moet je een beetje gaan denken Freebs, keuzes maken en er 100% achter staan

Zoals bijvoorbeeld lekker gaan stappen met je vriendinnetje

Tip: laat telefoon thuis, hoef je ook geen 100x te kijken of hij misschien een berichtje heeft gestuurd

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Vlinder meis, wat zeg je toch een ware woorden
ja heel mooi gesproken

En au komt wel hard aan maar daarom juist niet minder waar..

En Vlinder je hebt gelijk, iedereen maakt de keuze waarvan hij of zij denkt dat ie daar gelukkig van wordt.

En hij zou gaan voor een middenweg, maar aagezien ik daar niet gelukkig van word kies ik voor dit. Dit maakt mij uitinedelijk wel gelukkiger, dan maaar helemaal geen relatie de komende jaren maar in elk geval niet meer DAT.

En ja ik wil het liefste dat ik mn gevoel voor hem kan deleten(zoals een ander topic heet) Dat is de beste bewoording zoals ik het nu voel....

Najaaa ik zet door! Net als jullie
Hihi Summer dank....

Overigens, goed van je dat je al kunt zeggen dat je klaar bent met die relatie, wilde dat ik ook zover was.

En toch, als ie me terug zou vragen zou ik het niet doen denk ik, of toch wel, nou ja, hij vraagt het toch niet

Freeb, was er maar zo'n knopje he, hup alle herinneringen en gevoelens eruit! Maar helaas..

Toch wat je schrijft betekent wel dat je in ieder geval verstandelijk weet wat de beste keuze is.

Nu moet je alleen geduld hebben tot je gevoel hetzelfde gaat zeggen.

Maar dat komt echt hoor, het slijt echt.

Ik was dit topic gestart toen ik één bonk huilende vrouw was, en hoewel ik natuurlijk nog stikverdrietig ben, en heus af en toe nog wel een afgrijselijke jankbui heb, het wordt toch beter.

Maar het is gewoon zo dat het tijd kost, hoe jammer ook.

Heb je wel lekker een hele berg vriendinnen die je kunnen vermaken en waarmee je flink kunt doorzakken?

Kus en knuffel!
Kijk Freebie DAS precies goed gezegd, iedereen kiest waar hij of zij gelukkig van wordt

En waar hij gelukkig van werd daar werd jij nou net NIET gelukkig van!

En ik beloof je en dat doe en kan ik ook echt beloven dat dit je uiteindelijk veel gelukkiger gaat maken!

Ben trots op je!

Hier gaat het eigenlijk nog steeds wel lekker, ben mijn social life weer een beetje een boost aan het geven en dat voelt ook wel weer lekker.

Euhmm....volgens mij is Sanne de zee ingewaaid gister, tis zo stil
@ Vlinder, als hij het zou vragen dan zeg je tegen hem....

Momentje ik moet even het Viva Forum checken

Dan vraag je het ons en dan roepen we allemaal in koor...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Wedden dat je het dan niet doet, en zelfs zonder ons denk ik nog wel dat je nee zegt, je bent een hoop sterker geworden de laatste weken!

X
hahaha Summer wat ben je grappig

Nou ja precies goed gezegd, ik heb Vlinder nagepraat maar ik vond indd ook dat zij dat goed zei over de keuzes die je het gelukkigste maken. (waar heb je die vandaan vlinder? die ga ik op een tegeltje zetten)

Weetje de grootste verdraaidheid zit er nog in het feit dat ik koos voor hem, omdat ik dacht dat hij mij gelukkig kon maken. Dus juist is jouw redenering Vlinder, want ik dacht inderdaad dat hij me gelukkig zou maken. Daarom koos ik er ook voor.

Het feit dat hij niet voor mij kan (en wil) kiezen betekent voor mij dat ik mijn eerste keuze moet omgooien en juist voor het andere moet kiezen: zonder hem.

Terwijl ik als ik ergens voor ga, er ook echt voor ga. Ik kies echt voor iets met hart en ziel.

Maar nu word ik voor mijn gevoel een beetje gedwongen, dus kies ik niet met hart en ziel.. Maar met mijn hoofd. Mijn gevoel zal vast wel bijtrekken...

Ik heb er nooit zo over nagedacht: wat maakt mij op de lange termijn nou gelukkig?

Was ik hem tegengekomen en had ik mezelf die vraag gesteld had ik natuurlijk nooit voor hem gekozen (ik had het kunnen weten maar ik was 17 en nog steeds naief)

Stel ik nu mezelf die vraag dan zeg ik WEL nee hij maakt mij op langere termijn niet gelukkig.

Stelde ik mezelf die vraag toen ik 17 was, en hij was neit getrouwd geweest dan was ik zeker weten voor hem gegaan.

Proberen is altijd beter dan nooit mogen proberen. Al was het op niets uitgelopen!

Ik dacht dus toen dat ie me gelukkig kon maken, maar hield totaal geen rekening met het feit dat hij getrouwd was.

Daar komt het op neer.

Het kost tijd ja Vlinder! En ik heb heel veel lieve vriendinnen gelukkig Dus dat is echt een hele goede zaak! Ben ook erg blij dat ik vriendinnen heb.

Tis indd stil rondom Sanne.. .Gaat vast goed met r

En Summer jij gaat social life een boost geven? Vertel!

haha ja Vlinder, precies! Je moet eeeeeven aan Summer en Freebie vragen wat je ook alweer zou doen, NEE! dus
Klap.klap,klap voor freebs!!!!

Goeie gedachtes meis lekker vasthouden zo

wat betreft mijn social life:

Niet zo heel veel bijzonders hoor maar heb er de afgelopen weken bewust voor gekozen om veel thuis te zijn, veel alleen tijd zodat ik goed kon nadenken.

maar ben wel uitgedacht, tis helder in mijn hoofd.

Denk dat ik nu voor mezelf en voor anderen weer een leuk hoofd ben om tegenaan te kijken

Ik bedoel, als ik mijn tranen zit tegen te houden en maar aan 1 ding zit te denken ben ik voor mezelf en voor anderen GEEN leuk gezelschap.

Well die tijd is een beetje voorbij (of er moet weer ineens een brulbui voorbij komen) dus ben weer lekker mijn agenda aan het vullen
ohh precies helemaal goed

ik ken het maar al te goed!!!

Hoewel ik ook een vriendin had die over iemand heen moest komen, ze BLEEF maar erover lullen maar ik weet nu pas hoe erg het je kan overnemen, en dat je nergens anders over kan praten kan ik me ook wel voorstellen...

Naja ze luistert nu ook naar mij gelukkig.

Of met een half oor, dat vind ik ook prima!

haha

Ja ik kan hier echt mn verhaal kwijt en als ik terug lees dan klink het allemaal super logisch.

Gewoon vanaf nu eerst naar de feiten kijken: is ie single en zijn er nog eventuele andere dingen die mij en hem kunnen belemmeren, zo ja WEG met die hap, en zo nee gewoon proberen.

Nu moet ik ook minder kritisch zijn, en dat gaat me ook wel lukken!

Ik moet ff weg maar iig heb ik t naar mn zin hier (best wel ironisch) maar toch

Knuf!
Dames,

Wat herken ik me zo in jullie verhalen. Mijn vriend en ik zijn sinds pasen uit elkaar. We hadden maar een jaar een relatie maar we waren dol op elkaar. Helaas heeft hij een huwelijk achter de rug en blijkbaar had hij het niet helemaal verwerkt.Midlife crisis!. Hij is een biker en een biker moet je dan vrij laten. In begin zagen en spraken we elkaar nog regelmatig, de ene keer ging het goed, andere keer was het een drama . Zeker omdat we beide in de organisatie zaten van een groot event in 2009. Helaas heb ik 2 weken geleden de handdoek in de ring moeten gooien. Het ging gewoon niet meer. Het ene moment was hij lief en leuk en aardig en zetten we samen de spullen op mijn motor (had spullen in NY gekocht voor mijn bike) en het andere moment gedraagd hij zich als een eikel die wel stoer wil doen ten opzichte van de andere bikers. Jullie kunnen wel begrijpen: ik flipte uiteindelijk naar 3 maanden op een hele dunne lijn te hebben gelopen. Dat kon hij me niet vergeven want ik had me niet proffesioneel gedragen volgens hem en was een klein kind. Hij heeft me via een mail laten weten dat hij mij niet meer wil zien (erg leuk). Door deze break up heb ik niet alleen mijn vriend verloren maar ook het plezier in mijn hobby. Het rijden met de motorclub. Gelukkig is het geen kleine motorclub en laat ik me ook niet wegpesten door hem. Hij krijgt van mij 2 maanden om tot rust te komen en dan ben ik weer bij of hij het wil of niet.

Hoewel ik hem gigantisch veel mis en niet begrijp waarom we ooit zo gelukkig waren en binnen no time dat het helaas verdwenen is. Wat mij ook kwets en verbaasd is dat zijn zogenaamde vrienden die allemaal vriendjes met mij wilde worden toen ik nog een stel waren nu helemaal niks meer van hoor. Ze hebben mezelfs verwijderd uit hyves. Gelukkig heb ik me mijn eigen vrienden goed onderhouden en dat redt mij nu.

Dames we komen hier allemaal uit. De ene wat sneller dan een andere. We zullen het met vallen en opstaan doen, maar uiteindelijk worden we er sterker van. We leven gelukkig niet meer in de middeleeuwen waar we afhankelijk waren van de man. We zijn zelfstandig en kunnen ons eigen boontjes doppen. En ja we hebben ook liefde nodig, maar dan wel van diegene die ons echt kan waarderen. Want dat zijn we gewoon waard.

Liefs Lisette
Ben ik de enige die het druk heeft vandaag?

Wilde toch nog even snel bij lezen en iets van me laten horen.

@ Freebie, vrienden worden lijkt me in dit stadium kansloos. Dat moet je jezelf toch helemaal niet aan willen doen? Ik vind het ook altijd een soort vernederend zwaktebod hoor, van die mannen die je niet meer willen, maar je ook niet als "heel bijzonder vriendinnetje" willen kwijtraken. Breken is breken in mijn ogen. Na een mooie, gladde breuk kan je verder met je leven. Beter dan elke keer een nieuw rafeltje te creëren, omdat je hem weer hebt gezien. Afscheid nemen van wat was is moeilijk, maar je doet jezelf een groot plezier door het vol te houden.

Mijn ex voelde zich bij mij ook altijd zo veilig. Kon bij niemand anders zo zichzelf zijn en zo lekker ontspannen en slapen als bij mij. Maar dat is ook logisch want ik was niet zo heel erg veeleisend dus bij mij hoefde hij niets. Als hij maar blij was, was ik dat ook. Jouw vriend was gebonden en had thuis waarschijnlijk iemand die hem regelmatig op z'n nek zat, dan zou ik me bij de buitenvrouw ook lekker kunnen ontspannen..

Met mij gaat het wel vandaag, achtste dag en counting. We zouden aanstaande zaterdag naar een familiefeest (zijn familie) gaan samen en hij heeft een hele leuke familie dus daar ben ik wel verdrietig van. Ook moet ik ongesteld worden, dus de omstandigheden werken niet lekker mee, maar ik ga ervoor en zolang ik mezelf dat maar voorhoud lukt het allemaal wel.

Dikke kus,

Sanne
Wat een verhaal Lisette. voor jou

Sanne
De achtste dag WHIEHOEOEOEOEOEOE!!!!

Tsja ongesteld worden helpt zeker niet!

En ja ben bang dat jij de enige was die het druk had meis

Hoe was je etentje?

X
Ja Sanne, jemig wat doet dat een zeer om te horen maar het is zo ontzettend waar...Hij voelde zich blijkbaar echt veilig inderdaad omdat ik niets van hem vroeg.

En ja ze zit hem denk ik regelmatig op z'n nek.

Wel kut om dit te moeten horen, maar het is indd echt waar denk ik.

Ik laat het even tot me bezinken en dan neem ik het weer mee in mijn afkickpakket! Het is namelijk een feit dat erg goed werkt. Ook ontzettend pijn doet maar als ik vol hou dan kom ik er wel.

En nee, vrienden worden dat kan ik ook niet.

Jammer dat ie nu naar voren komt (zijn gedrag) als een ontzettende zwakkeling terwijl hij dat in mijn ogen nooit is geweest... En ik voel nog steeds voor hem.

Weer een teleurstelling.

Nouja, wel rot dat je ongesteld moet worden.. Ik daal dan af naar de -10 want ik word zo emotioneel dan! Ben niet om te genieten en zie alles dan zwart. Gelukkig was dat alweer vorige week en nu gaat t alweer prima. (prima? best goed dan...)

Je hebt helemaal gelijk hoor, het is of alles of niets. En geen vriendschap!

En als ik echt zo speciaal voor hem ben dan hoor ik dat nog wel.. Ga er niet op zitten wachten want dan kan ik denk ik lang wachten.

Ga er wel op hopen dat dan weer wel maarja dat is nou ook eenmaal iets wat je altijd blijft houden.

Hoop.

Ik ken nog een gedichtje over hoop:

Hope is the thing with feathers

That perches in the soul,

And sings the tune without the words,

And never stops at all,

And sweetest in the gale is heard;

And sore must be the storm

That could abash the little bird

That kept so many warm.

I've heard it in the chilliest land

And on the strangest sea;

Yet, never, in extremity,

It asked a crumb of me.

Dat je dat eigenlijk altijd hebt, zonder dat je er iets voor hoeft te doen.. Kan dus ook positief (zoals in dit gedicht) zijn!

Oja en ik ben ook al deze week een beetje aan het minderen met snoepen, vind ik best knap van mezelf. Heb echt elke dag niet gesnoept, goed he!

Veel sterkte allemaal

Hoi Lisette..

Gaat t wel een beetje?

Erg he een break-up.. Je hebt t gevoel alsof je er nooit meer uit komt.

Gelukkig hoef je al minder te huilen na een korte tijd (soms nog n huilbuitje als je in je bed ligt savonds) maar mijn tranen prikken nu na een week al niet meer 24/7 achter mijn ogen.

Het gemis zelf is heel moeilijk, maar elke dag (als je hier op eht forum schrijft) krijg je een nieuw inzicht in waarom het beter is dat je voor jezelf kiest.

Ik heb nu sinds een paar dagen hele sterke argumenten gehoord waar ik me in elk geval aan vast kan houden.

Maakt het dan het verdriet er minder om? Nee dat niet, maar het brengt mij wel steeds dichter bij de acceptatie.

En maken die inzichten mij sterker? Dat ook zeker, voor de volgende keer weet ik nu mijn kansen en risico's maar aan de andere kant zijn die inzichten ook weer een steekje in mijn hart. Omdat het dan lijkt alsof alles een leugen was. En dat was het niet, maar blijkbaar was het ook niet ECHT zoveel de moeite waard als het voor mij leek en voel(t)de.

Ben nu alweer een beetje gewend aan het 'geen contact'en geen mails de hele dag door, smsjes op de juiste momenten, afspreken en het bij elkaar zijn. Dus dat is goed! En positief.

Het duurt nog wel even een tijd gok ik zo, want het heeft lang geduurd en ik ben niet zo goed in het accepteren van mijn falen over het algemeen, maar ach dag bij dag doen we allemaal ons best en gaat het met de meesten alweer een stuk beter als eerst.

Zelfs met mij! Ik weet nu dat ik beter af ben zonder, dat ik gelukkiger zal worden zonder hem.

Sanne neem een lekker stuk chocola..Denk dat ik dat wel ga doen!!!

Of wat anders...(wat nou minder snoepen?! haha)
@ Lisette, welkom meis.

Weet je het hele geen contact verhaal blijdt toch wel de rode draad hier

Wees er dus maar "blij" om dat hij je even niet wil zien

Nou ja de manier waarop had natuurlijk wat fraaier gekund.

Ik moet wel zeggen dat je als een sterke dame overkomt, je gaat niet bij de pakken neer zitten, goed van je!!!

@Freebie, je bent nog steeds lekker bezig meis, hou vol!

En ik...ik gewoon weer een paar %tjes erbij vandaag!

Fijne avond allemaal
Het eten was erg gezellig, maar thank God voor mijn Uggs en dikke trui! Ik word erg blij van jouw procentjes Summer, blijf ze vooral bijhouden. Hoe is het verder met je?

Freebie, wanneer ga je stoppen met tegen jezelf te zeggen dat je gefaald hebt? Jij hebt helemaal niet gefaald, je hebt alleen maar je gevoel gevolgd en je bent verliefd geworden. Daar is niets mis mee en ik hoop dat deze ervaring je niet zo erg heeft beschadigd dat er meer blijft hangen dan een klein deukje in je ziel. En natuurlijk was het geen leugen, je hebt heus niet alles verkeerd gezien hoor. Maar hij is een (gebonden) man en jij bent een jonge ongebonden vrouw en jullie hebben allebei je eigen waarheid. Probeer niet bitter te worden meis, echt alles, alles gaat voorbij. Ook dit gevoel, maar voorlopig is het niet meer dan logisch dat je nog gevoelens voor hem hebt. Dat maakt je geen zwakkeling, maar geeft aan dat jij weet hoe het voelt om lief te hebben en ooit kom jij iemand tegen die jou net zo lief heeft.

Niet alleen jij, maar wij allemaal!!

Kus
Dankje voor je lieve bericht Sanne.

Ja, ik vind het gewoon niet leuk dat ik hierdoorheen moet. Ik wil het liefst zo snel mogelijk weer helemaal happy zijn!

En dan maar zonder hem. Maar het steekt me, elke keer als ik hem zie. Oh zo belangriijk was ik dus voor je?

Maarja, dat gaat ook wel over. Ik hoop na een paar weken!!

Vandaag weer aan t werk. Nog maar 2 dagen en dan weer weekend! Yes

Gaan jullie nog wat doen?

Ik ga voetbal kijken morgen, met vriendinnen. En zaterdag een verjaardag van een vriendin, dus zit wel goed!

Dikke zoennnn
@ Sanne, UGGS zijn altijd goed, of het nou regent, sneeuwt of dat het 30 graden is, ik vind ieder meisje verdiend UGGS al is het alleen maar omdat ze zo heerlijk zitten!

Met mij gaat het verder errug goed kan ik je zeggen.

Misschien dat ik binnekort naar het Single Topic verhuis, maar vind het hier ook nog zo leuk en ben stiekum ook een beetje bang voor een terugslag (kan toch niet binnen een maand over zijn toch???)

Enne Sanne......dag 9 vandaag!!!!!

@ Freebie, Sanne heeft gelijk, het is niet jouw schuld, stoppen met jezelf dat verwijt te maken

Sommige dingen zijn gewoon not meant to be, niet leuk maar wel de realiteit!

Goed van je dat je een lekker druk weekend hebt

Vrijdag hier ook voetbal met vriendinnen (en een heer die me wel wil ontmoeten misschien) zaterdag en zondag lekker niets nog.

Wil eigenlijk mijn huis van binnen en buiten soppen.

Komt dus allemaal wel weer goed hier

Werk ze meiden, heb hier weer een dagje niets

Morgen vrij en dan maandag begint het echte werk leven weer
Summer, zullen we op dubbel date?

Lijkt me wel lachen..

We schelen wel wat in leeftijd maar mijn ex was ook 36 dus ik heb er blijkbaar geen problemen mee ;)

Je zei dat je aan het Scheveningse strand woont, wat heerlijk!

Ben ook wel toe aan een nieuwe date hoor... Denk dat dat (als je je er niet te serieus op instelt) een hele goede afleiding is.

Hoe slecht het ook mag gaan, je houdt jezelf wel bezig met daten!

haha
Ben niet heel erg bezig met daten hoor Freebs,

Morgen met de voetbal moeten we ook de vrijgezellenavond regelen voor mijn zus en zwager

Nou dacht mijn vriendin dat het wel leuk was om mij te koppelen aan een vriend van mijn zwager, dus de heer in kwestie is even gepolst en die zag het wel zitten, hij wist alleen niet of hij kon vrijdag.

Weet ooknog niet echt of ik er aan toe ben

Moet je eerlijk zeggen dat de rust die ik nu heb wel heel erg lekker vind.

Even geen rekening houden met iemand, even de dingen doen zoals ik ze wil

(zo ligt er bijvoorbeeld al 3 weken lang een berg strijk te wachten das niet normaal, NU ga ik me irriteren dus nu ga ik ook strijken )

Verder doe ik het gewoon rustig aan, doe mijn dingetje, sport en schrijf nog steeds heel veel, maar de rust....zucht die is echt lekker!
blijkbaar kan t dus wel binnen een maand over zijn Summer ;)

Denk dat je er aan toe bent om verder te gaan en neit te blijven hangen.

Net als mij een beetje. Ik wil ook verder. Tuurlijk zit ie nog in mn gedachten en ik reken ook niet op een relatie meteen met een ander, dat zou denk ik nog niet kunnen, maar ik wil ook neit blijven hangen.

De keuze is gemaakt. En ja als ik hem zie zal ik het heel spijtig vinden maar het is ZIJN loss niet het mijne.

Bah.

Maar ik twijfel ook weer hoor, nu ik zoiets positiefs zeg en voel denk ik, kan dat dan wel? Is dit niet gewoon een 'goeie' bui en morgen dat ik weer helemaal terug val?

Ik heb dat zo vaak, emotie/ stemmingswisselingen.

Op een gegeven moment kan hij me namelijk wel echt weer aangrijpen. Dat ik weer denk van ooooohhh hij is ook zo leuk en ik mis hem zo!

Maar ja in elk geval spreek ik m niet meer dus eigenlijk zit ik best veilig zo.
Gelukkig!

Wel leuk hoor een ' date' haha. Misschien is ie wel superlief (hot? nee daar doen we even neit aan, een man moet vooral LIEF zijn nu)

Wel lekker dat je morgen vrij bent, ik moet nog wel werken, maar vind t niet erg

Ach nee het daten, ik ben er nooit echt goed in geweest, maar sta er wel voor open om eens lekker lol te hebben.

Hoewel ik wel echt de aandacht mis. Maar aan de andere kant is het zeker wel lekker om ff alleen te zijn, hoewel, ik was in feite altijd al alleen he ;) dus ik ben er echt wel aan toe.
HI Dames,

Freebie, op zich ben ik al over het jankenfase heen. Het heeft toch geen zin, mijn vent is zo ver heen dat ik voorlopig (hoop) hem niet in de armen van een andere zie. Ik vind het alleen verschrikkelijk dat de laatste periode de leuke periode overschaduwd. Gelukkig heb ik hele goede en lieve vrienden om mij heen die altijd voor me klaar staan en er ook hebben klaar gestaan voor mij

Summerdance, dank je wel dat ik een sterke vrouw lijk. Ik mag het niet van mezelf zeggen maar dat ben ik wel. Maar dat is ook een probleem, doordat ik redelijk wat levenservaring heb en in een wereld zit waar je mannentje wel moet staan (directiesecretaresse op RvB niveau) heb ik geleerd te incasseren. Maar aan de andere kant ben ik ook gewoon een meisje die heel graag de armen van haar vent om zich heen wil hebben. Maar ja als mijn vent geflipt is kan je er weinig aan doen. En dan kan ik wel in het verleden blijven hangen maar dat helpt toch niet. Je moet verder.

Kijk ik huil ook nog wel van binnen, ik mis hem en een nieuwe relatie moet ik echt nu niet aandenken, maar aan de andere kant morgen kan het allemaal over zijn dus moet ik vandaag wel een feestje van proberen te bouwen.

Eerste wat ik dan ook gedaan heb is de zaterdag nadat de grote bom was gebarsten een nieuwe marlies dekkers gekocht.

Ik probeer heel sterk vooruit te kijken. Oke ik slaap slecht en ik pieker me suf, maar ik kan het toch niet veranderen. Want ik kan hem niet veranderen. Het enige wat ik kan doen hem in laten zien dat ik hij iets kwijt is geraakt wat fantastisch is. Dat hij mij is kwijt geraakt.

Ik kreeg vanochtend deze tekst van een vriend van mij:

Wees kalm temidden van het lawaai en de haast,

en bedenk welk een vrede er in stilte kan heersen.

Sta op goede voet met alle mensen zonder jezelf geweld aan te doen.

Zeg de waarheid rustig en duidelijk;

en luister naar anderen; ook zij vertellen hun verhaal.

Mijd luidruchtige en agressieve mensen, zij belasten de geest.

Wanneer je je met anderen vergelijkt,

zou je ijdel en verbitterd kunnen worden;

want er zullen altijd grotere en kleinere mensen zijn dan jezelf.

Geniet zowel van wat je hebt bereikt als van je plannen.

Blijf belangstelling houden voor je eigen werk hoe nederig dat ook moge zijn;

het is een werkelijk bezit in het veranderlijke fortuin van de tijd.

Betracht de voorzichtigheid bij het zaken doen; want de wereld is vol bedrog.

Maar laat dit je niet verblinden voor de bestaande deugd,

vele mensen streven hoge idealen na;

en overal is het leven vol heldendom.

Wees jezelf.

Veins vooral geen genegenheid.

Maar wees evenmin cynisch over de liefde,

want bij alle dorheid en ontevredenheid is zij eeuwig als het gras.

Volg de loop der jaren met gratie; verlang niet naar een tijd die achter je ligt.

Kweek geestkracht aan om bij onverwachte tegenslag beschermd te zijn.

Maar verdriet jezelf niet met spookbeelden.

Vele angsten worden uit vermoeidheid en uit eenzaamheid geboren.

Leg jezelf een gezonde discipline op maar wees daarbij lief voor jezelf.

Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren;

je hebt het recht hier te zijn.

En ook al is het je wel of niet duidelijk,

toch ontvouwt het heelal zich zoals het zich ontvouwt en zo is het goed.

Heb daarom vrede met jezelf, hoe je ook denkt dat jij moge zijn,

en wat je werk en aspiratie ook mogen zijn,

houdt vrede met je ziel in de lawaaierige verwarring van het leven.

Met al zijn klatergoud, somberheid en vervlogen dromen

is dit toch nog steeds een prachtige wereld.

Wees voorzichtig.

Streef naar geluk.

Deze tekst komt uit de St.Pauluskerk in Baltimore

gedateerd 1692. Stilte Meditatie voor mensen die de kracht nodig hebben.

Het klopt helemaal
WOW Listet, mooi stuk tekst.

ga hem uitprinten en naast mijn andere "sterke vrouwen"gedichtjes ophangen.

Die MD kopen......ga ik ook doen

Volgende week, had toevallig net een afspraak gemaakt met vriendinnetje daarvoor, EN als ik me straks echt goed voel komt er een tattoo (mijn avator van hier staat voor innerlijke kracht)

Ben hard op weg dat te bereiken en dat wordt mijn kadootje!

En weet je wat het is.....je kan nog zo sterk zijn, ik denk dat iedereen gewoon die arm van een lieverd om zich heen wil

Is alleen maar heel eerlijk om dat toe te geven (DAS PAS STERK)

We kijken vooruit meiden NIET meer achterom!

laat je snel weer wat horen meis, want sterk of niet, hier af en toe beppen helpt echt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven