Mode & Beauty alle pijlers

Afknippen. Maar dan?

10-09-2013 20:40 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang haar en ik begin er langzamerhand aan te denken om het weer eens af te knippen, omdat het wel erg lastig is. Mijn haar lijkt qua structuur heel erg op het haar van het meisje op de foto, heel erg dik, stug en met een behoorlijk eigen willetje en het hangt tot halverwege mijn rug. Ik heb geen flauw idee wat ik zou willen, behalve dat het tot mijn schouders moet blijven komen of iets erover. Heeft iemand een leuk idee?

Bedankt voor jullie reacties, ik heb net mijn haar gevlochten en ga nu slapen
Bootje, ga gewoon naar een goede kapper, die niet alleen rekening houdt met de dikte en structuur van je haar maar ook met de vorm van je gezicht. Vaak zien ze wel wat jou het best staat.
Ik denk dat ik dat doe, Trotter. Ik kan gewoon niet zo goed bedenken wat ik wil, behalve schouderlengte en niet te vaak naar de kapper.
Mijn ervaring is dat haar tot tussen mn schouderbladen handelbaar blijft en mooi. Langer is lastig en vaak onhandelbaar.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Ikje86 schreef op 10 september 2013 @ 22:57:

Voor Nazaa:

Nou bij deze dan mijn excuses voor de opmerking om het haar te doneren. Het spijt me heel erg!

Voor de rest:

Een nichtje van mij heeft pas haar haar gedoneerd. Vond dat echt wel stoer van haar, zeker als je hun familiesituatie kent! Vandaar dat ik op het doneren van haar kwam.

En mijn familiesituatie is dus precies de reden dat IK het een butopmerking vind.

Dus ook aan jou het verzoek om eerst eens na te denken voor je een dergelijke opmerking plaatst.
ik ken maar weinig volwassen vrouwen met mooi lang haar.
quote:Naara schreef op 11 september 2013 @ 00:01:

[...]

En mijn familiesituatie is dus precies de reden dat IK het een butopmerking vind.

Dus ook aan jou het verzoek om eerst eens na te denken voor je een dergelijke opmerking plaatst.

Naraa, ik sta helemaal buiten deze discussie maar ik begrijp je echt niet. Iemand die mooi, dik haar heeft en het laat afknippen om het te doneren aan bijv. Stichting Haarwens is toch hartstikke goed bezig? Het is dat ik geen mooi haar heb, anders zou ik het ook doen - zelfs al zou lang haar me misschien mooier staan.

Volgens mij groeit mooi dik haar trouwens ook veel sneller weer aan dan een dunnig bosje. Mijn haar doet er jaren over om een paar centimeter te groeien, terwijl een vriendin met dik haar in diezelfde periode al meerdere malen gedoneerd heeft aan Haarwensen (ja, echt waar).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Offtopic: Naara, je bent niet te snappen.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Apatura schreef op 11 september 2013 @ 00:10:

Offtopic: Naara, je bent niet te snappen.Dat is dan jammer.
Ik heb zelf ook dik en veel haar en eigenlijk heb ik het de laatste jaren altijd in laagjes. Omdat het dan het mooist is en nog in een elastiek past. momenteel komt het tot ruim over mijn schouders. Mijn zussen hebben ook allemaal dik en veel haar en hun kapsels variëren van tot op de schouders tot tot op de broek.

Ik ben overigens best blij met mijn haar, maar dat neemt niet weg dat ik best iets minder dik haar zou willen hebben. Dichte inplant + haren erbij die zo dik zijn als naaigaren is erg warm en zweterig.
Naara, ik begrijp je ook totaal niet. Doneren is prima, het is geweldig dat mensen dat willen doen. Vooral rood haar is erg gewild, daar maken ze graag een pruik van.

De vorige keer heb ik rechtstreeks bij een pruikenmaker gedoneerd, namelijk degene waar mijn man zijn pruik van kreeg toen.

Dus nee, ik begrijp je totaal niet. Leg het alsjeblieft uit, misschien dat ik je dan wel snap.
Hoi Bootje,

Ik heb mijn hele lange haren na de vakantie laten knippen. Was het helemaal zat. Bij mij zitten er nu lagen in en het langste stuk achter zit net boven mijn bh-sluiting. Ik kan het nu weer lekker losdragen en heb weer meer slag.

Het is nu 3 weken geleden en heb nog geen dag spijt gehad.

Ik zou dus zeggen doen!
Doen!

Fijn om eens iets anders te proberen.

Lang haar kan mooi zijn, maar bij de meeste vrouwen hangt het maar zo'n beetje saai om hun gezicht te hangen. Zoals Maxima toen ze nog geen goede styliste had. Brrr, wat lelijk.

Een korter kapsel kan veel beter dan lang haar de mooie trekken in je gezicht accentueren.
Oh ik blijf een boblijn geweldig vinden. Jouw dikke haar (is het naast dik ook erg volumneus?) Dan staat zoiets nóg mooier
this too shall pass..
Ik neem de bob mee in mijn gedachten. Want ja, mijn haar is dik en volumineus
Een schuine bob, achter korter. Een vriendin van mij met haar zoals jij, heeft dat kortgeleden gedaan. Haar haar is nog steeds 'lang', ze kan het nog steeds op steken etc. Ze heeft ook laagjes, ter info )))
Known to cause insanity in laboratory mice
Wat vind je van de tweede foto op deze link:

http://www.glamourista.nl ... psels-halflang-haar-2012/
Als ik Google op "dik haar middellang" in afbeeldingen, dan zie ik allemaal prachtige kapsels.
quote:NummerZoveel schreef op 11 september 2013 @ 14:16:

http://www.glamourista.nl ... psels-halflang-haar-2012/Ik vind het prachtig, maar mijn haar is zo zwaar dat het naar beneden zakt. Dat zesde kapsel lijkt me wel goed vallen, vind ik erg mooi!
quote:NummerZoveel schreef op 11 september 2013 @ 14:17:

Als ik Google op "dik haar middellang" in afbeeldingen, dan zie ik allemaal prachtige kapsels.Ik ook, maar wat me opvalt is dat het vooral vrouwen zijn met veel haar en niet met dik haar. Ik hoef echt niet te proberen om iets te stylen met plukjes, dat is zo wel (tenzij ik het met behangplaksel doe ).
quote:NummerZoveel schreef op 11 september 2013 @ 14:16:

http://www.glamourista.nl ... psels-halflang-haar-2012/

Ik vind bijna alle kapsels op deze pagina mooi, ligt erg aan je gezicht wat dan het mooist is. Dat kan denk een goede kapper wel zien. Bovendien heb je zo weer lang haar als je dit toch te kort is.

Ik hou ook van lang haar, maar mijn eigen haar wordt ook niet mooier als het te lang wordt. Dan zakt de slag eruit, wordt het zwaar en vind ik het lijzig maken.

En doneren vind ik een prima idee en ik kan me geen situatie bedenken dat dit beledigend of pijnlijk overkomt.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 september 2013 @ 14:28:

[...]

Ik ook, maar wat me opvalt is dat het vooral vrouwen zijn met veel haar en niet met dik haar. Ik hoef echt niet te proberen om iets te stylen met plukjes, dat is zo wel (tenzij ik het met behangplaksel doe ).

Ik heb ook erg dik en zwaar haar en dat zakt binnen 10 minuten als een plumpudding in elkaar als ik een poging doe om er model in te brengen. Daar ben ik dus maar mee gestopt!

Maar... een goede kapper die het echt goed in model knipt kan wel wonderen verrichten. Door verschillende kniptechnieken toe te passen, kan je haar wekenlang veel "luchtiger", "voller" en/of "gekrulder" ogen dan dat het was, zonder dat je daar iets aan hoeft te stylen met allerlei apparaten en haarmeuk. Ik heb zo'n kapper gevonden en ga maar 3x per jaar heen en het blijft echt goed in model tot een week of 2 voor ik weer ga. (Moet ik eerlijk zeggen dat ik voor het gemak meestal een staart of knot draag, dus weinig mensen die het opvalt, maar als ik wil dan is even wassen, nat borstelen en aan de lucht laten drogen genoeg voor een goede coupe).
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 september 2013 @ 14:28:

[...]

Ik ook, maar wat me opvalt is dat het vooral vrouwen zijn met veel haar en niet met dik haar. Ik hoef echt niet te proberen om iets te stylen met plukjes, dat is zo wel (tenzij ik het met behangplaksel doe ).Wat is het verschil tussen dik haar en veel haar? En kun je dat op een foto zien?
Als je het afknipt, zou je kunnen overwegen het te doneren aan Stichting Haarwensen!
Dit is vast geen optie.

Met mijn sluike haar is dit wel wat het beste dat bij mij past, anders wordt het erg lijzig.

Ik heb het regelmatig halverwege de rug gehad, en daarna weer laten millimeteren. Stichting Haarwensen bestond toen nog niet, ik zag op de site dat meerdere kappers in de buurt je gratis knippen als het voor Haarwensen is.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven