Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Jaaaa hier vandaag ook de kaarsjes aan. En ik ga zo een warme chocomel maken.

Sinaasappelthee is ook heerlijk, met Earl Grey mijn favoriet.

Ik heb ook ontzettend veel zin om speculaas te eten maar we hebben nog teveel andere koekjes die eerst op moeten. Toen heb ik maar speculoospasta gekocht voor op het brood. Maar echte speculaas is veeeel lekkerder op brood.
Ohhhhh ik hoor net piet paulusma kwelen dat we weer een 'mooie'. Nazomer krijgen. Maandag 21 graden.

Zo moet het niet gaan he!
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 18 september 2013 @ 10:46:

Ohhhhh ik hoor net piet paulusma kwelen dat we weer een 'mooie'. Nazomer krijgen. Maandag 21 graden.

Zo moet het niet gaan he!Voor het a.s. weekend vind ik dat heel fijn! Mijn koor doet nl. mee met een korenfestival in Dordrecht en wij zingen in de open lucht. Dan is het erg fijn als het droog is en niet zo koud.
Ik wil geen nazomer!

Ik wilde net wat jasjes en vestjes opsnorren, een plaid voor op de bank neerleggen, met een T-shirt aan slapen, alleen nog maar stamppot eten en mijn slippers en zomerschoenen opbergen.

Ik was hier ook al zo bang voor, net wat Saffietje zegt. Ik ben vaak in november pas gerustgesteld wat betreft het weer. Maar ja, we hebben in ieder geval een glimp op kunnen vangen van de herfst :( En hopelijk blijkt het van korte duur en duiken we gauw het echte najaar in!

En nog even en dan duurt de nacht net zo lang als de dag Lekker avondeten in het donker met de kaarsjes aan, jeej!
neehee geen nazomer

Uiteraard hoop ik wel op een droog weekend voor Amarna. Daarna wil ik nog meer regen, en vooral: KOU!
Ik doe ook mee! 34 weken zwanger en ik heb nog nooit zo uitgekeken naar de herfst! Enerzijds omdat we dan ons kleine manneke mogen begroeten en anderzijds omdat ik de warmte niet trek met mijn dikke buik!

Oh en die vliegen ben ik ook zo zat!

Kom naar door met het eerste nachtje vorst hoor!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:mayhem schreef op 18 september 2013 @ 13:35:

neehee geen nazomer

Uiteraard hoop ik wel op een droog weekend voor Amarna. Daarna wil ik nog meer regen, en vooral: KOU!Jaaaaaa!!
quote:leuketas schreef op 18 september 2013 @ 13:49:

Ik doe ook mee! 34 weken zwanger en ik heb nog nooit zo uitgekeken naar de herfst! Enerzijds omdat we dan ons kleine manneke mogen begroeten en anderzijds omdat ik de warmte niet trek met mijn dikke buik!

Kom naar door met het eerste nachtje vorst hoor!Jaaaaaa!!!
De nazomer kan nooit lang duren is al bijna eind september en dagen zijn al zo veel korter. Ik maak me niet meer druk
*niet alles gelezen*

Ik haat zomer,haat winter,maar leef voor de herfst!

Geweldig,dat ongure,vroeg donker..heerlijk!

Lente vind ik ook best okay trouwens,maar mijn max temperatuur is echt rond de 17 graden...dan funktioneer ik het best.
quote:leuketas schreef op 18 september 2013 @ 13:49:

Kom naar door met het eerste nachtje vorst hoor!Vliegen? Ik heb hier geen vlieg in huis,goeie horren kopen,scheelt een hoop.
quote:mayhem schreef op 18 september 2013 @ 13:35:

neehee geen nazomer

Uiteraard hoop ik wel op een droog weekend voor Amarna. Daarna wil ik nog meer regen, en vooral: KOU!Dankjewel! Dat is lief
Nazomer?? Oh jee.. dan gaat iedereen weer buiten zitten om van het zonnetje te genieten (en ik binnen aan de warme chocomel met de gordijnen dicht

Nou ja, groot voordeel is dat de dagen al lekker kort zijn, dus echt zomers kan het niet meer worden
quote:lammy schreef op 18 september 2013 @ 10:46:

Zo moet het niet gaan he!

ff bij komen van de schrik...,,,

Ik zal toch aub niet weer op 2 okt in een bootje moeten zitten he
quote:saffietje schreef op 18 september 2013 @ 17:56:

ff bij komen van de schrik...,,,

Ik zal toch aub niet weer op 2 okt in een bootje moeten zitten he

Denk aan het plezier van je dochter!

En ook al komt die 'nazomer' er, lang zal hij toch niet duren!
Sterkte met de nazomer meiden! Bedenk maar zo: het is al veel minder warm (nog niet koud, maar niet zo verstikkend warm meer), en lang kan het niet duren!

Het is hier nu trouwens 17,5 graden in huis, dus ik vond dat het tijd werd voor mijn nieuwe pyjama! Dus ik lig heerlijk in mijn net verschoonde bed, in mijn fijne pyjama die nog helemaal naar nieuw ruikt. Mmm. Genieten!

Verder drink ik veel thee op 't moment: speculaasthee, rooibosthee, lekker herfstachtig. Daar geniet ik toch wel van. De kou maakt me minder blij, maar ja.

Komend weekend familieweekend van mijn vriends familie, dus ik ben wel blij met het iets warmere weer. Maar ik zal aan jullie denken hoor!
quote:mayhem schreef op 18 september 2013 @ 18:09:

[...]

Denk aan het plezier van je dochter!

En ook al komt die 'nazomer' er, lang zal hij toch niet duren! ok ok je hebt gelijk, maar een etentje in een restaurant met de regen lekker tikkend tegen het raam is ook erg gezellig hoor
Amarna, het weekend ziet er 'gelukkig' tot nu toe droog uit Succes met zingen en alvast veel plezier toegewenst!

Krullevaer, bedankt! Gezellig is dat he, lekker een schoon bed en een nieuwe pyjama! 17.5 graad klinkt ook wel heel fijn moet ik zeggen Net als de verschillende smaken thee die je opnoemt, hmm..

Hier is de woonkamer ook eindelijk bijgetrokken. Zo'n 20 graden en dat vind ik prima. Ik heb het zelf het liefste 17/18 graden, maar voor mijn lieve huisdieren hou ik het meestal maar ietsje warmer (koukleumpjes!). Nog even (die nazomer overleven we wel) en dan kan 's avonds misschien de verwarming zelfs een tikje aan. Gezellig! De slaapkamer kan me verder niet koud genoeg zijn hoor
quote:saffietje schreef op 19 september 2013 @ 11:02:

[...]

ok ok je hebt gelijk, maar een etentje in een restaurant met de regen lekker tikkend tegen het raam is ook erg gezellig hoor

Dat is nog veel gezelliger

Hoe dan ook, ik geloof meteen dat je dochter een leuke verjaardag gaat krijgen!

Krullevaer, fijn hoor een schoon bed en een nieuwe pyjama! Het is er ook helemaal het weer voor. Ik ga zaterdag mijn bed weer verschonen en dan gaat meteen de tweede helft van mijn vierseizoenendekbed er weer op

Speculaasthee is ook heerlijk inderdaad, ooit van senseo gehad toen ze nog t-pads hadden.
Hier is iets heel doms gebeurd..

Ik heb per ongeluk met de verwarming aan geslapen, en nu heb ik het gevoel een enorme kater te hebben!

Vriend had de thermostaat (in de woonkamer) gisteren voor de zekerheid even op 20 gezet. Nou, daar is het ook niet onder gekomen, dus niks aan de hand. Alleen stond de radiator op de slaapkamer helemaal opengedraaid! (= Nieuw sinds een maand of 7, nog nooit gebruikt). Daar is het door continu ventileren natuurlijk al een stukje koeler, dus hij heeft heel de nacht staan loeien.

Toen ik vanmorgen wakker werd waren alle ramen dicht, had ik koortswangen, keel aan elkaar geplakt, neus verstopt en een hoofd vol met watten, hahaha.

Ik kom nu pas weer een beetje bij, lekker een beetje koud gedoucht en alles weer open gezet (En niet de radiatoren dus!)
Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier, maar ik lees met plezier dit topic. Ikzelf houd ook niet zo van de zomer. Het probleem alleen is dat ik mij daar niet bij neer kan leggen. Ik voel mij raar en anders. Iedereen om mij heen wordt helemaal vrolijk en wil van alles ondernemen, terwijl ik veel meer tijd nodig heb om eraan te wennen. Als het herfst&winter wordt (zoals nu) heb ik het idee dat ik weer "mijzelf" word en kan ik weer ontspannen, heerlijk!! Ik heb het idee dat jullie je er allemaal niet zo druk om maken, hebben jullie tips voor mij dat ik het kan accepteren? Doordat ik dit nu niet kan krijg ik in de lente/zomer altijd paniekaanvalletjes omdat ik bang ben dat er wat met mij aan de hand is.....

Hoop dat jullie willen helpen, ondertussen is het een heel ding geworden namelijk!
Welkom Roosje1234, en meteen !!!! Voor iedereen uiteraard Jeeeej, eindelijk echt herfst!

Wat zorgt er bij jou precies voor de paniek, Roosje? Het feit dat je je niet meer jezelf voelt? Of de angst om paniekaanvallen te krijgen? Of alleen het besef in de zomer dat je tot de minderheid behoort die niet van de zomer houdt?

Je hebt gelijk dat ik me er totaal niet druk om maak. Het enige vervelende vind ik af en toe dat er weinig begrip is, en dat ik niet echt naar anderen uit dat ik 20 graden of meer hel vind Maar daar kies ik zelf voor hoor, wil niet met iedereen in discussie over het weer, haha. Dus laat ik het maar zo, maar dat is soms jammer. Nu zorgt dit topic er ook nog eens voor dat ik dat gevoel minder heb, en hier vind ik dus wel steun en begrip.

Verder zou ik me niet druk maken (als dat zo makkelijk was he ) om wat anderen denken hoor, of dat je raar bent. Waarom zou het vreemder zijn om van de gezellige, knusse, frisse winter te houden dan van die bloedverziekende, plakkende, overbelichte en hete zomer? Niks raars aan!

Misschien helpt het je al nu je ziet dat je helemaal niet alleen bent. Schrijf lekker mee, dan weet ik echt zeker dat het makkelijker wordt
Gisteren (zelfgemaakte) pompoensoep gegeten.... Zo lekker was ie.

En heb mijn nieuwe winterschoenen al aangehad, maar die gaan de komende week toch nog even terug in de kast. Zie dat het vanaf 29 september wel weer frisser gaat worden, zo'n 15 graden ongeveer.

Zomerkleding is wel alweer opgeruimd!

Ben nu op zoek naar een lekker warme winterjas, maar kan hem nog niet helemaal vinden...
.
Ik kom even Amarna veel plezier wensen op het korenfestival dit weekend. Zing ze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven