goeedkope hapjes bij borrel

19-09-2013 21:20 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik krijg morgen twee vriendinnen op de borrel en wil daar wat lekkere hapjes bij de borrel, We doen deze maand zuinig aan ivm veel uitgaven, dus vandaar mijn vraag: wie weet er lekkere en goedkope hapjes?? groeten, rosie
Grill wat plakjes aubergine, maak chips van pastinaak, dun gesneden wordtel-reepjes, komkommer plakjes, halve tomaatjes met zout en peper, gekookte ei in tweeen en dan een beetje moster-yoghurt-mayo saus erbij...

Kost allemaal bijna niks, en geeft een heel leuk geheel met kleuren en is ook niet zo slecht.
Je bent wat je eet
Tucs met Philadelphia (of andere) roomkaas.

Gisteren gekregen met zalm/dille-roomkaas.

Weer eens wat anders en erg lekker!
Borrelnoten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goedkoop en lekker is zelfgemaakte eisalade, Kruidenkaas bakje lidl, en de kipkerrie van de aldi is erg lekker. Gewoon op die goedkope melba toast. Gevulde eitjes. De goedkope leverworst van de lidl, lekker mosterd met beetje honing er door (of suiker, zoetstof) Kaas is wat duurder maar wel lekker natuurlijk. Wijncervelaat met zuur. Die grote plakken ham van de lidl insmeren met de kruidenkaas en rolletjes maken.
quote:unuance schreef op 20 september 2013 @ 08:06:

Gekke vraag misschien en absoluut niet lullig bedoeld maar gewoon benieuwd ; jullie noemen veel best uitgebreide hapjes hier zuinig, ik pure luxe (nooit echt veel te makken gehad en dit zijn voor mij al de uitspattingen, heerlijk !) wat moet ik me dan bij luxe hapjes voorstellen ? Wat doet b.v. TO dan normaliter ? Al heb je wat meer te besteden dan ga je neem ik aan ook niet altijd maar aan de zalm, krab en de caviaar ? En bovendien de goedkopere hapjes niet minder lekker,hebben ook een hoge onverslaanbare gezeligheidsfactor, of zijn er veel delicatessen te krijgen die duur maar zoveel lekkerder zijn en nog meer feel good geven ? Wat zijn dan de luxe droomhapjes, de het geld waard zijnde verschillen ? Nogmaals niet lullig bedoeld, just curious. Ik bedoel zouden we niet hetzelfde op tafel rossen als we veel te besteden hadden ? B.v. De onverslaanbare bitterbal ?Voor mij is luxere hapjes bv een amuse lepel met wat veldsla, op smaak gemaakt met een druppel balsamico en wat goede olijfolie en dan wat dun gesneden plakjes eendeborst. Een bolletje zalmtartare in een glaasje, goede gerookte zalmrolletjes met opgesteven crabvulling.
Wat ook heel lekker is en niet duur zijn spiesjes van tomaat en mozarella. Je moet er dan wel een dipje bijdoen waarvan je wat ingrediënten in huis moet hebben. Ollijfolie, citroen of balsamico en verse kruiden oa basilicum. Heb je olie ed standaard in huis is een bakje tomaatjes en een bolletje mozarella de kosten niet.
quote:nina1966 schreef op 20 september 2013 @ 18:56:

[...]

Voor mij is luxere hapjes bv een amuse lepel met wat veldsla, op smaak gemaakt met een druppel balsamico en wat goede olijfolie en dan wat dun gesneden plakjes eendeborst. Een bolletje zalmtartare in een glaasje, goede gerookte zalmrolletjes met opgesteven crabvulling.Dit serveer jij bij de borrel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik weet eigenlijk niet eens goed wat ik me bij opgesteven krabvulling moet voorstellen

Wat bij mij altijd een hit is (makkelijk en goedkoop) zijn hamrolletjes gevuld/besmeerd met monchou (of een ander merk roomkaas). Echt heel lekker, krijg er spontaan zin in.

Veel plezier in elk geval!
quote:Nouschi schreef op 20 september 2013 @ 18:58:

[...]

Dit serveer jij bij de borrel?Soms ja. Bij de thee smaakt het toch minder dan bij een wijntje.
quote:maree schreef op 20 september 2013 @ 19:19:

Ik weet eigenlijk niet eens goed wat ik me bij opgesteven krabvulling moet voorstellen

Wat bij mij altijd een hit is (makkelijk en goedkoop) zijn hamrolletjes gevuld/besmeerd met monchou (of een ander merk roomkaas). Echt heel lekker, krijg er spontaan zin in.

Veel plezier in elk geval!Gewoon crabsalade maar dan iets stijf maken met gelatine. Dan worden het mooie rolletjes en loopt de vulling er niet uit.
Krab.
quote:Tomatensoep schreef op 20 september 2013 @ 19:51:

Krab.Ach ja, net als october en america. Heb er altijd veel moeite mee als het engels te erg op het nederlands lijkt
Bij wijn zijn dikke chips ook lekker, van die oven-gebakken
Okee... Inspirerend... Ik was op het meeste niet opgekomen... Ik maak welleens zelf (grote) vlammetjes, erg duur in de winkel, zelf kan het van wat bloem met water en wat restjes spercieboontjes (vegetarisch) gehakt, wat indonesische kruiden sambal, knoflookje etc)

Dankzij dat hier iemand mini quiches opperde, kreeg ik zo'n zin in, heb ik Vrijdag een Quiche gemaakt... Helaas warm echt te zout (ik wilde ham maar huisgenoot nam spek mee en te oude kaas) maar koud de dagen erna wel lekker.

En nee een bio bitterbal is niet zo... (ik denk altijd er zit toch amper een draadje vlees in) maar een scharrel bal... 'Mmm uitvinding

! Maar ook die dingen kan je zelf vega met wat champignonnen ragout ofzo maken lijkt

me ? (Wil gewoon niet van die bal af :-b ) maar wordt wel snel koud ja. Alhoewel dan zijn ze bij mij al op... Maar oogt inderdaad gezelliger als er nog wat staat...

En... Wat heb je uiteindelijk gedaan ?
quote:unuance schreef op 22 september 2013 @ 21:54:

En... Wat heb je uiteindelijk gedaan ?Ben ook benieuwd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kaas en worst?
humus met geroosterd pitabrood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven