Mode & Beauty alle pijlers

UGG ellende

24-09-2013 23:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de een de lelijkste laarzen van de wereld, voor de ander het toppunt van mode en/of comfort.

een kijkje achter de schermen van het leven van een Ugg-schaap

Nooit, nee nóóit meer Uggs voor mij

(de hele erge beelden zijn niet meteen te zien gelukkig)

http://www.piepvandaag.nl ... van-australische-schapen/
plofkippen, rosekalveren, mestvarkens.... dat gebeurt allemaal onder je neus. Vind je dat ook erg?
Ik zie niet in hoe dit verschilt van de bio-industrie.
Mwah, ik zie wel een klein verschilletje met betrekking tot het transport. Dat zou toch echt wel anders kunnen en anders moeten. Dat de bio-industrie hier ook niet deugt, maakt dit dierenleed natuurlijk niet minder erg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 september 2013 @ 23:29:

Mwah, ik zie wel een klein verschilletje met betrekking tot het transport. Dat zou toch echt wel anders kunnen en anders moeten. Dat de bio-industrie hier ook niet deugt, maakt dit dierenleed natuurlijk niet minder erg.het maakt het niet minder erg, maar het maakt het ook niet erger. Transport Soit, maar wat te denken van huisvesting hier
Dacht je nu echt dat die schaapjes gepamperd worden. Dat vind ik wel naïef.
De huisvesting hier is net zoals die in Australië ook vaak niet om over naar huis te schrijven. Maar ik zie hier in de omgeving echt heel veel verbetering in bedrijfsvoering waar het gaat om dierwelzijn. En dat zal inderdaad niet overal in Nederland en/of Europa zo zijn, helaas.

De werkelijke macht ligt ook bij de consument en die mag best wel eens flink onder hun neus gewreven worden hoe hun dagelijkse producten geproduceerd worden. Liefst een paar foto's ervan bij elk paar UGG's in de doos om mee te beginnen of net zoals op een pakje sigaretten een leuke tekst ofzo.
Nou ik kijk niet want dan slaap ik niet, ik voel al aan mijn klompen wat ik te zien krijgt.

Waarom plaats je dit? Als ik dit wil zien kan ik zelf googlen.

Je hebt de Uggs dus zelf ook gedragen zo te lezen in je OP
Msw: Ook op je ¤5,- p.k kipfilet dan zeker? En leren schoenen?

Ik snap je punt verder wel hoor. Maar dierenleed is dierenleed.
quote:No___, 36 seconden geleden

Ook op je ¤5,- p.k kipfilet dan zeker?

Ik snap je punt verder wel hoor. Maar dierenleed is dierenleed.Een foto van het desbetreffende plofkuiken in de drek lijkt me een goed begin.
Lederen schoenen vind ik ook zoiets eigenlijk. Op zich geen moeite met het gebruiken van huid van dieren die toch geslacht worden, maar ik weet inderdaad niet wat voor leven de koe aan mijn voeten heeft gehad.
Ik krijg nog steeds minstens 5x per jaar een mailtje van vroegere kennissen om Uggs op te sturen omdat ze hier goedkoper zouden zijn (wat ik betwijfel trouwens).

Steevast stuur ik als antwoord dergelijke foto's of artikeltjes terug.

Dierlijke producten zouden eigenlijk allemaal Ugg. moeten heten, het procede voorafgaande aan het eindproduct is meestal precies dat :"Ugly"
Ik zag het gisteren voorbij komen. Verschrikkelijk. Ik probeer altijd op te letten zoveel mogelijk diervriendelijke producten te kopen en ik heb zelf UGGS. Ik heb me nooit verdiept in of UGGS dieronvriendelijk gemaakt zouden worden of niet. Ik wilde gewoon UGGS. Wat erg....
Weet je wat het probleem is, dat het zo ondoorzichtig is. Je kunt van de meeste dingen die je koopt niet achterhalen waar het vandaan komt en hoe het gemaakt is. Ik wil best wat meer betalen voor leer wat echt een restproduct is van de vleesindustrie en voor biologisch vlees (dat laatste is gelukkig makkelijk te zien). Misschien worden die slingers die je voor de verjaardag van je kinderen koopt ook wel door kinderen in Mumbai gemaakt, het is onmogelijk om dat uit te zoeken van alles wat je koopt.

We weten niet waar Deckers outdoor zijn wol en huiden koopt, misschien doen zij helemaal niet mee aan dit dierenleed en kopen ze elders in. Heeft Ugg australia hier ooit op gereageerd?
quote:chocolatechip schreef op 25 september 2013 @ 09:27:

Weet je wat het probleem is, dat het zo ondoorzichtig is. Je kunt van de meeste dingen die je koopt niet achterhalen waar het vandaan komt en hoe het gemaakt is. Ik wil best wat meer betalen voor leer wat echt een restproduct is van de vleesindustrie en voor biologisch vlees (dat laatste is gelukkig makkelijk te zien). Misschien worden die slingers die je voor de verjaardag van je kinderen koopt ook wel door kinderen in Mumbai gemaakt, het is onmogelijk om dat uit te zoeken van alles wat je koopt.

We weten niet waar Deckers outdoor zijn wol en huiden koopt, misschien doen zij helemaal niet mee aan dit dierenleed en kopen ze elders in. Heeft Ugg australia hier ooit op gereageerd?

Heel toevallig las ik ergens dat Meindl, die van die bergschoenen, nu een paar laarzen heeft die gemaakt zijn van biologisch leer.

Maar dat is het enige merk waarvan ik t ooit gezien heb.

Ik probeer zo bewust mogelijk te kopen, eet geen vlees en vis, gebruik alleen biologische zuivel enz. Met eten is het relatief makkelijk. Met kleding is het ondoorzichtig.

Geen kleding meer kopen die in Bangladesh is gemaakt schijnt ook niet goed te zijn.

Maar bij UGGS is het duidelijk: nooit meer !
Met eten wordt je ook opgelicht waar je bij staat. Zoals met Arla, blijkt veelal gemaakt te worden van zuivel van binnenkoeien elders in Europa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven