eenheidsworst
woensdag 25 september 2013 om 16:00
Van de week had ik een feestje.
Had mij leuk gekleed skinny, shirt, korte laarsjes, leder leer jasje.
Grijp toch steeds naar hetzelfde met uitzondering van de zomer want dan draag ik vaak jurken.
Maar goed, met mij waren er zo 15 vrouwen daar leeftijd 40+ die nagenoeg hetzelfde aanhadden, soms ipv leer jasje een colbert.
Vroeguhhh verafschuwde ik die eenheidsworst en kleedde ik me veel aparter. Kocht veel modebladen en volgde echt de laatste trends.
Laatste 2, 3 jaar koop ik bijna niks meer, ik weet het gewoon niet meer zo goed.
Dus ik vraag me af wat dragen vrouwen van 40 plus die net wat aparter eruit zien als de rest van Nederland?
Had mij leuk gekleed skinny, shirt, korte laarsjes, leder leer jasje.
Grijp toch steeds naar hetzelfde met uitzondering van de zomer want dan draag ik vaak jurken.
Maar goed, met mij waren er zo 15 vrouwen daar leeftijd 40+ die nagenoeg hetzelfde aanhadden, soms ipv leer jasje een colbert.
Vroeguhhh verafschuwde ik die eenheidsworst en kleedde ik me veel aparter. Kocht veel modebladen en volgde echt de laatste trends.
Laatste 2, 3 jaar koop ik bijna niks meer, ik weet het gewoon niet meer zo goed.
Dus ik vraag me af wat dragen vrouwen van 40 plus die net wat aparter eruit zien als de rest van Nederland?
woensdag 25 september 2013 om 16:05
http://www.fashionscene.n ... _of_horror_granny_fashion
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 25 september 2013 om 16:10
Ik weet even niet welke reclame dat is, maar die waar 15 dames op een rij staan: "ze houden van lekker gek doen...". De dames hebben allemaal dezelfde coupe, hetzelfde jasje en een kralenketting met kleurtjes. Hip!!!
Ik ben ook eind 30, maar ergens blijven hangen... Ik draag nog altijd zwart met zilver, geen kleurtjes (behalve grijs), vaak veel oorbelletjes, zwart lang haar (altijd anders, maar vaak in een staart). Jammer genoeg wel wat veel kilo's erbij.
Ik ben ook eind 30, maar ergens blijven hangen... Ik draag nog altijd zwart met zilver, geen kleurtjes (behalve grijs), vaak veel oorbelletjes, zwart lang haar (altijd anders, maar vaak in een staart). Jammer genoeg wel wat veel kilo's erbij.
woensdag 25 september 2013 om 16:15
http://www.opzij.nl/WAD-M ... der-dan-jonge-vrouwen.htm
woensdag 25 september 2013 om 16:16
quote:Nellebelletje schreef op 25 september 2013 @ 16:10:
Ik weet even niet welke reclame dat is, maar die waar 15 dames op een rij staan: "ze houden van lekker gek doen...". De dames hebben allemaal dezelfde coupe, hetzelfde jasje en een kralenketting met kleurtjes. Hip!!!
Jaja die kilos erbij herkenbaar, 5 kilo geleden stond alles zo leuk.
En al zou ik nu die 5 kilo kwijtraken, je moet toch een iets aangepaste style naar je leeftijd kiezen.
Jaja die kilos erbij herkenbaar, 5 kilo geleden stond alles zo leuk.
En al zou ik nu die 5 kilo kwijtraken, je moet toch een iets aangepaste style naar je leeftijd kiezen.
woensdag 25 september 2013 om 16:23
Kijk kijk kijk dat zijn de goede berichten Blijfgewoonbianca!!!
Op leeftijd en sexy gevonden worden.
Zit mij net te bedenken dat je vanaf een bepaalde leeftijd toch meer voor comfort kiest.
Voorheen droeg ik graag hakken, laatste tijd sneakers en platte laarzen.
Misschien omdat ik denk dat de schoonheid er nu toch wel af is.
Zit mij net te bedenken dat je vanaf een bepaalde leeftijd toch meer voor comfort kiest.
woensdag 25 september 2013 om 16:47
Ik ben 31 en kies al vaak voor platte schoenen!! Zo een pijnlijke voeten krijg ik tegenwoordig helaas )0: Je kleding beschrijving klopt ook bij mij aardig. Alleen geen 5 kilo teveel (0; Ik heb geen geld en geen puf om mij anders te kleden. Daarbij vind ik de anders dan andere kleding ook niet bij mij passen. Gelukkig is mijn karakter niet 13 in dozijn. Ben ik toch heel "eigen" en ben ik best leuk om te zien. Geen spetter ofzo, maar gewoon leuk. Je zal zien als je je anders kleef, je dat ook gaat opvallen bij een andere groep. Krijg je ineens aanspraak van tokkies, kampers, moslims, boerinnen, manwijven, slettebakken, kakkers of welke groep dan ook... Uniek zijn in kledingkeuze is bijna onbegonnen werk!
woensdag 25 september 2013 om 16:50
Mafalda, wat jij omschrijft draagt ook het merendeel van de meisjes aan mijn uni. Ze zien er allemaal eender uit. Het is dus niet per se 40+.
Weinig mensen willen denk ik echt opvallen. In Nederland is het toch al snel: kop boven het maaiveld. Tsjak, eraf. Misschien kun je een moodboard maken met wat je leuk vindt. En dan shoppen. Wel uit je comfortzone komen!
Weinig mensen willen denk ik echt opvallen. In Nederland is het toch al snel: kop boven het maaiveld. Tsjak, eraf. Misschien kun je een moodboard maken met wat je leuk vindt. En dan shoppen. Wel uit je comfortzone komen!
Waar zit de any-key?
woensdag 25 september 2013 om 16:59
Pfff herkenbaar. Niet perse dat heel mijn omgeving hetzelfde draagt maar dat ik vaak ook kies voor hetzelfde. Gewoon spijkerbroek of zwarte broek met shirt en eventueel jasje
Laatst kleding in mijn kast op kleur gehangen
Een berg zwart, behoorlijk wat grijs, 2 dingen bruin, aantal dingen kleurtjes, een berg wit
echt de basics zeg maar. Heb gewoon geen zin om gek te doen eigenlijk.
Laatst kleding in mijn kast op kleur gehangen
Een berg zwart, behoorlijk wat grijs, 2 dingen bruin, aantal dingen kleurtjes, een berg wit
echt de basics zeg maar. Heb gewoon geen zin om gek te doen eigenlijk.
woensdag 25 september 2013 om 17:10
Ik ben dan nog wel geen 40 maar wilde toch even reageren. Ik heb een heel eigen stijl/smaak en in mijn kast hangen nog kledingstukken van meer dan 10 jaar oud. Dat zijn dan wel tijdloze modellen. Vroeger droeg ik alleen maar zwart en nu ik ouder word koop ik eigenlijk nog maar heel weinig zwart, ik vind dat het me bleker maakt en de kleur geeft me geen fijn gevoel meer (uitzondering is mijn korte zwarte jurkje, oké).
Ik draag veel lange rokken, maxi jurken in de zomer, en tuniekjes/korte jurkjes met leuke prints, soms retro. In de winter zijn grote gebreide woontruien mijn favorieten. En vesten. Dat veel vrouwen er hetzelfde uitzien valt mij ook op. Ik heb geen zin om er 13 in een dozijn uit te zien en geef alles vaak net een twist door mijn kleren steeds anders te combineren, een onverwachte kleurcombinatie of door de sierraden en sjaals. Durf kleur te gebruiken (een kleuradvies is erg handig!) en kijk goed naar je figuur. Wat de één geweldig staat, staat bij de ander niet. Ik heb dat echt moeten leren. Zo koop ik dus nooit raglanmouwen, dat staat me niet. En coltruien ook niet.
Ik draag veel lange rokken, maxi jurken in de zomer, en tuniekjes/korte jurkjes met leuke prints, soms retro. In de winter zijn grote gebreide woontruien mijn favorieten. En vesten. Dat veel vrouwen er hetzelfde uitzien valt mij ook op. Ik heb geen zin om er 13 in een dozijn uit te zien en geef alles vaak net een twist door mijn kleren steeds anders te combineren, een onverwachte kleurcombinatie of door de sierraden en sjaals. Durf kleur te gebruiken (een kleuradvies is erg handig!) en kijk goed naar je figuur. Wat de één geweldig staat, staat bij de ander niet. Ik heb dat echt moeten leren. Zo koop ik dus nooit raglanmouwen, dat staat me niet. En coltruien ook niet.
woensdag 25 september 2013 om 17:14
quote:pimpelmeesje67 schreef op 25 september 2013 @ 17:04:
Waarom draag je alleen jurkjes als het zomer is?
Tsja waarom, omdat ik jurkjes met blote benen alrijd leuk vind staan.
In de winter vind ik een panty zo gekleed en een maillot op 1 of andere manier wat tuttigs hebben.
Dat idee van een moodboard vind ik trouwens wel ezn hele goede.
Waarom draag je alleen jurkjes als het zomer is?
Tsja waarom, omdat ik jurkjes met blote benen alrijd leuk vind staan.
In de winter vind ik een panty zo gekleed en een maillot op 1 of andere manier wat tuttigs hebben.
Dat idee van een moodboard vind ik trouwens wel ezn hele goede.
woensdag 25 september 2013 om 17:26
Ik ben 54, en heb echt heel veel kleding. Ook wel skinnies en leren jasjes, platte schoenen, hoge hakken e.d. Ik combineer dingen uit verschillende tijden en stijlen.
Veel vrouwen durven niet (en veel mannen ook niet trouwens).
Wat vind jij nou écht mooi? Wat staat jou echt mooi?
Ik ben een echte zandloper, en hou zelf van kokerrokken, aansluitende kleding die mijn taille benadrukt, bijzondere modellen, mooie stoffen. Ik koop mijn kleding echt overal, van Bijenkorf of Bonneterie tot kringloopwinkel. Als het mij maar staat. En of het nu in de stijl van 1 of 10 jaar geleden is, vind ik niet zo belangrijk. Het moet mooi zijn en mooi staan.
Ik droeg onlangs een linnen kokerrok (vintage), een bloesje van Primark en heel hoge hakken die ik via Ebay heb gekocht. Alles in beige en nudeachtige tinten. Daarbij een grote knaloranje, zachte leren tas van Longchamp.
Ik vond mezelf soms een beetje overdressed, maar een tijdje geleden heb ik besloten dat dit nu eenmaal is hoe ik eruit zie. Waarom zou iedereen hetzelfde moeten dragen? Natuurlijk pas ik me aan aan de gelegenheid, maar als ik moet afgaan op wat anderen dragen, dan zou de helft van mijn kleding de kast niet uitkomen.
Veel mensen grijpen naar zwart, maar die kleur flatteert bijna niemand.
Veel vrouwen durven niet (en veel mannen ook niet trouwens).
Wat vind jij nou écht mooi? Wat staat jou echt mooi?
Ik ben een echte zandloper, en hou zelf van kokerrokken, aansluitende kleding die mijn taille benadrukt, bijzondere modellen, mooie stoffen. Ik koop mijn kleding echt overal, van Bijenkorf of Bonneterie tot kringloopwinkel. Als het mij maar staat. En of het nu in de stijl van 1 of 10 jaar geleden is, vind ik niet zo belangrijk. Het moet mooi zijn en mooi staan.
Ik droeg onlangs een linnen kokerrok (vintage), een bloesje van Primark en heel hoge hakken die ik via Ebay heb gekocht. Alles in beige en nudeachtige tinten. Daarbij een grote knaloranje, zachte leren tas van Longchamp.
Ik vond mezelf soms een beetje overdressed, maar een tijdje geleden heb ik besloten dat dit nu eenmaal is hoe ik eruit zie. Waarom zou iedereen hetzelfde moeten dragen? Natuurlijk pas ik me aan aan de gelegenheid, maar als ik moet afgaan op wat anderen dragen, dan zou de helft van mijn kleding de kast niet uitkomen.
Veel mensen grijpen naar zwart, maar die kleur flatteert bijna niemand.
woensdag 25 september 2013 om 18:00
Ik vind die grannies van BGB echt geweldig. Ik word zo blij als ik zo'n vrouw in het echt tegenkom (okay, meestal ietsje minder eh expressief). Mijn levensdoel is dan ook een een (eigen)wijze vrouw van dik in de 90 te worden met knalrode lippenstift.
Ik ben (nog?) niet zo extravagant, maar er zit wel meer variatie in mijn garderobe de laatste 10 jaar. Ik draag nog steeds ook doorsnee of vrij stoere kleding, die ik 10/20 jaar geleden ook droeg, naast zomerjurkjes enzo. Maar ik heb nu ook meer geld dan 10 jaar geleden (joehoe adverteerders!!!), dus ik doe ook zo af en toe echte mooie dameskleding. Mooie jurken en rokken enzo. Mooie pasvorm en materialen (moeten ook mee tot dik in de 90, want vast geen pensioen, het is dus gewoon een diepte investering).
Ik ben (nog?) niet zo extravagant, maar er zit wel meer variatie in mijn garderobe de laatste 10 jaar. Ik draag nog steeds ook doorsnee of vrij stoere kleding, die ik 10/20 jaar geleden ook droeg, naast zomerjurkjes enzo. Maar ik heb nu ook meer geld dan 10 jaar geleden (joehoe adverteerders!!!), dus ik doe ook zo af en toe echte mooie dameskleding. Mooie jurken en rokken enzo. Mooie pasvorm en materialen (moeten ook mee tot dik in de 90, want vast geen pensioen, het is dus gewoon een diepte investering).
woensdag 25 september 2013 om 18:33
quote:mafalda schreef op 25 september 2013 @ 16:23:
Wat zonde! Vrouwen van 40 hebben - als ze willen! - bergen sexappeal. Niet voor niets dat het " hip " is om als jongere man een veertiger aan de haak te slaan.
Met 40 heb je juist alle valse schroom van je af gegooid en weet je wat je wilt en zo. Zonde om dat weg te moffelen.
Wat zonde! Vrouwen van 40 hebben - als ze willen! - bergen sexappeal. Niet voor niets dat het " hip " is om als jongere man een veertiger aan de haak te slaan.
Met 40 heb je juist alle valse schroom van je af gegooid en weet je wat je wilt en zo. Zonde om dat weg te moffelen.
woensdag 25 september 2013 om 19:41
woensdag 25 september 2013 om 19:44
http://www.lady-of-style. ... 13/03/casual-weekend.html
Mooi ouder worden.
woensdag 25 september 2013 om 19:46
woensdag 25 september 2013 om 19:47
Ik heb een heel andere stijl.
Nummertje 7 (getailleerde jasje) van hier http://betseyjohnsonandcu ... k/2009_12_01_archive.html vind ik wel leuk (jurk op nummer 1 vind ik ook leuk, mouwtjes twijfel ik een beetje over)
Of deze vind ik ook leuk voor een feestje http://www.asos.com/ASOS- ... ize=-1&sort=-1&clr=Silver
(als dit te reclamerig is dan wordt't wel weggehaald, sorry dan)
Nummertje 7 (getailleerde jasje) van hier http://betseyjohnsonandcu ... k/2009_12_01_archive.html vind ik wel leuk (jurk op nummer 1 vind ik ook leuk, mouwtjes twijfel ik een beetje over)
Of deze vind ik ook leuk voor een feestje http://www.asos.com/ASOS- ... ize=-1&sort=-1&clr=Silver
(als dit te reclamerig is dan wordt't wel weggehaald, sorry dan)
woensdag 25 september 2013 om 19:48
http://40plusstyle.com/category/how-to-dress-after-40/