Mode & Beauty alle pijlers

eenheidsworst

25-09-2013 16:00 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week had ik een feestje.

Had mij leuk gekleed skinny, shirt, korte laarsjes, leder leer jasje.

Grijp toch steeds naar hetzelfde met uitzondering van de zomer want dan draag ik vaak jurken.

Maar goed, met mij waren er zo 15 vrouwen daar leeftijd 40+ die nagenoeg hetzelfde aanhadden, soms ipv leer jasje een colbert.

Vroeguhhh verafschuwde ik die eenheidsworst en kleedde ik me veel aparter. Kocht veel modebladen en volgde echt de laatste trends.

Laatste 2, 3 jaar koop ik bijna niks meer, ik weet het gewoon niet meer zo goed.

Dus ik vraag me af wat dragen vrouwen van 40 plus die net wat aparter eruit zien als de rest van Nederland?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 september 2013 @ 12:24:

[...]

Wordt tegenwoordig heel mooi gevonden, een paar flinke billen.,

Ik parkeerde van de week mijn fiets voor de dietiste, (want ja eerlijk is eerlijk dat bmi op 25 houden dat kan ik niet alleen dus heb ik een abonnement bij de dietiste zoals een ander bij de zonnebank ofzo), stopt er een auto naast me, draait het raampje open. 2 jongemannen die mijn zoon konden zijn en eentje zegt: zo dat zijn de lekkerste billen die ik vandaag heb gezien. En dat dus met mijn maat 38/40 en 45 jaar hahaha.

Maar OT, zo'n skinny met enkellaarsjes en leren jasje draag ik dus gewoon doordeweeks overdag naar de AH enzo. Naar een feestje doe ik gewoon een leuk jurkje aan en een paar hakken, dan zie je er al snel feestelijk uit.
je moet wel een beetje een taille hebben, ja

quote:lattemachiato schreef op 26 september 2013 @ 12:34:

Maar OT, zo'n skinny met enkellaarsjes en leren jasje draag ik dus gewoon doordeweeks overdag naar de AH enzo. Naar een feestje doe ik gewoon een leuk jurkje aan en een paar hakken, dan zie je er al snel feestelijk uit.

Mee eens.

Gewoon die eeuwige spijkerbroek in de ban doen, die is goed om je huishouden in te doen, en boodschappen en zo. Naar een feestje is een rokje of een jurkje zoveel leuker.

Maar het allerbelangrijkste is gewoon je eigen stijl creëren. Niet blind met de mode meedoen, alleen die elementen kiezen die bij jouw stijl passen. Ik val gewoon altijd voor (veelal effen) vrouwelijk gesneden kleding in bepaalde kleuren. En voor mij is een mooie pantalon een waardevoller basisstuk dan een spijkerbroek, juist omdat iedereen altijd in spijkerbroek loopt.
quote:luiwammes schreef op 26 september 2013 @ 11:29:

Die kokerrok is wel leuk, maar volgens mij alleen als je heel erg slank bent. Je krijgt er echt snel een dikke reet in. Met mijn maat 36/38 vind ik het al teveel....Ik vind voor een kokerrok vooral een smalle taille of iig uitgesproken zandloperfiguur benodigd.
Ik heb een smalle taille. Het gaat vooral om verhoudingen. Als je een appel bent met bollere buik staat het niet mooi.

Ik heb stevige billen. Ik doe heel veel squats. Vanochtend nog 100 pop-squats gedaan, afgewisseld met lunges. Dat houdt de boel rond en stevig.
quote:cocoroco schreef op 25 september 2013 @ 17:48:

ff offtopic ik kon niet laten

Melpomene gebruik je nog dat goedje voor je wimpers?

en zo ja heb je geen last van?Nee, dat is een beetje verwaterd door het vele reizen. Ik ga er wel weer aan beginnen, vond die lange wimpers echt supermooi!
quote:Enn schreef op 25 september 2013 @ 22:41:

[...]

Zorg voor een aantal mooie basis kledingstukken:

Bijvoorbeeld: Zwarte kokerrok, een aantal getailleerde goed zittende jasjes, mooie goede shirts in het zwart en wit etc..

Een mooi zittende spijkerbroek, black dress, en ik vergeet vast nog wat)

Daarna investeren in mooi kleurrijke shawls, sieraden die je mooi vindt, goed zittende laarzen etc.. Kies hierin de kleuren die je goed staan i.p.v. die in 'de mode' zijn. Lekker belangrijk. Let echt op met zwart en wit. Die kleuren staan bijna niemand, en je ziet er snel valer en ouder mee uit.
quote:Enn schreef op 25 september 2013 @ 22:17:

[...]

[afbeelding]Mooi! Echt wat voor mij!
quote:sprokkelientje schreef op 26 september 2013 @ 00:07:

[...]

Jouw post spreekt mij erg aan.

Ik ben gaandeweg ook mijn eigen stijl gaan ontwikkelen...ik heb Uggs maar ook jaren 50 jurkjes.

Leuk dat je zoveel verschillende stijlen kleding hebt en ook niet schroomt om bij de kringloop te shoppen etc...Als ik niet slim shop, kan ik niet dragen wat ik wil. Ik heb best een dure smaak, en daarom koop ik het vaak tweedehands. Een van mijn favorieten: pennywise.nl. Heerlijke winkel. Alle diplomatendames in Den Haag droppen daar hun kleding na een paar keer dragen. Ik heb dingen van Armani, Christian Lacroix, Diane van Furstenberg, etc. Dat kan ik nieuw echt niet betalen. En ik combineer het net zo makkelijk met iets van de kringloop of Ebay.
Ik kijk trouwens vaak naar de tutorials van Goss Makeup Artist en Lisa Eldridge. Speciaal voor de rijpere vrouwen onder ons staan er geweldige filmpjes op!

Sinds die tijd doe ik aan 'contouring and highlighting' en het resultaat is spectaculair. Je lijkt veel frisser en jonger.

Nu is het niet mijn eerste doel om er veel jonger uit te zien, maar frisser en aantrekkelijker wel.
Ik merk dat ik juist steeds vrouwelijker wordt qua kleding. Draag vaak jurkjes en dan liefst in een klassieker model. En strak zodat mijn taille goed uitkomt. En dan hoge laarzen eronder, en ook veel vaker blouses ipv shirtjes.

En skinny jeans draag ik ook, maar nooit met een trui, eerder een vestje.

En ik riep altijd, geen beige voor mij, maar heb onlangs een leuke grof gebreide trui met afhangende schouder en vlindermouwen gekocht en die staat me ondanks dat die beige is, toch erg goed.

En dat op mijn 42ste.
quote:Melpomene schreef op donderdag 26 september 2013 13:54 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sprokkelientje in "eenheidsworst"" class="messagelink">sprokkelientje schreef op 26 september 2013 @ 00:07</a>:</b>

[...]

Jouw post spreekt mij erg aan.

Ik ben gaandeweg ook mijn eigen stijl gaan ontwikkelen...ik heb Uggs maar ook jaren 50 jurkjes.

Leuk dat je zoveel verschillende stijlen kleding hebt en ook niet schroomt om bij de kringloop te shoppen etc...</div></blockquote>Als ik niet slim shop, kan ik niet dragen wat ik wil. Ik heb best een dure smaak, en daarom koop ik het vaak tweedehands. Een van mijn favorieten: pennywise.nl. Heerlijke winkel. Alle diplomatendames in Den Haag droppen daar hun kleding na een paar keer dragen. Ik heb dingen van Armani, Christian Lacroix, Diane van Furstenberg, etc. Dat kan ik nieuw echt niet betalen. En ik combineer het net zo makkelijk met iets van de kringloop of Ebay. Mag ik vragen wat items dan ongeveer kosten? Ik ben wek nieuwsgierig of het binnen mijn budget past
Ik werk trouwens ook in een mediatheek en daar zie ook de meeste tieners in een (gekleurde) skinny met een tricot blazertje of (nep)leren jasje. En dan met sneakers of enkellaarsjes. Eenheidsworst zie je in alle leeftijden.

Waarschijnlijk zijn wij in Nederland ook praktisch ingesteld, nergens wordt er zoveel gefietst. Toen ik nog een baan had in de financiële dienstverlening en een auto droeg ik graag mooie pakken, rokjes met pumps. Maar toen ik dat niet meer had, 4 x per dag de kinderen naar school bracht en haalde op de fiets in weer en wind (1/2 uur per keer) en meer huishoudelijk werk doe vind ik een jeans veel praktischer.

Wel vind ik het jammer dat velen zich niet kleden voor een feestje, uitgaan doen we nauwelijks maar ook bijv. op een verjaardag of met kerst in de familie mag het om mij wel wat feestelijker, schoonfamilie vind dit onzin, gewoon spijkerbroek, fleecetrui en klompen.
quote:pippertjepepernoot schreef op 30 september 2013 @ 14:07:

[...]

Mag ik vragen wat items dan ongeveer kosten? Ik ben wek nieuwsgierig of het binnen mijn budget past

Blousje van Primark: acht euro (nieuw)

Stilettopumps via Internet: 15 euro (nieuw)

Linnen vintagerok (met jasje) 15 euro (heb ik nog wel laten stomen)

Christian Lacroix couture-mantelpakje (handgemaakt): 200 euro (was gestoomd)

Valentino-handtas: 80

Ik ga soms voor 25 piek geheel gekleed.
Wat een hoop reacties!!

Afgelopen zaterdag had ik met een etentje een zwart jurkje aan met hakken.

Was lang geleden zeg, goed opgemaakt en haar weer eens geföhnd.

Tsjee zeg, nog niet zo heel lang geleden was dit dagelijks e kost.

Maar goed, vriendinnen moesten lachen maar herkenden het wel wat ik over eenheidsworst vertelde.

Maar goed de toon is gezet, heb weer bloesjes aan en de mascara moet toch ook weer een dagelijks ritueel worden.
[spam] Mag ik vragen wat items dan ongeveer kosten? Ik ben wek nieuwsgierig of het binnen mijn budget past

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven